Παρουσίαση δράσεων και των συναφών στοιχείων που συνοδεύουν την αύξηση επισκεψιμότητας πραγματοποίησε η Επιτροπή Τουρισμού και Ανάπτυξης του Δήμου Πάρου

Απολογισμός και έγκαιρος προγραμματισμός

Γενική Συνέλευση Τουρισμού, με θέμα "Απολογισμός τουριστικής περιόδου 2016 και προγραμματισμός της νέας τουριστικής περιόδου 2017 σε συνάρτηση με την έναρξη λειτουργίας του νέου αεροδρομίου Πάρου", πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα Δ.Σ. του Δήμου Πάρου.

Η Επιτροπή Τουρισμού και Ανάπτυξης του Δήμου Πάρου, προχώρησε στον απολογισμό των δράσεών της κατά τη διάρκεια του 2016, την παρουσίαση των συναφών στοιχείων, για τα επίπεδα επισκεψιμότητας, καθώς και σε προτάσεις, για τον προγραμματισμό των δράσεων του 2017, σε μία Γενική Συνέλευση, με συμμετέχοντες εκπροσώπους των άμεσα εμπλεκόμενων φορέων και με εισήγηση, του Αντιδημάρχου, κ. Χρήστου Χριστόφορου.

Κάνοντας την Πάρο γνωστή στο εξωτερικό

Οι ενέργειες της Επιτροπής, ξεκινούν με την παρουσία του Δήμου σε 8 διεθνείς εκθέσεις τουρισμού, σε Βιέννη, Κωνσταντινούπολη, Μιλάνο, Βερολίνο, Παρίσι, Λονδίνο, Θεσσαλονίκη και Αθήνα, με συνολική επισκεψιμότητα άνω του 1.000.000 επισκεπτών, όπου εξασφαλίστηκαν περισσότερες από 500 νέες επαφές για τους Παριανούς επιχειρηματίες.

Παράλληλα εντός του έτους προγραμματίστηκαν ταξίδια εξοικείωσης (Fam Trip) με 34 τουριστικούς πράκτορες, 13 Γερμανούς, 10 Κινέζους, 9 Καναδούς και 2 Τούρκους, τα οποία περιλάμβαναν και B2B (business to business) συναντήσεις με Παριανούς επιχειρηματίες του τουρισμού.

Επιπλέον των παραπάνω, φιλοξενήθηκαν 17 δημοσιογράφοι, από 8 χώρες και πιο αναλυτικά, 5 Ελβετοί δημοσιογράφοι, 3 Γερμανοί, 1 Αυστριακός, 1 Ιταλός και 1 Ρώσος συντάκτης, 1 Ολλανδή travel specialist και τέλος 1 Αγγλίδα, 2 Γαλλίδες και 2 Ιταλίδες travel bloggers.

Έμφαση στην ποιότητα

Η Επιτροπή, στον απολογισμό της, αναφέρθηκε και στην έκδοση του πρώτου Αρχαιολογικού Οδηγού 120 σελίδων του Δήμου Πάρου, με τίτλο «Πάρος Αντίπαρος Δεσποτικό: Από την προϊστορία στα νεώτερα χρόνια», σε δύο γλώσσες, Ελληνικά και Αγγλικά, ενώ ταυτόχρονα και στην έναρξη της εμπορικής δραστηριότητας και πώλησή του, με οικονομικό όφελος για το Δήμο, προκειμένου να χρηματοδοτηθεί η επόμενη ποιοτική του έκδοση.

Συνεχίζοντας, μνεία έγινε και στις ενέργειες καθαρισμού και σήμανσης των αρχαιολογικών χώρων με 22 νέες σύγχρονες πινακίδες, με σήμανση QR Code, ώστε ο επισκέπτης που θέλει περισσότερες πληροφορίες, να σαρώνει τον κωδικό εύκολα και άμεσα με το «έξυπνο» κινητό του και να μεταφέρεται αυτόματα στην ιστοσελίδα του Δήμου Πάρου, όπου υπάρχουν αναλυτικά όλες οι πληροφορίες, σε ελληνικά και αγγλικά.

Αφορμή για την προώθηση του νησιού στην αγορά της Κροατίας, υπήρξε και η αδελφοποίηση του Δήμου Πάρου με την πόλη Στάρι Γκραντ, που οι Παριανοί άποικοι δημιούργησαν πριν περίπου 2.400 χρόνια, κατά τις λαμπρές εκδηλώσεις για την οποία, το νησί της Πάρου προβλήθηκε εντός Ευροκοινοβουλίου, αλλά και στην Κροατία, παρουσία της Προέδρου της χώρας.

Νέα δημιουργική απεικόνιση του νησιού

Στη συνέχεια της απαρίθμησης των προωθητικών δράσεων, προσφέρθηκαν καλάθια με τοπικά προϊόντα σε κρουαζιερόπλοια, που προσέγγισαν το λιμάνι της Πάρου, ως ένδειξη φιλίας και φιλοξενίας.

Επίσης, συνδιοργανώθηκε από το Δήμο Πάρου η 2η Ημερίδα «Καινοτομία Αειφόρος Ανάπτυξη και Τουρισμός, με ιδιωτικό τουριστικό γραφείο, ενώ ο Δήμος Πάρο συμμετείχε και στο 10ο Φεστιβάλ Γαστρονομίας «Νικόλαος Τσελεμεντές», στη Σίφνο.

Σε άλλες ενέργειες, πραγματοποιήθηκε δράση ευαισθητοποίησης για τον περιπατητικό τουρισμό, μέσω του καθαρισμού μονοπατιών, από τη Φυσιολατρική Κίνηση «Βριλησσός» με την υποστήριξη του Δήμου Πάρου, έγινε έντυπη προβολή του νησιού στη Ρωσική αγορά μέσω περιοδικού, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων, για το αφιερωματικό έτος 2016 «η Ρωσία στην Ελλάδα» και εγκρίθηκε η εκτύπωση διαφημιστικού μηνύματος για την Πάρο, στα boarding passes της Easy-Jet.

Κλείνοντας το κεφάλαιο των πεπραγμένων, η Επιτροπή Τουρισμού και Ανάπτυξης παρουσίασε το «καμάρι» της, την παραγωγή ενός νέου εντύπου – λευκώματος, το οποίο αναμένεται να αποτελέσει τη ναυαρχίδα του έντυπου υλικού του Δήμου, με τίτλο «Ανακαλύπτοντας την Πάρο» και που στόχο θα έχει την ποιοτική φωτογραφική προφολή του νησιού με έντονες φωτογραφικές στιγμές, που θα δημιουργούν βιωματική εντύπωση.

Στατιστικά στοιχεία της θερινής περιόδου

Το 2016, σύμφωνα με τα στοιχεία του Δήμου Πάρου, αποτέλεσε την καλύτερη χρονιά, από πλευράς αφίξεων, τα τελευταία χρόνια, και πιο συγκεκριμένα, από το 2010, χρονιά την οποία ξεπέρασε.

Πιο συγκεκριμένα, το 2010 υπήρξε η καλύτερη, μετά το 2016 χρονιά αφίξεων, με 328.002 αφίξεις επιβατών, 25.700 αφίξεις ΙΧ, 8.787 αφίξεις δικύκλων και 2.949 αφίξεις φορτηγών. Αντίθετα, μεγάλη πτώση υπήρξε έως και το 2012, όπου οι αφίξεις επιβατών άγγιξαν μόλις τις 223.190 και των ΙΧ τις 19.244.

Τα επόμενα χρόνια παρατηρήθηκε σταδιακή αύξηση στην επισκεψιμότητα, με αποκορύφωμα το 2016, που οι αφίξεις επιβατών το τρίμηνο Ιουνίου – Ιουλίου – Αυγούστου, έφτασε τις 331.186, οι αφίξεις Ι.Χ. τις 28.693, των δικύκλων, σε ύφεση, τις 5.734 και των φορτηγών τις 4.103.

Τέλος, η αύξηση της αεροπορικής κίνησης, με αφορμή τη βελτίωση των αεροπορικών υποδομών της Πάρου, καθώς λειτούργησε ο νέος αερολιμένας, υπήρξε αρκετά μεγάλη, αγγίζοντας στο σύνολό της το 204%, που καταγράφηκε τον πρώτο μήνα λειτουργίας του νέου αεροδορμίου, μόνο για το μήνα Αύγουστο.

Στο νέο αερολιμένα, όπως αναφέρει η Επιτροπή, εξυπηρετήθηκαν φέτος 18.725 επιβάτες, ενώ πέρσι, στον παλαιό αερολιμένα, το αντίστοιχο διάστημα, μόλις 6.159.

Έγκαιρος προγραμματισμός

Στην «κούρσα» για διεκδίκηση μεγαλύτερου μεριδίου από την «πίτα» του τουρισμού, μπαίνει εγκαίρως η Επιτροπή, συνεχίζοντας τις παρουσίες σε διεθνείς εκθέσεις, αλλά και τη φιλοξενία πρακτόρων και δημοσιογράφων στο πλαίσιο Press Trips και Fam Trips, ενώ θα επικεντρωθεί και στην ηλεκτρονική προβολή, αλλά και την προώθηση του νησιού μέσω των social media, μέσω οπτικού υλικού.

Παράλληλα, θα υπάρξει στόχευση στην ευαισθητοποίηση και παρακίνηση πολιτών και επαγγελματιών, με ταυτόχρονη επιδίωξη ενός σχεδιασμού για destination branding. Αναμένεται να δοθεί έμφαση στις εναλλακτικές μορφές τουρισμού, ενώ θα επιχειρηθεί και άνοιγμα σε νέες αγορές, όπως η Κίνα και η Πολωνία.

Ετικέτες: