Επιτακτική ανάγκη καλύτερου προγραμματισμού
- Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2019 - 06:18
Σημαντικό πρόβλημα προέκυψε, στην ακτοπλοϊκή διασύνδεση της Ανάφης, τόσο με τα υπόλοιπα νησιά, όσο και με το λιμάνι του Πειραιά, καθώς και τα δύο πλοία που εξυπηρετούν τη γραμμή, αποφασίστηκε να δεξαμενιστούν για την ετήσια επιθεώρησή τους, κατά το ίδιο διάστημα.
Άμεσα κινητοποιήθηκαν, τόσο ο Δήμος Ανάφης, οι πολίτες, οι οποίοι βρέθηκαν αποκλεισμένοι, όσο και τα αρμόδια στελέχη του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, προκειμένου να υπάρξουν έκτακτες προσεγγίσεις στο λιμάνι του νησιού και να αρθεί ο μικρός “αποκλεισμός”, που, σύμφωνα με το Δήμαρχο Ανάφης, ο οποίος μίλησε στην εφημερίδα, θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί, αν είχε υπάρξει καλύτερος προγραμματισμός.
“Ζήτημα επαναλαμβανόμενο που πρέπει να λυθεί οριστικά”
Όπως εξήγησε ο κ. Ιάκωβος Ρούσσος, Δήμαρχος Ανάφης, το τελευταίο δρομολόγιο από το λιμάνι της Ανάφης προς το λιμάνι του Πειραιά πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα, ωστόσο τόσο το Ε/Γ-Ο/Γ “AQUA JEWEL”, όσο και το Ε/Γ-Ο/Γ “ΠΡΕΒΕΛΗΣ”, τα οποία εξυπηρετούν την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Ανάφης, σταμάτησαν, σχεδόν με λίγες ημέρες διαφορά, τα δρομολόγια, προκειμένου να δεξαμενιστούν, για την ετήσια συντήρησή τους.
Σύμφωνα με τον κ. Ρούσσο, κατόπιν συνεννόησης με το ΥΝΑΝΠ, έγιναν ενέργειες, ώστε να υπάρξει προσέγγιση άλλου πλοίου στο νησί, για την εξυπηρέτηση των πολιτών, στο διάστημα που τα δύο πλοία βρίσκονται σε δεξαμενισμό.
“Το μεγάλο πρόβλημα είναι, ότι αυτό το ζήτημα είναι επαναλαμβανόμενο και κάποια στιγμή θα πρέπει να λυθεί οριστικά. Έχει γίνει κουραστικό”, τόνισε ο Δήμαρχος, ευχόμενος να μην υπάρξει στο μεσοδιάστημα κάποια έκτακτη συγκυρία, συμπληρώνοντας, πως με καλύτερο προγραμματισμό, “αν γνώριζαν ότι το “Aqua Jewel” ή το “Πρέβελης” θα σταματούσαν το επόμενο δεκαπενθήμερο, θα είχαν προβλεφθεί ενέργειες, ώστε να έχει υπάρξει αντικατάσταση του ενός πλοίου, προκειμένου να έχουμε προσέγγιση δύο φορές την εβδομάδα, για να εξυπηρετηθούμε αυτές τις 15 μέρες. Δεν ήταν κάτι το ιδιαίτερα σοβαρό. Έχει δημιουργηθεί ολόκληρο θέμα, για κάτι που θα έπρεπε να έχει λυθεί μέσα σε 10 λεπτά”.
Παρ' όλα αυτά, ο κ. Ρούσσος παραδέχτηκε, πως παρά το πρόβλημα που δημιουργήθηκε, ευτυχές είναι το γεγονός, πως ο δεξαμενισμός του “Πρέβελης” πραγματοποιήθηκε νωρίτερα, από την ημερομηνία που είχε αιτηθεί η εταιρεία. “Έγινε μία επίσπευση, διότι αν σταματούσε 15 Μαΐου, πάνω στο ξεκίνημα της σεζόν θα είχαμε άλλα προβλήματα”, σχολίασε.
Αποφεύγοντας την κινδυνολογία, ο Δήμαρχος ανέφερε, πως “θα ταλαιπωρηθούμε μία εβδομάδα, αλλά θα μπει το “Διονύσιος Σολωμός” και στη συνέχεια θα επανέλθουν τα δύο πλοία, ενώ από τον Ιούνιο θα μπει και το Blue Star “Patmos” και ελπίζουμε όλα να πάνε κατ' ευχήν”, τονίζοντας πως υπάρχει καλή συνεννόηση, με τον υφυπουργό Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Νεκτάριο Σαντορινιό, με τον οποίο μιλάμε, αλλά και το Διευθυντή Θαλάσσιων Συγκοινωνιών του ΥΝΑΝΠ.
Επεσήμανε, ωστόσο, ότι “οι γραμμές μας είναι επιδοτούμενες. Όταν σταματάει ένα πλοίο, είτε για ετήσια επιθεώρηση, είτε λόγω κάποιας βλάβης, η οποία μπορεί να συμβεί καθ' όλη τη διάρκεια του έτους, θα πρέπει να προβλέπεται αντικατάσταση. Για παράδειγμα, το Blue Star 1 περνάει από εμάς. Ποιο θα ήταν το πρόβλημα, εφόσον περνά από Κω, Σαντορίνη, να έκανε μία προσέγγιση στην Ανάφη, αφού ούτως ή άλλως περνά από εμάς”.
“Ανύπαρκτα” τα δρομολόγια της τουριστικής σεζόν
Επιπλέον, ο Δήμαρχος Ανάφης σημείωσε, ότι το πρόβλημα του ελλιπούς προγραμματισμού, αφορά και στην τουριστική ανάπτυξη του νησιού. “Εκεί είναι που χωλαίνουμε όλα αυτά τα χρόνια, εκεί είναι το μεγάλο κακό. Το νησί μας αναπτύσσεται τουριστικά και δυστυχώς έχουμε το “αιώνιο” πρόβλημα με την ανάρτηση των δρομολογίων. Δεν μπορεί να προγραμματίσει κάποιος να έρθει τον Αύγουστο, ή τον Ιούλιο. Φέτος βέβαια τα πράγματα είναι λίγο καλύτερα, καθώς το “Aqua Jewel” έχει ανακοινώσει τα δρομολόγιά του”, υποστήριξε.
Όπως εξήγησε περαιτέρω, “αργούν τα δρομολόγια να βγουν, αργεί να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός, μέχρι να πάει στο Ελεγκτικό Συνέδριο και να ανακοινωθούν τα αποτελέσματα. Οι συμβάσεις υπογράφονται δίμηνες, ή τρίμηνες. Η εκάστοτε εταιρεία όμως θα πρέπει να αναρτήσει τη δίμηνη ή τρίμηνη σύμβαση. Ακόμη κι αν ξέρει ότι δεν θα σταματήσει, αλλά δεν μπορεί να ανακοινώσει τα δρομολόγια, διότι δια νόμου απαγορεύεται. Ωστόσο, όμως, ο τουρίστας που θέλει να προγραμματίσει τις διακοπές του δεν μπορεί να κλείσει τα εισιτήριά του”.
Σύμφωνα με τον κ. Ρούσσο, “πρόκειται για προβλήματα, που θα έπρεπε να λύνονται σε μικρό χρονικό διάστημα. Αυτό το συζητήσαμε και με τον κ. Σαντορινιό, ο οποίος είναι από τα άτομα που πάντοτε μας ακούει. Γιατί θα πρέπει να βγαίνει διαγωνισμός για τα δρομολόγια των πλοίων τον Απρίλιο; Μπορούν οι διαδικασίες να ξεκινήσουν από το Σεπτέμβρη, ώστε να έχουμε το περιθώριο να πάρουμε αποφάσεις, να περάσουν από Ελεγκτικό Συνέδριο και να έχουμε τη δυνατότητα, με το ξεκίνημα της σεζόν το Μάρτιο, τα δρομολόγια να είναι ήδη αναρτημένα στα συστήματα κρατήσεων”.
Τροχοπέδη, όπως τόνισε ο Δήμαρχος, είναι και η ηλικία των πλοίων, καθώς “σε νεότευκτα πλοία θα μπορούσε να γίνει ανάθεση ακόμη και για 12 έτη. Τα δικά μας πλοία, που έχουν πολύ μεγαλύτερη ηλικία, δεν έχουν αυτή τη δυνατότητα, με αποτέλεσμα οι συμβάσεις να γίνονται ετήσιες. Εκεί δημιουργείται το πρόβλημα. Ωστόσο, όμως, με ένα σωστό προγραμματισμό, θεωρώ, ότι και η ανάρτηση των δρομολογίων μπορεί να γίνεται έγκαιρα, αλλά και να υπάρχει δυνατότητα αντικατάστασης, σε περίπτωση είτε ετήσιας επιθεώρησης, είτε σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, όπως μία βλάβη ή ένα μηχανικό πρόβλημα”, σημειώνοντας, ότι οι καθυστερήσεις και τα προβλήματα που αυτή συνεπάγεται, προκαλούνται από τη γραφειοκρατία και το δαιδαλώδες νομοθετικό πλαίσιο.
Διαμαρτυρία και συνάντηση στο Υπουργείο Ναυτιλίας
Παράλληλα, πραγματοποιήθηκε και διαμαρτυρία, εκ μέρους μίας μικρής ομάδας εκπροσώπων της Ανάφης, στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Στην Αθήνα βρέθηκε ο Αντιδήμαρχος Ανάφης, κ. Τζώρτζης Ρούσσος, ο οποίος αιτήθηκε ακρόαση από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου.
Προκειμένου να υπάρξει συνάντηση με τα πολιτικά στελέχη του ΥΝΑΝΠ, συγκροτήθηκε πενταμελής ομάδα, από τον Αντιδήμαρχο, κ. Ρούσσο, την κ. Ρούσσου Ευαγγελία, τουριστική πράκτορα του νησιού, που βρέθηκε αποκλεισμένη στην πρωτεύουσα, την κ. Κολυδά Σοφία, κάτοικο Ανάφης και οργανώτρια της διαμαρτυρίας, την κ. Πολυχρονίδου Ελευθερία, υποψήφια Περιφερειακή Σύμβουλο και τον κ. Κομιτόπουλο Δημήτρη, εκπρόσωπο της Ανάφης στην Ομοσπονδία Συλλόγων Μικρών Κυκλαδονήσων (ΟΣΥΜΙΚ).
Την ομάδα δέχτηκε στο γραφείο του ο υφυπουργός Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Νεκτάριος Σαντορινιός, με στόχο να γίνει συζήτηση, σχετικά με τους λόγους, που το νησί οδηγήθηκε σε αυτό τον αποκλεισμό. Όπως τονίστηκε στην ενημέρωση, εκ μέρους της κ. Κολυδά, προς τα ΜΜΕ, “οι λόγοι είναι κυρίως ότι δεν υπήρχαν διαθέσιμες ημερομηνίες για τον δεξαμενισμό. Η εναλλακτική ήταν να βγει μετά το Πάσχα. Καθώς και ότι δεν υπάρχουν διαθέσιμα πλοία ώστε να αντικατασταθούν πλήρως τα ήδη δρομολογούμενα προς δεξαμενισμό”.
Σύμφωνα με την ενημέρωση, “υπήρξε αίτημα παράτασης του δεξαμενισμού από την εταιρεία του Aqua Jewel , αλλά θα συζητηθεί με τον Υφυπουργό. Κατά την συζήτηση επισημάνθηκε ότι η Ανάφη αποτελεί κρίσιμο νησί των Κυκλάδων ως ένα από τα πιο απομονωμένα”.
Από την κ. Κολυδά ο υφυπουργός ερωτήθηκε, σχετικά με τον νόμο 2392/01 άρθρο 7 όπου ''Με απόφαση του Υπουργού, μετά από γνώμη του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, δύναται να επιβάλλονται στους πλοιοκτήτες υποχρεώσεις δημόσιας υπηρεσίας που αφορούν: την τακτικότητα, τη συνέχεια, την ικανότητα παροχής μεταφορικών υπηρεσιών, το ναυολόγιο και την στελέχωση''. Όπως αναφέρει η σχετική ενημέρωση, “ο Υφυπουργός απάντησε ότι κάτι τέτοιο θα το επικαλεστεί σε πολύ δύσκολη συγκυρία, καθώς οι ακτοπλοϊκές εταιρείες δεν θα συνεργάζονταν με τα αιτήματα του Υπουργείου σε ύστερο χρόνο”.
Επιπλέον συζητήθηκε η πιθανότητα τροποποίησης του ν. 4504/2017 και συγκεκριμένα του άρθρου 76 περί προγραμματικών συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας, που αφορά στο σχεδιασμό των ακτοπλοϊκών χαρτών από τις εταιρείες, το Υπουργείο και τους Δήμους των νησιών.
Η συζήτηση έκλεισε, με την αντιπροσωπεία των Αναφιωτών να ζητά τις απαραίτητες ενέργειες του Υπουργείου, προκειμένου να δρομολογηθεί το Ε/Γ-Ο/Γ “Διονύσιος Σολωμός”, για την κάλυψη του κενού, που δημιουργηθεί, έως τη συνέχιση των δρομολογίων του “Aqua Jewel” από την Τρίτη, 2 Απριλίου και του “Πρέβελης” στις 8 Απριλίου, ενώ συζητήθηκε και το ενδεχόμενο να εισαχθεί πλοίο, για τη συχνότερη επικοινωνία μεταξύ Ανάφης και Θήρας.
Η κ. Κολυδά κλείνοντας την ενημέρωση, απηύθυνε ευχαριστίες, προς όλους, όσοι κινητοποιήθηκαν για το μείζονος σημασίας θέμα της Ανάφης.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Πρόταση για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του Δήμου Ανάφης
3 Οκτ. 2022 - 6:18 - Μονοπάτια της Ανάφης
30 Ιουν. 2022 - 6:25 - 2,3 ευρώ στην Ανάφη για βελτίωση της οδοποιίας
19 Απρ. 2022 - 6:16 - Η πολιτική βούληση «κλειδί» για την οριστική λύση
13 Απρ. 2022 - 6:18 - Έργο άνω των 2 εκ. ευρώ για οδοποιία στην Ανάφη
3 Μαρ. 2022 - 6:13