Εγκρίθηκε το πρόγραμμα τουριστικής προβολής για το 2024 από τον Δήμο

"Ανοιχτά πανιά" για μία επιτυχημένη τουριστική χρονιά στην Σίφνο

Λίγο μετά την έλευση του νέου έτους και στη Σίφνο ήδη έχουν καταστρώσει τα σχέδια τους, για να είναι το 2024 μία επιτυχημένη τουριστικά χρονιά. Για αυτό το λόγο προχώρησαν στην έγκριση του προγράμματος τουριστικής προβολής του Δήμου Σίφνου για το οικονομικό έτος 2024, ύστερα από τη σχετική εισήγηση της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής Σίφνου. Εισηγήτρια στην παρουσίαση του προγράμματος ήταν η δήμαρχος και πρόεδρος της Επιτροπής, Μαρία Ναδάλη.

Η παρουσίαση του προγράμματος στο Δημοτικό Συμβούλιο

Κατά τη συζήτηση του θέματος στο Δημοτικό Συμβούλιο, ο πρόεδρος έδωσε το λόγο στη δήμαρχο, Μαρία Ναδάλη, η οποία ανέγνωσε στο σώμα την ομόφωνη θετική γνωμοδότηση της συνεδρίασης της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης Σίφνου, παρουσιάζοντας το πρόγραμμα δράσεων της τουριστικής προβολής για το έτος 2024. Μάλιστα, όπως τόνισε αρχικά το πρόγραμμα της τουριστικής προβολής παρουσιάζεται με γενικές κατηγορίες και ότι, μετά την έγκρισή του από το Δ.Σ. και τον Ε.Ο.Τ., θα εξετάζονται οι επιμέρους προτάσεις, ύστερα από εισηγήσεις της Τουριστικής Επιτροπής, για την εξειδίκευση των κωδικών που προβλέπονται για την κάθε δράση. Αναλυτικά το πρόγραμμα περιέχει:

Συμμετοχή σε τουριστικές εκθέσεις στο εξωτερικό, παρουσιάσεις προορισμού και φιλοξενίες δημοσιογράφων και καλεσμένων

Προτείνεται η συμμετοχή του Δήμου Σίφνου σε διεθνείς εκθέσεις τουρισμού του 2024, έως τρεις, υπό την «ομπρέλα» της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, ώστε να εξοικονομούνται πόροι και να διασφαλίζεται μεγαλύτερη συνοχή. Εάν τελικά οι συγκεκριμένες εκθέσεις δεν πραγματοποιηθούν για τον οποιοδήποτε λόγο ή η ΠΝΑΙ δεν συμμετάσχει (καθώς δεν έχει ανακοινωθεί το πρόγραμμα εκθεσιακών συμμετοχών της ΠΝΑΙ για το 2024), τότε θα αναζητηθούν εναλλακτικές εκθεσιακές λύσεις. Λαμβάνονται υπόψη αγορές ενδιαφέροντος που αποτελούν βασικές «δεξαμενές» του Τουρισμού στην Ελλάδα και σε Κυκλάδες/Σίφνο όπως Αγγλία, Γαλλία, Ιταλία, Γερμανία, αλλά και αγορές που εμφανίζουν ιδιαίτερη δυναμική όπως Βέλγιο, Ισραήλ, Σκανδιναβία, Αυστρία. Η επιλογή των εκθέσεων διαμορφώνεται βάσει των εκθέσεων που είχε επιλέξει να συμμετάσχει σε προηγούμενες χρονιές η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου παρέχοντας δωρεάν χώρο στους Δήμους των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσων, αλλά και βάσει του νέου προγράμματος εκθέσεων του ΕΟΤ που πιθανώς να ακολουθήσει εν μέρει και η Περιφέρεια. Ωστόσο λόγω του γεγονός πως ακόμη ο ΕΟΤ και η ΠΝΑΙ δεν έχουν ανακοινώσει το τελικό εκθεσιακό πρόγραμμα τους, το παρακάτω πλάνο εκθέσεων είναι ενδεικτικό και από το οποίο θα μπορούσαν να επιλεχθούν έως 3 εκθέσεις.

Οι προτεινόμενες εκθέσεις είναι οι εξής:

1) Salon de vacances στις Βρυξέλλες, 1-4 Φεβρουαρίου

2) ΙΜΤΜ στο Τελ Αβίβ. 13-14 Φεβρουαρίου

3) ΒΙΤ στο Μιλάνο ή σε άλλη έκθεση στην Ιταλία, 4-6 Φεβρουαρίου

4) ΙΤΒ στο Βερολίνο, 5-7 Μαρτίου

5) Ferrien Messe στη Βιέννη, 14-17 Μαρτίου

6) Salon Mondial du Tourisme 2024 στο Παρίσι Γαλλίας, 14-17 Μαρτίου

7) Tour Natur στο Ντίσελντορφ, 26 Αυγούστου με 3 Σεπτέμβρη

8) IFTM Top Resa στο Παρίσι, 17-19 Σεπτεμβρίου

9) Philoxenia στη Θεσσαλονίκη, Νοέμβριος 2024

10) Athens International Tourism Expo 2024 στην Αθήνα, Νοέμβριος 2024.

Στοχευμένη προσέγγιση σε επιλεγμένο κοινό επαγγελματιών

Επιπλέον θα διερευνώνται ειδικές ενέργειες δημοσίων σχέσεων, φυσικές (παρουσιάσεις, roadshows, workshops κλπ) ή εικονικές — ψηφιακές (πχ webinars, διαδικτυακές παρουσιάσεις κλπ), ανάλογα με τις ειδικές συνθήκες. Το πλεονέκτημα επιλογής αυτού του είδους των ενεργειών δημοσίων σχέσεων και ειδικά μιας φυσικής παρουσίασης του προορισμού σε αγορά ενδιαφέροντος του εξωτερικού είναι η στοχευμένη προσέγγιση σε επιλεγμένο κοινό επαγγελματιών, δημοσιογράφων, bloggers και εκπροσώπων φορέων που συμμετέχουν στη δράση προκειμένου να ενημερωθούν είτε αποκλειστικά για τον προορισμό είτε για μικρή ομάδα περιοχών, ανάλογα με τη φύση της ενέργειας. Τέλος, ειδική φροντίδα θα υπάρξει για τη φιλοξενία ξένων δημοσιογράφων και καλεσμένων και γενικότερα για την πραγματοποίηση ταξιδιών εξοικείωσης του προορισμού που αποτελούν μία εκ των αποδοτικότερων σύγχρονων τρόπων προβολής. Το σκεπτικό είναι να προσκληθούν έγκριτοι δημοσιογράφοι! bloggers από αγορές ενδιαφέροντος για τη Σίφνο, με την κάλυψη δαπανών αεροπορικών μετακινήσεων, φιλοξενιών κλπ (Θα γίνει προσπάθεια για αποφυγή των δαπανών αεροπορικών εισιτηρίων). Ο προϋπολογισμός συνολικά για τις παραπάνω δράσεις είναι 17.000 ευρώ.

Δημιουργία και παραγωγή βίντεο

Όπως αναφέρουν στον Δήμο, η εικόνα και η κίνηση εξελίσσονται πλέον σε ισχυρό εργαλείο του τουρισμού και της προβολής προορισμών. Όπως επιτυχώς έχει κινηθεί ο Δήμος Σίφνου στο παρελθόν, η παραγωγή νέων βίντεο σύντομης διάρκειας, μοντέρνας αισθητικής και γρήγορης σκηνοθεσίας, διανθισμένων με έξυπνα συνθήματα μπορούν να προκαλέσουν δημοσιότητα και να χρησιμοποιηθούν ποικιλοτρόπως π.χ. στα Μ.Μ.Ε., ενημέρωση των Γραφείων Ε.Ο.Τ κ.λπ. Ο προϋπολογισμός για αυτή τη δράση είναι 3.000 ευρώ.

Ανάπτυξη και Διαχείριση Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης (Socίal Μ&118) για ένα έτος

Στοχεύουν παράλληλα, σε ανάπτυξη και ετήσια διαχείριση λογαριασμών σε Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης (Facebook, Instagram, YouTube, Twitter και Pinterest). Η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης έχει αυξηθεί εντυπωσιακά την τελευταία πενταετία και άρα η διατήρηση της συστηματικής επικοινωνίας στα social media, αποτελεί σημαντική «πύλη» επαφής με το ταξιδιωτικό κοινό. Ο προϋπολογισμός εδώ ανέρχεται στα 6.200 ευρώ.

Συνεργασία με εξειδικευμένη εταιρία συμβούλων Τουρισμού

Προκειμένου να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά ο Δήμος Σίφνου τις προκλήσεις που προκύπτουν και ειδικά στη σημερινή εποχή που οι ανατροπές σε όλα τα επίπεδα είναι στην ημερήσια διάταξη, προτείνεται η διατήρηση της συνεργασίας με εξειδικευμένη εταιρεία συμβούλων Τουριστικού μάρκετινγκ που θα στηρίξει το Δήμο σε ένα εύρος πεδίων όπως ανάλυση τουριστικού προορισμού, ανάλυση στρατηγικής, συμβουλευτική υποστήριξη σε δράσεις προβολής και άλλα παρεμφερή πεδία. Αντιστοίχως και εδώ ο προϋπολογισμός θα ανέλθει στα 6.200 ευρώ.

Στοχευμένες δράσεις προώθησης

Θα πραγματοποιηθεί επιπλέον, προωθητική δράση σε αγορά ενδιαφέροντος του εξωτερικού και του εσωτερικού μέσω προβολής σε υπαίθρια ή εξωτερικά μέσα και κεντρικούς χώρους, π.χ. πλατείες, πολυχώροι, συνεδριακοί εκθεσιακοί χώροι και σταθμοί του Μετρό, εμπορικά κέντρα, ή μέσω διαφήμισης σε διεθνή/ εγχώρια έντυπα, τηλεόραση, ραδιόφωνο, ιστοσελίδες, τουριστικές δράσεις μέσω παρουσίασης παραδοσιακών χορών - εθίμων και προϊόντων της Σίφνου στην Ελλάδα. Ο προϋπολογισμός για την τελευταία δράση ανέρχεται στα 7.000 ευρώ.

Γενικές δράσεις τουριστικής προβολής

Τέλος, σκοπεύουν με να δημιουργήσουν, εκτυπώσεις, παραγωγές νέου εντύπου ή άλλου προωθητικού υλικού με το νέο τουριστικό λογότυπο και σύνθημα του Δήμου, μεταφράσεις, προμήθεια αναμνηστικών και προωθητικών αντικειμένων για τη διανομή τους σε τουριστικές εκθέσεις και τη διάθεση σε προσκεκλημένους δημοσιογράφους και επίσημους επισκέπτες, μεταφορές τουριστικού -προωθητικού υλικού, δημιουργία και παραγωγή αναμνηστικής οικολογικής τσάντας, άλλες απρογραμμάτιστες δράσεις κ.ά. Ο προϋπολογισμός για την τελευταία δράση ανέρχεται στα 15.000 ευρώ.