Νέα έργα για το οδικό δίκτυο της Κέας
- Τετάρτη, 12 Οκτωβρίου, 2022 - 06:18
Δύο έργα οδοποιίας στο νησί της Κέας μπαίνουν σε εφαρμογή καθώς προχώρησε η σύναψη 2 νέων συμβάσεων που αφορούν στο οδικό της δίκτυο. Η πρώτη αφορά στο έργο με τίτλο: “Μελέτη βελτίωσης κεντρικού οδικού δικτύου Ν. Κέας Τμήμα Σωρός – Σπαθί” και η δεύτερη στο έργο: “Επικαιροποίηση μελέτης οδοποιίας “Βελτίωση υφιστάμενης οδού Κορησσίας – Ξύλων”.
Ο Δήμος Κέας, καθώς δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της διοικητικής και επιχειρησιακής ικανότητας για την υλοποίηση των συγκεκριμένων έργων αφού δεν διαθέτει συγκροτημένη Τεχνική Υπηρεσία, απευθύνθηκε στην Αναπτυξιακή Μονοπρόσωπη Ανώνυμη Εταιρεία του Δήμου Φυλής, η οποία διαθέτει την απαιτούμενη στελέχωση της Τεχνικής της Υπηρεσίας και είναι σε θέση να υποστηρίξει το Δήμο Κέας στην υλοποίηση των εν λόγω έργων.
Μελέτη βελτίωσης κεντρικού οδικού δικτύου Ν. Κέας Τμήμα Σωρός – Σπαθί
Το συνολικό μήκος της οδού (Τμήμα Σωρός – Σπαθί) ανέρχεται σε 5.110,880 μέτρα και αντικείμενο του έργου αποτελεί η επικαιροποίηση της μελέτης οδοποιίας (οριζοντιογραφία, μηκοτομές κτλ) και των τευχών δημοπράτησης της εγκεκριμένης (από τη Διεύθυνση Δημοσίων Έργων Νοτίου Αιγαίου) μελέτης και η εκπόνηση μελέτης κτηματολογίου.
Ως φορέας υλοποίησης η Αναπτυξιακή Εταιρεία του Δήμου Φυλής αναλαμβάνει τη σύνταξη του φακέλου δημόσιας σύμβασης (τεύχος τεχνικών δεδομένων, υπολογισμός προεκτιμώμενων αμοιβών, συγγραφή υποχρεώσεων κ.λ.π.) για την ανάθεση της μελέτης, τη διαδικασία ανάθεσης της σύμβασης και ειδικότερα τη δημοσίευση της πρόσκλησης/διακήρυξης, την αξιολόγηση των προσφορών και την ολοκλήρωση της διαδικασίας μέχρι και την ανάθεση της σύμβασης και τέλος την άσκηση του ρόλου της Διευθύνουσας (επιβλέπουσας) υπηρεσίας με στελέχη της μέχρι και την έγκριση της μελέτης.
Ο Δήμος Κέας, ως κύριος του έργου, στο πλαίσιο της οικονομικής διαχείρισης του, μεριμνά για την εξόφληση των παραστατικών, έπειτα από έγκριση των αντίστοιχων λογαριασμών από τον φορέα υλοποίησης.
Η ισχύς της σύμβασης ξεκινά με την υπογραφή της και διαρκεί μέχρι και την παραλαβή του έργου. Ενδεικτικά υπολογίζεται ότι η διάρκεια της θα ανέλθει στους 8 μήνες από την σύναψή της.
Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 65.000 ευρώ βάσει του τεχνικού δελτίου και της εγκεκριμένης χρηματοδότησης από το Εθνικό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων μελετών ωρίμανσης έργων της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου. Οι λειτουργικές δαπάνες του φορέα υλοποίησης ανέρχονται σε 4.550 ευρώ και καταβάλλονται με την ολοκλήρωση του έργου.
Επικαιροποίηση μελέτης οδοποιίας “Βελτίωση υφιστάμενης οδού Κορησσίας – Ξύλων
Η υφιστάμενη οδός Κορησσίας – Ξύλων συνολικού μήκους 4.776 μ. αποτελεί διαχρονική εξέλιξη παλαιάς ημιονικής οδού (στενής), η οποία υπέστη βελτιώσεις για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες των νέων μέσων μεταφοράς. Σήμερα η οδός αυτή είναι σχεδόν στο σύνολό της χωματόδρομος, κυκλοφορείται από αυτοκίνητα σε όλο το μήκος της και εμφανίζει αξιόλογο κυκλοφοριακό φόρτο, αφού εξυπηρετεί αρκετές οικισμένες περιοχές. Κατά τους θερινούς μήνες ο κυκλοφοριακός φόρτος είναι σημαντικός, τα οχήματα κινούνται σε πολλά σημεία με δυσκολία, η ενόχληση των κατοίκων από την σκόνη είναι έντονη και η ασφάλεια της κυκλοφορίας βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα. Η βελτίωση της οδού ώστε να καταστεί ένας ασφαλής και λειτουργικός δρόμος, ο οποίος εξυπηρετεί περιοχές με έντονη ανάπτυξη, κρίνεται επιβεβλημένη.
Η οριστική μελέτη που έχει συνταχθεί εξασφαλίζει την βελτίωση και αναβάθμιση της οδού επιτυγχάνοντας τοπικές διαπλατύνεις όπου δεν απαιτούνται απαλλοτριώσεις ώστε να εξασφαλιστεί ενιαίο πλάτος οδοστρώματος περί τα 8,0 μ., τοπικές βελτιώσεις στην μηκοτομή, κατασκευή των απαραίτητων τεχνικών έργων, κυρίως οχετών καθώς και ασφαλτόστρωση του οδοστρώματος.
Μετά τις εκτεταμένες επεμβάσεις των τελευταίων ετών τα στοιχεία της οριστικής μελέτης που συντάχθηκε το έτος 2008 είναι ανεπίκαιρα. Το έδαφος όπως εμφανίζεται στην μηκοτομή και στις διατομές έχει πλήρως διαφοροποιηθεί, έχουν προστεθεί υλικά διάστρωσης, έχουν γίνει επιπρόσθετες παρόδιες κατασκευές από τους ιδιοκτήτες των οικοπέδων, κλπ.
Η υφιστάμενη οριστική μελέτη πρέπει να επικαιροποιηθεί και να πραγματοποιηθούν τα εξής:
• Αποτύπωση της ζώνης διέλευσης της οδού, ώστε να αποδοθεί η σημερινή κατάσταση του εδαφικού αναγλύφου αλλά και των κατασκευών που έχουν προστεθεί από το έτος της αρχικής αποτύπωσης και μετά. Το μέσο πλάτος της ζώνης αποτύπωσης είναι 20,0 μ. το μήκος 4,8 χλμ.
• Στο νέο υπόβαθρο που θα δημιουργηθεί και θα γίνει η οριστική μελέτη της οδού θα συνταχθούν, οριζοντιογραφία, μηκοτομή, κατά πλάτος τομές, τυπικές διατομές, πίνακες χωματισμών, προμέτρηση εργασιών, προϋπολογισμός, τεύχη δημοπράτησης και ΣΑΥ-ΦΑΥ.
Η ισχύς της σύμβασης αυτής ξεκινά με την υπογραφή της και διαρκεί μέχρι και την παραλαβή του έργου. Ενδεικτικά υπολογίζεται ότι η διάρκεια της παρούσας θα ανέλθει στους 7 μήνες από την σύναψή της.
Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 28.947,80 ευρώ βάσει του προσχεδίου Υπολογισμού Προεκτιμώμενων Αμοιβών που έχουν συντάξει οι υπηρεσίες του Δήμου Κέας.
Οι λειτουργικές δαπάνες του φορέα υλοποίησης ανέρχονται σε 2.026,34 ευρώ. Το 50% της αμοιβής του φορέα υλοποίησης καταβάλλεται με την υπογραφή της σύμβασης της μελέτης και το υπόλοιπο με την ολοκλήρωση του έργου. Το έργο χρηματοδοτείται από ίδιους πόρους του Δήμου Κέας.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Οι νέοι της Κέας "δυνάμωσαν" τη φωνή τους
19 Νοε. 2024 - 6:18 - Γιώργος Λεονταρίτης: Τα έργα οδοποιίας συνεχίζονται στη Μήλο
5 Νοε. 2024 - 12:06 - "Μοναδικό κίνητρο η αγάπη μας για το νησί"
31 Οκτ. 2024 - 6:18 - “Τα έργα στο οδικό δίκτυο δεν είναι πολιτική ρουσφετιού”
21 Οκτ. 2024 - 6:20 - Ένας εναλλακτικός τρόπος μετακίνησης
21 Οκτ. 2024 - 6:17