«Καμπανάκι» προβληματισμού για ενδεχόμενο νέο λιμένα στο Μονόλιθο
- Τετάρτη, 22 Δεκεμβρίου, 2021 - 06:19
Μία σημαντική τοποθέτηση, αναφορικά με τα όσα το τελευταίο διάστημα είδαν το φως της δημοσιότητας και προδιαγράφουν τη νέα θέση του λιμένα στον όρμο του Μονόλιθου Σαντορίνης, πραγματοποίησε ο δημ. σύμβουλος κ. Επιφάνειος Σιγάλας, λαμβάνοντας αντίστοιχες απαντήσεις από το Δήμαρχο Θήρας.
Το γύρο του διαδικτύου κάνει εδώ και μερικές ημέρες, τμήμα δημόσιας τοποθέτησης σε εθνικής εμβέλειας ΜΜΕ, του Υπουργού Τουρισμού, κ. Βασίλη Κικίλια, στο πλαίσιο της οποίας έκανε λόγο για την προώθηση του νέου λιμένα Σαντορίνης στη θέση του Μονόλιθου.
Όπως είναι φυσικό, η δήλωση αυτή του κ. Κικίλια, μεταξύ άλλων «θολών» σημείων που περιείχε, προκάλεσε σειρά εύλογων ερωτηματικών και για το ζήτημα του νέο λιμένα της Σαντορίνης, δεδομένου ότι η σχετική μελέτη την οποία έχει προκηρύξει ήδη το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ακόμη δεν έχει καταλήξει στη βέλτιστη θέση σχετικά με την χωροθέτηση λιμανιού.
Στο πλαίσιο αυτό και απαντώντας στην ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα τοποθέτηση, εκ μέρους του δημοτικού συμβούλου της παράταξης «Μαζί Αλλάζουμε», κ. Επιφάνειο Σιγάλα, ο Δήμαρχος Θήρας, κ. Αντώνης Σιγάλας, έσπευσε να διευκρινίσει το γεγονός, ότι ακόμη δεν υπάρχει μελετητική υπόδειξη σχετικά με τη θέση του νέου λιμένα, κατά τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Θήρας.
«Κάνουν κάποιοι, σαν ο Μονόλιθος είναι ο μοναδικός πιθανός τόπος»
Στο πλαίσιο της ενημέρωσης, ο κ. Επιφάνειος Σιγάλας, αναφέρθηκε στις συνεχείς αναφορές των τοπικών και εθνικών ΜΜΕ, σημειώνοντας ότι όπως φαίνεται, «ούτε λίγο ούτε πολύ, έχει προκαθοριστεί η θέση, στον όρμο του Μονόλιθου», ενώ χαρακτήρισε ως «ανέκδοτο» το ενδεχόμενο το νέο λιμάνι να καταφέρει να κατασκευαστεί σε ένα διάστημα τριών ετών, όπως ακούγεται από μερικούς.
Ο ίδιος τόνισε πως ως δημοτικός σύμβουλος κρίνει ότι οφείλει να καταθέσει τις απόψεις του δημοσίως, ώστε αυτές να καταγραφούν και να υπάρχουν και στο μέλλον.
Σχετικά με την αναφορά για νέο λιμάνι στο Μονόλιθο, ο κ. Επιφάνειος Σιγάλας υπογράμμισε:
«Το λιμάνι του νησιού αν θα γίνει στην περιοχή αυτή – και ας με συγχωρήσουν κάποιοι, που νομίζουν ότι θα έχουν συμφέροντα – όχι μόνο δεν θα συμβεί αυτό, αλλά το ακριβώς αντίθετο. Όλη αυτή η κίνηση που σήμερα σημειώνεται στον Αθηνιό όπως το 2019 και το 2021, ας σκεφτεί κάποιος πώς θα είναι τους μήνες Ιούλιο – Αύγουστο – Σεπτέμβριο, με Ι.Χ. οχήματα, επισκέπτες, ντόπιους, επιχειρηματίες, λεωφορεία τουριστικά και μη, να συνωστίζεται στην ίδια περιοχή, όπου βρίσκεται το αεροδρόμιο. Σε μία απόσταση των 500 μέτρων θα βρίσκεται το Διεθνές Αεροδρόμιο της Σαντορίνης, το λιμάνι, αλλά και η μαρίνα. Εγώ θέλω να ρωτήσω, όλα αυτά τα οχήματα πραγματικά, πώς θα φεύγουν από τη διασταύρωση της Μεσαριάς; Θα πει κάποιος, ότι έχουμε και το δρόμο της Οίας. Ναι, αλλά από εκεί θα διοχετευτεί ένα 15%-20% της κίνησης. Το υπόλοιπο 80% πού θα πάει; Αναγκαστικά θα πάει από τη Μεσαριά. Εκεί λοιπόν, θα δεινοπαθήσουμε. Θα φτάσουμε σε σημείο να αναζητούμε ξανά τον Αθηνιό».
Μάλιστα ο κ. Ε. Σιγάλας υπενθύμισε, ότι τόσο ο ίδιος όσο και η επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης Θήρας, κ. Μαρία Αργυρού, είχαν επισημάνει, πως το πρόβλημα αφορούσε στην οδό πρόσβασης του Αθηνιού και όχι τόσο στο λιμάνι καθαυτό.
Τόνισε, ότι θα πρέπει να μελετηθεί πάρα πολύ σοβαρά η θέση του νέου λιμένα, ενώ πρότεινε να ανατεθεί, με πρωτοβουλία των επιχειρηματικών συλλόγων της περιοχής μία σοβαρή κυκλοφοριακή μελέτη, η οποία να συμβάλλει στην εξεύρεση της καλύτερης λύσης για την διοχέτευση της κίνησης από τις λιμενικές δραστηριότητες.
Παράλληλα, ο ίδιος υποστήριξε, ότι «ένα άλλο μεγάλο θέμα για το λιμάνι, αφορά και στις παραλίες μας. Όπως ξέρουμε, οι παραλίες είναι ανατολικά και νότια. Οι επιχειρηματίες δε θα έχουν πρόβλημα, αν τα πλοία αυτά καταστρέψουν τις παραλίες; Αν τρέχουν οι άνθρωποι που θα χρησιμοποιούν την παραλία να μην τους πάρει το κύμα, δεδομένου ότι τα γρήγορα πλοία κάνουν τρομερά απόνερα;».
Επιπλέον αναφέρθηκε και στο ζήτημα της προστασίας από τις καιρικές συνθήκες. «Κάνουν κάποιοι, σαν ο Μονόλιθος είναι ο μοναδικός πιθανός τόπος για το νέο λιμάνι. Μετά από μελέτες, προκύπτει ότι οι βοριάδες αποτελούν το 95% των καιρών που έχουμε όλο το χρόνο. Και μάλιστα προχτές, με 8-9 μποφόρ, τα πλοία είχαν αγκυροβολήσει στη νότια πλευρά, εδώ στο Ακρωτήρι, δεν πήγαν στο Μονόλιθο», σημείωσε.
«Και ειλικρινά ρωτάω, για κάποια μικροσυμφέροντα πιστεύει κανείς ότι το λιμάνι – αν δε μας αρέσει κάποια στιγμή – θα πάει αλλού; Το λιμάνι θα μείνει όπου πάει. Εφιστώ την προσοχή σε όλους. Θα απασχολήσει αυτό το θέμα όλη τη Σαντορίνη. Όλη την επιχειρηματική αγορά. Δεν νομίζω, ότι αν κάποιοι στηρίζουν την περιοχή αυτή, υπερασπίζουν ταυτόχρονα και την ισόρροπη ανάπτυξη του τόπου, η οποία θα πρέπει να υπάρχει. Πρέπει το λιμάνι να πάει σε μία άλλη περιοχή, να αποσυμφορηθεί όλο αυτό το σύστημα, όλη αυτή η επιβατική κίνηση, διότι δεν μπορεί να αντέξει το μικρό οδικό αυτό δίκτυο όλο αυτό τον κόσμο. Στο μέλλον, τα παιδιά μας, οι νέοι άνθρωποι, οι επιχειρηματίες, πραγματικά θα δεινοπαθήσουν. [...] Δεν ξέρω αν έχει προκαθοριστεί το σημείο αυτό. Αν έχει προκαθοριστεί όμως αυτό είναι μέγα λάθος. [...] Δε θέλω να αδικώ κανέναν, είναι καλό να έχει κανείς στο πίσω μέρος του μυαλού του ότι θα εξοικονομήσει αρκετά χρήματα. Όμως αυτοί που θα εξοικονομήσουν είναι λίγοι. Οι πολλοί θα δεινοπαθήσουν», κατέληξε ο κ. Επιφάνειος Σιγάλας κλείνοντας την τοποθέτησή του.
Τον Ιανουάριο η επίσημη θέση των μελετητών για τη χωροθέτηση του νέου λιμένα
Προκειμένου να δώσει μερικές απαντήσεις, αλλά και διευκρινίσεις, σχετικά με το ζήτημα της χωροθέτησης του νέου λιμένα, το λόγο έλαβε ο Δήμαρχος Θήρας, κ. Αντώνης Σιγάλας.
Όπως διευκρίνισε ο Δήμαρχος, «έγινε η προκήρυξη της μελέτης χωροθέτησης και παροχής εγκρίσεων για το νέο λιμάνι της Σαντορίνης, ύψους άνω των 700 χιλιάδων ευρώ. Αυτή η μελέτη ανατέθηκε σε ανάδοχο, μετά την ολοκλήρωση του διαγωνισμού και συγκεκριμένα στις 30 Ιουλίου 2021. Έχει διάρκεια 15 μήνες, κάτι που σημαίνει, ότι ολοκληρώνεται τον Οκτώβριο του 2022. Στο πλαίσιο των υποχρεώσεων των μελετητών, εντός των πρώτων πεντέμισι μηνών, δηλαδή εντός του Ιανουαρίου, είναι να ξεκαθαρίσουν τη θέση, όπου θα χωροθετηθεί ο νέος λιμένας και αμέσως μετά να συνεχιστεί η δεύτερη φάση, που αφορά στην παροχή των εγκρίσεων προκειμένου να δημοπρατηθεί η μελέτη κατασκευής του νέου λιμένα».
Παράλληλα, ο κ. Α. Σιγάλας υπενθύμισε, ότι «εφόσον το έργο κοστολογηθεί πάνω από 50 εκατομμύρια ευρώ και αφορά σε υποδομή εθνικής σημασίας, η διαδικασία θα περάσει μέσα από το ΤΑΙΠΕΔ, με πάρα πολύ συνοπτικό τρόπο και έτσι θα έχουμε αρκετά σύντομα τη μελέτη κατασκευής του νέου λιμένα».
Μάλιστα ενημέρωσε, ότι «τα χρονοδιαγράμματα είναι συγκεκριμένα και απ’ ό,τι αντιλήφθηκα παρακολουθώντας την πορεία των εργασιών, οι μελετητές θα είναι συνεπείς, ώστε μέσα στον Ιανουάριο του 2022 να υπάρξει χωροθέτηση και έως τον Οκτώβριο της ίδιας χρονιάς, να έχει ολοκληρωθεί αυτή η μελέτη», ενώ υποστήριξε, ότι «όλα τα υπόλοιπα, είναι για εσωτερική κατανάλωση. Το νέο λιμάνι της Σαντορίνης είναι μία πραγματικότητα και αυτό πρέπει να κρατήσουμε. Και προσπαθούμε να το κάνουμε με όσο το δυνατόν συνοπτικότερες διαδικασίες».
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- "Αποκαλυπτήρια" για το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο Θήρας
15 Νοε. 2024 - 6:18 - “Ήταν ένα πάγιο αίτημα μας προς την πολιτεία, εδώ και πολλά χρόνια”
12 Σεπ. 2024 - 10:34 - Σαντορίνη: Εργασίες για την κατασκευή νέων σχολικών αιθουσών
4 Ιουλ. 2024 - 12:13 - Σαντορίνη: Ο Δήμος συνιστά να αποφεύγεται το κολύμπι λόγω των ισχυρών ανέμων
29 Ιουν. 2024 - 15:07 - Σαντορίνη: Αντικατάσταση Δημοτικού Συμβούλου λόγω έκπτωσης της θέσεως του
25 Ιουν. 2024 - 10:45