Ολοταχώς για την ανάδειξη αναδόχου για το μεγάλο έργο βελτίωσης και επέκτασης του πεδίου ελιγμών με προϋπολογισμό 17,7 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ

Διαγωνισμός για την “απογείωση” του αεροδρομίου Νάξου

Αναλυτικά οι παρεμβάσεις στις εγκαταστάσεις του κρατικού αεροδρομίου

Στον αέρα βγήκε ο διαγωνισμός για το μεγάλο έργο επέκτασης και βελτίωσης του πεδίου ελιγμών του αεροδρομίου Νάξου με εξασφαλισμένο προϋπολογισμό ύψους 17,7 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ, από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Πρόκειται για ένα έργο άκρως απαραίτητο, το οποίο θα ισχυροποιήσει τις συνθήκες ασφαλείας του αεροδρομίου και θα βελτιώσει το επίπεδο εξυπηρέτησης μεγαλύτερων αεροσκαφών, ώστε η Νάξος να μπορεί να υποδέχεται απευθείας πτήσεις του εξωτερικού. Η βελτίωση της συνδεσιμότητας του νησιού θα χαρίσει νέες δυνατότητες μετακίνησης στον μόνιμο πληθυσμό ενώ θα εξυπηρετήσει σε πολύ σημαντικό βαθμό την τουριστική κίνηση.

Ειδικότερα, ο διαγωνισμός αφορά στο έργο με τίτλο “Επέκταση και βελτίωση πεδίου ελιγμών κρατικού αερολιμένα Νάξου” με ακριβή προϋπολογισμό 17.741.935,48 ευρώ πλέον ΦΠΑ 24% και αυτό χρηματοδοτείται από πιστώσεις του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων και είναι ενταγμένο στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα ΥΜΕΠΕΡΑΑ του ΕΣΠΑ 2014-2020 στη σχετική πράξη. Η γνωστοποίηση της απόφασης εξασφάλισης της χρηματοδότησης είχε καταγραφεί στις 30 Μαρτίου του 2022.

Πρέπει να υπενθυμιστεί πως το εν λόγω έργο περιλαμβάνει την επέκταση του διαδρόμου και τη βελτίωση του πεδίου ελιγμών του Κρατικού Αερολιμένα Νάξου με συνοδά έργα όπως η επέκταση του δαπέδου στάθμευσης αεροσκαφών, η διαπλάτυνση του υφιστάμενου τροχόδρομου η κατασκευή δύο νέων τροχοδρόμων, κ.α.. Επίσης θα χρηματοδοτηθούν διαμορφώσεις ασφαλείας, φωτοσημάνσεις αλλά και αρχαιολογικές έρευνες και εργασίες, συνδέσεις ΟΚΩ και απαλλοτριώσεις.

Μία θετική εξέλιξη για το νησί

Ουσιαστικά πρόκειται για μία άκρως θετική εξέλιξη για το νησί, αφού θα το απογειώσει στο κομμάτι των αεροπορικών συνδέσεων. Αναφορικά με την χρηματοδότηση, ο Δήμαρχος του νησιού, Δημήτρης Λιανός προ καιρού είχε αναφέρει μέσω ανάρτησής του στην προσωπική σελίδα του τα εξής: “Είναι κάποιες στιγμές που σκέφτεσαι ότι οι προσπάθειες δικαιώνονται, που διαψεύδονται οι απαισιόδοξοι, που πλησιάζεις τον στόχο και τελικά λες ότι άξιζε τον κόπο… Η ένταξη του έργου "Επέκταση και βελτίωση του πεδίου ελιγμών Κρατικού Αερολιμένα Νάξου" στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα "Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη" είναι γεγονός. Μια προσπάθεια που ξεκίνησε υπό αντίξοες συνθήκες, στη σκιά της οικονομικής κρίσης, της πανδημίας και πλείστων άλλων εμποδίων. Σήμερα, με πείσμα και επιμονή, ήρθε η δικαίωση. 23 εκ. ευρώ στη Νάξο, για την επέκταση του διαδρόμου προσγείωσης αεροπλάνων, για τη βελτίωση της ποιότητας της ζωής μας αλλά και την ανάπτυξη των νησιών μας. Ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όσους βοήθησαν και είναι πολλοί”.

Πλέον την εξέλιξη της διαγωνιστικής διαδικασίας για υποβολή προτάσεων τη χειροκροτεί συνολικά η τοπική κοινωνία.

Αναλυτικά το έργο

Σύμφωνα με τον διαγωνισμό, το προς δημοπράτηση έργο αφορά στην εκτέλεση των κάτωθι εργασιών: 1ο Υποέργο. Περιλαμβάνει τις εργασίες: 1. Επέκταση του διαδρόμου (Runway) προς νότο κατά 300 m, σε περιοχή που πρόκειται να απαλλοτριωθεί, έτσι ώστε ο διάδρομος να αποκτήσει καθαρό μήκος 1.199 m και 30 m πλάτος. 2. Διαμόρφωση πλευρικών ζωνών ασφαλείας στο επεκτεινόμενο τμήμα του διαδρόμου σε πλάτος 40m εκατέρωθεν του άξονα του διαδρόμου. 3. Διαμόρφωση ακραίας ζώνης ασφαλείας του διαδρόμου μήκους 60 m μετά το πέρας του επεκτεινόμενο τμήμα του διαδρόμου. 4. Διαμόρφωση ζώνης ασφαλείας (RESA) μετά το τέλος της νέας νότιας ακραίας ζώνης ασφάλειας του διαδρόμου μήκους 90 m. 5. Διαπλάτυνση του υφιστάμενου τροχοδρόμου από 15m σε 18m και διαμόρφωση εκατέρωθεν ερεισμάτων πλάτους 3,50m (Taxiway 2). 6. Κατασκευή δύο νέων συνδετήριων τροχοδρόμων, εκ των οποίων ο ένας βόρεια του υφιστάμενου τροχόδρομου, ενώ ο δεύτερος νότια του υφιστάμενου πλάτους 18m με εκατέρωθεν ερείσματα πλάτους 3,50m (Taxiways 1 & 3). 6. Κατασκευή πέλματος στροφής (turn pad) για την αναστροφή των αεροσκαφών μετά το τέρμα του επεκτεινόμενου τμήματος του διαδρόμου. Στο άλλο άκρο του διαδρόμου ο κύκλος στροφής που είναι πλησιέστερος στο τέρμα του διαδρόμου θα χρησιμοποιείται σαν περιοχή turn pad. 7. Επέκταση του δαπέδου στάθμευσης αεροσκαφών κατά 80m βόρεια και κατά 40m νότια, ήτοι κατά 6.000m2 (Apron). 8. Εκσυγχρονισμός και αναβάθμιση του υφιστάμενου πεδίου ελιγμών (διαδρόμου, τροχοδρόμου και δαπέδου). 9. Κατασκευή των απαραίτητων υδραυλικών έργων αποστράγγισης-αποχέτευσης ομβρίων υδάτων. 10. Κατασκευή εσωτερικής περιμετρικής οδού του αεροδρομίου, συνολικού μήκους 3.000m περίπου και πλάτους 5,00m. 11. Κατασκευή περίφραξης στα όρια της απαλλοτριωμένης περιοχής και αντικατάσταση της υφιστάμενης στο δυτικό όριο του αεροδρομίου στην περιοχή που εφάπτεται της λίμνης. 12. Αντικατάσταση της υπάρχουσας εγκατάστασης φωτοσήμανσης φορητού τύπου, με νέα μόνιμου τύπου και επέκταση αυτής στο νέο τμήμα του διαδρόμου, στους νέους τροχοδρόμους και στο νέο τμήμα του δαπέδου στάθμευσης αεροσκαφών, με την εγκατάσταση φωτιστικών διαδρόμου, τροχοδρόμων, PAPIS, RTILS κ.λπ. Στο υφιστάμενο δάπεδο στάθμευσης α/φ και στην επέκτασή του θα εγκατασταθούν νέες Η/Μ εγκαταστάσεις ηλεκτροφωτισμού.

Ανακαίνιση του υφιστάμενου οικίσκου φωτοσήμανσης και εγκατάσταση νέου Η/Μ εξοπλισμού (σταθεροποιητές έντασης, πίνακες, κατανεμητές, Η/Ζ, κ.λ.π).

2ο Υποέργο. Περιλαμβάνει τις εργασίες: 1. Κατασκευή εξωτερικής οδού μήκους 586m στο Ν.Δ. τμήμα της επέκτασης του διαδρόμου για την αποκατάσταση των θιγόμενων, από την επέκταση του δ/δ, υφιστάμενων οδικών προσβάσεων, εντός της απαλλοτριωθείσας έκτασης του αεροδρομίου με τα απαραίτητα υδραυλικά έργα αποστράγγισης-αποχέτευσης ομβρίων υδάτων.