Το ευρύτερο ζήτημα του κυκλοφοριακού συζητήθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο του Δ. Θήρας με το Δήμαρχο να δεσμεύεται για λύσεις από τον Οκτώβριο

«Πάμε σε νέα εποχή»

Το ζήτημα του κυκλοφοριακού, αλλά και των ενδεχομένως μη αδειοδοτημένων οχημάτων που εκτελούν υπηρεσίες ταξί, συζητήθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Θήρας.

Με τη φετινή τουριστική περίοδο να βαίνει αισίως προς το τέλος της και τις δεκάδες χιλιάδες τουριστών να αποχωρούν σταδιακά από το νησί της Σαντορίνης, για ακόμη μία φορά τέθηκε στο τραπέζι του δημοτικού συμβουλίου του ζήτημα του κυκλοφοριακού, με το Δήμαρχο να δεσμεύεται, ότι εντός Οκτωβρίου έρχεται η μεταφορά της αφετηρίας του ΚΤΕΛ και πως αναμένεται η υλοποίηση έργων, όπως η δημιουργία κόμβων, για την εξυπηρέτηση της ροής των οχημάτων, βάσει της μελέτης Νταβαρίνου.

Επιπλέον, ο Δήμαρχος βάσει ερωτημάτων που διατυπώθηκαν απάντησε τόσο σε σχέση με τις υπηρεσίες μεταφοράς, τύπου ταξί, όπως επίσης και για το ζήτημα των χώρων στάθμευσης, κάνοντας σαφή την πρόθεσή του να μπουν ιδιώτες στο «παιχνίδι».

Για υποκλοπή μεταφορικού έργου κάνουν λόγο οι αυτοκινητιστές

Από την πλευρά του δημοτικού συμβούλου της μείζονος μειοψηφίας, κ. Μηνά Καφιέρη, τέθηκε το ζήτημα των οδηγών που εκτελούν υπηρεσίες μεταφοράς τύπου ταξί, στο πλαίσιο συνεργασίας τους με διάφορες ηλεκτρονικές πλατφόρμες.

Όπως αναλυτικά σημείωσε ο κ. Καφιέρης, «σύμφωνα με την ενημέρωση που έχω, και σύμφωνα με τα όσα μου έχουν μεταφέρει οι ίδιοι οι αυτοκινητιστές, έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο, εδώ και κάποιο διάστημα, κάποιες ιστοσελίδες, οι οποίες αυτοδιαφημίζονται ως υπηρεσίες ταξί, να παρέχουν αυτές τις υπηρεσίες και να διαφημίζονται ως ταξί. Μέσα από την επικοινωνία μου με το Επαρχείο, την Αστυνομία, θα πω ότι γνωρίζω πως οι οδηγοί ταξί θα προχωρήσουν σε καταγγελίες. Πρόκειται για Ι.Χ. οχήματα με οδηγό, ή ενοικιαζόμενα ακόμη οχήματα, τα οποία ισχυρίζονται ότι παρέχουν υπηρεσίες ταξί, με τους αυτοκινητιστές να ισχυρίζονται ότι πραγματοποιούν υποκλοπή μεταφορικού έργου. Γνωρίζω ότι ο Δήμος, το Επαρχείο, ακόμη και η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και ο αρμόδιος Αντιπεριφερειάρχης έχουν ενημερωθεί σχετικά, ωστόσο δεν έχουν προβεί σε καμία περαιτέρω ενέργεια».

Ο δημοτικός σύμβουλος υποστήριξε, ότι «οι οδηγοί που λειτουργούν ως ταξί μέσω αυτών των εφαρμογών, δρουν χωρίς άδεια, αλλά και χωρίς καμία συνεννόηση με τους κατόχους αδειών ταξί του νησιού. Παράλληλα, σύμφωνα με όσα υποστηρίζουν οι αυτοκινητιστές, επίσης δεν τηρούνται και τα προβλεπόμενα μέτρα, όσον αφορά στον Covid-19, μιας και δηλώνουν διαθεσιμότητα για μεταφορές για παραπάνω από τρία άτομα, τα οποία ορίζονται για τα ταξί».

Ο κ. Καφιέρης έκλεισε ζητώντας από το Δήμαρχο να εξηγήσει τις προθέσεις του Δήμου επί του ζητήματος.

Πρόταση για αγορά χώρων στάθμευσης

Από τον επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας, κ. Νίκο Ζώρζο προτάθηκε η αγορά χώρων στάθμευσης, με αφορμή την πώληση ενός χώρου που επί σειρά ετών μίσθωνε ο Δήμος, προκειμένου να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της παράνομης στάθμευσης και του επαρκούς χώρου.

Όπως είπε, «τους ιδιοκτήτες τους γνωρίζουμε, να γίνει μία συνάντηση μαζί τους, ώστε να διερευνηθεί η πιθανότητα ο Δήμος να αγοράσει τους χώρους, καθώς είναι απαραίτητο να υπάρχουν χώροι στάθμευσης».

Την απόλυτη συμφωνία του στην πρόταση του κ. Ζώρζου εξέφρασε και ο δημοτικός σύμβουλος της ελάσσονος μειοψηφίας και πρόεδρος της ΔΕΥΑ Θήρας, κ. Μανόλης Ορφανός.

Παρέμβαση για τα βαρέα οχήματα στις σχολικές περιοχές

Η κυρίως τοποθέτηση του κ. Ορφανού είχε ως άξονα την επικινδυνότητα που προκαλείται από τη διέλευση βαρέων οχημάτων από τα σημεία εισόδου και εξόδου των σχολικών μονάδων του νησιού, τονίζοντας ότι θα πρέπει να υπάρξει πρόβλεψη.

Όπως είπε ο ίδιος, «είναι επιτακτική ανάγκη να δούμε τι θα κάνουμε με τα βαρέα οχήματα, την ώρα προσέλευσης και την ώρα αποχώρησης των μαθητών. Θα έχουμε ατύχημα, θα δημιουργηθούν προβλήματα. Θα πρέπει, με μία απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου, να απαγορεύσουμε τη διέλευση βαρέων οχημάτων έξω από τα σχολεία. Έξω από το Γυμνάσιο του Εμπορείου γίνεται χαμός. Έξω από το Γυμνάσιο και το Λύκειο των Φηρών γίνεται πανικός. Έξω από το Δημοτικό, το ίδιο. Δεν νομίζω ότι θα δημιουργηθεί μεγάλο πρόβλημα αν καθυστερήσουν τις εργασίες τους τα βαρέα οχήματα για μισή ώρα το πρωί και μισή ώρα το μεσημέρι».

Επίσης, απ’ την πλευρά της ελάσσονος μειοψηφίας, ο κ. Επιφάνιος Σιγάλας, επανερχόμενος στο ζήτημα του κυκλοφοριακού, πρότεινε να επανεξεταστεί η δυνατότητα τοποθέτησης φαναριών στις μεγάλες οδικές αρτηρίες του νησιού, καθώς η Σαντορίνη, όπως τόνισε, ακόμη και το χειμώνα φιλοξενεί περίπου 30.000 κατοίκους, εργαζόμενους και επιχειρηματίες.

Άμεσα η μεταφορά των ΚΤΕΛ – ιδιωτικοποίηση στη στάθμευση

Απαντώντας σε όλα τα παραπάνω, ο Δήμαρχος Θήρας, κ. Αντώνης Σιγάλας, επεσήμανε ότι αφενός για το ζήτημα των ταξί θα πρέπει στο άμεσο μέλλον να δοθούν περισσότερες άδειες, ώστε να καλυφθεί η ζήτηση, ενώ όσον αφορά στο θέμα του κυκλοφοριακού, προχώρησε σε δεσμεύσεις για άμεση επεξεργασία λύσης. Τέλος, σε ό,τι αφορά στους χώρους στάθμευσης, ο Δήμαρχος μίλησε για ιδιωτικά πάρκινγκ πλέον στη Σαντορίνη.

Όπως είπε ο κ. Σιγάλας για το ζήτημα των ταξί, «με το που αναλάβαμε τα ηνία αυτού του Δήμου αμέσως εντοπίσαμε ότι το 1980 είχαμε 39 άδειες ταξί και 39 άδειες ταξί έχουμε και το 2020. Δεν μπορεί να λειτουργήσει με 40 ταξί η Σαντορίνη. Κι αν είχαμε μείνει μόνο σε αυτά, τότε θα έχαναν οι περισσότεροι τα καράβια τους και τα αεροπλάνα τους. Αυτορυθμίστηκε λοιπόν όλα αυτά τα χρόνια, το λάθος το δικό μας, των πολιτικών, οι οποίοι δεν βγάλαμε άδειες ταξί και φτάσαμε να είμαστε σε μία ομηρία πια, που έρχεται από επαγγελματίες από όλη την Ελλάδα, που φέρνουν στο νησί βανάκια, δημιουργώντας παράλληλα και πρόβλημα. Ξέρετε, ο τύπος του βαν που έχει επικρατήσει να κυκλοφορεί δημιουργεί πρόβλημα. Άλλο είναι να υπάρχει ένα ταξί και άλλο να υπάρχουν βαν VIP 20 θέσεων που μεταφέρουν ένα ή δύο άτομα».

Σύμφωνα με το Δήμαρχο, μέσω του στρατηγικού σχεδιασμού και σε συνεργασία με την ΠΝΑ, «πρώτο μας μέλημα είναι αμέσως η διάθεση αδειών ταξί. Το έχω συζητήσει με τον κλάδο, τους οποίους και θα επαινέσω, είναι νέα παιδιά, βλέπουν μπροστά, αντιλαμβάνονται τον κίνδυνο. Έχουμε συμφωνήσει να δούμε μαζί πόσα ταξί ακόμη πρέπει να μπουν για να πούμε «αντίο» σε πολλούς από αυτούς, οι οποίοι είναι και «αεριτζήδες» και «πειρατές», που έρχονται απ’ έξω».

Απάντηση ωστόσο, έδωσε και για το κυκλοφοριακό εν γένει, βάσει της παρέμβασης του κ. Ορφανού. «Τι δουλειά έχουν τα σχολεία μας μέσα στον πανικό και τι δουλειά έχει ο πανικός στα σχολεία μας. Έχουν αλλάξει τα πράγματα, πρέπει να φύγουν από κει, να τελειώνουμε με αυτή την ιστορία. Μέχρι τότε όμως, θα φύγουν άλλοι. Τι δουλειά έχει το ΚΤΕΛ έξω από το Γυμνάσιο των Φηρών; Μέσα στον Οκτώβριο θα πάρουμε την απόφαση για τη μετακίνηση του ΚΤΕΛ, με τις υποδομές, φυσικά που απαιτούνται, ώστε να πάμε στο σωστό χώρο. Αυτό, ώστε να μην ταλαιπωρούνται πρώτα οι ίδιοι οι οδηγοί του ΚΤΕΛ, να μην ταλαιπωρείται ο κόσμος, να μην ταλαιπωρείται η κοινωνία. Ολοκληρώσαμε μία εποχή, πάμε σε μία άλλη», τόνισε ο κ. Σιγάλας.

Παράλληλα ξεκαθάρισε, ότι «όσον αφορά στο κυκλοφοριακό, φυσικά και δεν υπάρχει περίπτωση να παίξουμε με φωτεινούς σηματοδότες», τονίζοντας ότι σε συνεργασία με τον Αντιδήμαρχο Τεχνικών Υπηρεσιών, κ. Μαντούση, αλλά και τους υπόλοιπους αρμόδιους, αναμένεται να προχωρήσει η υλοποίηση των κόμβων που προέβλεπε η μελέτη Νταβαρίνου, για την εξυπηρέτηση της κυκλοφοριακής ροής.

Τέλος, αναφορικά με τους χώρους στάθμευσης, ο Δήμαρχος απέρριψε την πρόταση αγοράς οικοπέδων από το Δήμο, λέγοντας «θα συνεχίσουμε να αιμορραγούμε ως Δήμος για τσάμπα πάρκινγκ; Είναι δυνατόν να σκεφτόμαστε για το μέλλον να αγοράζει ο Δήμος χώρους και να τους δίνει τσάμπα; Όχι, αγαπητοί συνάδελφοι, πάρκινγκ δωρεάν θα δώσουμε σε όλους τους Σαντορινιούς στο σπίτι τους. Και θα μπούμε στη λογική της ιδιωτικής πρωτοβουλίας για τα πάρκινγκ. Θα εφαρμόσουμε τη νομοθεσία ώστε να μην υπάρχει παράνομη στάθμευση και να οδηγούνται σε ιδιωτικό πάρκινγκ και να δίνουν κι εκείνοι 5 ή 10 ευρώ, όπως πληρώνουμε κι εμείς και στον Πειραιά, και στην Αθήνα και στις διακοπές μας».  

Ετικέτες: