Ερώτηση Συρμαλένιου για τον αποκλεισμό εκπαιδευτικών και ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού

  • Τετάρτη, 1 Ιουνίου, 2022 - 20:32

Ο βουλευτής Κυκλάδων Νίκος Συρμαλένιος συνυπέγραψε ερώτηση για τον άδικο αποκλεισμό εκπαιδευτικών και ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. από το Πρόγραμμα «Ψηφιακή Μέριμνα ΙΙ».

Όπως αναφέρει η ερώτηση, τον Φεβρουάριο το υπουργείο Παιδείας έδωσε τη δυνατότητα μέσω του Προγράμματος «Ψηφιακή Μέριμνα ΙΙ» στα μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού – Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού, που απασχολούνται σε δομές της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, να προμηθευτούν τεχνολογικό εξοπλισμό με τη χορήγηση σε αυτούς voucher 200 ευρώ.

Σύμφωνα με τη σχετική διάταξη ορίζεται ότι με κοινή υπουργική απόφαση καθορίζονται, μεταξύ άλλων, οι δικαιούχοι του Προγράμματος. Εν συνεχεία, με καθυστέρηση τριών μηνών δημοσιεύτηκε η αριθ. 48765/29.4.2022 ΚΥΑ “Πρόγραμμα «Ψηφιακή Μέριμνα ΙΙ»” (Β’ 2129) στην οποία προβλέπεται, μεταξύ άλλων,  ότι δικαιούχοι του Προγράμματος είναι εκπαιδευτικοί του δημόσιου τομέα (Εκπαιδευτικό Προσωπικό, Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό) των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια), τα οποία βρίσκονται στην Ελλάδα. Εν συνεχεία με τροποποίηση της σχετικής ΚΥΑ δικαιούχοι του Προγράμματος είναι και εκπαιδευτικοί των ιδιωτικών σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια), συμπεριλαμβανομένων και των ξένων σχολείων που λειτουργούν στην Ελλάδα. Ωστόσο, στην προαναφερθείσα ΚΥΑ δεν συμπεριλήφθηκαν οι εκπαιδευτικοί και το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό που υπηρέτησαν στα ΚΕΔΑΣΥ κατά την περίοδο της πανδημίας.

Η εξαίρεση των τελευταίων από τους δικαιούχους του Προγράμματος, σύμφωνα με την ΚΥΑ, είναι άδικη, προσκρούει δε στην αρχή της ισότητας δεδομένου ότι είναι εκπαιδευτικό και ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό που παρείχε μεγάλο μέρος του έργου του με τηλε-εργασία, συνεδριάζοντας μέσω τηλεδιάσκεψης για τη σύνταξη αξιολογικών εκθέσεων και υποστηρίζοντας εξ αποστάσεως και με τον οικιακό τους ηλεκτρονικό εξοπλισμό τις οικογένειες και εκπαιδευτικούς. Η ανωτέρω παραδοχή ενισχύεται από το γεγονός ότι ο εξουσιοδοτικός νόμος δεν τους αποκλείει και ο δικαιολογητικός λόγος με τους ήδη δικαιούχους είναι κοινός, ήτοι συμμετέχουν όλοι εξίσου στο εκπαιδευτικό έργο, εργάζονται σε δομές της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και εργάστηκαν από το σπίτι (τηλεργασία) κατά την περίοδο της πανδημίας. Ήδη, για το γεγονός αυτό υπάρχει πληθώρα καταγγελιών, καθώς και ανακοινώσεις, όπως η ανακοίνωση του Προϊστάμενου του ΚΕΔΑΣΥ Νάξου. Ένα ακόμα σημείο που δημιουργεί προβληματισμό είναι η μη ρητή συμπερίληψη στην ΚΥΑ όλων των εκπαιδευτικών που είναι αποσπασμένοι, καθώς και η διακριτική ευχέρεια των αρμοδίων οργάνων του Προγράμματος να καθορίζουν τη διεύρυνση των ειδικών περιπτώσεων και εξαιρέσεων. Και τούτο διότι η μη συμπερίληψη όλων των αποσπασμένων προσκρούει στο σκοπό του νόμου, δηλαδή την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου, μέσω ενίσχυσης για απόκτηση τεχνολογικού εξοπλισμού, στο μέτρο που αφενός ο χαρακτήρας της απόσπασης είναι προσωρινός και βραχυπρόθεσμος, αφετέρου η δυνατότητα οργάνων να αποφασίζουν για την ένταξη ή μη περιπτώσεων στο Πρόγραμμα, να οδηγήσει σε εντάσεις και αμφισβητήσεις.

Πολλές φορές, ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ έχει εξάρει το έργο της εκπαιδευτικής κοινότητας για τη λειτουργία της τηλεκπαίδευσης χωρίς να της έχει παρασχεθεί ουσιαστική βοήθεια από το υπουργείο, καθώς από την αρχή της πανδημίας η υπουργός όφειλε να έχει εξασφαλίσει την άμεση και πλήρη παροχή τεχνολογικού εξοπλισμού σε όλους τους εκπαιδευτικούς, μαθητές και φοιτητές. Η χορήγηση του voucher, έστω και καθυστερημένα, έστω και με ανεπαρκές ποσό, αποτελεί υποχρέωση του υπουργείου. Ωστόσο, επιβάλλεται δίκαιη και ουσιαστική στήριξη, η οποία δεν θα αποκλείει μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας.