Αποκαταστάθηκε πλήρως και εντός δύο ημερών η σημαντική βλάβη που είχε προκύψει στο σύστημα αποχέτευσης στον Πλατύ Γιαλό της Μυκόνου

Σε πλήρη λειτουργία πλέον η αποχέτευση

Τον γύρο της χώρας έκανε η είδηση, πως λόγω μίας μεγάλης βλάβης στον κεντρικό αποχετευτικό αγωγό, δημιουργήθηκε ταλαιπωρία και αναστάτωση στους λουόμενους και θαμώνες του Πλατύ Γιαλού της Μυκόνου.

Η βλάβη σημειώθηκε το απόγευμα της Παρασκευής, 9 Ιουλίου, όταν – ενδεχομένως λόγω του μεγάλου φόρτου του δικτύου – ο κεντρικός αγωγός αποχέτευσης στην περιοχή του Πλατύ Γιαλού άρχισε να εμφανίζει μεγάλης έκτασης διαρροή, ενώ παράλληλα τα λύματα να κατευθύνονται προς τη θάλασσα, με αποτέλεσμα να απομακρυνθούν άμεσα όλοι οι λουόμενοι από την παραλία, αλλά και να υπάρξει αναστάτωση στη γύρω περιοχή, καθώς η οσμή ήταν σχεδόν ανυπόφορη.

Άμεση ήταν η κινητοποίηση των τεχνικών της ΔΕΥΑ Μυκόνου, οι οποίοι ζήτησαν τη συνδρομή βυτίων, προκειμένου να μεταφερθούν με ασφάλεια τα λύματα και να σταματήσει η διαρροή τους προς τη θάλασσα, ενώ ξεκίνησε και η αποκατάσταση της ζημιάς.

Σημαντική ήταν και η ενέργεια από πλευράς του Γενικού Διευθυντή της ΔΕΥΑ Μυκόνου, να ζητήσει τη συνδρομή συνεργείου, αλλά και υλικά που δεν είναι διαθέσιμα στη Μύκονο, από την Αθήνα, που έφτασαν περί τις 10 μ.μ. της Παρασκευής στο νησί και συνέδραμαν στις προσπάθειες των υπαλλήλων της ΔΕΥΑΜ για όσο το δυνατόν ταχύτερη αποκατάσταση του προβλήματος.

Αξίζει να αναφερθεί, ότι του θέματος επιλήφθηκε η Λιμενική Αρχή Μυκόνου και στο πλαίσιο του αυτοφώρου, συνελήφθησαν ο Πρόεδρος της ΔΕΥΑ Μυκόνου, κ. Φρατζέσκος Βιγλιάρης, καθώς και ο προϊστάμενος της τεχνικής υπηρεσίας της Δημοτικής Επιχείρησης, οι οποίοι σημειωτέον παρουσιάστηκαν με δική τους ευθύνη στα γραφεία του Λιμεναρχείου.

Επιπλέον, κατόπιν διαταγής του Λιμενάρχη, ο ναυαγοσώστης σήμανε την παραλία με κόκκινη σημαία, προκειμένου να αποτραπούν οι επισκέπτες της παραλίας από το να κολυμπήσουν στα νερά της παραλίας έως ότου υπάρξει αποκατάσταση της βλάβης.

Στην «κανονικότητα» έχει επιστρέψει ο Πλατύς Γιαλός

Η εφημερίδα ήρθε σε επαφή με τον πρόεδρο της ΔΕΥΑΜ, κ. Βιγλιάρη, ο οποίος αναφέρθηκε στις ενέργειες των υπαλλήλων, για την όσο το δυνατόν αμεσότερη επισκευή της μεγάλης αυτής βλάβης.

Σύμφωνα με τον ίδιο, «έσπασε ο κεντρικός αγωγός – και όχι τα αντλιοστάσια, όπως αναπαράγεται σε αρκετά ΜΜΕ, διότι στα αντλιοστάσια μπορούμε να επεμβαίνουμε και όλο το χειμώνα είχε γίνει σωστή συντήρηση και επισκευή τους. Ως αποτέλεσμα της βλάβης στον κεντρικό αγωγό, ήταν να υπάρξει διαρροή των λυμάτων για κάποιες ώρες. Εμείς, ειδοποιηθήκαμε άμεσα και άμεσα κινητοποιηθήκαμε. Αντιληφθήκαμε αμέσως ότι το πρόβλημα ήταν πολύ μεγάλο και ότι όντως υπήρχε διαρροή προς το νερό, ώσπου να έρθουν τα βυτία που καλέσαμε, για να αρχίσουμε να φορτώνουμε τα λύματα εκεί. Στο στάδιο αυτό ωστόσο υπήρξε καθυστέρηση, διότι ο δρόμος ήταν κλειστός από παρκαρισμένα οχήματα και τα βυτία δεν χωρούσαν να περάσουν. Αυτό κατέστη δυνατό με τη συνδρομή της Αστυνομίας, αλλά και με Security, που αναγκαστήκαμε να πάρουμε για δύο ημέρες. Τα λύματα έτρεξαν για δύο ή τρεις ώρες».

Όσον αφορά στην κόκκινη σημαία, ο κ. Βιγλιάρης διευκρίνισε, ότι «αν και έγινε χαμός με την κόκκινη σημαία, αυτή “υψώθηκε” για μισή ημέρα. Χτες και σήμερα (σ.σ. Σάββατο και Κυριακή) ο κόσμος κάνει μπάνιο κανονικά στην παραλία και με ασφάλεια».

Όπως τόνισε ο πρόεδρος της ΔΕΥΑ Μυκόνου, η βλάβη αποκαταστάθηκε πλήρως το μεσημέρι της Κυριακής, ενώ η αποχέτευση είναι πλέον σε πλήρη λειτουργία.

Ο κ. Βιγλιάρης παραδέχτηκε, ότι σε σχέση με την τεράστια αύξηση του φόρτου που δέχεται η Μύκονος σχεδόν κάθε καλοκαιρινή περίοδο – με εξαίρεση το καλοκαίρι του 2020 – οι υποδομές ακόμη υστερούν. Μάλιστα, όπως ανέφερε, η μείωση του φορτίου στο αποχετευτικό σύστημα εδώ και περίπου ένα χρόνο, λόγω της πανδημίας, είχε ως αποτέλεσμα οι αγωγοί να συσσωρεύσουν κατάλοιπα, με αποτέλεσμα να μειωθεί εσωτερικά η διάμετρός τους και με την απότομη αύξηση του φορτίου τον τελευταίο μήνα, που η επισκεψιμότητά του νησιού έχει σχεδόν επανέλθει στα επίπεδα του 2019, να υποστούν τεράστιες πιέσεις. Επίσης, όπως τόνισε, οι σωληνώσεις είναι παλαιού τύπου (αμιάντου), έχοντας ως αποτέλεσμα την εμφάνιση προβλημάτων.

Ερωτηθείς αν υπάρχουν ενέργειες της ΔΕΥΑΜ στην κατεύθυνση λύσεων για τα προαναφερόμενα προβλήματα, ο κ. Βιγλιάρης επεσήμανε, ότι η δημοτική επιχείρηση έχει καταθέσει δύο μεγάλες προτάσεις στο πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης», για την αναβάθμιση των δικτύων αποχέτευσης, που θα συμβάλουν σε μεγάλο βαθμό στη λύση του προβλήματος που δημιουργείται από τον μεγάλο φόρτο.

Τέλος, ο επικεφαλής του φορέα, θέλησε να ευχαριστήσει δημόσια τους υπαλλήλους της ΔΕΥΑ Μυκόνου, τον Γενικό Διευθυντή, στον οποίο αναφέρθηκε με ιδιαίτερη θέρμη, τόσο όσον αφορά στην επαγγελματική και επιστημονική του κατάρτιση, όσο και σε ανθρώπινο επίπεδο, αλλά και τους εργάτες του κλιμακίου που μετέβη στο νησί από την Αθήνα, οι οποίοι συνέβαλαν τα μέγιστα, προκειμένου το πρόβλημα να αντιμετωπιστεί άμεσα και να επανέλθει όσο το δυνατόν γρηγορότερα ο Πλατύς Γιαλός και η Μύκονος σε κανονικούς ρυθμούς.

Η τοποθέτηση της μειοψηφίας

Τοποθέτηση έκανε και η παράταξη της μείζονος μειοψηφίας στο Δήμο Μυκόνου, με ανακοίνωσή της, στην οποία αναφέρει μεταξύ άλλων, ότι «το πιο προβεβλημένο νησί στην Ευρώπη σε θέματα διαχείρισης του νερού (ύδρευση-αποχέτευση) όπου το επισκέπτονταν πανεπιστήμια από Ελλάδα και εξωτερικό για να μελετήσουν τους τρόπους που εφάρμοζε, σήμερα έχει καταντήσει ουραγός.  Κανένα όραμα και κανένας σοβαρός προγραμματισμός δεν γίνεται, παρά μόνο αναρτήσεις στο διαδίκτυο για τα μάτια του κόσμου», ενώ επίσης, πως «οι φωνές και οι επισημάνσεις μας στα δημοτικά συμβούλια παραμένουν γράμμα κενό και ούτε καν δημοσιεύονται, ενώ οι υποδομές καταρρέουν μετά την μακροχρόνια έλλειψη συντήρησης και νέων έργων στην κορωνίδα του ευρωπαϊκού τουρισμού, τη Μύκονο».