Επιστολή στον Πρωθυπουργό για το ακτοπλοϊκό ζήτημα της Μήλου
- Παρασκευή, 18 Νοεμβρίου, 2022 - 06:19
Ένα πολύ σημαντικό θέμα, αυτό της ακτοπλοϊκής σύνδεσης του νησιού απασχόλησε το πρόσφατο Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Μήλου, το οποίο και συζητήθηκε εκτάκτως.
Ο Δήμαρχος Μήλου, Μανώλης Μικέλης, στην εισήγηση του έκανε γνωστές όλες τις λεπτομέρειες του σοβαρού ζητήματος που απασχολεί το νησί το τελευταίο διάστημα και την ίδια στιγμή διαβάστηκε παρουσία όλων, η επιστολή που συντάχθηκε σχετικά με το θέμα και θα αποσταλεί σε υψηλά κλιμάκια της Κυβέρνησης και στον Πρωθυπουργό.
Ενθαρρυντικό μήνυμα από το συμβούλιο ήταν ότι όλοι συμφώνησαν ότι το ακτοπλοϊκό ζήτημα είναι πολύ σημαντικό και υπεράνω παρατάξεων και τονίστηκε ότι όλοι θα πρέπει να είναι “μια γροθιά”.
Ο Δήμαρχος Μήλου, Μανώλης Μικελής εισηγούμενος το θέμα, ανέφερε, «Έχουμε μείνει με ένα καράβι, το “Διονύσιος Σολωμός”, το οποίο καράβι εξυπηρετεί 9 νησιά, 3 φορές την εβδομάδα, με αποτέλεσμα αρκετά φορτηγά και αυτοκίνητα να μένουν είτε στον Πειραιά είτε στη Μήλο. Την προηγούμενη βδομάδα που είχαμε το συνέδριο της ΠΕΔ, έγιναν δύο συναντήσεις και με τον πρόεδρο του συμβουλίου ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και με τον Γενικό Γραμματέα Νησιωτικότητας ενώ έχει ενημερωθεί και ο Υπουργός Ναυτιλίας».
Δήμαρχος Μήλου: «Απαραίτητη προϋπόθεση η Μήλος να συνδέεται με την Κρήτη»
Στη συνέχεια του λόγου του, ο Δήμαρχος ανέφερε τους λόγους για τους οποίους είναι πολύ σημαντική η διασύνδεση της Μήλου, κυρίως με την Κρήτη. «Ζητήσαμε επίμονα να συμπεριληφθεί η Μήλος στο δρομολόγιο που κάνει το “Πρέβελης” και σταμάτησε αυτό το διάστημα. Θεωρούμε ότι μετά από μια συνάντηση που κάναμε και με τους προέδρους των συλλόγων της Μήλου, ότι θα πρέπει να γραφτεί μία επιστολή για να δείξουμε ότι η Μήλος, μετά από τόσα χρόνια έμεινε χωρίς το κρητικό πλοίο. Ένα πλοίο το οποίο εξυπηρετεί τη διασύνδεση Μήλου-Κρήτης και Μήλου-Πειραιά, με πάρα πολλούς φοιτητές στην Κρήτη, με εμπορεύματα, με εργολάβους, κλπ, και το 2022 κόπηκε αυτό το δρομολόγιο. Είναι απαραίτητη προϋπόθεση η Μήλος να συνδέεται για πάρα πολλούς λόγους με την Κρήτη και με τον Πειραιά. Η Μήλος δεν είναι μόνο για τους 8 μήνες τον χρόνο, είναι και για τους άλλους 4, που υπάρχει μεγάλη δραστηριότητα στην οικοδομή, η Μήλος είναι ένα βιομηχανικό νησί που έρχονται διάφοροι εργολάβοι, είναι οι φοιτητές μας και οι γονείς τους που μετακινούνται συνέχεια στην Κρήτη, το ΠΑ.Γ.Ν.Η., το νοσοκομείο της Κρήτης, που εξυπηρετεί αρκετούς Μηλιούς, είναι μεγάλη και επιτακτική ανάγκη, να ακουστεί η φωνή του νησιού μας και άμεσα να λυθεί το πρόβλημα του πλοίου και η διασύνδεση με Κρήτη και Πειραιά, με ακόμα ένα πλοίο.».
