Ενημέρωση στο πλαίσιο του Δημοτικού Συμβουλίου Θήρας, σχετικά με το κυκλοφοριακό πρόβλημα και την ελλιπή συγκοινωνία στο Καμάρι

«Είμαστε αποφασισμένοι να δώσουμε λύση»

Συζήτηση και ενημέρωση, πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου Θήρας, σχετικά με το μείζον ζήτημα του κυκλοφοριακού στο Καμάρι της Σαντορίνης, αλλά και τις πιθανές λύσεις, προσωρινού ή μόνιμου χαρακτήρα, που μπορούν να δοθούν.

Για “βόμβα” που “σκάει στα χέρια” της Δημοτικής Αρχής έκανε λόγο ο Δήμαρχος Θήρας, κ. Αντώνης Σιγάλας, αναφερόμενος στο κυκλοφοριακό της Σαντορίνης, κατά τη διάκρεια της συζήτησης του θέματος του κυκλοφοριακού της περιοχής του Καμαρίου, το οποίο “έφερε” στο τραπέζι του Δημοτικού Συμβουλίου με αίτημά της η Δημοτική Κοινότητα.

Δεδομένων των προβλημάτων στη δημόσια συγκοινωνία στο Καμάρι, η Πρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας Καμαρίου συμμετείχε ενεργά κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης που ανέλαβε ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος Θήρας, κ. Γρηγόρης Μαντούσης και της συζήτησης που ακολούθησε, παραθέτοντας τα σχόλιά της. 

«Ουδεμία απόφαση δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ»

Αφορμή της ενημέρωσης, στάθηκε μία εξώδικη επιστολή/διαμαρτυρία κατοίκων του Καμαρίου ενάντια σε απόφαση της Δημοτικής Κοινότητας, με τον Αντιδήμαρχο, κ. Μαντούση να αναφέρει, πως «η απόφαση της Κοινότητας ουδόλως επηρεάζει τα κυκλοφοριακά. Είναι γνωμοδοτική, όπως ξέρουμε, η απόφαση και ή τη λαμβάνουμε υπόψιν ή δεν τη λαμβάνουμε».

Στο πλαίσιο των διευκρινίσεων που παρείχε προς το Σώμα ο κ. Μαντούσης σημείωσε, πως «Το 2008 η μελέτη Κωνσταντινίδη η οποία θεωρήθηκε στις 19/3/2009 από τις Τεχνικές Υπηρεσίες του Δήμου μας προέκρινε και πρότεινε μία κυκλοφοριακή ρύθμιση για το Καμάρι. Επ’ αυτής στηρίχθηκαν η υπ’ αριθμ.104/2011 απόφαση του  Δημοτικού Συμβουλίου και η τροποποιητική της 159/2011. Μετά και την κατασκευή του πεζοδρομίου στον εσωπαραλιακό, έγινε μία τροποποίηση από τον κ. Κωνσταντινίδη της αρχικής του μελέτης και ως εκ τούτου και μία τροποποίηση των  προηγούμενων αποφάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου με την υπ’ αριθμ.47/2018, η οποία όμως δεν εγκρίθηκε από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου και επομένως θεωρήθηκε ανυπόστατη μη δυνάμενη να παράγει έννομα αποτελέσματα. Εδώ θα ήθελα να σημειώσω, ότι ουδεμία, ουδεμία επαναλαμβάνω εκ των ανωτέρω αποφάσεων ως κανονιστικές πράξεις δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως».

Ως εκ τούτου, σύμφωνα με τον Αντιδήμαρχο, η Δ/νση Μεταφορών της ΠΝΑΙ ανακάλεσε την προηγούμενη απόφασή της για τη λεωφορειακή γραμμή του Καμαρίου που είχε στηριχθεί στην 159/11 απόφαση Δ.Σ., τροποποιώντας τη και καταργώντας ουσιαστικά το λεωφορείο που τερμάτιζε στο μέσα χωριό, την Καμάρα. 

«Επειδή διανύουμε τη δύσκολη περίοδο της πανδημίας από την άνοιξη, προσπαθήσαμε με απόφαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής να διατηρήσουμε τη γραμμή, με δικαιολογία τον covid, έως ότου δοθεί οριστική λύση. Δυστυχώς κάποιοι αντέδρασαν με διάφορες προσφυγές. […] Εμείς δεν πήγαμε να αλλάξουμε τα δεδομένα, πήγαμε να δώσουμε μία προσωρινή λύση», τόνισε ο κ. Μαντούσης.

Ωστόσο ξεκαθάρισε, πως «είμαστε αποφασισμένοι να δώσουμε λύση και θα τη δώσουμε», τονίζοντας ότι μόνη ευκαιρία για μόνιμη λύση είναι, μετά την ολοκλήρωση της α’ φάσης του χωροταξικού σχεδίου του Καμαρίου, να γίνει νέα μελέτη κυκλοφοριακών ρυθμίσεων ή να επικαιροποιηθεί κάποια από τις υφιστάμενες. «Ο μελετητής μπορεί πλέον να έχει τα απαραίτητα στοιχεία ώστε να έχουμε ολοκληρωμένη πρόταση, να ψηφιστεί από το Δημοτικό Συμβούλιο, να εγκριθεί από την Αποκεντρωμένη και να δημοσιευτεί σε ΦΕΚ, ώστε να μην έχουμε τα ίδια. Να ενώσουμε το Καμάρι και να σταματήσουν οι διαχωρισμοί σε “βόρειους” και “νότιους”», υπογράμμισε.

Ο Αντιδήμαρχος κατηγόρησε την προηγούμενη διοίκηση για ολιγωρία στο ζήτημα, τονίζοντας ότι πλέον προτάσσεται ως προτεραιότητα, ενώ με αφορμή και την εξαγγελία του Δημάρχου για προμήθεια των πρώτων mini-bus, ο Αντιδήμαρχος σημείωσε ότι η εσωτερική συγοικνωνία θα ξεκινήσει από το Καμάρι.

Κλείνοντας, ο κ. Μαντούσης εμφανίστηκε θετικός να εισακούσει τις όποιες προτάσεις, εφόσον όμως αυτές διέπονται από νομιμότητα. «Πρέπει να πάμε σε μία νομιμότητα για να τελειώνει το θέμα αυτό στο Καμάρι. Είναι σοβαρό το πρόβλημα, έχουμε αφήσει τον κόσμο στο μέσα χωριό χωρίς λεωφορείο αυτή τη στιγμή, τους μαθητές, τους γερόντους, τους ανήμπορους και φυσικά το καλοκαίρι και τους επισκέπτες», είπε.

Πρόταση για προσωρινή λύση μέσω της 159/11

Από την πλευρά του, ο δημοτικός σύμβουλος και πρόεδρος της ΔΕΥΑΘ, κ. Μανόλης Ορφανός, τόνισε, πως «η ευκαιρία μας είναι για τον Απρίλιο, την άνοιξη να έχουμε εσωτερική συγκοινωνία και να έχουμε και μία ολοκληρωμένη μελέτη για το κυκλοφοριακό του Καμαρίου», ενώ ως προσωρινή λύση, πρότεινε «να υπάρξει η κυκλοφοριακή ρύθμιση με το μονόδρομο και να “αγκαλιάζει” το λεωφορείο το χωριό, μέχρι να οριστικοποιηθεί το σχέδιο που έχετε και μας βρίσκει απόλυτα σύμφωνους, όσον αφορά την οριστική λύση για το Καμάρι». Ο ίδιος υποστήριξε, πως «καλό θα είναι να δούμε και μία γενικότερη κυκλοφοριακή μελέτη για όλη τη Σαντορίνη, από την Οία μέχρι και το Ακρωτήρι και το Εμπορείο».

Η επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης Θήρας, κ. Μαρία Αργυρού, πρότεινε να αξιοποιηθεί η 159/11 απόφαση του Δ.Σ., να γίνει η δημοσίευση σε ΦΕΚ, ενώ συμφώνησε πως ένα mini-bus θα βοηθήσει στην εσωτερική συγκοινωνία του χωριού, με προτροπή το πρόβλημα να ανακουφιστεί οριστικά όσο το δυνατόν συντομότερα, με την κυκλοφοριακή μελέτη να περιλαμβάνει επίσης την πυκνοκατοικημένη Μέσα Γωνιά, την Επισκοπή κλπ. 

Υπέρ της προσωρινής λύσης με αξιοποίηση της 159/11 απόφασης, τάχθηκε και ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας, κ. Νίκος Ζώρζος.

Ωστόσο, σύμφωνα με τον Αντιδήμαρχο, κ. Μαντούση, «η ευκαιρία να δώσουμε αυτή την προσωρινή λύση στο Καμάρι χάθηκε αφού κατέπεσε η απόφαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής μετά από αυτές τις προσφυγές που έγιναν. Δεν μπορεί να πάμε στην επιστροφή στην 159 απόφαση. Διότι αυτή στηρίχθηκε σε μία κυκλοφοριακή πρόταση, μελέτη του Κωνσταντινίδη, η οποία τροποποιήθηκε στη συνέχεια για να βγει η επόμενη απόφαση η 47/18». Επίσης, όπως ανέφερε, δεν γίνεται και η επαναφορά της, καθώς ο δρόμος αυτός δεν μπορεί πλέον να χρησιμοποιηθεί ως διπλής κατεύθυνσης, καθώς δε διαθέτει πια το απαραίτητο πλάτος των 5,50 μέτρων, ενώ επανέλαβε πως μόνη λύση αποτελεί η εκπόνηση νέας μελέτης ή επικαιροποίηση υφιστάμενης και η έκδοση απόφασης από το Δ.Σ. εξ αρχής.

Όσον αφορά στην πρόταση του κ. Ορφανού, ο κ. Μαντούσης απάντησε, πως «θα μπορούσε να είχε εφαρμοστεί από την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής αν είχε προταθεί από το Τοπικό Συμβούλιο έγκαιρα, όμως αυτή η διαδικασία λόγω covid έχει λήξει, ήταν έως 30 Νοεμβρίου».

«Δεν υπάρχει εδώ και 10 χρόνια καμία νομιμότητα»

Λαμβάνοντας το λόγο ο Δήμαρχος, κ. Σιγάλας, υπογράμμισε, πως «το θέμα είναι ότι για εμάς “έσκασε η βόμβα” στα χέρια μας. Δηλαδή, επί των ημερών μας ήρθε η καταγγελία, η οποί έδειξε ότι ο Δήμος είναι “γυμνός” εδώ και 10 χρόνια. Διότι οι τροποποιήσεις που γίνονταν στα χαρτιά και στο Δ.Σ., ουδέποτε έγιναν ΦΕΚ».

Δεσμεύτηκε όμως, πως «ξέρουμε ποιο είναι το πρόβλημα και θα το λύσουμε σωστά. Το πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχει, εδώ και 10 χρόνια, σε όλες τις τροποποιήσεις καμία νομιμότητα. Τι μας μένει; Να νομιμοποιήσουμε την υφιστάμενη κατάσταση και μέσα σε αυτή θα βάλουμε και το επίμαχο πεζοδρόμιο για να τελειώνουμε».

Ο Δήμαρχος τάχθηκε υπέρ της τροποποίησης της υφιστάμενης κυκλοφοριακής μελέτης από την Τεχνική Υπηρεσία «που είναι η ανώτατη αρχή, έχει ISO, τεχνογνωσία και θα το υπογράψει».

Όπως είπε ο κ. Σιγάλας, «το θέμα της δημοτικής συγκοινωνίας δεν προέκυψε από το Καμάρι. Απλά ενεργούμε με προτεραιότητα το Καμάρι, διότι εκεί εμφανίστηκε το μεγάλο πρόβλημα. Η δημοτική συγκοινωνία θα υλοποιηθεί κανονικά και στο Αμμούδι, και στην Οία και στο Εμπορείο και στο Καμάρι και στα Φηρά και όπου αλλού χρειαστεί. […] Αυτό είναι ένα σχέδιο το οποίο είναι έτοιμο για εμάς».

Επιπλέον, ο Δήμαρχος επεσήμανε, ότι «δεν πίστευα ποτέ, ότι στη Σαντορίνη – όλη τη Σαντορίνη – όλες οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις ήταν παράνομες. Αν εξαιρέσουμε την Οία, που μας επέβαλαν τότε για την ασφάλεια την κυκλοφοριακή ρύθμιση, η οποί μόνο αυτή είναι νόμιμη, όλες οι άλλες είναι στον “αέρα”. Ο νοών νοείτο. Οπότε, με αυτή την ευκαιρία κοιτάξαμε να δούμε τι γίνεται και με τις υπόλοιπες, διότι ανά πάσα στιγμή θα σκάει “βόμβα” στα χέρια μας. Στο πλαίσιο της ενημέρωσης δώσαμε την κατεύθυνση, αυτό ακριβώς θα κάνουμε. […] Είμαστε υποχρεωμένοι, και θα αναλάβουμε και το πολιτικό κόστος».

Ετικέτες: