Ομόφωνα εγκρίθηκε το Πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής του Δήμου Ιητών από το Δημοτικό Συμβούλιο

Εκσυγχρονισμός της τουριστικής προώθησης

  • Τετάρτη, 24 Φεβρουαρίου, 2021 - 06:18

Με δράσεις που εστιάζουν στον εκσυγχρονισμό των ψηφιακών μέσων προώθησης που διαθέτει ο Δήμος, στην ανάδειξη όλου του φάσματος του τουριστικού προϊόντος, αλλά και στη συνεργασία με εξειδικευμένη εταιρεία συμβούλων, εγκρίθηκε το πρόγραμμα τουριστικής προβολής του Δήμου Ιητών.

Σε μία δύσκολη, λόγω της πανδημίας, περίοδο, οι Δήμοι καλούνται να προσαρμόσουν τα προγράμματα τουριστικής προβολής τους, σύμφωνα με τα νέα δεδομένα, που επιτάσσουν περισσότερο την ψηφιακή προώθηση των προορισμών, σε αντίθεση με προηγούμενα χρόνια.

Στο ίδιο κλίμα και ο Δήμος Ιητών, ενέκρινε ομόφωνα το πρόγραμμα τουριστικής προβολής για το 2021, διατηρώντας επιφυλάξεις για τη συμμετοχή του Δήμου σε τουριστικές εκθέσεις διά ζώσης και τονίζοντας πως αν υπάρξει συμμετοχή, αυτή θα γίνεται σε περίπτερα της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου και του ΕΟΤ, προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί και το κόστος.

Παρακάτω, παρουσιάζονται ενδεικτικά μερικές εκ των σημαντικότερων προβλέψεων του προγράμματος.

Δημιουργία λογοτύπου

Στο πλαίσιο της τουριστικής προβολής, ο Δήμος προβλέπει τη δημιουργία ενός λογοτύπου το οποίο θα απεικονίζει το τουριστικό προϊόν του νησιού. Η κύρια εκδοχή του θα είναι σε τετραχρωμία και θα έχουν προβλεφθεί οι αντίστοιχες χρωματικές παραλλαγές που θα διευκολύνουν εύρος χρήσεων. Τέλος, θα πληροί τις τεχνικές προδιαγραφές και θα παραδοθεί σε formats κατάλληλα για πλήθος εφαρμογών (πχ website, προωθητικό υλικό, μακέτες, κλπ).

Φωτογραφίσεις

Επιπλέον, προβλέπεται φωτογράφιση του προορισμού από επαγγελματία φωτογράφο. Το περιεχόμενο του φωτογραφικού υλικού πρέπει να αποτυπώνει το σύνολο των διαστάσεων και υπηρεσιών του τουρισμού της Ίου. Οι φωτογραφίες θα πρέπει να είναι ανθρωποκεντρικές και ναεστιάζουν σε εμπειρίες, ενώ θα πρέπει να πληρούν τεχνικές προδιαγραφές και να είναι στα κατάλληλα formats. Τα πνευματικά δικαιώματα των φωτογραφιών θα ανήκουν εξ’ ολοκλήρου στον Δήμο για κάθε χρήση.

Μετάφραση κειμένων και newsletter

Προβλέπεται η μετάφραση κειμένων από πιστοποιημένο γραφείο σχετικά με το τουριστικό προϊόν και τις παρεχόμενες υπηρεσίες του προορισμού σε κύριες γλώσσες με βάση τις αγορές ενδιαφέροντος, όπως Αγγλικά, Γαλλικά, Ιταλικά, Γερμανικά. Τα κείμενα θα χρησιμεύσουν σε εύρος εφαρμογών όπως για παράδειγμα ιστοσελίδα, φυλλάδιο/προωθητικό υλικό, ενημερωτικά σε ξενόγλωσσους αποδέκτες (ΜΜΕ, ταξιδιωτικά γραφεία κλπ).

Για την καλύτερη ενημέρωση του κοινού, προβλέπεται η δημιουργία, σχεδιασμός και αποστολή newsletter, με μοντέρνα αισθητική και λειτουργικότητα αλλά και με όλες τις τεχνικές προδιαγραφές (προστασία προσωπικών δεδομένων, ελαχιστοποίηση εμφάνισης spam, malware κλπ). Η επιλογή του περιεχομένου θα είναι σχετική με νέες προσθήκες, τουριστικές υπηρεσίες, εμπειρίες, δραστηριότητες, ιδιαίτερα έθιμα, τοπικά προϊόντα, «μυστικά και παράξενα» του προορισμού, ταξιδιωτικές ιστορίες κ.α. Θα γίνει δημιουργία και εμπλουτισμός database –αποδέκτες του newsletter (bloggers, δημοσιογράφοι, ταξιδιωτικά πρακτορεία, πανεπιστήμια, οργανισμοί, επιστημονικές κοινότητες, influencers κλπ) και δημιουργία παραλλαγής newsletter για την ενημέρωση της τοπικής τουριστικής κοινότητας.

Μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ψηφιακή προώθηση

Στο πρόγραμμα τουριστικής προβολής, προβλέπεται η δημιουργία και ανάπτυξη μέσων κοινωνικής δικτύωσης, δηλαδή η δημιουργία λογαριασμών (facebook, twitter, youtube, instagram, pinterest, tumblr), με τακτικές αναρτήσεις περιεχομένου ανάλογα με το τουριστικό προϊόν/ εμπειρίες/ δραστηριότητες, τη διαμόρφωση του περιεχομένου – κειμενογράφηση και επιμέλεια των φωτογραφιών, διαφημίσεις, οργανική διάδραση με influencers, followers, organizations, media κλπ, ενώ μέσω αυτών θα “τρέχουν” και διαγωνισμοί με δώρο διαμονή στο νησί.

Επιπλέον, προβλέπεται η οργάνωση διαδικτυακών παρουσιάσεων του προορισμού (πχ σε συνεργασία με το Γραφείο ΕΟΤ Μιλάνου που ήδη έχει ξεκινήσει ανάλογες δράσεις), η συμμετοχή σε workshops, virtual expos, roadshows, trade shows, προωθητικές δράσεις για το ταξιδιωτικό κοινό (πχ σε Malls) κλπ. Στόχος είναι η ανάδειξη του τουριστικού προϊόντος στο σύνολο του ή σε θεματικές ενότητες (πχ ήλιος + θάλασσα, δραστηριότητες, αθλητισμός, εκδηλώσεις, ιστορικότητα –Όμηρος, διασκέδαση – clubbing, luxury, γαστρονομία, συνέδρια, εκδρομές, πολιτισμός, κρουαζιέρα, κ.α.)

Ταξίδια εξοικείωσης (famtrips)

Στο πλαίσιο της εξοικείωσης των ενδιαφερόμενων με τον προορισμό, μεταξύ άλλων, προβλέπεται η διοργάνωση ταξιδιών εκπροσώπων κινηματογραφικών παραγωγών, ή παραγωγών εκπομπών για διερευνητικές επισκέψεις για ένταξη του προορισμού σε μελλοντικά projects, φωτογραφίσεις μόδας για περιοδικά ή άλλα ΜΜΕ, γυρίσματα μουσικών βίντεο κλιπ κ.α. Επίσης, ταξίδια με διοργανωτές συνεδρίων ή εταιρίες, ή πανεπιστήμια σε πεδία που σχετίζονται και με το προϊόν της Ίου και που ίσως να βοηθήσει την διερεύνηση-προσέλκυση συνεδρίων ημερίδων παρεμφερούς περιεχομένου και θεματικών (πχ Όμηρος, Αρχαιολογία, Νεολαία, Διατροφή –Υγεία κλπ). Ταυτόχρονα, προτείνονται και ταξίδια/επαφές με εταιρίες ή ειδικούς – σπεσιαλίστες ή φορείς διοργάνωσης αθλητικών εκδηλώσεων (πχ ΣΕΓΑΣ) για τη διερεύνηση συνεργασίας με βάση τις αθλητικές υποδομές και τα άλλα χαρακτηριστικά του προορισμού, όπως και με ειδικούς επί του περιπατητικού τουρισμού για πιστοποίηση/αναβάθμιση/ανάδειξη των μονοπατιών.

Ενδεικτικές αγορές –στόχοι ανάλογα και με την καταλληλότητα –βαθμό ετοιμότητας του τουριστικού «προϊόντος»: Τουρισμός νεολαίας, σχολικός τουρισμός (τρίπτυχο: Διασκέδαση + μάθηση + άθληση), εκπαιδευτικός τουρισμός (σύνδεση με Πανεπιστήμια-αξιοποίηση Ομήρου, Σκάρκου, διερεύνηση για συνέδρια –ημερίδες αρχαιολογικού «Ομηρικού», ιστορικού, περιεχομένου κλπ), γαμήλιος τουρισμός, clubbing, γαστρονομία (πχ σύνδεση Αρχαίας Ελληνικής διατροφή με σύγχρονες τάσεις και τοπικά προϊόντα διερεύνηση για συνέδρια –ημερίδες διατροφικού περιεχομένου), αθλητισμός, δραστηριότητες (πχ water sports, diving, hiking) τουρισμός πολυτελείας – lifestyle, συνέδρια, yachting, κρουαζιέρα κλπ.

Εκπαίδευση επαγγελματιών του Τουρισμού

Για την ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος, προβλέπεται η διοργάνωση ημερίδας, διημερίδας ή συνεδρίου με την συμμετοχή επαγγελματιών από διαφορετικούς κλάδους (πχ εστίαση, FnB, φιλοξενία, οργάνωση συνεδρίων, πρακτόρευση, κρουαζιέρα, marketing, online, Υγεία, κλπ). Στόχος η εκπαίδευση και εξοικείωση των συμμετεχόντων από τις τοπικές τουριστικές επιχειρήσεις με σύγχρονα αντικείμενα της Τουριστικής βιομηχανίας. Μέρος του συνεδρίου θα αφορά κατ’ιδίαν ερωταποκρίσεις (εργαστήρι τουρισμού) μεταξύ συμμετεχόντων και διδασκόντων.

Συνεργασία με εξειδικευμένη εταιρία συμβούλων τουριστικής προβολής

Προκειμένου να υπάρχει συνέχεια στην επαγγελματική στρατηγική προώθησης του προορισμού, προβλέπεται η συνεργασία και το 2021 με εξειδικευμένη εταιρεία συμβούλων τουριστικής προβολής, η οποία μεταξύ άλλων αφορά και στα εξής:

  • Παρακολούθηση των τάσεων και των συνθηκών του Τουρισμού (πχ Covid-19)

  • Καταγραφή της αντίληψης της αγοράς σχετικά με τον προορισμό ανάλογα με τα διαθέσιμα στοιχεία (πχ κριτικές Trip Advisor)

  • Ενσωμάτωση και προσαρμογή των δεδομένων του προορισμού (πχ τουριστικό προϊόν, νέες έρευνες) στα δεδομένα του «σήμερα» και του «τώρα»

  • Ετοιμασία πλάνου διαχείρισης και οδηγού προβολής ανάλογα με τις τρέχουσες συνθήκες.

  • Προτάσεις διαμόρφωσης του Τουριστικού προϊόντος, ανάλογα με τις συνθήκες (πχ πακέτο ποιοτικών προνομίων από τον προορισμό και τους επαγγελματίες με επιπλέον παροχές –υπηρεσίες χωρίς κόστος ή συνέργειες με ακτοπλοϊκές εταιρίες για τη δημιουργία ανταγωνιστικού πακέτου.

  • Προτάσεις για σύγχρονες μεθόδους προβολής

  • Προτάσεις προσέγγισης ειδικών ομάδων ενδιαφέροντος και έμφαση σε ειδικά τουριστικά προϊόντα (πχ δραστηριότητες, luxury, συνέδρια, γαστρονομία, νεολαία, ιστορία, κλπ).

  • Διερεύνηση και ανάδειξη νέων-πρωτότυπων υπηρεσιών με βάση τις σύγχρονες τάσεις και προτιμήσεις των ταξιδιωτών (ως παράδειγμα κάποιες ιδέες που μπορούν να διερευνηθούν είναι, υποβρύχια τελετή ανανέωσης όρκων, εξωτικός γάμος, πλωτός γάμος, πλωτό bachelor party, instagram hiking trail ή Ομήρεια περιπατητική διαδρομή, εβδομάδα vegan ή αρχαίας Ελληνικής διατροφής σε εστιατόρια/ξενοδοχεία και άλλα).

  • Εντοπισμός ευκαιριών προβολής (διαφήμιση, προωθητικές δράσεις, workshops, webinars κλπ)

  • Επαφή και ενημέρωση φορέων όπως Γραφεία ΕΟΤ

  • Προγραμματισμός συναντήσεων με ομάδες ενδιαφέροντος στο πλαίσιο εκθεσιακών συμμετοχών, επαγγελματικών αποστολών κλπ

  • Συντονισμός για την διοργάνωση παρουσιάσεων του προορισμού

  • Οργάνωση/ συντονισμός ταξιδιών εξοικείωσης (με δημοσιογράφους, επαγγελματίες, ειδικούς, επηρεαστές, κλπ)

  • Παρακολούθηση επικοινωνίας μετά τις δράσεις

  • Ετοιμασία –επεξεργασία απολογιστικών πινάκων και συγκεντρωτικών αρχείων για την ενημέρωση του Δήμου, της Επιτροπής και των επαγγελματιών

  • Υποστήριξη σε δράσεις της Επιτροπής Τουρισμού και του Δήμου ώστε το παραγόμενο υλικό ή η υλοποιηθείσα δράση να πληροί τις ενδεδειγμένες προδιαγραφές ποιότητας που θέτει ο ΕΟΤ και άλλοι φορείς.

Ετικέτες: