Πρόγραμμα τουριστικής προβολής του Δήμου Θήρας για το 2022

Έμφαση στον θεματικό τουρισμό και την επιμήκυνση της περιόδου

Εγκρίθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Θήρας το πρόγραμμα τουριστικής προβολής για το 2022, με το Δήμαρχο να δίνει το στίγμα της έναρξης μίας «νέας εποχής» για την προώθηση της ναυαρχίδας του ελληνικού τουρισμού.

Με κύριο μέλημα, την προώθηση του Δήμου Θήρας, ως ενός προορισμού που ενδείκνυται για διακοπές off-season, με διάφορες θεματικές δραστηριότητες και πλήθος επιλογών, προκειμένου να επιτευχθεί η αποσυμφόρηση της υψηλής τουριστικής σεζόν, αλλά και η επιμήκυνσή της, κατατέθηκε προς ψήφιση και εγκρίθηκε το πρόγραμμα δράσεων τουριστικής προβολής για το νέο έτος.

Αξίζει να σημειωθεί, πως το πρόγραμμα εγκρίθηκε πρώτα από τη Δημοτική Επιτροπή Τουριστικής Προβολής, της οποίας το έργο εξήρε ο Δήμαρχος κατά την εισήγησή του, ενώ στο πλαίσιο του Δημοτικού Συμβουλίου, εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία, καθώς τρεις δημοτικοί σύμβουλοι ψήφισαν κατά της εισήγησης, ενώ τέσσερις δημοτικοί σύμβουλοι «παρών».

«Καθόλου τυχαία η αδιαμφισβήτητη επιτυχία της Σαντορίνης»

Την εισήγηση ανέλαβε ο Δήμαρχος Θήρας, κ. Αντώνης Σιγάλας, ο οποίος κάνοντας μία ανασκόπηση, σε ό,τι αφορά στην περίοδο της πανδημίας, τόνισε, πως αφενός η πλήρης ανάκαμψη της τουριστικής δραστηριότητας παγκοσμίως, λόγω πανδημίας, επιβραδύνεται και αφετέρου, πως η Σαντορίνη μέσα σε αυτή την περίοδο αναδεικνύεται σε σταθερή αξία παγκοσμίως ως τουριστικός προορισμός. «Το νησί μας κατέγραψε εκπληκτικές επιδόσεις, σε σύγκριση με το 2019, τόσο στον τομέα των αφίξεων, όσο και στον τομέα των εσόδων. Αρκεί να αναφερθεί, ότι η αύξηση των αφίξεων για τον μήνα Οκτώβριο ήταν της τάξης του 55% σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2019», σημείωσε, υπογραμμίζοντας ότι «αυτή η αδιαμφησβήτητη επιτυχία κάθε άλλο παρά τυχαία ήταν», καθώς όπως είπε, «προέκυψε ως συνισταμένη πολλών παραγόντων με κυριότερους το ισχυρό τουριστικό προφίλ, τα συγκριτικά πλεονεκτήματα και την ελκυστικότητα της Σαντορίνης και τη συστηματική, μεθοδική, στοχευμένη και αποτελεσματική δουλειά του Δήμου, των κρατικών υπηρεσιών σε τοπικό επίπεδο και των επαγγελματιών του τουρισμού στο νησί».

Σύμφωνα με το Δήμαρχο, εντός του 2021, το νησί αξιοποίησε με επιτυχία τον θετικό απόηχο του 2020 ενώ σε συνδυασμό με τις συνεχώς βελτιούμενες, δημόσιες και ιδιωτικές, υποδομές και τις σταθερά αναβαθμιζόμενες υπηρεσίες, έβαλε τις βάσεις για ακόμη καλύτερα αποτελέσματα το 2022.

Όσον αφορά στις αναφορές περί «κορεσμένου προορισμού» ο Δήμαρχος χαρακτήρισε την αντίληψη αυτή στρεβλή και τόνισε πως τόσο η δημοτική αρχή όσο και οι θεσμικοί εκπρόσωποι του τουρισμού, «καταβάλλαμε συντονισμένη προσπάθεια, αξιοποιώντας τη μελέτη φέρουσας ικανότητας που έχει στη διάθεσή του ο Δήμος και επισπεύδοντας όλες εκείνες τις δράσεις αλλά και τα έργα που θα μας επιτρέψουν να αντιμετωπίσουμε το πραγματικό πρόβλημα, που είναι η κακή διαχείριση των τουριστικών ροών».

Οι δράσεις του 2021

Στη συνέχεια, ο κ. Σιγάλας αναφέρθηκε στις δράσεις προβολής που πραγματοποιήθηκαν εντός του 2021, όπως η συμμετοχή σε ψηφιακές εκθέσεις, η ανακατασκευή και αναβάθμιση του τουριστικού portal του Δήμου και η διαχείρισή του, όπως και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, από εξειδικευμένους συνεργάτες του Δήμου, η παραγωγή προωθητικού υλικού, η πραγματοποίηση διαφημιστικής καμπάνιας στο μετρό της Αθήνας, η φιλοξενία δημοσιογράφων και bloggers, η διαμόρφωση έντυπου προωθητικού υλικού σε διάφορες γλώσσες κλπ.

Επιπλέον, τόνισε, πως ανατέθηκε σε εξειδικευμένο σύμβουλο την εκπόνηση στρατηγικής και την υπόδειξη δράσεων, προκειμένου να επιτευχθεί η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, μέσω της προώθησης του θεματικού τουρισμού, με το πρώτο παραδοτέο της μελέτης να βρίσκεται στα «χέρια» του Δήμου και προτάσεις από αυτό να ενσωματώνονται και στο πρόγραμμα του 2022.

Ενίσχυση του προορισμού με σημαντικά θεσμικά εργαλεία

Παράλληλα, ο Δήμαρχος αναφέρθηκε και σε όλες αυτές τις πρωτοβουλίες που έχουν τεθεί σε τροχιά υλοποίησης, αναφορικά με την ουσιαστική αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος του Δήμου και την περαιτέρω ανάδειξη του τουριστικού πλούτου στα δύο νησιά.

Στο πλαίσιο αυτό, ο Δήμαρχος αναφέρθηκε στη θεσμική καθιέρωση Πρότυπων Τουριστικών Προορισμών Ολοκληρωμένης Διαχείρισης, επισημαίνοντας την ουσιαστική συμβολή του Δήμου Θήρας στην κατάρτιση του νέου θεσμικού πλαισίου, καθώς ο Δήμος είχε εξ αρχής καταθέσει πλήρες εισηγητικό υπόμνημα, αρκετές προτάσεις απ’ το οποίο ενσωματώθηκαν στο τελικό κείμενο του νομοσχεδίου. Ως εκ τούτου, σύμφωνα με τον κ. Σιγάλα, «η Σαντορίνη θα ακολουθήσει άμεσα τις διαδικασίες που απαιτούνται, προκειμένου να χαρακτηριστεί ως Πρότυπος Τουριστικός Προορισμός Ολοκληρωμένης Διαχείρισης».

Επιπροσθέτως και μέσα από τον Αναπτυξιακού Οργανισμού του Δήμου Θήρας με τους Δήμους Σικίνου, Ανάφης, Φολεγάνδρου και Ίου, θα λειτουργήσει Οργανισμός Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού (DMMO), με ουσιαστικές αρμοδιότητες στον τομέα της υλοποίησης δράσεων για τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη και την προώθηση του προορισμού.

Ταυτόχρονα, και σύμφωνα με το νέο θεσμικό πλαίσιο θα προχωρήσει η ίδρυση και λειτουργία Τοπικού Παρατηρητηρίου Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης, το οποίο, μεταξύ άλλων υποχρεώσεων, θα διεξάγει έρευνες της τουριστικής αγοράς, θα προτείνει τη λήψη στοχευμένων μέτρων, αναπτυξιακού χαρακτήρα, στον τομέα του τουρισμού, θα παρακολουθεί τους δείκτες της βιώσιμης ανάπτυξης και θα συντάσσει επ’ αυτών ετήσια έκθεση.

Οι στρατηγικές βλέψεις του Δήμου για το 2022

Σύμφωνα με το Δήμαρχο, βασική επιδίωξη εφεξής, ταυτόχρονα με την αύξηση των αφίξεων, είναι η παράλληλη αύξηση των διανυκτερεύσεων ανά επισκέπτη, την επέκταση της τουριστικής περιόδου με αύξηση των επαναλαμβανόμενων επισκεπτών και την ενίσχυση της μέσης κατά κεφαλή δαπάνης. Ως εκ τούτου, στόχος είναι η ενεργοποίηση και αξιοποίηση σύγχρονων τεχνολογικών μέσων πληροφόρησης και επικοινωνίας, ώστε η Σαντορίνη να προβάλλεται ως προορισμός πολλαπλών επιλογών, τόσο στο παραδοσιακό κοινό, όσο και σε νέες αγορές στόχους.

Σε αυτό το πλαίσιο, οι δράσεις προβολής που προωθούνται, πέρα από τη συμμετοχή σε διεθνείς και εγχώριες εκθέσεις, με φυσική ή διαδικτυακή παρουσία, αφορούν στην ηλεκτρονική επικοινωνία και το μάρκετινγκ, μέσω social media και της ιστοσελίδας του Δήμου, με διαφημιστικές καμπάνιες μέσω της Google και του Facebook, η παραγωγή ψηφιακού περιεχομένου για το τουριστικό πόρταλ, αλλά και η φιλοξενία εξειδικευμένων bloggers, influencers, δημοσιογράφων, οι οποίοι έχουν άμεση σχέση με τις ειδικές μορφές τουρισμού, τις οποίες ο Δήμος σκοπεύει να αναπτύξει.

Παράλληλα, προωθείται και η ανάπτυξη προϊόντων slow tourism, με ανάθεση υπηρεσίας για σύνταξη πρότασης για την ανάπτυξη προϊόντων «αργού» τουρισμού στον τομέα της αναψυχής της εμπειρίας και παιχνιδοποίησης. Επίσης, θα γίνει και παραγωγή 12 βίντεο, ένα για κάθε μήνα, με περιεχόμενο που θα αναδεικνύει τις δυνατότητες της Σαντορίνης για επιμήκυνσής της τουριστικής περιόδου, ενώ θα διοργανωθεί εκ νέου διαφημιστική καμπάνια σε επιλεγμένους χώρους των μέσων μεταφοράς σταθερής τροχιάς.

Σημαντική επίσης είναι και η πρόβλεψη για τη διοργάνωση συνεδρίου για τον τουρισμό πολυτελείας, ιδανικά στο τέλος της τουριστικής περιόδου.

Στόχος, είναι η καθιέρωση ενός ετήσιου τουριστικού forum με θέμα τον τουρισμό πολυτελείας, που θα αφορά όλο το εύρος των παρεχόμενων τουριστικών υπηρεσιών (ξενοδοχεία, εστίαση, μεταφορές, εμπόριο, οινοποιεία κλπ). Ο Δήμος βρίσκεται σε επαφή με το Υπουργείο Τουρισμού και τον ΕΟΤ για τον καθορισμό του περιεχομένου και τη συνδιοργάνωση αυτού στο οποίο βεβαίως θα συμμετέχουν και οι τουριστικοί φορείς του νησιού.

Τέλος, ο Δήμος εξετάζει τη διοργάνωση, μαζί με το Υπ. Τουρισμού και τον ΕΟΤ ενός διαδικτυακού forum στο οποίο με τη συμμετοχή των Υπηρεσιών του ΕΟΤ εξωτερικού θα γίνει ενημέρωση και ανάλυση των τάσεων που διαμορφώνονται στις διεθνείς αγορές, προκειμένου να ασκηθούν οι κατάλληλες πολιτικές για την προσέλκυση τουριστών κατά την περίοδο χαμηλής τουριστικής ζήτησης.

Κλείνοντας την παρουσίαση του νέου προγράμματος δράσεων τουριστικής προβολής, ο Δήμαρχος τόνισε, ότι «παρά τις αβεβαιότητες και τους αιφνιδιασμούς που πιθανόν να μας επιφυλάσσει η πανδημία, οι προοπτικές για τη νέα σεζόν είναι ιδιαίτερα αισιόδοξες», ενώ υποστήριξε, πως «προβάλλοντας με το σωστό τρόπο τα ασυναγώνιστα πλεονεκτήματα του νησιού μας, βελτιώνοντας το σύνολο των παρεχόμενων υπηρεσιών και επιδεικνύοντας όλοι επαγγελματισμό, σοβαρότητα και συνέπεια, είναι βέβαιο ότι θα επιτύχουμε, ώστε η Σαντορίνη να κατακτά συνεχώς νέες «πρωτιές» στην παγκόσμια τουριστική κατάταξη. Συνεχίζουμε λοιπόν πιο ώριμοι, πιο αποφασιστικοί, πιο δυναμικοί και αισιόδοξοι για το 2022».

 

Ετικέτες: