Επέκταση και ολοκλήρωση των λιμενικών εγκαταστάσεων Ίου

  • Τρίτη, 22 Νοεμβρίου, 2022 - 06:17

Εγκρίθηκε η μελέτη και η εκτέλεση του έργου για την «Επέκταση – ολοκλήρωση λιμενικών εγκαταστάσεων Νήσου Ίου» συνολικού προϋπολογισμού 11.400.000 ευρώ.

Ο λιμένας Ίου αποτελεί την κύρια και μοναδική θαλάσσια πύλη εισόδου του ομώνυμου νησιού και βρίσκεται στα βορειοδυτικά αυτού στο εσωτερικό του όρμου Ίου. Αποτελείται από το τμήμα ακτοπλοΐας, που βρίσκεται στο βόρειο άκρο αυτού, καθώς και το λιμένα μικτής χρήσης που εκτείνεται νότια και σε συνέχεια του τμήματος ακτοπλοΐας. Νοτιοδυτικά του λιμένα μικτής χρήσης βρίσκεται το αλιευτικό καταφύγιο Ίου.

Στον λιμένα Ίου αναπτύσσονται όλες οι λιμενικές λειτουργίες, με κυριότερη την εξυπηρέτηση της ακτοπλοΐας (συμβατικά Ε/Γ-Ο/Γ, ταχύπλοα μεταφοράς επιβατών και οχημάτων, ταχύπλοα μεταφοράς επιβατών), αλλά και την περιστασιακή εξυπηρέτηση εμπορικών πλοίων που εξυπηρετούν τυχόν ανάγκες του νησιού. Ακόμη, στον λιμένα μικτής χρήσης του λιμένα Ίου προσεγγίζουν σκάφη που εκτελούν περιηγητικούς πλόες (ημερόπλοια), επαγγελματικά και ερασιτεχνικά αλιευτικά σκάφη, μικρές λέμβοι των κατοίκων του νησιού και περιστασιακά διερχόμενα άλλα σκάφη. Ο λιμένας Ίου καλύπτει μερικώς μόνο τις λιμενικές ανάγκες του νησιού

αναφορικά με την εξυπηρέτηση της ακτοπλοΐας, καθώς οι υφιστάμενες λιμενικές υποδομές είναι ελλιπείς, με τα διαθέσιμα κρηπιδώματα και τον χερσαίο χώρο πίσω από αυτά να μην επαρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες του λιμένα και των χρηστών του, ενώ οι κτιριακές υποδομές απουσιάζουν.

Τα έργα που προτείνονται

Η εταιρεία MARNET ATE συνέταξε τη μελέτη για την εκτέλεση του έργου και τα προτεινόμενα έργα επέκτασης - ολοκλήρωσης του λιμένα αποσκοπούν στην αναβάθμιση, τον εκσυγχρονισμό και την περαιτέρω ανάπτυξη των υποδομών, έτσι ώστε να καλύπτονται ικανοποιητικά και με ασφάλεια οι ανάγκες των χρηστών του λιμένα και η εξυπηρέτηση των αναγκών του νησιού γενικότερα. Με την υλοποίηση των έργων θα είναι πλέον δυνατή η ταυτόχρονη εξυπηρέτηση έως και τριών πλοίων της ακτοπλοΐας, δηλαδή δύο Ε/Γ-Ο/Γ πλοίων ή ταχυπλόων μεταφοράς επιβατών και οχημάτων και ενός ταχυπλόου μεταφοράς μόνον επιβατών. Προς αυτή την κατεύθυνση διαμορφώνεται ένα σύγχρονο και λειτουργικό λιμενικό σύστημα, το οποίο παράλληλα αξιοποιεί κατά τον βέλτιστο τρόπο το θαλάσσιο μέτωπο προς όφελος του οικισμού και βρίσκεται σε αρμονία με το φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον.

Τα λιμενικά έργα αφορούν στην επέκταση του υφιστάμενου προβλήτα των Ε/Γ-Ο/Γ. Συγκεκριμένα, προβλέπεται η κατασκευή νέου κρηπιδώματος σε απόσταση 15 m δυτικά από την υφιστάμενη προβλήτα. Το κρηπίδωμα τεθλασμένου σχήματος που θα διαμορφωθεί θα έχει συνολικό μήκος περίπου 183 m περίπου. Με τη διάταξη αυτή δημιουργούνται δύο θέσεις πρυμνοδέτησης, για τα συμβατικά Ε/Γ-Ο/Γ πλοία και για τα ταχύπλοα μεταφοράς επιβατών και οχημάτων, καθώς και μία θέση πλαγιοδέτησης για ταχύπλοα μεταφοράς μόνον επιβατών (ή εναλλακτικά για την πρόσδεση

εμπορικού πλοίου) στο νότιο μέτωπο του έργου. Οι δύο παραπάνω θέσεις πρυμνοδέτησης έχουν διαφορετικό προσανατολισμό ως προς τον Βορρά, έτσι ώστε να μπορούν τα πλοία να προσεγγίζουν με ασφάλεια ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες.

Πίσω από το νέο μέτωπο δημιουργείται επιπλέον χερσαίος χώρος επιφάνειας περίπου 4 στρεμμάτων στον οποίο θα λαμβάνουν χώρα πλέον όλες οι λιμενικές λειτουργίες της ακτοπλοΐας. Για την προστασία του παραλιακού δρόμου που βρίσκεται βόρεια του λιμένα Ίου, προβλέπεται η κατασκευή πρανούς θωράκισης από φυσικούς ογκολίθους. Επίσης, προβλέπεται η καθαίρεση του υφιστάμενου πεζοδρομίου για τη διαμόρφωση του νέου πεζοδρομίου. Τέλος, στον νέο λιμένα Ίου προβλέπονται εγκατάσταση ηλεκτροφωτισμού, εγκατάσταση παροχής νερού και εγκατάσταση υποδομής πυρόσβεσης.

Ετικέτες: