Έργο προς πολιτική εκμετάλλευση
- Δευτέρα, 1 Αυγούστου, 2016 - 06:19
Ένα από τα πιο πολυσυζητημένα θέματα των ημερών είναι τα εγκαίνια του αεροδρομίου της Πάρου, το οποίο αποτέλεσε «πεδίον δόξης λαμπρόν» για την ανάπτυξη κάθε είδους πολιτικής ρητορίας, με μόνο κερδισμένο το νησί, που πέραν του νέου του αποκτήματος αποκόμισε και τόση προβολή, για την οποία σε άλλη περίπτωση θα χρειαζόταν να ξοδέψει χιλιάδες ευρώ.
Τα επικοινωνιακά τεχνάσματα, η λασπολογία, η πολιτική εκμετάλλευση, οι αντιπαραθέσεις, οι φιέστες, τα λογύδρια και οι κορδέλες, αποτελούν τα στοιχεία που διαμόρφωσαν το σκηνικό με φόντο το οποίο πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια του αεροδρομίου της Πάρου.
Πρόκειται για την υλοποίηση ενός 20ετούς αιτήματος της τοπικής κοινωνίας του νησιού, η βοήθεια και η συμμετοχή της οποίας ήταν καταληκτική, παρά την προσπάθεια πολιτικής υιοθέτησης του έργου.
Γύρω από τα εγκαίνια του αεροδρομίου, τόσο πριν όσο και κατόπιν αυτών, εκτυλίχθηκαν πολλαπλές πολιτικές και παραπολιτικές παραστάσεις, οι οποίες άγγιξαν τα όρια της φαρσοκωμωδίας, υποβιβάζοντας περαιτέρω την ήδη απαξιωμένη πολιτική ζωή του τόπου.
Σαθρή αντιπολιτευτική πρακτική
Σε μία προσπάθεια εκμετάλλευσης κάθε γεγονότος για άσκηση φθηνής αντιπολίτευσης φάνηκε ότι επιδόθηκε η πλευρά της Ν.Δ., που δημιούργησε σενάρια περί πανάκριβων διακοπών του πολυμελούς πρωθυπουργικού επιτελείου, επικεντρώνοντας το ενδιαφέρον πολύ μακράν της σημασίας του έργου.
Η επινόηση, όπως τελικά αποδείχθηκε, του αφηγήματος του αντιπροέδρου του κόμματος, περί 54 ατόμων που θα αποτελούσαν τη συνοδεία του πρωθυπουργού στην Πάρο, σήκωσε αρκετή σκόνη προ των εγκαινίων, καθώς ιδιαιτέρως εστίαζε στα έξοδα της αποστολής τα οποία θα επιβάρυναν το ελληνικό δημόσιο.
Μέσω του διαδικτύου επιχειρήθηκε και τελικώς εξαπλώθηκε, με τη συνηγορία και μέρους μέσων ενημέρωσης, το εν λόγω σενάριο, παρά τις περί του αντιθέτου διευκρινίσεις που δόθηκαν εκ μέρους της κυβέρνησης, έως την ημέρα των εγκαινίων, που κατέπεσε πλήρως το ευφάνταστο αφήγημα.
Αυτό προκάλεσε την αντίδραση του Μαξίμου, που έκανε λόγο για «επικοινωνιακό πόλεμο που εξαντλεί τα όρια της γραφικότητας», αποδεικνύοντας «εκνευρισμό από την πλευρά της αντιπολίτευσης».
Επισημάνθηκε δε, πως γίνεται κατανοητός ο εκνευρισμός «για το γεγονός ότι η κυβέρνηση ολοκλήρωσε ένα εξαιρετικά σημαντικό περιφερειακό έργο, που επί των δικών της κυβερνήσεων παράδερνε εξ αιτίας της ολιγωρίας και της κατασπατάλησης».
Όπως εξ αρχής είχε διατυπωθεί, επιβεβαιώθηκε πως η κυβερνητική αποστολή που μετέβη στην Πάρο ήταν μόλις 6 άτομα, η οποία και επέστρεψε αυθημερόν, ενώ σε ότι αφορά στο κόστος της ειδικής πτήσης προς το νησί, δεν επιβάρυνε το ελληνικό δημόσιο, καθώς αυτή ήταν χορηγία της Aegean.
Αναμενόμενη κυβερνητική ρητορία
Ένας λόγος που ακολούθησε μία αποκλειστικά πολιτική φρασεολογία, χωρίς να ξεφύγει από τα αναμενόμενα, διατυπώθηκε από τον πρωθυπουργό κατά την τελετή των εγκαινίων του αεροδρομίου, μέσω του οποίου επιχείρησε να προσδώσει βαρύτητα στις κυβερνητικές πρακτικές, οι οποίες όπως υποστήριξε οδήγησαν στην τελική ευόδωση του στόχου.
Σύμφωνα με τα λεγόμενα του Αλ. Τσίπρα, πρόκειται για ένα έργο παράδειγμα και υπόδειγμα συνδυασμού πολιτικής βούλησης και συνεργασίας πολιτών, ενώ αναφέρθηκε και στα οφέλη του ελληνικού δημοσίου από αυτό, καθώς κόστιζε ως άγονη γραμμή περί τα 4,2 εκ. ευρώ ετησίως, συμπληρώνοντας πως είναι μεταξύ των έργων υποδομής των οποίων η υλοποίηση δημιουργεί έναν ασφαλή χώρο για την ανάκαμψη της οικονομίας.
Παραδέχθηκε πως το έργο αυτό δεν ανήκει σε καμία κυβέρνηση και καμία εξουσία, παρά μόνο στον λαό της Πάρου, όπως επιβεβαίωσε, για να δικαιώσει και το λαϊκό αίσθημα, ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, όταν ανέφερε ότι τα έργα υποδομών δεν ανήκουν σε καμία κυβέρνηση, σε κανέναν υπουργό, σε κανέναν περιφερειάρχη ή δήμαρχο, αλλά στους πολίτες, στέλνοντας με τον τρόπο αυτό μήνυμα και προς την ανάλογη εκμετάλλευση που επιχειρήθηκε από πλευράς άλλων θεσμικών εκπροσώπων.
Εκ μέρους της κυβέρνησης αυτό όμως που επιβαλλόταν να αναγνωριστεί, ήταν η αδιαμφισβήτητη συμβολή της τοπικής κοινωνίας, που με αποφασιστικότητα και συλλογική δραστηριοποίηση οδήγησε στην πραγματοποίηση του έργου.
Η σύσταση της αστικής μη κερδοσκοπικής εταιρείας (ΑΜΚΕ) που δραστηριοποιήθηκε σε τοπικό επίπεδο, για τη συγκέντρωση μέρους των χρημάτων, αλλά και η συμβολή στη χρηματοδότηση της αεροπορικής εταιρείας που δραστηριοποιείται στη συγκεκριμένη γραμμή, αποτέλεσαν κύρια στοιχεία στην ευόδωση της προσπάθειας, καθώς η τουριστική ανάπτυξη που σημειώνει το νησί τα τελευταία χρόνια, μπορεί με την κίνηση αυτή να λάβει μεγαλύτερη ώθηση, ενισχύοντας την οικονομική του ανάπτυξη.
Η κυριότητα του έργου
Το συγκεκριμένο έργο γνώρισε πολλούς μνηστήρες, αφού εκ μέρους του ΠΑΣΟΚ, διατυπώθηκε η άποψη πως «η κυβέρνηση εγκαινιάζει έργα άλλων», ενώ ανάλογη πρακτική τηρήθηκε και εκ μέρους των τοπικών εκπροσώπων, που πριν τα επίσημα εγκαίνια μετείχαν σε μία πολιτική φιέστα, δημιουργίας εντυπώσεων.
Σε κάθε περίπτωση, είτε πρόκειται για το εθιμοτυπικό κόψιμο της κορδέλας, που είθισται να πραγματοποιείται από την κυβέρνηση, είτε πρόκειται για ενέργειες που ξεκίνησαν από παλαιότερες κυβερνήσεις, είτε για άρθρωση αντιπολιτευτικού λόγου, είτε για δημιουργία πολιτικών εντυπώσεων, θα πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι τα έργα χρηματοδοτούνται εξ ολοκλήρου από τον ελληνικό λαό και ανήκουν αποκλειστικά σε αυτόν.
Καμία κυβέρνηση, κόμματα ή πολιτικά πρόσωπα, που έρχονται και παρέρχονται και επιχειρούν να οικειοποιηθούν ένα έργο υποδομής δε νομιμοποιούνται για κάτι τέτοιο, καθώς η χώρα δεν αποτελεί κτήμα τους, άρα κατ’ επέκταση και τα έργα που πραγματοποιούνται σε αυτήν δεν ανήκουν παρά μόνο σε αυτή.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Το παλιό αεροδρόμιο οριστικά στον Δήμο Πάρου
14 Νοε. 2023 - 12:34 - Επιστολή Εμποροεπαγγελματικού Συλλόγου Πάρου-Αντιπάρου για το νέο αεροδρόμιο
20 Δεκ. 2014 - 13:51 - Το θαλάσσιο περιβάλλον σε πρώτο πλάνο
4 Νοε. 2024 - 6:18 - "Είναι αντισυνταγματικό αυτό που επιχειρείται"
29 Οκτ. 2024 - 6:16 - Πάρος: Μήνυμα του Κώστα Μπιζά για την Εθνική Επέτειο της 28ης Οκτωβρίου
25 Οκτ. 2024 - 12:55