Ομόφωνα εγκρίθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο το πλούσιο πρόγραμμα δράσεων τουριστικής προβολής του Δήμου Μήλου

Μεγαλύτερη τουριστική αναγνώριση αλλά και βιωσιμότητα

Ένα πρόγραμμα δράσεων τουριστικής προβολής, με στόχευση στην μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα και στην στόχευση, αναφορικά με τα κοινά – στόχους, ενέκρινε ομόφωνα το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Μήλου.

Έχοντας βιώσει τα τελευταία χρόνια μία πρωτοφανή τουριστική ανάπτυξη, αλλά και αναγνωρισιμότητα στη διεθνή τουριστική αγορά, η Μήλος προετοιμάζεται για τη σεζόν του 2022, με στόχο τη βιωσιμότητα, την αειφορία και τη διαφύλαξη του τοπικού χαρακτήρα, μέσω μίας νέας πολιτικής στρατηγικής προσέγγισης, με το Δήμο Μήλου να παίζει τον κυρίαρχο ρόλο στη χάραξη αυτής της πολιτικής, αλλά και με την πολύτιμη συνεργασία των επιχειρηματικών φορέων του νησιού.

Οι βασικοί στόχοι και τα προσδοκώμενα οφέλη του τουριστικού πλάνου

Κύριος στόχος του Προγράμματος Τουριστικής Προβολής, που ενέκρινε το Δημοτικό Συμβούλιο, έπειτα από σχετική εισήγηση της Τουριστικής Επιτροπής, είναι η Μήλος να διατηρήσει το μερίδιο αγοράς που έχει εξασφαλίσει μέχρι σήμερα, ώστε να «περιχαρακώσει» την τουριστική περίοδο σε επίπεδο αφίξεων και πληρότητας, να ενισχύσει την παρουσία της, τόσο σε υπάρχουσες όσο και σε νέες αγορές, εξειδικεύοντας το τουριστικό της προϊόν, σε ομάδες επισκεπτών που ταξιδεύουν εκτός περιόδου αιχμής, να αναζητήσει τρόπους μεγιστοποίησης των εσόδων και της μέσης παραμονής, στρεφόμενη σε ακόμη περισσότερο ποιοτικά στοιχεία των υποψήφιων επισκεπτών, καθώς επίσης και να ακολουθήσει δράσεις, οι οποίες εντάσσονται στις τάσεις του σύγχρονου τουριστικού marketing, συμπεριλαμβανομένου του σχεδιασμού και της εκπόνησης νέας στρατηγικής.

Όλα τα παραπάνω, με δεδομένο, ότι η κατάσταση που επικρατεί λόγω της πανδημίας, αλλά και η καθιέρωση του νησιού ως κορυφαίου τουριστικού προορισμού, η στρατηγική προβολής θα πρέπει να εναρμονίζεται με τα νέα δεδομένα και να ανταποκρίνεται ανάλογα και αποτελεσματικά.

Σύμφωνα με το σκεπτικό της απόφασης, προκειμένου το νησί να καταφέρει να επιτύχει στους παραπάνω στόχους θα πρέπει να διατηρήσει την παρουσία της σε βασικές αγορές, μέσω εκθεσιακών και διαδικτυακών συμμετοχών, να επεκτείνει την παρουσία της και σε νέες αγορές, να συνεχίσει την οργάνωση επισκέψεων από σημαντικούς δημοσιογράφους και bloggers, σχετικούς με το διαμορφωμένο τουριστικό προϊόν του νησιού, να προσεγγίσει διακινητές με εξειδίκευση στον ποιοτικό τουρισμό, καθώς και στις εναλλακτικές μορφές αυτού, να αναδείξει την ιστορική και τη γεωλογική της κληρονομιά, να ενθαρρύνει τις επαγγελματικές δραστηριότητες που θα διαμορφώσουν νέα και ποιοτικά τουριστικά προϊόντα και τέλος, να βελτιώσει τις τοπικές υποδομές και να διευκολύνει τη διακίνηση και παραμονή των επισκεπτών.

Στόχος του Δήμου, μέσω των αποφάσεων που λαμβάνονται, είναι να αξιοποιηθούν στο μέγιστο δυνατό βαθμό οι διασυνδέσεις με παράγοντες από την Ελλάδα και το εξωτερικό, στην κατεύθυνση της ανάδειξης του νησιού ως προορισμού διαρκείας και ποιότητας. Παράλληλα, θα πρέπει να αναζητηθούν πρωτότυπες δράσεις μέσω συνεργειών με ιδιωτικούς φορείς, το αντικείμενο των οποίων συνάδει με τα χαρακτηριστικά της Μήλου και  τη στρατηγική της. Σημαντική μνεία έγινε επίσης, στην παρότρυνση μέσω του Δήμου και του Δημάρχου Μήλου, κ. Μανόλη Μικέλη, όσον αφορά στην ανάληψη δράσεων σε τοπικό επίπεδο, ώστε να αυξηθεί ο βαθμός ικανοποίησης των επισκεπτών, με το Δήμαρχο κατά τη συνεδρίαση να επισημαίνει, πως έχουν ήδη γίνει συζητήσεις με τους επαγγελματίες του νησιού και πως ήδη από το ξεκίνημα της σεζόν θα υπάρξουν απτά αποτελέσματα σε αυτό το πλαίσιο.

Στη στρατηγική του Δήμου Μήλου, προκειμένου να γίνουν πράξη οι ανωτέρω στοχεύσεις, εντάσσονται για το 2022 τα εξής:

  • Αξιοποίηση γνωριμιών από συναντήσεις που πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο των εκθεσιακών, καθώς και διαδικτυακών συμμετοχών της Μήλου, με στόχο τη φιλοξενία στο νησί σημαντικών ταξιδιωτικών δημοσιογράφων και bloggers.
  • Πραγματοποίηση επαφών με ταξιδιωτικούς οργανισμούς που διακινούν ποιοτικό τουρισμό από το εξωτερικό, με στόχο τη διασύνδεσή τους με το νησί και τους τοπικούς επαγγελματίες.
  • Σχεδιασμός παρουσιάσεων σε τουριστικούς πράκτορες, δημοσιογράφους, bloggers κλπ.
  • Συνεργασία με αναγνωρισμένο γραφείο συμβούλων για καλύτερη υποστήριξη των προσπαθειών του Δήμου και των φορέων της Μήλου.
  • Διοργάνωση δράσεων για την καλύτερη οργάνωση και προβολή των συγκριτικών πλεονεκτημάτων του νησιού (θρησκευτικό, γεωλογικό, καταδυτικό, αλιευτικό, γαστρονομικό τουρισμό, καθώς επίσης και τους τομείς της ημερήσιας κρουαζιέρας και της τέλεσης γάμων).
  • Υλοποίηση μίας νέας, εξαιρετικά ανταγωνιστικής, πολύγλωσσης ιστοσελίδας και σχετικού βίντεο, που θα προβάλλουν τη φυσική ομορφιά του νησιού, καθώς και το σύνολο των δραστηριοτήτων.
  • Εκπόνηση μελέτης βιώσιμου τουρισμού που θα περιλαμβάνει νέο στρατηγικό σχεδιασμό και δημιουργία ταυτότητας προορισμού (destination brand)
  • Συνδιοργάνωση με τον επιχειρηματικό κόσμο του νησιού καμπάνιας προβολής, βασισμένης στις αρχές του διαδικτυακού μάρκετινγκ.
  • Πραγματοποίηση ζωντανών μεταδόσεων σε ελληνικά και διεθνή ΜΜΕ.
  • Παροχή διευκολύνσεων στην πραγματοποίηση διαφημιστικών γυρισμάτων και φωτογραφήσεων μεγάλων οίκων μόδας, διαφημιστικών εταιρειών, τηλεοπτικών καναλιών κλπ.

Αναλυτικότερη «ματιά» στις κυριότερες δράσεις

Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά στην εκπόνηση μελέτης βιώσιμου τουρισμού, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, ο Δήμος, βλέποντας την ταχύτατη τουριστική ανάπτυξη ακόμη και κατά  τη σημερινή ασταθή περίοδο, κρίνει αναγκαία την έγκαιρη εκπόνηση μελέτης που θα λαμβάνει υπόψιν της τη φέρουσα ικανότητα του νησιού και όλα τα απαραίτητα στοιχεία για την επικράτηση ενός μοντέλου βιώσιμου τουρισμού με τον παράλληλο στρατηγικό σχεδιασμό. Το κόστος της μελέτης, που έχει ξεκινήσει ήδη από το τέλος του 2021 ανέρχεται σε 15.000 ευρώ ετησίως και έχει διάρκεια δύο ετών.

Παράλληλα, ο Δήμος θα συμμετέχει στην προσπάθεια εκπόνησης μίας μελέτης στρατηγικού σχεδιασμού και δημιουργίας ταυτότητας προορισμού, που έχει ανατεθεί σε ιδιώτη από την Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία «Φορέας Τουρισμού και Πολιτισμού Μήλου – Η πυξίδα».

Όσον αφορά στη συμμετοχή του Δήμου στις τουριστικές εκθέσεις, σημειώνεται, πως μετά από μία περίοδο που αυτές δεν πραγματοποιήθηκαν διά ζώσης λόγω της πανδημίας, όλα δείχνουν πως οι επόμενες εκθέσεις που θα προγραμματιστούν θα έχουν ως στόχο την επαφή μεταξύ επαγγελματιών και λιγότερο την προσέλευση κοινού.

Πρόθεση του Δήμου είναι να λάβει μέρος σε όλες τις περιπτώσεις που η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου ή ο ΕΟΤ συμμετέχουν σε εικονικές (virtual) εκθέσεις και συναντήσεις, καθώς και σε κάθε άλλη ευκαιρία, εξασφαλίζοντας έτσι την πραγματοποίηση εκατοντάδων επαγγελματικών επαφών, κάτι που με τη βοήθεια της εταιρείας συμβούλων, κατέστη δυνατό και για τη χρονιά που πέρασε.

Εφόσον κατά τη διάρκεια του έτους υπάρξει εξομάλυνση της κανονικότητας και επαναφορά στην προ-Covid εποχή, θα εξεταστεί η παρουσία του Δήμου Μήλου στα περίπτερα της ΠΝΑΙ και του ΕΟΤ που θα παραχωρηθεί χώρος.

Σκόπιμη και επωφελής κρίνεται επίσης και η συνέχιση της συνεργασίας με το γραφείο συμβούλων τουριστικής προβολής, το οποίο όπως αναφέρεται στη σχετική απόφαση, έχει συμβάλει αποτελεσματικά στην προβολή της Μήλου έως σήμερα, προβάλλοντας την εικόνα του νησιού και αναλαμβάνοντας τη διοργάνωση συναντήσεων με επαγγελματίες του χώρου, καθώς επίσης και τη διοργάνωση επισκέψεων πρακτόρων και δημοσιογράφων στο νησί.

Σχετικά με τη δημιουργία σύγχρονης ιστοσελίδας και διαφημιστικού βίντεο, όπως προαναφέρθηκε, διευκρινίζεται, πως μετά τη δημιουργία του βίντεο, διάρκειας τριών λεπτών, που ολοκληρώθηκε πρόσφατα, θα εξεταστεί η δυνατότητα δημιουργίας και βίντεο μικρότερης διάρκειας για ανάλογη χρήση.

Παράλληλα θα συνεχιστεί η κατασκευή της νέας τουριστικής δημοτικής ιστοσελίδας, ακολουθώντας τις κατευθύνσεις της εγκυκλίου του ΕΟΤ, που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες πληροφόρησης του δυνητικού τουρίστα και στις απαιτήσεις του ψηφιακού μάρκετινγκ, με στόχο να βοηθήσει στην πληρέστερη διαδικτυακή προβολή της Μήλου, με βασική επιδίωξη την ανάδειξη της μοναδικότητας του τόπου.

Για το σκοπό αυτό, κρίνεται αναγκαία η απόκτηση περισσότερου φωτογραφικού υλικού για εμπλουτισμό του ψηφιακού περιεχομένου, καθώς και η μετάφρασή του σε ξένες γλώσσες. Παράλληλα, θα γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες για τη συλλογή υλικού, με στόχο την κατασκευή info kiosks και εφαρμογής παροχής τουριστικών πληροφοριών.

Τέλος, υπάρχει πρόβλεψη για την εκτύπωση ενός χάρτη που δε θα περιλαμβάνει διαφημίσεις επιχειρήσεων, αλλά τις απαραίτητες πληροφορίες για την παραμονή στο νησί, καθώς επίσης και φωτογραφικό υλικό, ώστε να μπορεί να διακινηθεί και σε εκθέσεις. Η έκδοση αυτή μπορεί να πραγματοποιηθεί σε συνεργασία με επαγγελματικούς φορείς, ώστε να διατεθούν περισσότερα αντίτυπα και στα μέλη τους. Επιπλέον, για την καλύτερη προώθηση της δημοτικής ιστοσελίδας αλλά και των ιστοσελίδων των επαγγελματικών φορέων, είναι απαραίτητη η διενέργεια καμπάνιας μέσω ψηφιακών διαφημίσεων, το κόστος της οποίας θα καλύψουν επαγγελματικοί φορείς του νησιού.

 

Ετικέτες: