Με τέσσερις προτάσεις χρηματοδότησης σε πρόγραμμα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης επιδιώκει την αναβάθμιση του οδικού δικτύου ο Δήμος Μήλου

Στόχευση σε μία αξιόλογη βελτίωση της αγροτικής οδοποιίας

Μία σειρά προτάσεων, για την χρηματοδότηση ενός μεγάλου έργου βελτίωσης της αγροτικής οδοποιίας του νησιού, καταθέτει ο Δήμος Μήλου, με συνολικό προϋπολογισμό ύψους άνω των 2,5 εκατομμυρίων ευρώ.

Πιο συγκεκριμένα, στο πλαίσιο της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Μήλου, ομόφωνα αποφασίστηκε η υποβολή πρότασης χρηματοδότησης στην πρόσκληση της Γ.Γ. Ενωσιακών Πόρων και Υποδομών του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, μίας σειράς τεσσάρων προτάσεων, οι οποίες αφορούν σε τμήματα ενός ενιαίου έργου βελτίωσης της προσβασιμότητας των δημοτών από το αγροτικό οδικό δίκτυο του Δήμου.

Όπως εξήγησε ο Δήμαρχος Μήλου, κ. Μανόλης Μικέλης, αρχικά η πρόθεση ήταν το σύνολο του έργου να κατατεθεί στο πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης», ωστόσο λόγω των πλαφόν που είχαν επιβληθεί στο πρόγραμμα, προτιμήθηκε η νέα πρόσκληση του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης.

«Συστάδα» τεσσάρων προτάσεων

Το πρώτο αίτημα χρηματοδότησης, έχει τίτλο «Ανάπτυξη της υπαίθρου Νοτιοδυτικής Μήλου (Φάση Α)», προϋπολογισμό ύψους 1.000.000 ευρώ και αφορά στην ασφαλτόστρωση υφιστάμενου χωμάτινου δρόμου στην ΝΔ Μήλο ο οποίος εξυπηρετεί κτηνοτροφικές και αγροτικές περιοχές.

Το δεύτερο αίτημα, «Ανάπτυξη της υπαίθρου – Αγροτική Οδοποιία Δήμου Μήλου Φάση Α – Παρασπόρος - Βόλια», προϋπολογισμού 609.500 ευρώ, αφορά στην ασφαλτόστρωση υφιστάμενου χωμάτινου δρόμου στην περιοχή Παρασπόρος – Βόλια Τ.Κ. Τριοβασάλου.

Αντιστοίχως, η τρίτη πρόταση αφορά στην «Ανάπτυξη της υπαίθρου – Αγροτική Οδοποιία Δήμου Μήλου Φάση Β», προϋπολογισμού 454.500 ευρώ και πρόκειται για τσιμεντόστρωση υφιστάμενων χωμάτινων δρόμων στις περιοχές Φυροπόταμο – Λάμαρι, Λούλου και Μαυρομούρι.

Τέλος, η τρίτη πρόταση χρηματοδότησης προς το ίδιο πρόγραμμα, έχει τίτλο «Ανάπτυξη της υπαίθρου – Αγροτική Οδοποιία Δήμου Μήλου Φάση Γ», προϋπολογισμού 474.500 ευρώ και περιλαμβάνει την τσιμεντόστρωση υφιστάμενων χωμάτινων δρόμων στις περιοχές Ζερβίνη, Κόρφος (Τμήματα 2 και 3), Λιβάδια (Καμακάρη) και Στενό.

Όλα τα παραπάνω έργα, στόχο έχουν, σύμφωνα με τις υποβληθείσες προτάσεις, τη βελτίωση της προσβασιμότητας των δημοτών σε γεωργικές καλλιέργειες, αλλά και την ασφαλή διέλευσή τους.

Επιπλέον, σε όλες τις προτάσεις χρηματοδότησης, προβλέπονται υποέργα, τα οποία αφορούν σε αρχαιολογικές εργασίες, εφόσον καταστεί απαραίτητο.

Οι στόχοι των έργων βελτίωσης της αγροτικής οδοποιίας

Σκοπός των προαναφερθέντων έργων είναι η βελτίωση βατότητας των αγροτικών δρόμων για την εξυπηρέτηση των διερχόμενων αγροτικών οχημάτων και μηχανημάτων με σκοπό την άνετη πρόσβαση στις καλλιεργούμενες εκτάσεις, η μείωση της επικινδυνότητας και η μείωση του κόστους καυσίμων και χρόνου πρόσβασης με αποτέλεσμα την μείωση του κόστους μεταφοράς των προϊόντων, την ευκολότερη και ταχύτερη πρόσβαση των γεωργικών μηχανημάτων καθώς και την ταχύτερη και ασφαλέστερη μεταφορά των ευπαθών προϊόντων.

Τα αναμενόμενα οφέλη από την υλοποίηση της πράξης είναι η βελτίωση της βατότητας των αγροτικών δρόμων για την εξυπηρέτηση των διερχόμενων αγροτικών οχημάτων και μηχανημάτων, η οποία θα συμβάλει στην άνετη πρόσβαση στις καλλιεργούμενες εκτάσεις και στην εξοικονόμηση καυσίμων και χρόνου πρόσβασης με αποτέλεσμα την μείωση του κόστους μεταφοράς των προϊόντων, την ευκολότερη και ταχύτερη πρόσβαση των γεωργικών μηχανημάτων καθώς και την ταχύτερη και ασφαλέστερη μεταφορά των ευπαθών προϊόντων.

Ως εκ τούτου, οι υποδομές πρόσβασης σε γεωργικές εκμεταλλεύσεις και τις συνδεόμενες με τις επαγγελματικές και επιχειρηματικές δραστηριότητες δύνανται να συμβάλουν καθοριστικά στη μεγέθυνση της τοπικής οικονομίας. Ως προς τις οδικές υποδομές, διαπιστώνεται ότι στη μεγαλύτερη έκτασή του το δίκτυο είναι χωμάτινο ενώ τα όποια ασφαλτοστρωμένα/τσιμεντοστρωμένα τμήματα δεν συνδέονταν με τρόπο που να διευκολύνει τις εμπορευματικές διανομές.

Συνέπεια των ανωτέρω είναι η έκθεση των υποδομών προσβασιμότητας στις καιρικές συνθήκες, οι οποίες διαβρώνουν το κατάστρωμα και δημιουργούν συνεχείς απαιτήσεις συντήρησης που δεσμεύουν οικονομικούς πόρους, συνεπάγονται χρονοβόρες διαδικασίες, υποβαθμίζουν την ποιότητα των αγροτικών προϊόντων, αυξάνουν τον χρόνο μεταφοράς τους προς τα μεταποιητικά κέντρα, δημιουργούν πρόσθετα κόστη και πλήττουν συνολικά  την ανταγωνιστικότητά τους.

Εύλογα, η ταχεία και ασφαλής μεταφορά των αγροτικών προϊόντων που στην πλειοψηφία τους είναι ευπαθή, σε όλη τη διάρκεια του έτους, συνδέεται με τρόπο άμεσο και αποκλειστικό με τη βελτίωση των υποδομών οδοποιίας και τη δημιουργία ενός σύγχρονου ασφαλτοστρωμένου οδικού δικτύου που αποτρέπει τη δημιουργία ανισοτήτων και θέτει τις κατάλληλες προϋποθέσεις για την ήπια και βιώσιμη ανάπτυξη της περιοχής και συμβάλλει διττά στην αύξηση της αποτελεσματικότητας και της παραγωγικότητας του πρωτογενούς και του μεταποιητικού τομέα.

Απώτερος στόχος της συστάδας των έργων αυτών είναι να εξασφαλιστούν οι βασικές συνθήκες άνεσης,  ασφαλούς και ταχείας πρόσβασης στις γεωργικές εκμεταλλεύσεις και της διακίνησης των αγροτικών προϊόντων και κτηνοτροφικών προϊόντων μέσω ενός ολοκληρωμένου αγροτικού οδικού δικτύου.

Πλήρης μελετητική δουλειά από την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου

Κατά την τοποθέτησή του, ο Δήμαρχος Μήλου, κ. Μανόλης Μικέλης, ενημέρωσε πως «από το πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης» μας είχαν πει να καταθέσουμε κάποιες μελέτες, ώστε να ασφαλτοστρωθεί ο δρόμος έως και την περιοχή της Ξυλοκερατιάς. Αρχικά οι μελέτες αυτές εκπονήθηκαν και κατατέθηκαν. Ένα από τα στοιχεία που είχαν οι μελέτες αυτές για την αγροτική οδοποιία, ήταν και το κομμάτι από τα Ψαθάδικα μέχρι την Ξυλοκερατιά. Έπειτα, μπήκε σχετικό πλαφόν στο πρόγραμμα έως τα 12,5 εκ. ευρώ, ενώ στη συνέχεια το πλαφόν πήγε στα 6,5 εκ. ευρώ».

Ωστόσο, σύμφωνα με το Δήμαρχο, «πλέον έχει ανοίξει ένα νέο πρόγραμμα από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και επειδή τα χρήματα είναι συγκεκριμένα – έως ένα εκατομμύριο ευρώ – καταθέτουμε κομμάτι – κομμάτι».

Όπως τόνισε κλείνοντας ο κ. Μικέλης, «στο πλαίσιο του έργου θα γίνει διάνοιξη, θα γίνει 5,5 μέτρα δρόμος, θα ασφαλτοστρωθεί, θα τοποθετηθούν γεφυράκια, μπάρες και ό,τι άλλο χρειαστεί. Έχει γίνει μία πάρα πολύ καλή μελέτη από την τεχνική μας υπηρεσία».

Ετικέτες: