Όλη η Μύκονος μια μαρίνα
- Τετάρτη, 14 Μαρτίου, 2018 - 06:15
Εντονότατη κριτική ασκεί η ΚΕΠΟΜ στην προώθηση των σχεδίων της δημοτικής αρχής για δημιουργία τουριστικών αγκυροβολίων σε διάφορες παραλίες της Μυκόνου, θέτοντας προς ψήφιση στο Δημοτικό Συμβούλιο την σχετική μελέτη, χωρίς να έχει προηγηθεί η απαραίτητη διαβούλευση και χωρίς να λάβουν γνώση οι δημοτικές παρατάξεις.
Το σκεπτικό και τους λόγους αντίδρασης της εκφράζει η επικεφαλής της ΚΕΠΟΜ, δημοτική σύμβουλος, Άννα Καμή, κάνοντας μία πλήρη αναφορά των θεμάτων που εγείρονται από την προωθούμενη πρόταση της δημοτικής αρχής.
Όπως αναφέρει, έχει φανεί από τις αρχές αυτής της δημοτικής θητείας ότι κύριο μέλημα του κ. Δημάρχου και της παράταξής του είναι να γίνουμε «Μονακό». Αυτό το είδος ανάπτυξης οραματίζονται για την Μύκονο!
Το δήλωσαν άλλωστε μετά την επίσκεψή τους στο πριγκιπάτο τον Οκτώβριο του 2015 και από τότε το επιβεβαιώνουν διαρκώς!
Με τα έργα και τις ημέρες τους μάλιστα έχουν βάλει σκοπό να αντιστραφούν οι όροι και τελικά η Μύκονος να ξεπεράσει ακόμη και αυτή την προοπτική ώστε τόποι σαν το Μονακό και το Μόντε Κάρλο να θέλουν να της μοιάσουν!
Ο στόχος αυτός κυριαρχεί σε όλες τις ενέργειες και αποφάσεις της διοίκησης.
Πρόσφατα ήρθε στο ΔΣ του Δήμου προς εξέταση, πρόταση (concept plan) από γραφείο συμβούλων για την δημιουργία υποδομών τουριστικών λιμένων στην Μύκονο, η οποία αφορούσε στην διατύπωση εναλλακτικών σεναρίων κατασκευής διάφορων τύπων υποδομών σε κάθε γωνιά του νησιού. Σαράντα τέσσερα σημεία(!), σχεδόν σε όλες τις παραλίες οργανωμένες και μη. Ανάμεσά τους η Φραγκιά, ο Φωκός, η Μερχιά, το Τηγάνι, η Κάπαρη, ο Άγιος Σώστης, ο Πάνορμος, η περιοχή των Μύλων ακόμη και η Δήλος.
Ερήμην των φορέων του τόπου
Η αξιολόγηση της καταγραφής και του χαρακτηρισμού της κάθε εγκατάστασης έγινε με βάση τις εκτιμήσεις του συμβούλου (ο οποίος, σημειωτέον, ανέλαβε το έργο με απευθείας ανάθεση) και την άποψη παραγόντων, όπως ειπώθηκε, εκτός Μυκόνου οι οποίοι χαρακτηρίστηκαν κατά την παρουσίαση «δυνητικοί πελάτες».
Έτσι με κριτήρια που τέθηκαν από τους συντάκτες της πρότασης, απορρίφθηκαν κατά την παρουσίαση δεκαπέντε περιοχές από τις παραπάνω, μεταξύ των οποίων η Δήλος, τα Χουλάκια και η Φτελιά, χωρίς να κατονομάζονται οι υπόλοιπες, αφήνοντας τελικά ανοιχτό το ενδεχόμενο της δημιουργίας εγκαταστάσεων σε τουλάχιστον είκοσι εννέα σημεία του νησιού.
Είναι ενδεικτικό ότι επαγγελματικοί φορείς σχετικοί με το αντικείμενο όπως τα δύο σωματεία λεμβούχων, οι τουριστικοί πράκτορες, η τουριστική επιτροπή, αλλά και οι παρατάξεις της αντιπολίτευσης δεν κλήθηκαν να πάρουν μέρος στην επεξεργασία της πρότασης πριν την παρουσίαση στο Δ.Σ.
Στόχος η δημιουργία 1.400 θέσεων
Το ανάπτυγμα προσβλέπει στα έσοδα από τις εν δυνάμει 1.400 θέσεις ελλιμενισμού, θέσεις που σύμφωνα με την πρόταση διαθέτει ο Άλιμος και ο Αγ. Κοσμάς μαζί, ενώ νησιά μεγαλύτερα από την Μύκονο όπως η Σάμος, η Μυτιλήνη, η Λέρος, η Κως δεν διαθέτουν περισσότερες από 250 το κάθε ένα.
Θέσεις πέραν των 220-260 που υπάρχουν ήδη στην ημιτελή μαρίνα στο νέο λιμάνι και που προβλέπεται στο μέλλον να διαχειρίζονται από το ΤΑΙΠΕΔ μετά την αναγκαστική εκχώρηση της διαχείρισης από το ΔΛΤΜ.
Ωστόσο στην πρόταση δεν ξεκαθαρίζεται το καθεστώς δημιουργίας αυτών των νέων εγκαταστάσεων, ούτε το καθεστώς διαχείρισης ενώ στις προτάσεις χρηματοδότησης οι πληροφορίες για δυνατότητα ένταξη στο ΕΣΠΑ 2014-2020 ήταν εσφαλμένες.
Χαρακτηριστικά για το Παλιό Λιμάνι προβλέπεται η δημιουργία 150(!) θέσεων ελλιμενισμού για σκάφη ακόμη και 80 μέτρων χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η οπτική όχληση στην εικόνα του παραδοσιακού οικισμού αλλά κυρίως η υπάρχουσα χρήση του ως εμπορικό λιμάνι για τις ανάγκες της ακτοπλοΐας και δη των 6-8 ταχύπλοων που έχουν προγραμματίσει προσεγγίσεις για το 2018.
Στις καλένδες η φέρουσα ικανότητα του τόπου
Δεν είναι η πρώτη φορά που σοβαρά θέματα έρχονται στο ΔΣ χωρίς την προαπαιτούμενη σωστή επεξεργασία.
Θα περίμενε κανείς από μια σοβαρή διοίκηση να συνοδεύει τέτοιες προτάσεις από μια ολιστική προσέγγιση με νέες μελέτες, αξιοποιώντας και παλαιότερες, οι οποίες έχουν εκπονηθεί για την φέρουσα ικανότητα και για λογαριασμό του Δήμου (μελέτη του Δρ. Απόστολου Παρπαϊρη, Πανεπ. Αιγαίου, Τμήμα Περιβάλλοντος).
Μελέτες βασισμένες σε μετρήσιμους δείκτες αειφορίας, ώστε να αποφευχθεί η μονομερής προσέγγιση, να εξάγουμε σωστά συμπεράσματα και να πάρουμε τις δέουσες αποφάσεις.
Αντίθετα το θέμα εξετάστηκε
-χωρίς την ύπαρξη ακόμη και μελέτης περιβαλλοντικής επιβάρυνσης για τις περιοχές που προτείνονται ως αγκυροβόλια και καταφύγια,
-χωρίς μελέτη διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού και εργασιακών συνθηκών,
-χωρίς μελέτες τέτοιες που να μην στοχεύουν μόνο στη αύξηση εσόδων και θέσεων εργασίας, αλλά θα λαμβάνουν σοβαρά υπόψη και όχι προσχηματικά το μικροκλίμα και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του νησιού.
Είναι απόλυτα υποκριτικό ο Δήμος να συμμετέχει σε δίκτυα αειφορίας τύπου ΔΑΦΝΗ και να έρχεται να υποστηρίζει μια τέτοια μελέτη για τόσες μαρίνες.
Αποδεικνύεται για άλλη μια φορά ότι η διοίκηση του κ. Κουκά ακυρώνει και δεν λαμβάνει υπόψη οποιαδήποτε αξιόλογη πρακτική που δεν εξυπηρετεί τους πολιτικούς της στόχους και τα συμφέροντα που υπηρετεί.
Χρειαζόμαστε μελέτες έργων που δεν θα έχουν στο επίκεντρο την τουριστική μονοκαλλιέργεια, αλλά θα εναρμονίζονται με τον εθνικό σχεδιασμό για την περιφέρειά μας και θα δημιουργεί προϋποθέσεις εναλλακτικών δραστηριοτήτων.
Εξυπηρέτηση ιδιωτικών συμφερόντων
Αναμφίβολα ένας τουριστικός προορισμός όπως η Μύκονος πρέπει να επιδιώκει την προσέλκυση του θαλάσσιου τουρισμού. Όχι μόνο για οικονομικούς λόγους αλλά γιατί η ναυτοσύνη είναι στο πετσί του Μυκονιάτη, αποτελεί μεγάλο κεφάλαιο στην ιστορία του νησιού από την αρχαιότητα έως σήμερα.
Η οργάνωση των υποδομών φιλοξενίας σκαφών είναι αναγκαία ώστε να αποκτηθούν έσοδα για το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο, να δημιουργηθεί προοπτική επανίδρυσης του ΝΑΥΤΙΚΟΥ ΟΜΙΛΟΥ ΜΥΚΟΝΟΥ, να ανοίξουν προοπτικές για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, αλλά κυρίως να αποτραπεί η ανεξέλεγκτη αγκυροβόληση σε όλες τις παραλίες του νησιού.
Η πρόταση που παρουσιάστηκε δεν φαίνεται να διαπνέεται ειλικρινώς από τέτοιες ανησυχίες.
Το συμπέρασμα που βγάλαμε ήταν ότι η πρόταση αυτή υιοθετήθηκε για την εξυπηρέτηση επιχειρηματιών από άκρη σε άκρη στο νησί. Είναι φανερό, δεδομένου ότι διακυβεύονται τεράστια οικονομικά συμφέροντα, ότι επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στις περιοχές που προτείνονται, πιθανόν θα μπορούσαν κατά την πρόταση να χρηματοδοτήσουν τα έργα αυτά, ώστε να αποκτήσουν έτσι ένα συγκριτικό επιχειρηματικό πλεονέκτημα.
Ανάρμοστη συμπεριφορά του Προέδρου του ΔΣ κ. Μιλτιάδη Ατζαμόγλου
Στην συνεδρίαση του ΔΣ του Δήμου στις 6 Μαρτίου 2018, κατά την εξέταση του 3ου θέματος της ημερήσιας διάταξης που αφορούσε στην παρουσίαση πρότασης από εταιρία υπηρεσιών συμβούλου για την δημιουργία υποδομών τουριστικών λιμένων στην Μύκονο, ο πρόεδρος του Δ.Σ. κ. Μιλτιάδης Ατζαμόγλου δεν επέτρεψε στον εκπρόσωπο της εταιρίας συμβούλων κ. Τράκο να ολοκληρώσει τις απαντήσεις σε ερωτήματα που τέθηκαν από την Άννα Καμμή, επικεφαλής της δημοτικής παράταξης ΚΕΠοΜ, διακόπτοντας απρεπώς την διαδικασία και δίνοντας τον λόγο σε άλλον Δημοτικό σύμβουλο.
Δεν είναι πρώτη φορά που ο πρόεδρος συμπεριφέρεται με αυτόν τον τρόπο. Η ανάρμοστη αυτή συμπεριφορά προκάλεσε την αποχώρηση από τη συνεδρίαση της κ. Καμμή σε ένδειξη διαμαρτυρίας.
Η διοίκηση του κ. Κουκά θεώρησε σκόπιμο να φέρει προς συζήτηση ένα θέμα που αφορά στην τουριστική ανάπτυξη του τόπου χωρίς να έχει προηγηθεί η απαραίτητη διαβούλευση με τους φορείς της κοινωνίας του νησιού. Ο τρόπος που ήρθε το θέμα προς συζήτηση αποσπασματικά, χωρίς την προαπαιτούμενη μελέτη φέρουσας ικανότητας για το σύνολο του νησιού, αλλά κυρίως η σοβαρότητά του και οι συνέπειες στην ανάπτυξη του τόπου, προκάλεσαν πολλά ερωτήματα για την υλοποίηση της πρότασης, τα περισσότερα των οποίων έμειναν τελικά αναπάντητα μετά την παρέμβαση του προέδρου.
Αναπάντητα έμειναν τα ερωτήματα:
- Εάν υπάρχει κίνδυνος οι εγκαταστάσεις αυτές αφού χαρακτηριστούν τουριστικοί λιμένες να μεταβιβαστούν στο ΤΑΙΠΕΔ, όπως έγινε και με το λιμάνι και την μαρίνα στον Τούρλο (νόμος 2160/1993, νόμος 3986/2011).
- Σχετικά με την επάρκεια των υποδομών του νησιού και ειδικά της διαχείρισης των λυμάτων, του νερού, της χωρητικότητας του ΧΥΤΆ.
- Ποιος θα κατασκευάσει και θα διαχειρίζεται αυτές τις υποδομές.
- Ποιος θα είναι ο τρόπος χρηματοδότησης.
- Πώς θα μετατραπεί το παλιό λιμάνι σε μαρίνα –τουριστικό καταφύγιο για 150 σκάφη (ακόμη και μήκους 80 μέτρων όπως ειπώθηκε) την στιγμή μάλιστα που είναι ήδη χαρακτηρισμένο ως εμπορικός λιμένας και χρησιμοποιείται από την ακτοπλοΐα.
Η διοίκηση του κ. Κουκά με την αλαζονεία και την έπαρση που την διακατέχει, έχει πλέον πείσει και τον πλέον δύσπιστο για τις υποκριτικές της ικανότητες, για τις πραγματικές προθέσεις της, αλλά κυρίως για το έλλειμμα δημοκρατίας, πολιτικού πολιτισμού και σεβασμού στην διαφορετική άποψη.
Θεωρεί την ύπαρξη της αντιπολίτευσης «αναγκαίο κακό» και την αντιμετωπίζει αναλόγως. Ούτως ή άλλως οι αποφάσεις είναι γνωστό ότι λαμβάνονται στο γραφείο του Δημάρχου.
Ακόμη και η ομόφωνη συγκατάθεση των μονίμως σιωπηλών -κατά τις συνεδριάσεις- συμβούλων της συμπολίτευσης, θεωρείται δεδομένη.
Ίσως έτσι να εξηγείται και ο εκνευρισμός του πρόεδρου. Δεν έχει μάθει στον διάλογο ούτε επιθυμεί την πολυφωνία!
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Πολεοδομία εν αργία…
4 Δεκ. 2017 - 6:15 - Η περίπτωση της Φραγκιάς
6 Οκτ. 2017 - 6:15 - "Εγκληματική αμέλεια και αδιαφορία όλων των διοικήσεων"
12 Σεπ. 2017 - 6:15 - Έργα και δράσεις με στόχο τον αθλητισμό
26 Νοε. 2024 - 6:18 - Το Hilton πάει… Μύκονο το 2026
21 Νοε. 2024 - 18:10