Ο ίδιος φάνηκε αισιόδοξος για την έκβαση της συγκεκριμένης επιστολής λίγο πριν αυτή αναγνωστεί στο Δημοτικό Συμβούλιο. “Η συνεργασία με το Υπουργείο Ναυτιλίας και η συνεργασία και με το γραφείο του Πρωθυπουργού, αυτά τα 3 χρόνια, σε ότι έχει ζητηθεί, έχει διερευνηθεί και έχουν βγει σωστές αποφάσεις και έχουν βοηθήσει το νησί μας, αποφασίσαμε να κάνουμε αυτή την επιστολή, προκειμένου να ενημερωθούν ξανά και το γραφείο του Πρωθυπουργού και ο Κος Πλακιωτάκης, για την αναγκαιότητα του πλοίου”.
Η επιστολή προς τον Πρωθυπουργό και το Υπουργείο Ναυτιλίας
Αναλυτικά η επιστολή του Δήμου Μήλου αναφέρει: «Όπως ήδη γνωρίζετε, η Μήλος αποτελεί ισχυρό εθνικό τουριστικό πυλώνα, καταφέρνοντας μάλιστα να συνδυάσει την τουριστική άνθιση με την εξόρυξη, με πλήθος αναφορών και διακρίσεων σε παγκόσμιο επίπεδο, με αυξανόμενες επενδύσεις Ελλήνων και αλλοεθνών επιχειρηματιών, προσφέροντας σημαντικά τουριστικά οφέλη και σε γειτονικά νησιά, αφήνοντας το μεγάλο οικονομικό της αποτύπωμα στο Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν. Ένας τόσο σημαντικός οικονομικά τόπος, σαφώς σημειώνει αυξημένες ανάγκες τους θερινούς (περισσότερο τουριστικούς) μήνες, όμως είναι ένα ζωντανό νησί και τον χειμώνα.
Αναλυτικά, οι ανάγκες τόσο των μονίμων κατοίκων όσο και των επισκεπτών δεν μειώνονται από τον Οκτώβριο έως τον Μάιο, αντιθέτως, μετράμε περισσότερες ανάγκες μετακίνησης ως τοπική κοινωνία εφόσον καταγράφονται να ταξιδεύουν κυρίως ακτοπλοϊκά οι εργαζόμενοι σε ιδιωτικές επιχειρήσεις, φοιτητές, εκπαιδευτικοί, φορτηγά με εμπορεύματα τροφοδοσίας επιχειρήσεων, σωματεία (Αθλητικά, Πολιτιστικά κλπ.), υπάλληλοι δημοσίων υπηρεσιών, ιατρικό προσωπικό, μόνιμοι κάτοικοι για ιατρικό σκοπό, στρατιωτικοί, θρησκευτικοί λειτουργοί, επενδυτές, επιχειρηματίες, συμμετέχοντες σε συνέδρια και εμπορικοί αντιπρόσωποι.
Κρίνεται λοιπόν ανεπίτρεπτο να μην υπάρχουν καθημερινά δρομολόγια που να συνδέουν το νησί μας με το λιμάνι του Πειραιά και να τροφοδοτείται αίσθημα ανασφάλειας και παραγκωνισμού για άλλο ένα σοβαρό θέμα νησιωτικότητας: την κάλυψη της ανάγκης μετακίνησης από και προς το νησί!Δυστυχώς, τα προηγούμενα αιτήματα με μορφή επιστολών για το αναφερόμενό ζήτημα που αποστείλαμε τόσο στα αρμόδια Υπουργεία όσο και στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών αλλά και στις ακτοπλοϊκές συνεργαζόμενες εταιρείες, μείνανε αναπάντητα και το πρόβλημα εντείνεται καθώς διανύουμε τους χειμερινούς μήνες και δεν υπάρχουν διαθέσιμα πλοία για την κάλυψη των μετακινήσεων. Τη δεδομένη χρονική στιγμή υπάρχει στη διάθεσή των ταξιδιωτών μόνο ένα πλοίο το οποίο επιθυμούμε να παραμείνει στη γραμμή αυτή, όμως εξυπηρετεί 9 νησιά συνολικά με αποτέλεσμα να μην καλύπτεται η ανάγκη μετακίνησης όλων όσων επιθυμούν μετάβαση στον Πειραιά η επιστροφή από τον Πειραιά στο νησί μας.
Δεδομένου ότι επικαλούμαστε πολλοστή φορά τη δίκαιη μεταχείριση των νησιωτών και την κοινωνική και πολιτική ευαισθησία σας, λόγω της ιδιότητάς σας, παρακαλούμε σύσσωμα ως τοπική κοινωνία, να δρομολογήσετε άμεσα τις διαδικασίες για τα κάτωθι:
1. προσθήκη δρομολογίου πλοίου που να εξυπηρετεί τη σύνδεση Πειραιά- Μήλου- Κρήτης και Κρήτης- Μήλου- Πειραιά (για επιβάτες και φορτηγά οχήματα)
2. Επαναπροσέγγιση της Μήλου από πλοίο των εταιρειών ΑΝΕΚ Lines ή Blue Star Ferries ή ΜΙΝΩΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ (με ενδιάμεσο σταθμό τη Μήλο)
Το αίτημα μας αυτό αποτελεί ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου και το συνυπογράφουν τα Σωματεία Επαγγελματιών και Βιοτεχνών Μήλου, ξενοδόχων καθώς και των Ιδιοκτητών Ενοικιαζόμενων Δωματίων. Θεωρούμε βέβαιη την άμεση ανταπόκρισή σας, δικαιώνοντας την αξία των νησιωτικών περιοχών, τόσο τους θερινούς όσο και τους χειμερινούς μήνες.».
Γεράσιμος Δαμουλάκης: «Πρέπει να είμαστε όλοι, όχι μπουνιά, γροθιά, σιδερογροθιά»
Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο δημοτικός σύμβουλος της αντιπολίτευσης και πρώην Δήμαρχος, Γεράσιμος Δαμουλάκης, ο οποίος τόνισε: «Εγώ από ότι γνωρίζεται έχω ζητήσει από τον Αύγουστο να μην είμαι στο συμβούλιο των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και στη θέση μου έχει πάει ο Δήμαρχος Μυκόνου, Κωνσταντίνος Κουκάς άρα η επιστολή θα πρέπει να κοινοποιηθεί και σε εκείνον. Θα πρέπει να έχει την επιστολή στα χέρια του ο κ. Κουκάς ως Κεντρική Ένωση Δήμων, για να μπορεί να διεκδικήσει. Θεωρώ επίσης ότι και μία συνάντηση με όλους μαζί, τώρα που θα βρισκόμαστε στην Αθήνα για την Κεντρική Ένωση Δήμων, θα μπορούσε να βοηθήσει, γιατί εδώ είναι πολύ μεγάλο το θέμα, είναι τεράστιο το θέμα και δεν ξέρουμε τι θα γίνει. Δεν είναι δυνατόν τόσα χρόνια να έχουμε δρομολόγιο και τώρα να μην έχουμε. Στην προσπάθεια αυτή πρέπει να είμαστε όλοι, όχι μπουνιά, γροθιά, σιδερογροθιά.».
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Αντιμέτωπος με υπέρογκο πρόστιμο ο Δήμος Μήλου
4 Δεκ. 2024 - 6:17 - "Μάχη" για τις αυξήσεις στις κοινωνικές δομές
7 Νοε. 2024 - 6:18 - Στη Μήλο το 15ο Πανελλήνιο Συνέδριο Μικρών Νησιών
3 Οκτ. 2024 - 6:18 - Ανησυχία για τις απανωτές φωτιές στον ΧΥΤΥ Μήλου
30 Αυγ. 2024 - 6:18 - "Ανάχωμα" της γραφειοκρατίας για το Πράσινο Σημείο στην Μήλο
14 Μαρ. 2024 - 6:17