Συζήτηση σχετικά με το επίπεδο της καθαριότητας στο Δήμο Θήρας κατά τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου

Μόνη οριστική λύση η εργολαβία

Το ζήτημα της καθαριότητας εν όψει καλοκαιριού, αλλά και της υποστελέχωσης των κλιμακίων του αρμόδιου τμήματος, συζητήθηκε κατά την πρόσφατη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Θήρας.

Δεδομένου, ότι η τουριστική περίοδος για τη ναυαρχίδα του ελληνικού τουρισμού έχει ήδη ξεκινήσει, ερωτήματα τέθηκαν προς τα αρμόδια στελέχη του Δήμου, κατά τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Θήρας, σχετικά με την κατάσταση του τομέα της καθαριότητας στο νησί.

Μέσα από το διάλογο, αναδείχθηκαν, τόσο οι χρόνιες παθογένειες, απόρροια νοοτροπίας, όσο και η σημαντική υποστελέχωση της συγκεκριμένης υπηρεσίας του Δήμου, η οποία καλείται να ανταπεξέλθει με ίδια μέσα στις ανάγκες, καθώς δεν υπάρχει ακόμη εργολάβος για την καθαριότητα.

Ωστόσο, σύμφωνα με τοποθέτηση του Δημάρχου, σύντομα αναμένεται σχετικός διαγωνισμός, παρά την τροχοπέδη που είχε τεθεί στην προηγούμενη προκήρυξη, καθώς όπως τόνισε ο ίδιος αυτή είναι η μοναδική οριστική λύση του προβλήματος.

Απαραίτητη η πρόσληψη επιπλέον προσωπικού

Στο πλαίσιο της ενημέρωσης, προ των θεμάτων ημερήσιας διατάξεως, η επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης Θήρας, κ. Μαρία Αργυρού, έθεσε το ερώτημα, όσον αφορά στο «τι έχει προκύψει και δεν προχωρά η καθαριότητα έτσι όπως μας είχατε συνηθίσει από όταν ανέλαβε η καινούρια δημοτική αρχή».

Όπως διευκρίνισε, «βλέπουμε σε πολλά σημεία και μάλιστα κεντρικά, και μπάζα και ογκώδη αντικείμενα και αυτή η εικόνα όπως καταλαβαίνετε αμαυρώνει την εικόνα του νησιού μας».

Απαντώντας, ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος, κ. Σπύρος Δρόσος, διεμήνυσε σε όλους τους τόνους, ότι σε καμία περίπτωση δεν υπάρχουν απορρίμματα τα οποία δεν απομακρύνονται εντός 24ώρου, υποθέτοντας, πως τα απορρίμματα στα οποία αναφέρεται η κ. Αργυρού αφορούν σε «φρέσκες» όπως τις χαρακτήρισε εναποθέσεις.

Παράλληλα, ο Αντιδήμαρχος υπογράμμισε, ότι το προσωπικό της καθαριότητας στο Δήμο είναι ολιγομελές, σε σχέση με τις ανάγκες, και ως εκ τούτου ανταποκρίνεται με πολλή δυσκολία σε αυτές.

«Μακάρι να πάρουμε κόσμο. Από τους 30 μέχρι στιγμής έχουν έρθει 15. Οι 8μηνίτες πρέπει να ξεκινήσουν να παίρνουν τα ρεπό τους και τις άδειές τους. Πάλι θα είμαστε με μείον προσωπικό», επεσήμανε, με τον ίδιο να υπογραμμίζει, πως η οριστική και σωστή επίλυση του προβλήματος θα είναι να αναλάβει ξανά εργολάβος, ώστε να ελαφρυνθεί η υπηρεσία και να ομαλοποιηθεί η εξυπηρέτηση σε όλους τους τομείς της καθαριότητας.

Απορρίμματα με «ονοματεπώνυμο»

Στο σημείο αυτό παρενέβη και η Αντιδήμαρχος κ. Σοφία Κίτσου, σημειώνοντας ότι η ίδια προβαίνει πολύ συχνά σε αυτοψίες, για τα θέματα καθαριότητας, δίνοντας τα συγχαρητήριά της τόσο στους υπαλλήλους της καθαριότητας, όσο και στον κ. Δρόσο.

Όσον αφορά στα ογκώδη απορρίμματα, η κ. Κίτσου διαβεβαίωσε, πως βάσει των στοιχείων που υπάρχουν διαθέσιμα στην υπηρεσία καθαριότητας, δεν υπάρχει αίτημα αποκομιδής ογκωδών αντικειμένων που να μην εξυπηρετείται εντός 48 ωρών.

Η ίδια όμως υποστήριξε, ότι τα ογκώδη και τα μπάζα που απορρίπτονται άναρχα, έχουν «ονοματεπώνυμο» και πως για αυτά υπάρχουν σχετικά καταγεγραμμένα στοιχεία, τα οποία η ίδια διαβεβαίωσε πως αν δεν διορθωθεί η κατάσταση, θα δημοσιοποιήσει κατόπιν εισαγγελικής παραγγελίας.

Μάλιστα έδωσε το παράδειγμα, πως σχεδόν μισή ώρα από την αποκομιδή υπήρχαν πολίτες ή εργαζόμενοι επιχειρήσεων ή εργολάβων, που έκαναν απόρριψη αποβλήτων, ενώ διαπιστώθηκε και άναρχη ρίψη μπάζων σε μη αδειοδοτημένο χώρο.

Τα λεγόμενα του κ. Δρόσου επιβεβαίωσε και η κ. Κίτσου, πως το πρόβλημα με τα σκουπίδια εντοπίζεται σε τρία σημεία της Σαντορίνης και συγκεκριμένα στην Οία, την Περίσσα και το Καμάρι, ωστόσο συμπλήρωσε, πως κατόπιν συνεννόησης με τους αρμόδιους, προχωρούν οι αναγκαίες παρεμβάσεις για την αποκατάστασή του σε καθημερινή βάση.

Ικανοποίηση για την απόδοση της υπηρεσίας με έλλειψη προσωπικού

Κλείνοντας το ζήτημα, το λόγο έλαβε ο Δήμαρχος, κ. Αντώνης Σιγάλας, ο οποίος ξεκίνησε μιλώντας για το ιστορικό του προβλήματος στην καθαριότητα, σχολιάζοντας πως «όσα ξέρει ο νοικοκύρης δεν τα ξέρει ο κόσμος όλος».

«Η εργολαβία για την καθαριότητα ολοκληρώθηκε στις 15 Αυγούστου του 2021. Τελείωσε. Και ο ηλεκτρονικός διαγωνισμός περιμέναμε από μέρα σε μέρα να ολοκληρωθεί. Κάναμε μία διαδικασία για να συνεχίσει ο εργολάβος για δύο μήνες. Μας «πυροβόλησαν» - και είναι απλήρωτος ακόμη και σήμερα για το δίμηνο αυτό ο εργολάβος. Κάναμε διαδικασία για παράταση για άλλον ένα μήνα, μας «πυροβόλησαν» ξανά και έμεινε και πάλι απλήρωτος και για τον τρίτο μήνα. Και φυσικά μετά, δεν είχαμε κανέναν εργολάβο. Οικειοθελώς, για το όνομα και το κύρος αυτού του τόπου, για την αξιοπιστία της δημοτικής αυτής αρχής, συνέχισαν να δουλεύουν, όταν ο κ. Ζώρζος και η ομάδα της μείζονος μειοψηφίας, υπονόμευε την ίδια την εργολαβία με την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και την απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, για την οποία παρακαλούσε να μην κάνουμε προσφυγή, ως εκτελεσμένη, για να “ρίξει” και τον ηλεκτρονικό διαγωνισμό και να μην έχουμε εργολάβο ούτε και σήμερα», υποστήριξε ο Δήμαρχος. «Όμως εμείς επιμείναμε, σοβαροί, και φυσικά κοινοποιήσαμε και το σχέδιο, αφενός τα οχήματα και βέβαια όλο το εργοταξιακό προσωπικό των οχημάτων, ώστε να δοθούν σε εργολαβία και με τους υπόλοιπους πόρους, σκούπες κλπ, να δοκιμάσουμε τις δικές μας δυνάμεις με τους δικούς μας ανθρώπους από τη Σαντορίνη».

Επιπλέον, ο κ. Σιγάλας αναφέρθηκε στην έλλειψη προσωπικού, εξηγώντας πως σε σχετική προκήρυξη για την πρόσληψη ατόμων στην καθαριότητα του Δήμου με συμβάσεις 8μηνης διάρκειας, από το σύνολο των εργαζομένων που προσλήφθηκαν, οι μισοί περίπου ήταν άτομα διοικητικής αρμοδιότητας, οι οποίοι και παραιτήθηκαν, δεδομένου ότι ο Δήμος είχε ανάγκη από οδοκαθαριστές. Εντούτοις, όσοι παρέμειναν στη θέση που προσλήφθηκαν, «από την πρώτη μέρα που ήρθαν εδώ τους δώσαμε από ένα καρότσι, ένα φωσφορίζον γιλέκο τον απαραίτητο εξοπλισμό τους και τους στείλαμε να πάνε να καθαρίσουν».

«Το θαύμα είναι ότι έχουμε φτάσει μέχρι εδώ, με έλλειψη του μισού προσωπικού στην καθαριότητα λόγω της μη εξεύρεσης υπαλλήλων. Και για τους διμηνήτες, όπως είπε ο αντιδήμαρχος, από τους 30 που ζητάμε έχουμε ανταπόκριση από 15 και περιμένουμε και παρακαλούμε για άλλους 15», πρόσθεσε ο Δήμαρχος Θήρας.

Ο Δήμαρχος τόνισε επίσης, πως ο Δήμος προχωρά στη δεύτερη εργολαβία για την καθαριότητα, «ώστε να λύσουμε μια και διά παντός αυτό το πρόβλημα».

Κλείνοντας, ο ίδιος ευχαρίστησε την κ. Αργυρού για την «ευγενική και πραγματική» διατύπωση της ερώτησής της, εστιάζοντας στην έκφραση της εκπροσώπου της Λαϊκής Συσπείρωσης, πως «δεν προχωρά η καθαριότητα έτσι όπως μας είχατε συνηθίσει». «Ναι, σας είχαμε συνηθίσει αλλιώς, γιατί τρέξαμε, δουλέψαμε και ευχαριστώ την κ. Αργυρού για τον υψηλό πολιτικό πολιτισμό», απάντησε ο κ. Σιγάλας, διαβεβαιώνοντας πως με τις προωθούμενες κινήσεις του Δήμου, το ζήτημα θα λυθεί οριστικά.

Ετικέτες: