Χωρίς αναπροσαρμογή καθαριότητα και ηλεκτροφωτισμός
- Τρίτη, 14 Δεκεμβρίου, 2021 - 06:18
Απόφαση, για την εισήγηση προς το Δημοτικό Συμβούλιο, όσον αφορά στον καθορισμό των δημοτικών τελών, για το οικονομικό έτος 2022, έλαβε η Οικονομική Επιτροπή Μυκόνου.
Στο πλαίσιο της προετοιμασίας των δημοτικών υπηρεσιών, για την κατάρτιση του προϋπολογισμού του Δήμου Μυκόνου για το οικονομικό έτος 2022, η Οικονομική Επιτροπή, μετά από σχετική εισήγηση των αρμόδιων υπηρεσιών, προχώρησε στον καθορισμό του συνόλου των δημοτικών τελών, προκειμένου οι αποφάσεις αυτές να εγκριθούν και από το Δημοτικό Συμβούλιο Μυκόνου, ώστε να οριστικοποιηθούν και να προχωρήσει η σύνταξη του προϋπολογισμού.
Τέλη καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού
Σύμφωνα με τη σχετική εισήγηση και λαμβανομένων υπόψιν και των υπολογιζόμενων εσόδων και δαπανών της Υπηρεσίας έως και τις 31.12.2021, «οι προβλεπόμενες συνολικές εισπράξεις του Δήμου Μυκόνου, για το οικονομικό έτος 2022 οι οποίες αναμένεται να ανέλθουν στο ύψος 7.512.293,18 ευρώ, δεν ισοσκελίζουν με το σύνολο των προβλεπόμενων δαπανών, οι οποίες αναμένεται να ανέλθουν στο ύψος των 7.696.254,78 ευρώ».
Ωστόσο, σύμφωνα με την υπηρεσία «η ανωτέρω απόκλιση είναι επιτρεπτή και αιτιολογείται βάσει του υπ’ αρίθμ. 3995/2017 εγγράφου του Υπ. Εσωτερικών, το οποίο υπογραμμίζει τη δυνατότητα απόκλισης της ισοσκέλισης (μέχρι και 10%) στον προϋπολογισμό των ανταποδοτικών υπηρεσιών. Στην προκειμένη περίπτωση, η απόκλιση της ισοσκέλισης εσόδων και εξόδων ανέρχεται σε 183.961,61 ευρώ, το οποίο είναι εντός των επιτρεπτών ορίων».
Επομένως, τονίζεται, πως «δε δημιουργείται ανάγκη αναπροσαρμογής των καθορισμένων συντελεστών των τελών καθαριότητας. Οπότε προτείνεται η διατήρηση των συντελεστών, ανά κατηγορία υπόχρεου, ως ακολούθως:
- Οικιακή χρήση 1,40 ευρώ ανά τ.μ.
- Κοινωφελής, μη κερδοσκοπική & φιλανθρωπική χρήση 1,40 € ανά τ.μ.
- Επαγγελματική χρήση 7,50 € ανά τ.μ».
Επιπλέον, σημειώνεται, πως «για τα μη ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα, στεγασμένα ή μη, υπολογίζεται η συνολικά χρησιμοποιούμενη ή δυνάμει να χρησιμοποιηθεί επιφάνεια». Ως εκ τούτου, για στεγασμένους χώρους εμβαδού άνω των 6.000 τ.μ., ο συντελεστής ορίζεται σε 4,50 ευρώ ανά τ.μ. (60% του συντελεστή που ισχύει για τους στεγασμένους χώρους μέχρι 1.000 τ.μ.), ενώ για μη στεγασμένους χώρους εμβαδού άνω των 6.000 τ.μ., ο συντελεστής ορίζεται σε 1.35 ευρώ ανά τ.μ. (30% του συντελεστή που ισχύει για τους μη στεγασμένους χώρους μέχρι 1.000 τ.μ.).
Παράλληλα, ορίζεται και η συνέχιση της απαλλαγής από το ενιαίο ανταποδοτικό τέλος για το έτος 2022 για τις κάτωθι κατηγορίες:
α) Άτομα με ποσοστό αναπηρίας από 67% και άνω, δημότες Μυκόνου.
β) Τρίτεκνες και πολύτεκνες οικογένειες με οικογενειακό δηλωθέν εισόδημα που δεν ξεπερνά τις 25.000 ευρώ, με 3.000ευρώ προσαύξηση για κάθε τέκνο πέραν των τριών, δημότες Μυκόνου.
γ) Άποροι πολίτες, δημότες Μυκόνου που κατέχουν βιβλιάριο απορίας
δ) Μονογονεϊκές οικογένειες με ετήσιο οικογενειακό δηλωθέν εισόδημα που δεν ξεπερνά τις 20.000 ευρώ, με 3.000 ευρώ προσαύξηση για κάθε τέκνο, δημότες Μυκόνου.
ε) Πολίτες που χρήζουν διαπιστευμένα μηχανικής υποστήριξης με χρήση ιατρικών συσκευών, η οποία παρέχεται κατ’ οίκον και είναι απαραίτητη για την ζωή του ατόμου με ετήσιο οικογενειακό δηλωθέν εισόδημα που δεν ξεπερνά τις 30.000 ευρώ, δημότες Μυκόνου.
Η απαλλαγή αυτή θα αφορά την πρώτη ή κύρια κατοικία των δικαιούχων και θα γίνεται με την κατάθεση των απαραίτητων δικαιολογητικών όπως αυτά ορίζονται από την κείμενη νομοθεσία και το τμήμα Κοινωνικής Πολιτικής του Δήμου Μυκόνου.
Ορισμός τέλους παρεπιδημούντων
Παράλληλα, η Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Μυκόνου αποφάσισε την επιβολή για το 2022 τέλους διαμονής παρεπιδημούντων, στο οποίο υπόκεινται τα κύρια ή μη κύρια τουριστικά καταλύματα (κατά την έννοια του άρθρου 1 του Ν 4276/14), δηλαδή:
· Τα ξενοδοχεία.
· Οι οργανωμένες τουριστικές κατασκηνώσεις (campings).
· Οι ξενώνες.
· Οι τουριστικές επιπλωμένες επαύλεις ή κατοικίες.
· Τα ενοικιαζόμενα δωμάτια ή διαμερίσματα.
Το ύψος του τέλους παρεπιδημούντων, εφόσον η διαμονή διαρκεί για χρονικό διάστημα μικρότερο του εξαμήνου, ορίζεται από το νόμο σε ποσοστό 0,5% στο μίσθωμα κλίνης ενοικιαζόμενου δωματίου, διαμερίσματος, χώρου ή θέσεως σε οργανωμένη κατασκήνωση (camping) και στο μίσθωμα κλίνης ξενοδοχειακής επιχείρησης κάθε λειτουργικής μορφής (ξενοδοχείων, motel, bungalows, ξενώνων και επιπλωμένων διαμερισμάτων) και κάθε κατηγορίας.
Στη σχετική εισήγηση της αρμόδιας υπηρεσίας σημειώνεται, πως «λαμβάνοντας υπόψη ότι, στην πόλη μας λειτουργούν ενοικιαζόμενα δωμάτια, ξενοδοχειακές επιχειρήσεις κλπ. και ο δήμος μας έχει ανάγκη εξοικονόμησης εσόδων, για την κάλυψη των δαπανών καθαριότητας και εκτέλεσης έργων, με τα οποία θα αντιμετωπίζονται τα προβλήματα που δημιουργούνται λόγω της αυξημένης τουριστικής κίνησης».
Ορισμός τέλους επί των ακαθαρίστων εσόδων
Όπως σημειώνει η υπηρεσιακή εισήγηση, την οποία ενέκρινε η Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Μυκόνου, «στους δήμους στην περιοχή των οποίων δεν ισχύει το σύστημα του αντικειμενικού προσδιορισμού της αξίας των ακινήτων το ανωτέρω τέλος μπορεί να επιβάλλεται με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου. Αν σε τμήμα δήμου ισχύει το σύστημα αντικειμενικού προσδιορισμού της αξίας των ακινήτων ειδικά και μόνο για το τμήμα αυτό εφαρμόζονται οι ανωτέρω παράγραφοι του παρόντος άρθρου».
Το τέλος βαρύνει τον πελάτη και αναγράφεται ξεχωριστά στα εκδιδόμενα κατά τις κείμενες διατάξεις στοιχεία, εισπράττεται δε από αυτόν που εκδίδει το λογαριασμό, ο οποίος υποχρεούται να το καταβάλει στο οικείο δημοτικό ταμείο
Βάσει των ανωτέρω, καθώς και το γεγονός ότι σε τμήμα του Δήμου Μυκόνου, δεν έχει επεκταθεί ακόμη το σύστημα του αντικειμενικού προσδιορισμού της αξίας των ακινήτων, κρίθηκε επιβεβλημένη την επιβολή τέλους 0,5% και 5% επί των ακαθάριστων εσόδων των παρακάτω επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στη εδαφική περιφέρεια του Δήμου Μυκόνου, ως εξής:
- Σε ποσοστό 0,5% στα ακαθάριστα έσοδα των :
· κάθε είδους, μορφής και ονομασίας καταστημάτων, στα οποία πωλούνται για κατανάλωση εντός ή εκτός του καταστήματος (σε πακέτο) φαγητά, ποτά, καφές, αναψυκτικά, γαλακτοκομικά προϊόντα και γλυκίσματα, εφόσον κατά την άδεια λειτουργίας που έχει εκδοθεί, διαθέτουν πάγκους ή τραπεζοκαθίσματα εντός ή και εκτός του καταστήματος
· καταστημάτων των ανωτέρω περιπτώσεων που λειτουργούν μέσα σε εμπορικά κέντρα
· ζυθοπωλείων και μπαρ ανεξαρτήτως ιδιαίτερης ονομασίας και κατηγορίας · καντινών
· κέντρων διασκέδασης και καταστημάτων που υπάγονται στις ανωτέρω περιπτώσεις και λειτουργούν μέσα σε ξενοδοχειακές επιχειρήσεις κάθε λειτουργικής μορφής και κατηγορίας
· οργανωμένων τμημάτων των super market και πολυκαταστημάτων στα οποία πωλούνται έτοιμα φαγητά.
- Σε ποσοστό 5% στα ακαθάριστα έσοδα των:
· νυκτερινών κέντρων, αιθουσών χορού και άλλων καταστημάτων με ποτά και θέαμα
· καφωδείων
· κέντρων διασκέδασης (καμπαρέ, νάιτ κλάμπ, κοσμικές ταβέρνες, μπουάτ)
· χορευτικών κέντρων με μουσική.
- Στα ακαθάριστα έσοδα των:
· τουριστικών ειδών,
· ειδών λαϊκής τέχνης,
· ενθυμίων και δώρων,
· ενοικιάσεως σκαφών αναψυχής τοπικού χαρακτήρα, θαλάσσιων ποδηλάτων, ιστιοσανίδων, ειδών χρησιμοποιούμενων στην παραλία,
· ειδών που χρησιμοποιούνται στη θάλασσα από τους λουόμενους,
· ειδών «σπορ», «σκι» και «ορειβασίας»,
· σχολών εκμάθησης θαλάσσιων σπορ και εκμάθησης καταδύσεων,
· ενοικιάσεις αυτοκινήτων, μοτοποδηλάτων και ποδηλάτων.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Η Μύκονος αποκτά σύγχρονο πολεοδομικό σχεδιασμό
12 Νοε. 2024 - 9:21 - "Η Μύκονος θα ανακτήσει το χαμένο έδαφος"
30 Οκτ. 2024 - 6:18 - Νέοι αντιδήμαρχοι και νέα πρόσωπα στον Δήμο Μυκόνου
11 Ιαν. 2024 - 6:17 - Ολοκληρώθηκε η διαδικασία κατάθεσης -καταγραφής απόψεων με θέμα το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο Μυκόνου
6 Δεκ. 2022 - 14:28 - Σημαντική συμφωνία για τον αναπτυξιακό προγραμματισμό της Μυκόνου
28 Σεπ. 2022 - 6:19