"Η καθημερινή σύνδεση του νησιού μας με τον Πειραιά δεν είναι πολυτέλεια, αλλά επιτακτική ανάγκη"
- Δευτέρα, 29 Ιανουαρίου, 2024 - 06:18
Το θέμα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης των Δυτικών Κυκλάδων, απασχολεί συνεχώς, τόσο τις Δημοτικές Αρχές των νησιών, όσο και τον απλό κόσμο, που νιώθει καθημερινά αδικημένος από τα δρομολόγια που ενώνουν το νησί τους, με τα υπόλοιπα νησιά αλλά και με τον Πειραιά. Αυτή τη φορά, το λόγο πήρε η δήμαρχος Σίφνου, Μαρία Ναδάλη, η οποία με επιστολή της εκ μέρους του Δήμου Σίφνου προς τον υπουργό Ναυτιλίας, κάνει μία ξεχωριστή πρόταση για τη βελτίωση της γραμμής των Δυτικών Κυκλάδων.
Να θυμίσουμε ότι, τον Δεκέμβρη είχε πραγματοποιήσει παρέμβαση με δική του επιστολή και ο δήμαρχος Κύθνου, Σταμάτης Γαρδέρης, προς το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, σχετικά με την ακτοπλοϊκή σύνδεση του νησιού του, ενώ πρόσφατα, μέσω ανακοίνωσης του, τόνιζε ότι έχουν ήδη πραγματοποιηθεί αρκετές αλλαγές, οι οποίες και εφαρμόζονται.
Μ. Ναδάλη: "Η καθημερινή σύνδεση του νησιού μας με τον Πειραιά δεν είναι πολυτέλεια, αλλά επιτακτική ανάγκη"
Η δήμαρχος Σίφνου, Μαρία Ναδάλη, μίλησε στην "Κοινή Γνώμη" για τη συγκεκριμένη επιστολή και τους λόγους που την οδήγησαν στη σύνταξή της. Μεταξύ άλλων, ανέφερε, ότι, "τα δεδομένα αλλάζουν χρόνο με το χρόνο και η καθημερινή σύνδεση του νησιού μας με τον Πειραιά δεν είναι πολυτέλεια, αλλά επιτακτική ανάγκη για την εξυπηρέτηση των αναγκών ακτοπλοϊκής μετακίνησης και μεταφοράς εμπορευμάτων και κατά τη χειμερινή περίοδο, πρωτίστως δε για τη μετακίνηση ανθρώπων για λόγους υγείας. Οι πρόσφατες, αιφνιδιαστικές για εμάς, εξελίξεις, με την προσωρινή αποδρομολόγηση του ενός από τα δύο συμβατικά πλοία, οδηγούν στη σκέψη ότι η γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων χρήζει σαφώς μεγαλύτερης προσοχής από τους αρμοδίους."
"Να εξεταστούν προτάσεις που θα καλύπτουν επαρκώς τις ανάγκες όλων"
Στη συνέχεια μίλησε για τα ζητούμενα, που ευελπιστεί να βρουν επιτέλους λύση, καθώς τονίζει, ότι, "μεταφέροντας την έντονη δυσαρέσκεια των συμπατριωτών μας, ζητούμε, στη βάση της καλής συνεργασίας των νησιών μεταξύ τους, να εξεταστούν προτάσεις που θα καλύπτουν επαρκώς τις ανάγκες όλων ανεξαιρέτως των νησιών, με έναν σχεδιασμό δρομολογίων που θα είναι αποδεκτός από όλους μας. Με τη βοήθεια συνεργάτη που ασχολείται επιμελώς με τα θέματα της ακτοπλοΐας, έχει εκπονηθεί σχέδιο δρομολογίων που θα μπορούσε να συζητηθεί με το Υπουργείο, παρουσία φυσικά όλων των συναδέλφων από τα υπόλοιπα νησιά της γραμμής. Η εποχική επιχορήγηση του δεύτερου πλοίου κατά τους μήνες που η επιβατική κίνηση είναι περιορισμένη θα λειτουργήσει θετικά για το συγκεκριμένο ζητούμενό μας, δηλ. την καθημερινή σύνδεση με τον Πειραιά."
Η επιστολή προς τον υπουργό
Αναλυτικά η επιστολή της Μαρίας Ναδάλη προς τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστο Στυλιανίδη, σχετικά με την ακτοπλοϊκή σύνδεση των Δυτικών Κυκλάδων, αναφέρει:
"Όπως γνωρίζετε, τα νησιά Άνδρος – Τήνος – Μύκονος, με συνολικό πληθυσμό 21.640
κατοίκους το χειμώνα, εξυπηρετούνται ακτοπλοϊκώς μέσω Ραφήνας από δύο δρομολόγια σε ημερήσια βάση. Τα νησιά Τήνος και Μύκονος εξυπηρετούνται επίσης καθημερινά και από τον Πειραιά με το δρομολόγιο για Σύρο-Τήνο-Μύκονο. Επιπλέον, η γραμμή Πάρος -Νάξος – Σαντορίνη, με συνολικό πληθυσμό 49.170 κατοίκους, το χειμώνα καλύπτεται με δύο πλοία σε ημερήσια βάση, ενώ στο ένα από τα δύο δρομολόγια προστίθενται 3 φορές την εβδομάδα τα νησιά της Σύρου και της Ίου. Η γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων (Κύθνος-Σέριφος-Σίφνος-Κίμωλος-Μήλος, με συνολικό πληθυσμό 11.590 κατοίκους) εξυπηρετείται MONOΝ 3 φορές την εβδομάδα από το λιμάνι του Πειραιά, με επιδοτούμενο δρομολόγιο μέχρι τη Σαντορίνη και περιλαμβάνει
τα λιμάνια της Φολεγάνδρου, Σικίνου, Ίου, γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα το ταξίδι για Σίκινο και Φολέγανδρο να διαρκεί 12 και 13 ώρες και οι ταξιδιώτες να φτάνουν ξημερώματα στον προορισμό τους.
"Ανάγκη κοινής συνάντησης των δημάρχων με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου"
Σε μια αναπόφευκτη σύγκριση, που οδηγεί στη δυσάρεστη διαπίστωση ότι η γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων είναι ιδιαίτερα αδικημένη, μετά και τις πρόσφατες εξελίξεις, θα θέλαμε με την επιστολή μας αυτή να τονίσουμε την ανάγκη κοινής συνάντησης των δημάρχων όλων των νησιών μας με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου και τους αρμόδιους υπηρεσιακούς παράγοντες, με στόχο:
α) να εξεταστεί από κοινού με όλους τους Δημάρχους το δρομολόγιο που εκτελεί την
επιδοτούμενη γραμμή και να διαμορφωθεί με τρόπο τέτοιο ώστε να εξυπηρετεί και τα λιμάνια των νησιών που θίχτηκαν από τις τελευταίες τροποποιήσεις (Κύθνου, Σερίφου, Κιμώλου), με την προσθήκη ενός τέταρτου δρομολογίου, με “ελεύθερη” δρομολόγηση κατά τους χειμερινούς μήνες,
β) να εξεταστεί η δυνατότητα εποχικής επιδότησης του δεύτερου συμβατικού πλοίου για τη
γραμμή “Κύθνος – Σέριφος – Σίφνος – Κίμωλος – Μήλος”, για χρονικό διάστημα τεσσάρων μηνών (Νοέμβριος – Φεβρουάριος), με υποχρέωση 10μηνης δρομολόγησης και με μικρό αντίτιμο, ώστε να καταστεί βιώσιμη η γραμμή κατά τους χειμερινούς μήνες και παράλληλα να εξασφαλιστεί, σε συνδυασμό με την πρώτη πρόταση, η καθημερινή σύνδεση των νησιών μας με τον Πειραιά.
"Τετράμηνη επιδότηση δεύτερου συμβατικού πλοίου στη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων"
Με δεδομένο ότι το καλοκαίρι, για τρεις μήνες, επιδοτείται η γραμμή “Θεσσαλονίκη – Σποράδες” με ταχύπλοο, η γραμμή “ Άγιος Νικόλαος Κρήτης – Σαντορίνη” καθώς και η γραμμή “Σητεία-Κάσσος-Κάρπαθος-Χάλκη- Ρόδος”, θεωρούμε ότι υπάρχει η δυνατότητα και για την τετράμηνη επιδότηση δεύτερου συμβατικού πλοίου στη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων κατά τους χειμερινούς μήνες. Η καθημερινή σύνδεση των νησιών μας με τον Πειραιά είναι πλέον ΑΔΗΡΙΤΗ & ΕΠΙΤΑΚΤΙΚΗ ΑΝΑΓΚΗ, για λόγους κοινωνικού και οικονομικού συμφέροντος, πρωτίστως δε για την εξυπηρέτηση της μετακίνησης των κατοίκων για λόγους υγείας, αφού, όπως γνωρίζετε, οι δομές υγείας των νησιών μας έχουν περιορισμένες δυνατότητες αντιμετώπισης των περιστατικών. Είμαστε στη διάθεσή σας προκειμένου να συζητήσουμε από κοινού, όπως έχουμε ήδη ζητήσει, προτάσεις συνδυασμού δρομολογίων στη βάση της καλής συνεργασίας όλων των νησιών και του αμοιβαίου σεβασμού στις ανάγκες τους, με τρόπο τέτοιο που δε θα θίγεται κανένα από τα νησιά μας.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Κραυγή αγωνίας για τη μείωση δρομολογίων
25 Νοε. 2024 - 6:17 - Εξελίξεις για τη λειτουργία του ελικοδρομίου Σίφνου
21 Νοε. 2024 - 6:17 - Στο κεντρικό πλάνο η προαγωγή του αθλητισμού
12 Νοε. 2024 - 6:18 - Μέτρα πρόληψης ενάντια στην κλιματική κρίση
22 Οκτ. 2024 - 6:18 - Στο επίκεντρο η διαχείριση των λυμάτων
30 Σεπ. 2024 - 6:17