Οι επιλογές για τη νέα τουριστική ταυτότητα της Μήλου, έπειτα από τη σχετική διαδικασία που κίνησε ο Φορέας «Πυξίδα»

Διαβούλευση για τη νέα εικόνα της Μήλου προς τους επισκέπτες

Στο νέο λογότυπο, το οποίο θα χρησιμοποιεί η Μήλος από φέτος το καλοκαίρι, σε όλους τους τομείς της τουριστικής προώθησης του νησιού, αναμένεται να καταλήξουν η τοπική κοινωνία και οι φίλοι του νησιού, στο πλαίσιο της μελέτης που εκπονείται για λογαριασμό του Φορέα Τουρισμού και Πολιτισμού Μήλου «Πυξίδα».

Πριν από περίπου ένα έτος, ο Φορέας Τουρισμού και Πολιτισμού Μήλου «Πυξίδα», ένας φορέας, μέλη του οποίου αποτελούν κυρίως επιχειρηματίες του τουρισμού, εκπρόσωποι της τοπικής πολιτιστικής σκηνής και πολίτες της Μήλου, ανέλαβε την υλοποίηση της πρωτοβουλίας για την εκπόνηση μελέτης στρατηγικού σχεδιασμού και τουριστικής ταυτότητας για το νησί, σε συνεργασία πάντοτε με το Δήμο Μήλου και τη δημοτική αρχή.

Στο πλαίσιο αυτό, μόλις πριν από μερικές ημέρες, παραδόθηκαν στη διάθεση του Φορέα από την μελετητική εταιρεία έξι διαφορετικές επιλογές για λογότυπα και επτά επιλογές για προσδιοριστικές φράσεις (motto), που θα το συνοδεύουν.

Τα λογότυπα και οι προσδιοριστικές φράσεις, παρουσιάστηκαν στο πλαίσιο της ενημέρωσης, κατά την πρόσφατη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Μήλου, ενώ προσεχώς, ο Φορέας θα προβεί σε ανάρτηση των επιλογών και όπου οι κάτοικοι, επιχειρηματίες και φίλοι της Μήλου, θα μπορούν να προβαίνουν σε διαδικτυακή ψηφοφορία, ώστε να αναδειχθεί το επικρατέστερο λογότυπο και η επικρατέστερη προσδιοριστική φράση, τα οποία μαζί θα αποτελέσουν τη νέα «εικόνα» της Μήλου προς τις τουριστικές αγορές.

Επιπλέον, σύμφωνα με το μέλος του Φορέα και δημοτικό σύμβουλο, κ. Δημήτρη Μωραΐτη, προετοιμάζεται επίσης και το τουριστικό πόρταλ της Μήλου – και πάλι με ευθύνη του φορέα και σε συνεργασία με το Δήμο – προκειμένου να «πατήσει» πάνω στο ύφος, τα χρώματα και την αισθητική του λογοτύπου που θα επιλεγεί, προκειμένου να απεικονίζει τη σύγχρονη μορφή και κατεύθυνση, για την κεντρική ιδέα της τουριστικής προώθησης του νησιού, με όσο το δυνατόν πιο καλαίσθητο και οργανωμένο τρόπο.

Έμφαση στην απεικόνιση της ιδιαιτερότητας της Μήλου

Στο πλαίσιο της ενημέρωσης προ ημερησίας διατάξεως, κατά τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Μήλου, ο δημοτικός σύμβουλος κ. Μωραΐτης υπενθύμισε την πρωτοβουλία του Φορέα «Πυξίδα» στο Σώμα του δημοτικού συμβουλίου, καθώς και το γεγονός, ότι «πριν από περίπου 20 ημέρες, είχαν βγει στον “αέρα” κάποια ερωτηματολόγια, όσον αφορά στο πώς βλέπουμε το νησί και τι θεωρούμε καλύτερο για το νησί μας, τα οποία καταρτίστηκαν από τον μελετητή μας».

Ως εκ τούτου, σύμφωνα με τον ίδιο, «εξετάζοντας τα στοιχεία τα οποία δόθηκαν, σχεδιάστηκαν κάποια λογότυπα και κάποιες ενδεικτικές φράσεις (σλόγκαν), που προτείνονται για το νησί. Όπως θα δείτε, υπάρχουν κάποια συγκεκριμένα σχέδια και σχήματα, που έχουμε σκεφτεί να δίνουν έμφαση στο κομμάτι της μοναδικής γεωλογίας της Μήλου. Τα λογότυπα αυτά είχαν παρουσιαστεί στον Φορέα «Πυξίδα» εις γνώση των μελών της Τουριστικής Επιτροπής του Δήμου. Αποφασίσαμε να τα φέρουμε και στο πλαίσιο του Δημοτικού Συμβουλίου, ώστε να έχει σχετική ενημέρωση, καθώς τα λογότυπα αυτά θα βγουν σε δημόσια διαβούλευση, όπου θα υπάρχει online ψηφοφορία στην οποία, τόσο οι δημότες, όσο και όλοι όσοι ενδιαφέρονται, θα μπορέσουν να μπουν και να συμβάλλουν στις προτάσεις ως προς το καλύτερο και το πιο ιδιαίτερο για το νησί μας».

Τέλος, ο κ. Μωραΐτης αποσαφήνισε, πως θα υπάρχουν δύο διαδικτυακές ψηφοφορίες, εκ των οποίων η μία θα αφορά στο λογότυπο και η δεύτερη στο συνοδευτικό σλόγκαν, ώστε να επιλεγούν από κάθε κατηγορία αυτά που θα επικρατήσουν.

Τα λογότυπα και τα σλόγκαν

Το χαρακτηριστικό των περισσότερων λογοτύπων, όπως αυτά παρουσιάστηκαν και στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου Μήλου, αφορά στη χρήση του «Μηλέικου» αλφαβήτου, την ιδιαίτερη μορφή των γραμμάτων, δηλαδή, όπως χρησιμοποιούνταν στην αρχαιότητα κατά κόρον στο νησί, δείγμα της οποίας μπορεί κανείς να παρατηρήσει στα ευρήματα που φιλοξενούνται στο Αρχαιολογικό Μουσείο Μήλου.

Το πρώτο λογότυπο, παρουσιάζει το γράμμα «Μ» το οποίο σχηματίζουν χρωματιστές πέτρες. Κεντρικές έννοιες του λογοτύπου, είναι σύμφωνα με την περιγραφή «το νησί των χρωμάτων, γη, ορυκτά, θάλασσα, περιβάλλον, φυσικά σχήματα, ποικιλία τοπίου, εμπειρία συναισθημάτων. Πολλά να δεις και να χαρείς, πολλά να ζήσεις».

Το δεύτερο λογότυπο, αφορά σε καλλιτεχνική απεικόνιση βράχων και γενικότερα του μοναδικού περιβάλλοντος της Μήλου. Κεντρικές έννοιες, «βράχοι – γλυπτά της φύσης, μοναδικά χρώματα, γη/ορυκτά/θάλασσα, περιβάλλον, τοπία, γεωλογία, ποικιλία τοπίου και πολυεπίπεδων εμπειριών.

Το τρίτο λογότυπο παρομοιάζει με μία καρδιά ή και πάλι με το γράμμα «Μ», ωστόσο έχει το χαρακτηριστικό λευκόγκριζο χρώμα των ηφαιστειακών βράχων του νησιού, συνοδευόμενο από μία μικρότερη μπλε και γαλαζοπράσινη λωρίδα που συμβολίζει τα κρυσταλλένια νερά της Μήλου. Κεντρικές έννοιες, «εμβληματικό τοπίο, συνδυασμός βράχου – γλυπτού της φύσης και θάλασσας, γεωλογία, περιβάλλον μοναδικότητα, συναίσθημα, “δική μου Μήλος”.

Ένα περισσότερο συμβατικό λογότυπο παρουσιάζεται στην τέταρτη (με τη σειρά που παρουσιάστηκαν) απεικόνιση, όπου σε έναν μπλε κύκλο, μπορεί να διακρίνει κανείς σε πιο ανοιχτή απόχρωση του μπλε το σχήμα ενός ήλιου, όπου στη θέση των αχτίδων του βρίσκονται οι χαρακτηριστικές πέτρες της Μήλου. Στο κέντρο του κύκλου, το γράμμα «M» από το αρχαίο μηλέικο αλφάβητο. Κεντρικές έννοιες, «χρώματα της φύσης, ουρανός, θάλασσα, βράχια, γεωλογία, ανθρωποκεντρικότητα, πολιτισμός, τέχνη αρχαία και σύγχρονη, ποικιλία εμπειρίας, μοναδικότητα».

Στο πέμπτο λογότυπο της παρουσίασης κυριαρχεί η καλλιτεχνική αποτύπωση του συνόλου του νησιού, με επίκεντρο τον ήλιο, τη θάλασσα και τους χαρακτηριστικούς γεωλογικούς σχηματισμούς του νησιού. Κεντρικές έννοιες «εμβληματικό τοπίο, γλυπτά της φύσης, νησί των χρωμάτων, περιβάλλον, εμπειρία, οικειότητα, φιλικό, ανεπιτήδευτο, ανθρώπινο, μοναδικό».

Στο τελευταίο λογότυπο που παρουσιάστηκε, κυριαρχεί η μορφή της Αφροδίτης της Μήλου, σε σύγχρονη καλλιτεχνική απόδοση, συνοδευόμενο από σλόγκαν σε απλή γραμματοσειρά. Κεντρικές έννοιες, «η Αφροδίτη της Μήλου, πολιτισμός, τέχνη, αρχαιότητα, κλασικό με σύγχρονη διάσταση, Ελλάδα, συναίσθημα, θάλασσα, περιβάλον, εμπειρία, ποιότητα, μοναδικότητα».

Τέλος, οι προσδιοριστικές φράσεις (σλόγκαν), μία εκ των οποίων θα συνοδεύσει το επικρατέστερο λογότυπο και πάλι μέσω ψηφοφορίας, είναι οι εξής:

  • Earth’s creativity (Η δημιουργικότητα της γης)
  • Inspired by Earth (Εμπνευσμένη από τη γη)
  • Earth’s art Lab (Το καλλιτεχνικό εργαστήρι της γης)
  • Earth’s art gallery (Η γκαλερί της γης)
  • Earth’s palette (Η παλέτα της γης)
  • Earth having fun (Όταν η γη έχει κέφι)
  • Art by Nature (Η τέχνη της φύσης)

 

Ετικέτες: