Αιτήματα Δημάρχων από νησιά των Κυκλάδων σχετικά με τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις, στο πλαίσιο της διεξαγωγής του Ακτοπλοϊκού Συνεδρίου στη Σύρο

Οι νησιώτες έχουν δικαίωμα στην ποιότητα ζωής

Σημαντικές παρατηρήσεις για την πορεία των Λιμενικών Ταμείων και των λιμενικών υποδομών

Η περαιτέρω βελτίωση της ακτοπλοϊκής εξυπηρέτησης των νησιωτών και των επισκεπτών αποτελεί βασικό αίτημα των Δημάρχων από τις Κυκλάδες, με τους ίδιους να διατυπώνουν τις παρατηρήσεις τους και τις αναπάντητες ανάγκες τους, κατά τη διάρκεια της διεξαγωγής του Ακτοπλοϊκού Συνεδρίου στη Σύρο.

Από το σύνολο των Δημάρχων του Νοτίου Αιγαίου στη Σύρο, μετέβησαν ορισμένοι Δήμαρχοι της Δωδεκανήσου, ενώ από τη γεωγραφική ενότητα των Κυκλάδων, παρέστησαν και μίλησαν ο Δήμαρχος Αμοργού, Νικόλαος Φωστιέρης, ο Δήμαρχος Άνδρου, Θεοδόσης Σουσούδης, ο Δήμαρχος Μήλου, Γεράσιμος Δαμουλάκης, ο Δήμαρχος Σερίφου, Αντώνης Αντωνάκης και ο Δήμαρχος Κέας Γιάννης Ευαγγέλου.

Εκτός των αιτημάτων τους για ακτοπλοϊκές βελτιώσεις, σημειώνεται πως οι Δήμαρχοι έκαναν και αναφορές σχετικές με τη λειτουργία των Λιμενικών Ταμείων.

Αμοργός: Αύξηση συνδέσεων και επέκταση τουριστικής σεζόν

Ικανοποιημένος σε γενικό άξονα από τις συνδέσεις σε ακτοπλοϊκό επίπεδο της Αμοργού, παρουσιάστηκε ο Δήμαρχός της Νικόλαος Φωστιέρης, ο οποίος τόνισε εξ αρχής πως, “Είναι αναμφισβήτητο ότι οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες του νησιού μας φέτος ήταν καλύτερες και αυτό οφείλεται αφενός μεν, στην πολιτική του Υπουργείου Ναυτιλίας και αφετέρου στην καλή λειτουργία των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και των πληρωμάτων τους και ήθελα να επισημάνω ιδιαίτερα την εταιρεία Blue Star Ferries η οποίας μας εξυπηρετεί χειμώνα και καλοκαίρι επί σειρά ετών”.

Επικεντρώνοντας στη συγκεκριμένη εταιρεία δε, σημείωσε πως, “και σε αυτήν οφείλουμε την ανάπτυξη που έχουμε στα νησιά μας”, μεταφέροντας ως εκ τούτου, τις ευχαριστίες εκ μέρους των κατοίκων της Αμοργού.

“Μεταφέρω τις ευχαριστίες των πολιτών, τους οποίους εκπροσωπώ σε αυτό το συγκεκριμένο ζήτημα” ανέφερε, προβαίνοντας ακολούθως στη διατύπωση αιτημάτων, με στόχο την περαιτέρω βελτίωση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης.

“Είπα ότι η συγκοινωνία ήταν καλή, όμως, θα ήθελα να πω ότι θα ήταν καλύτερη, εάν τα ημερόπλοια της Blue Star, τα οποία ήταν μόνον πρωί, τα μισά να ήταν όπως προηγουμένως” πρόσθεσε, εξηγώντας πως, αν και σήμερα “εξυπηρετούνται οι επισκέπτες”, ωστόσο, δυσκολεύονται στις μετακινήσεις τους οι μόνιμοι κάτοικοι. “Εμείς είμαστε υποχρεωμένοι να πάμε στη Νάξο και να διανυκτερεύσουμε εκεί και να έρθουμε την άλλη μέρα στην Αμοργό. Ενώ αν είχαμε τα νυχτερινά δρομολόγια θα παίρναμε το πρωί αυτό που έφευγε από την Αμοργό και θα ερχόμαστε με το βραδινό”.

Ο κ. Φωστιέρης εμφανίστηκε ικανοποιημένος και για τη δρομολόγηση ταχυπλόων στο νησί και μάλιστα για περίοδο μεγαλύτερη από την περυσινή χρονιά, εξηγώντας ειδικότερα, πως, “λόγω της επέκτασης των δρομολογίων των High Speed που άρχισαν και νωρίτερα και τελείωσαν αργότερα, είχαμε μία σημαντική επέκταση της τουριστικής περιόδου. Δηλαδή τα πλοία της High Speed και τα πλοία της Seajets μας χάρισαν μία μεγαλύτερη τουριστική περίοδο”.

Σε συνέχεια των ανωτέρω, ο Δήμαρχος αναφέρθηκε στο αίτημα της σύνδεσης με τη Σαντορίνη, λέγοντας πως, “Επειδή η Σαντορίνη είναι πολύ ενεργοποιημένη στον τουρισμό, αν είχαμε διασύνδεση με το νησί αυτό, θα είχαμε πάρα πολλούς επισκέπτες. Θέλουμε κι αυτήν τη σύνδεση”.

Συμπλήρωσε μάλιστα πως, “Επίσης μία ακόμη σύνδεση που θα μας στηρίξει πάρα πολύ στον τουρισμό είναι η σύνδεση με το Ηράκλειο της Κρήτης, με τη μεγάλη αυτή τουριστική αγορά”, καθώς όπως ανέφερε σχολιαστικά, “καλό είναι τα πλοία εκτός από Πάρο, Νάξο και Σαντορίνη να “πιάνουν” και τα μικρότερα νησιά”.

Προτού κλείσει την αναφορά του σε επίπεδο δρομολογίων, σημείωσε πως, η Αμοργός θέλει ταχύπλοα και Παρασκευή και Κυριακή, ενώ δεν παρέλειψε να υπογραμμίσει το βασικό πρόβλημα της ενδοκυκλαδικής διασύνδεσης των νησιών. “Όσον αφορά στην ενδοκυκλαδική συγκοινωνία, δεν μας ικανοποιεί. Έχουμε μόνο ένα πλοίο. Χθες για να έρθω εδώ έφυγα από την Αμοργό, πήγα Πάρο, περίμενα έξι ώρες και μετά με το Aqua Jewel έφθασα” σχολίασε, περιγράφοντας την ταλαιπωρία που υφίσταται κάθε πολίτης. Ο κ. Φωστιέρης χωρίς να παραλείπει να τονίζει πως πρέπει να συνεχιστεί η σύμβαση με το πλοίο “Σκοπελίτης”, ζήτησε να υπάρξει επίσημη ενημέρωση για την υπόθεση των υδροπλάνων.

Τέλος, ο Δήμαρχος Αμοργού έκανε ξεχωριστή μνεία στην πορεία και λειτουργία των Λιμενικών Ταμείων, λέγοντας κατηγορηματικά πως, “πρέπει να είναι κοντά στους πολίτες”.

Αναφέροντας την 8μηνη ξεχωριστή πορεία του Λιμενικού Ταμείου Αμοργού μετά από το διαχωρισμό από το νησί της Νάξου, ο ίδιος υπογράμμισε ως αποτέλεσμα πως, “έχουμε προωθήσει τα θέματά μας, όσο δεν τα έχουμε προωθήσει όλα τα τελευταία χρόνια. Γι αυτό λοιπόν, θα πρέπει να ερωτηθούμε κι εμείς σε αυτό το θέμα”, κάνοντας έμμεση αναφορά στις αλλαγές που προωθεί η κυβέρνηση.

Άνδρος: Ενίσχυση της σύνδεσης με Σύρο

Ο Δήμαρχος Άνδρου, Θεοδόσης Σουσούδης αναγνώρισε εξ αρχής την αναγκαιότητα καθιέρωσης ως θεσμού του Ακτοπλοϊκού Συνεδρίου, καθώς όπως σημείωσε, “Η ακτοπλοΐα είναι το Α και το Ω της διαβίωσής μας στα νησιά. Τα νησιά μας είναι το συγκριτικό μας πλεονέκτημα και αποτελούν τον βασικό πόλο έλξης τουρισμού για την Ελλάδα. Αυτό μεταφράζεται σε οικονομική ανάπτυξη για την Ελλάδα γενικότερα” και άρα, όπως εξήγησε, “οι λύσεις στην ακτοπλοΐα είναι άκρως σημαντικό θέμα”.

Εστιάζοντας συγκεκριμένα στο νησί του, ανέφερε πρωτίστως πως, “Η Άνδρος είναι νησί των Κυκλάδων με ιδιαίτερες επιδόσεις τα τελευταία χρόνια στον τομέα του τουρισμού και έχει ιστορία αιώνων στον τομέα της Ναυτιλίας”, ωστόσο, όπως επεσήμανε κατηγορηματικά, “Παραμένει όμως ένας τόπος που έχει ανάγκη από υποστήριξη”.

Σχετικά με τη διασύνδεση υποστήριξε πως για την Άνδρο κρίνεται επιβεβλημένη “η καθημερινή διασφάλιση της μέχρι τώρα πολύ καλής σύνδεσής μας με τη Ραφήνα, τουλάχιστον δύο φορές την ημέρα όπως ισχύει και τώρα και η περαιτέρω συγχρόνως βελτίωση αυτής της γραμμής και των δρομολογίων της”. Επιπλέον, πρόσθεσε, πως, “στόχος είναι η εξασφάλιση της διασύνδεσης με άλλα νησιά, τόσο των Κυκλάδων, όσο και άλλων προορισμών”, ενώ έδωσε έμφαση στην ανεπαρκή σύνδεση με τη Σύρο.

“Απαραιτήτως θα πρέπει να γίνει επαναφορά της καθημερινής διασύνδεσης ή έστω τρεις φορές την εβδομάδα με την πρωτεύουσα Σύρο, πράγμα, που θα δημιουργήσει προϋποθέσεις για ακόμη μεγαλύτερα βήματα ανάπτυξης σε πολλούς τομείς” σχολίασε, ενώ αιτήθηκε και τη διατήρηση και ανάπτυξη καλύτερων συνδέσεων με άλλα Κυκλαδονήσια.

Ειδικότερα, αναφέρθηκε στη σύνδεση με την Πάρο, την Ίο, την Κρήτη και τη Σαντορίνη, όπως και στη γραμμή Θεσσαλονίκη – Ηράκλειο Κρήτης, που όπως σχολίασε απέδωσε οφέλη στο νησί, αναγνωρίζοντας το έργο της Seajets και της Golden Star Ferries.

Για το σύνολο των θετικών εξελίξεων της σύνδεσης με την Άνδρο, ο κ. Σουσούδης ανέφερε πως, “Πιέσαμε και κάναμε παρεμβάσεις ως Δήμος για τον τόπο μας και τους κατοίκους του”, αφού όπως κατηγορηματικά δήλωσε τέλος, “Ο νησιώτης έχει δικαίωμα σε μία αξιόλογη ποιότητα ζωής”.

Πρέπει να σημειωθεί πως, ο Δήμαρχος Άνδρου επεσήμανε και τις ανάγκες βελτίωσης των λιμενικών υποδομών.

Μήλος: Σύνδεση με Κρήτη και Σαντορίνη

Εκ μέρους του Δήμου Μήλου, αν και παρευρέθηκε ο Δήμαρχος, Γεράσιμος Δαμουλάκης, που πραγματοποίησε αναλυτική αναφορά εκπροσωπώντας την ΚΕΔΕ, μίλησε ο κ. Μαρτάκης.

Αρχικά σημείωσε πως το Μεταφορικό Ισοδύναμο ως μέτρο πορεύεται καλά, ενώ σχετικά με τα αιτήματα σε επίπεδο ακτοπλοϊκής σύνδεσης, εξήγησε πως, απαιτείται μέριμνα από τους ακτοπλόους για δρομολόγιο που θα εξυπηρετεί άμεσα με Κρήτη και Σαντορίνη.

“Η διασύνδεση με την Κρήτη και τη Σαντορίνη είναι κάτι που μας αφορά άμεσα. Φέτος για πρώτη φορά συνδεθήκαμε με την Κρήτη με ένα καλό πλοίο και εκτοξεύθηκε ο τουρισμός σε μεγάλες ποσότητες” σχολίασε, σημειώνοντας παρακάτω πως, για να υπάρξουν και επενδύσεις στον τομέα του τουρισμού, απαιτείται και χαμηλό κόστος μεταφοράς. “Για να κάνουν επενδύσεις κάποιοι τουριστικοί επιχειρηματίες στο νησί μας, αυτό που τους ενδιαφέρει είναι το χαμηλό κόστος μεταφοράς” δήλωσε με σαφήνεια, ολοκληρώνοντας την ενημέρωσή του για τα θέματα που απασχολούν τον Δήμο Μήλου με το θέμα των Λιμενικών Ταμείων.

“Η επάνδρωση του Λιμενικού Ταμείου είναι απαραίτητη. Με μεγάλη προσπάθεια λειτουργεί πολύ καλύτερα από κάποια άλλα, όμως δεν μπορεί να εκτελέσει έργα αν δεν έχει υπηρεσία” ανέφερε, κλείνοντας την παρέμβασή του και υπενθυμίζοντας πως, “Ένα ζήτημα που απασχόλησε και το δημοτικό συμβούλιο Μήλου είναι η μεταφορά των δεματοποιημένων απορριμμάτων, τα οποία πρέπει να μεταφερθούν”. Όπως σχετικά ανέφερε, πρέπει να δρομολογηθεί άμεσα λύση, καθώς “Πρέπει να φύγουν άμεσα από το νησί μας”.

Σέριφος: Αυτόνομα Λιμενικά Ταμεία

Ιδιαιτέρως λακωνικός ο Δήμαρχος Σερίφου, Αντώνης Αντωνάκης επέμεινε στο θέμα των Λιμενικών Ταμείων. Όπως υπογράμμισε, “η σωστή κίνηση είναι να παραμείνουν αυτόνομα Λιμενικά Ταμεία” για κάθε νησί και να μην προχωρήσουν οι συγχωνεύσεις.

Άλλωστε, όπως υποστήριξε, “Θεωρώ ότι τα Λιμενικά Ταμεία πρέπει να είναι αυτόνομα γιατί δεν είναι μόνο το θέμα του λιμένα”. Σύμφωνα με όσα επεσήμανε, “πρέπει να λυθεί το πρόβλημα της αδυναμίας εκπόνησης μελετών και υλοποίησης έργων”.

Κέα: Τήρηση δρομολογίων και βελτίωση στις ενδοκυκλάδικές μετακινήσεις

Μεστός στις τοποθετήσεις του και ο Δήμαρχος Κέας, Γιάννης Ευαγγέλου, ο οποίος περιέγραψε τον Γολγοθά των μετακινήσεων των νησιωτών όσον αφορά στη μετακίνησή τους προς την πρωτεύουσα.

“Έφυγα από τη Τζιά στις 15.30 το μεσημέρι του Σαββάτου για να είμαι στη Σύρο, το βράδυ της Κυριακής” ανέφερε, φωτογραφίζοντας έντονα το πρόβλημα, ενώ ακολούθως επεσήμανε πως, “Τα πλοία της Κέας παρότι είναι βαποράκια και δεν είναι το “αστέρι” της Blue Star, ευτυχώς κάνουμε τη δουλειά μας”. Χωρίς να αναφέρει συγκεκριμένα αιτήματα, αφού ο ίδιος και ο Δήμος πραγματοποιούν συστηματικά επαφές με αρμοδίους κι εταιρείες, έθιξε μόνον το ζήτημα των καθυστερήσεων. “Η ασυνέπεια των ακτοπλοϊκών εταιρειών, όχι όλων, σε ό,τι αφορά την τήρηση των δρομολογίων σακατεύει τον τουρισμό” σχολίασε, ζητώντας την τήρηση των ωρών αφιξοαναχωρήσεων.

Τέλος, μιλώντας για τα Λιμενικά Ταμεία, επεσήμανε πως, “Εδώ και τρία χρόνια έχω αίτημα για να φτιάξουμε το Λιμενικό Ταμείο Κέας – Κύθνου”, εξηγώντας πως, “Για να επιμένουμε όλοι εμείς, κάτι θα σημαίνει”. Σύμφωνα με όσα τόνισε, “Πρέπει οι υπηρεσίες να είναι κοντά” λέγοντας ταυτόχρονα πως, “Αν κάνω εγώ δυόμιση μέρες για να έρθω, τότε ο συντηρητής στα pillars μου κάνει κάτι αντίστοιχο. Και δεν έρχεται και το κάνω εγώ”. Ο κ. Ευαγγέλου έκλεισε την αναφορά του, επαναλαμβάνοντας το θέμα της άμεσης κάλυψης όλων των αναγκών που αφορούν τη νησιωτικότητα.

 

 

 

Ετικέτες: