Ερώτηση της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΚΚΕ για τις συγχωνεύσεις τμημάτων στην Πάρο

  • Τετάρτη, 20 Οκτωβρίου, 2021 - 13:31

Η κατάσταση στα σχολεία της Πάρου με αφορμή τη σύμπτυξη τμημάτων που επιχειρεί να κάνει η κυβέρνηση έχει προκαλέσει δικαιολογημένα αντιδράσεις σε γονείς μαθητές και εκπαιδευτικούς.

Ενώ διανύουμε το δεύτερο μήνα της νέας σχολικής χρονιάς οι μαθητές έρχονται αντιμέτωποι με προβλήματα που εμποδίζουν τη μαθησιακή διαδικασία και την ομαλή διεξαγωγή του εκπαιδευτικού προγράμματος. Ιδιαίτερα την περίοδο της πανδημίας αυτά τα προβλήματα οξύνθηκαν λόγω της αύξησης του μαθητικού δυναμικού που είναι δυσανάλογη των κτηριακών προδιαγραφών. Αντί λοιπόν να παρθούν μέτρα που θα προστατεύουν μαθητές και εκπαιδευτικούς γίνεται ακριβώς το αντίθετο.

Πιο συγκεκριμένα: 1. Στο Γυμνάσιο Πάρου, στην Α’ Γυμνασίου είναι εγγεγραμμένοι 105 μαθητές. Μέχρι και σήμερα η Α’ Γυμνασίου είναι χωρισμένη σε 5 τμήματα με ρητή εντολή από τη Δ.Δ.Ε. Κυκλάδων να προβεί ο Διευθυντής του σχολείου σε σύντμηση 4 τμημάτων με 26 μαθητές το καθένα . 2. Στο ΕΠΑ.Λ. Πάρου, έχει ζητηθεί από το Διευθυντή να προβεί σε σύντμηση τμημάτων και για τις τρεις τάξεις. Υπάρχουν μόνο 4 (τέσσερεις) αίθουσες διδασκαλίας εμβαδού 42,00m2.

Όλες οι άλλες αίθουσες διδασκαλίας έχουν εμβαδόν 28,60m2 και είναι πρακτικά αδύνατον, ακόμα και σε φυσιολογικές συνθήκες -πόσο μάλλον σε συνθήκες πανδημίας- να φιλοξενήσουν παραπάνω από 18 (δεκαοκτώ) μαθητές. 3. Στο Γενικό Λύκειο Πάρου, η Φυσική Γενικής Παιδείας Β’ Λυκείου διδάσκεται από μία ώρα αντί για δύο και στα τρία τμήματα της Β’ τάξης, ένεκα της έλλειψης εκπαιδευτικού ΠΕ04. Επίσης οι μαθητές της Β’ τάξης των θετικών επιστημών είναι 50 και χωρίζονται σε δύο τμήματα με αποτέλεσμα να επιβαρύνεται τόσο η μαθησιακή διαδικασία, αλλά και η ασφαλής συνύπαρξη των μαθητών λόγω πανδημίας.

Στα παραπάνω έρχονται να προστεθούν και τα προβλήματα από τα κενά που υπάρχουν σε εκπαιδευτικό προσωπικό. Στο ΕΠΑΛ της Παροικιάς λείπουν καθηγητές ειδικότητας όπως ο καθηγητής πληροφορικής και δομικών υλικών. Στο Γυμνάσιο της Παροικιάς λείπουν 14 ώρες διδασκαλίας Μαθηματικών. Από τις 22 θέσεις για παράλληλη στήριξη έχουν καλυφθεί μόνο οι 2, με ό,τι σημαίνει αυτό για την ομαλή ένταξη των παιδιών για τα οποία υπάρχει διαγνωσμένη ανάγκη. ΕΡΩΤΑΤΑΙ η κ. Υπουργός, τι μέτρα θα λάβει ώστε: • Να μην προχωρήσει η σύμπτυξη τμημάτων σε κανένα σχολείο της Πάρου και να αξιοποιηθούν όλες οι δυνατότητες που υπάρχουν, ώστε να εξασφαλιστεί αραίωση των τμημάτων. • Να καλυφθούν άμεσα όλα τα κενά, με προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών.

Οι Βουλευτές

Κομνηνάκα Μαρία

Μανωλάκου Διαμάντω

Συντυχάκης Μανώλης