Με απόφασή του το Δημοτικό Συμβούλιο Σίφνου σε διευρυμένη συνεδρίαση ενέκρινε την ίδρυση και λειτουργία υδατοδρομίου στον Πλατύ Γιαλό

Επικύρωση της σπουδαιότητας του έργου

cnway.gr

Αναρτήθηκε στον ιστότοπο της Διαύγειας το πρακτικό με τις πλήρεις τοποθετήσεις των συμμετεχόντων στο Δημοτικό Συμβούλιο Σίφνου, σχετικά με τη σύμφωνη γνώμη του Δήμου για ίδρυση και λειτουργία του υδατοδρομίου στον Πλατύ Γιαλό.

Με τη δημοσίευση της απόφασης του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Σίφνου για τη διενέργεια διαγωνισμού, μέσα από τον οποίο θα προέκυπτε ο ανάδοχος για την ίδρυση και λειτουργία υδατοδρομίου στην περιοχή του Πλατύ Γιαλού, συγκεκριμένοι φορείς, αλλά και μεμονωμένοι πολίτες αντιτέθηκαν στην απόφαση αυτή, για περιβαλλοντικούς λόγους και λόγους όχλησης, ενώ παράλληλα τονίστηκε η έλλειψη ενημέρωσης της τοπικής κοινωνίας σχετικά με το ζήτημα.

Σε προηγούμενη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Σίφνου, η οποία μάλιστα ήταν διευρυμένη, με τη συμμετοχή εκπροσώπων φορέων και πολιτών, το θέμα συζητήθηκε εκτενώς και αποφασίστηκε κατά πλειοψηφία, με μία αρνητική ψήφο και τρία «παρών» να δοθεί η σύμφωνη γνώμη του Δ.Σ. για την ίδρυση και λειτουργία του υδατοδρομίου, προκειμένου το ΔΛΤ Σίφνου να προχωρήσει στην έγκριση του πρακτικού της δημοπρασίας, για την εκμίσθωση του χωροθετημένου υδατοδρομίου.

Ανάληψη ευθύνης για ελλιπή ενημέρωση

Στην εισήγησή της επί του θέματος η Δήμαρχος, κ. Μαρία Ναδάλη, αρχικά αναφέρθηκε στη σημαντικότητα της συνεδρίασης ενώ ανέλαβε πλήρως την ευθύνη «της μη έγκαιρης ενημέρωσής σας αποκλειστικά και μόνον στο βαθμό που μας αναλογεί για μια απόφαση επιλογής χώρου που έχει ληφθεί και αναρτηθεί στο πρόγραμμα Διαύγεια από τις 19.07.2016 . Η απόφαση αφορά τον Πλατύ Γιαλό και όλο το νησί».

Η Δήμαρχος έδωσε ένα ιστορικό ενεργειών σχετικά με τη χωροθέτηση του υδατοδρομίου από τον Μάρτιο του 2014 έως και τη διενέργεια του διαγωνισμού, για τα αποτελέσματα του οποίου ανέλυσε περαιτέρω, ο πρόεδρος του ΔΛΤ Σίφνου, κ. Απόστολος Διαμαντής, όπως και για τη διαδικασία αδειοδότησης και κατάρτισης τεχνικού φακέλου. «Θεώρησα σκόπιμο πριν γίνει η επικύρωση του πρακτικού από το ΔΣ του ΔΛΤ να πάρει απόφαση το δημοτικό συμβούλιο για ένα έργο που θεωρούμε ότι θα συνεισφέρει στην αεροπορική διασύνδεση του νησιού μας, θα αναβαθμίσει την ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχει το νησί στους επισκέπτες και τους μόνιμους κατοίκους. Είναι θέμα υπερτοπικό γιατί οι συνέπειες και τα οφέλη του θα είναι για όλο το νησί, όχι μόνο για τον Πλατύ Γιαλό», κατέληξε ο κ. Διαμαντής.

Οι κυριότερες αντιρρήσεις

Ακολούθως ο λόγος δόθηκε στον πρόεδρο του Εξωραϊστικού Συλλόγου Πλατύ Γιαλού, κ. Νικόλα Τραντά, ο οποίος στάθηκε με ερωτήματα, στο ζήτημα της ηχητικής όχλησης από την προσαπογείωση των υδροπλάνων, στην περαιτέρω επιβάρυνση της μαρίνας από τη λειτουργία του υδατοδρομίου, στην ασφάλεια των λουόμενων και των αλιέων, αλλά και στο θέμα της εξασφάλισης των χειμερινών πτήσεων, το όριο της τιμής αυτών, αλλά και στη συμβολή των υδροπλάνων στη μεταφορά ασθενών.

Δεν διαφωνήσαμε ποτέ ότι ένα υδατοδρόμιο θα διευκολύνει τους κατοίκους της Σίφνου να έχουν πιο άμεση πρόσβαση στην Αθήνα. Διαφωνούμε με το να γίνει σε ένα ήδη επιβαρυμένο οικισμό, που τυχαίνει να έχει την μεγαλύτερη και πιο δημοφιλή παραλία του νησιού με γαλάζια σημαία, χωρίς πρώτα να γίνει σωστή πρόβλεψη και ενημέρωση», τόνισε, ζητώντας να συγκεντρωθούν απαντήσεις και πληροφορίες για τα θέματα που τέθηκαν, να διαπραγματευτεί το ΔΛΤ Σίφνου τους όρους της σύμβασης σε συνεργασία με ειδικούς συμβούλους και μέλη των ενδιαφερόμενων φορέων και να βελτιωθούν οι υποδομές στο αλιευτικό καταφύγιο για την υποδοχή του κόσμου.

Στα ζητούμενα του κ. Τραντά, ο πρόεδρος του ΔΛΤ απάντησε, πως μετά τον ορισμό του αναδόχου θα μπουν όροι και προϋποθέσεις για την υπογραφή της σύμβασης, ενώ ενημέρωσε πως έχει υπάρξει ήδη συνεννόηση με την εταιρεία να γίνουν δοκιμαστικές πτήσεις υδροπλάνου και να αφαιρεθούν δύο υδατοδιάδρομοι ή να μετακινηθούν.

Προβληματισμούς εξέφρασε και ο εκπρόσωπος του Αλιευτικού Συλλόγου Σίφνου, κ. Γιαννούλης Λουκατάρης, σχετικά με τη δέσμευση μεγάλου μέρους του αλιευτικού πεδίου.

Οι θέσεις της προηγούμενης διοίκησης

Στο πλαίσιο της συζήτησης τοποθετήθηκε επίσης ο πρώην Δήμαρχος Σίφνου, κ. Ανδρέας Μπαμπούνης, κατά τη θητεία του οποίου ξεκίνησαν οι διαδικασίες για το έργο.

Ο κ. Μπαμπούνης έδωσε ένα αναλυτικό ιστορικό ενεργειών, ενώ όσον αφορά στην έλλειψη ενημέρωσης, σημείο στο οποίο αρκετοί ομιλητές στάθηκαν, ο ίδιος σημείωσε, πως «κατά καιρούς και όταν υπήρχαν κάποιες εξελίξεις, προχωρούσαμε σε ενημέρωση ή λήψη αποφάσεων στο αρμόδιο θεσμικό μας όργανο το Δημοτικό Συμβούλιο», αποφάσεις τις οποίες ανέφερε, όπως και τις αποφάσεις της νέας δημοτικής αρχής επί του θέματος, αντιστρέφοντας τις κατηγορίες περί έλλειψης ενημέρωσης. Ο πρώην Δήμαρχος σημείωσε, ότι «η λανθασμένη διαχείριση σε ένα τόσο σημαντικό θέμα και η έλλειψη σωστής, έγκυρης & έγκαιρης ενημέρωσης οδήγησαν στη σημερινή εξέλιξη, να έχετε εύλογες αντιδράσεις».

Ο πρώην πρόεδρος του ΔΛΤ Σίφνου, επί θητείας κ. Μπαμπούνη, κ. Γιώργος Τρούλλος, υπογράμμισε μεταξύ άλλων, πως μπλοκάρεται ένα πολύ σημαντικό έργο, το υδατοδρόμιο, πριν καν ξεκινήσει. Τόνισε ότι η Σίφνος εξελίσσεται και χρειάζεται υποδομή με έργα όπως το υδατοδρόμιο, η αποχέυτευση, το νερό, το λιμάνι των Καμαρών. Υποστήριξε ότι σε όλους ήταν γνωστό ότι το υδατοδρόμιο θα γίνει στον Πλατύ Γιαλό, ωστόσο, κατά τη διάρκεια της θητείας του, που το έργο ακόμη βρισκόταν στο στάδιο των μελετών, δεν μπορούσε να γίνει επίσημη ενημέρωση. Διαβεβαίωσε ότι τα υδροπλάνα δεν πρόκειται να ακυρώσουν καμία λειτουργία του λιμανιού και προχώρησε σε μία ιστορική αναδρομή για τον τρόπο που επιλέχθηκε ο Πλατύς Γιαλός ως η καταλληλότερη περιοχή για τη δημιουργία του υδατοδρομίου.

Διευκρινήσεις από τον ανάδοχο

Στη συνεδρίαση συμμετείχε και ο Διεθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Υδροπλάνα Ελλάδας Α.Ε., κ. Νικόλαος Χαραλάμπους, ως εκπρόσωπος της εταιρείας η οποία αναδείχθηκε μέσα από τον σχετικό διαγωνισμό.

Ο κ. Χαραλάμπους ενημέρωσε και ανέλυσε τη λειτουργία του υδατοδρομίου στη Σίφνο και γενικότερα, αναφέροντας, ότι η διαδικασία περιλαμβάνει αρχικά την επιλογή του σημείου της δημιουργίας του υδατοδρομίου και ακολουθούν οι μελέτες, μεταξύ αυτών και οι περιβαλλοντικές, οι οποίες αδειοδοτούνται από εννέα υπουργεία και δεκατέσσερις υπηρεσίες. Δήλωσε ότι η εταιρεία στοχεύει να ξεκινήσει τη λειτουργία των υδροπλάνων φέτος.

Στη συνέχεια ανέλυσε τον τρόπο λειτουργίας του υδατοδρομίου, υποστηρίζοντας ότι η προσέγγιση των αεροσκαφών δεν θα παρεμποδίσει την υπόλοιπη λειτουργία του όρμου του Πλατύ Γιαλού. Μίλησε για την προσθαλάσσωση και αποθαλάσσωση των υδροπλάνων, για τους υδατοδιαδρόμους, ο αριθμός των οποίων θα εξεταστεί από την εταιρεία και για το σκάφος ασφαλείας, μέσω του οποίου θα μπορεί το υδροπλάνο να προσθαλασσωθεί ή να αποθαλασσωθεί, αφού ο ρόλος του είναι να καθαρίζει το διάδρομο από τα εμπόδια.

Εξήγησε ότι το υδατοδρόμιο θα λειτουργήσει σε προγραμματισμένες πτήσεις, σε πτήσεις ασθενοφόρου και μισθωμένες και η χρήση του είναι ιδιαίτερα σημαντική αφού θα ενώσει τα νησιά με τις μεγάλες πόλεις. Τα αεροσκάφη θα μεταφέρουν 8 έως 18 άτομα και η εταιρεία θα επιδιώξει να γίνουν δοκιμαστικές πτήσεις για να εξακριβώσουν οι κάτοικοι τη λειτουργία και το θόρυβο των αεροσκαφών.

Ακολούθησαν ερωτήσεις προς τον κ.Χαραλάμπους σχετικά με τη συχνότητα των δρομολογίων, τον τρόπο διασφάλισης του αγκυροβολίου των σκαφών, για τις ακυρώσεις πτήσεων των υδροπλάνων λόγω έκτακτων καιρικών συνθηκών, για το κόστος των πτήσεων και για τον τύπο των αεροσκαφών που πρόκειται να χρησιμοποιηθούν για το υδατοδρόμιου της Σίφνου. Ακόμη ο Πρόεδρος της εταιρείας, σε σχετική ερώτηση, εξήγησε ότι δεν αναμένεται να γίνουν δοκιμαστικές πτήσεις το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα καθώς απαιτείται να κατασκευαστούν αρχικά οι υποδομές της χερσαίας ζώνης, να εξασφαλιστεί η άδεια λειτουργίας του και να είναι σε πλήρη ετοιμότητα. Αποσαφήνισε επιπλέον, ότι το υδατοδρόμιο δεν θα είναι διεθνές και τόνισε ότι θα ενισχύσει το τουριστικό κομμάτι και θα αναπτύξει τουριστικές δραστηριότητες.

Η τελική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου

Στην οριστική του απόφαση, το Δημοτικό Συμβούλιο αρχικά ενέκρινε την ίδρυση και λειτουργία του υδατοδρομίου, προκειμένου το ΔΛΤ να προχωρήσει στην έγκριση του πρακτικού της δημοπρασίας για την εκμίσθωση του χωροθετημένου υδατοδρομίου στην περιοχή του Πλατύ Γιαλού, ενώ σύστησε και σχετική Επιτροπή, με μέλη τον Πρόεδρο του ΔΛΤ κ. Διαμαντή Απόστολο, τον Αντιπρόεδρο του ΔΛΤ κ. Καλόγηρο Ανδρέα, το δημοτικό σύμβουλο, επικεφαλής της μειοψηφίας και Πρόεδρο του Συλλόγου Επαγγελματιών και Εμπόρων κ. Πολενάκη Θεόδωρο, έναν εκπρόσωπο του Εξωραϊστικού Συλλόγου του Πλατύ Γιαλού «Η ΠΡΟΟΔΟΣ», έναν εκπρόσωπο του Αλιευτικού Συλλόγου «ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ», τον κ. Καλαθά Ιωάννη, φυσικό και συνταξιούχο κυβερνήτη της Ολυμπιακής Αεροπορίας, ώστε να παρακολουθεί και να συμμετέχει σε όλη τη διαδικασία, μέχρι την τελική αδειοδότηση του υδατοδρομίου.

Τέλος ζήτησε τη μείωση του αριθμού των υδατοδρόμων.

 

Ετικέτες: