Α. Γαϊτανής: "Πρέπει να αναπροσαρμόσουμε τους στόχους και τις ενέργειές μας"

Η Μήλος στοχεύει ψηλά για τη νέα τουριστική περίοδο

Με στόχο μία αποδοτική χρονιά, που θα φέρει αλλαγές στον τουριστικό τομέα, καλούνται τα μέλη της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής σε συνεδρίαση, η οποία θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου την Πέμπτη 8 Φεβρουαρίου.

Τα θέματα που θα συζητηθούν είναι μεταξύ άλλων, η σύνταξη προγράμματος τουριστικής προβολής έτους 2024, η συμμετοχή στην τουριστική έκθεση ΙΤΒ στο Βερολίνο, η εξέταση πρότασης για τη δημιουργία ντοκιμαντέρ και διαφημιστικού βίντεο και συζήτηση σε θέματα τουριστικής ανάπτυξης. Στη συνεδρίαση καλούνται και τα τοπικά επαγγελματικά σωματεία, τα οποία θα μπορούν να παραστούν είτε δια ζώσης, είτε διαδικτυακά.

Α. Γαϊτανής: "Το μοντέλο έχει τροποποιηθεί και πάμε σε μία άλλη ποιότητα τουρισμού"

Ο πρόεδρος της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής του Δήμου Μήλου, Αβέρκιος Γαϊτανής, μίλησε στην "Κοινή Γνώμη" για τους στόχους που θέτουν για το 2024, λέγοντας ότι, "την Πέμπτη θα ψηφίσουμε ελαφρώς τροποποιημένο το πρόγραμμα του 2024. Οι στόχοι μας, έχουν αλλάξει τα τελευταία χρόνια, γιατί όπως σε όλες τις Κυκλάδες έτσι και σε εμάς, το μοντέλο έχει τροποποιηθεί και πάμε πλέον σε μία άλλη ποιότητα τουρισμού, σε σχέση με αυτή που είχαμε 10 χρόνια πριν. Πρέπει λοιπόν να αναπροσαρμόσουμε και εμείς τους δικούς μας στόχους και τις ενέργειές μας, για να υποδεχτούμε πιο αποτελεσματικά, αυτόν τον "άλλο" κόσμο. Σε σχέση με την προβολή, έχει αλλάξει το κομμάτι, ως προς το που απευθυνόμαστε. Σε κάποιες χώρες που ήμασταν παραδοσιακά παρόντες, λόγω κάποιων συγκυριών τις έχουμε βάλει σε δεύτερη μοίρα".

Αναφορικά με αυτή τη διαφοροποίηση σε σχέση με τις χώρες και πως θέλουν να διαμοιραστεί ο τουρισμός, ανέφερε, ότι, "η Ιταλία για παράδειγμα, δεν αποτελεί πλέον έναν κυρίαρχο στόχο μας, για οικονομικούς κυρίως λόγους. Τον Αύγουστο που κάνουν συνήθως διακοπές οι Ιταλοί, είναι υπερβολικά υψηλές οι τιμές, που δεν μπορούν να τις πληρώσουν. Για αυτό το λόγο έχουμε δείξει ενδιαφέρον και για τον υπερπόντιο τουρισμό, Αμερική, Καναδά, Αυστραλία, δηλαδή σε ανθρώπους που μπορούν να πληρώσουν κάτι παραπάνω την υψηλή περίοδο και κρατάμε κάποιες άλλες χώρες όπως Γαλλία, Ισπανία, Ιταλία, για τα άκρα της περιόδου, που οι τιμές είναι πιο προσιτές. Άρα εστιάζουμε σε κάποια συγκεκριμένα πράγματα, τα οποία χρόνο με το χρόνο, τα επαναδιαπραγματευόμαστε για να είμαστε πιο αποτελεσματικοί."

Βασικός στόχος του προγράμματος

Κύριος στόχος του προγράμματος είναι η Μήλος :

  • Να διατηρήσει το μερίδιο αγοράς που έχει διασφαλίσει μέχρι σήμερα ώστε να «περιχαρακώσει» την τουριστική περίοδο σε επίπεδο αφίξεων και πληρότητας.

  • Να ενισχύσει την παρουσία της τόσο στις υπάρχουσες όσο και σε νέες αγορές εξειδικεύοντας το τουριστικό της προϊόν σε ομάδες πληθυσμού που ταξιδεύουν εκτός αιχμής .

  • Να αναζητήσει τρόπους μεγιστοποίησης τόσο των εσόδων όσο και της μέσης παραμονής στρεφόμενη σε ακόμα περισσότερα ποιοτικά στοιχεία των υποψήφιων επισκεπτών του νησιού.

  • Να ακολουθήσει δράσεις οι οποίες ακολουθούν τις τάσεις του σύγχρονου Τουριστικού Μarketing συμπεριλαμβανομένου του σχεδιασμού και της εκπόνησης νέας στρατηγικής.

  • Να σχεδιάσει το μέλλον με βάση τα στοιχεία τουριστικής βιωσιμότητας

Οι δράσεις και το ενδεικτικό κόστος

Οι δράσεις θα είναι πανομοιότυπες με το πρόγραμμα του 2023, με ελάχιστες διαφοροποιήσεις, οι οποίες θα οριστικοποιηθούν στη συνεδρίαση της Πέμπτης, 8 Φεβρουαρίου και ενδεικτικά θα είναι οι παρακάτω:

Εκπόνηση μελέτης βιώσιμου τουρισμού - Στρατηγικός Σχεδιασμός και δημιουργία ταυτότητας προορισμού

Βλέποντας την ταχύτατη τουριστική ανάπτυξη, κρίνεται αναγκαία η έγκαιρη εκπόνηση μελέτης που θα λαμβάνει υπόψη της τη φέρουσα ικανότητα του νησιού και όλα τα απαραίτητα στοιχεία για την επικράτηση ενός μοντέλου βιώσιμου τουρισμού με τον παράλληλο στρατηγικό σχεδιασμό. Το κόστος για μια τέτοια μελέτη ανέρχεται σε 15.000 € ετησίως για τα επόμενα 2 χρόνια. Παράλληλα υπάρχει συνεργασία με την ΑΜΚΕ «Φορέας Τουρισμού και Πολιτισμού Μήλου "Πυξίδα» η οποία έχει ήδη αναθέσει την εκπόνηση μελέτης στρατηγικού σχεδιασμού και ταυτότητας προορισμού στην εταιρία Dasc Branding η οποία συγχρηματοδοτείται από τους επαγγελματικούς φορείς του νησιού.

Συμμετοχή σε τουριστικές εκθέσεις

Πρόθεση είναι να λάβει το νησί μέρος σε όλες τις περιπτώσεις που η ΠΝΑ ή ο ΕΟΤ συμμετέχουν σε εκθέσεις και συναντήσεις, εξασφαλίζοντας έτσι την πραγματοποίηση εκατοντάδων επαγγελματικών επαφών, κάτι που με τη βοήθεια της εταιρείας συμβούλων κατέστη δυνατόν και για τη χρονιά που πέρασε. Παράλληλα θα υπάρχει συμμετοχή στα περίπτερα της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου και του ΕΟΤ εφόσον παραχωρηθεί δωρεάν χώρος. Παράλληλα με την εκτέλεση του έργου για τον σχεδιασμό και χάραξη μονοπατιών να γίνει επίσκεψη εκπροσώπου του Δήμου στις εκθέσεις εναλλακτικού Τουρισμού ώστε να εξοικειωθεί το νησί με το πως προβάλλονται και προωθούνται προορισμοί στον τομέα περιπατητικού προορισμού.

Συνεργασία με Γραφείο Συμβούλων Τουριστικής Προβολής

Για την επίτευξη των παραπάνω στόχων θα συνεχίσει ο Δήμος την συνεργασία με το γραφείο Συμβούλων Τουριστικής Προβολής, το οποίο έχει συμβάλλει αποτελεσματικά στην προβολή μέχρι σήμερα, προβάλλοντας την εικόνα του νησιού και αναλαμβάνοντας την διοργάνωση συναντήσεων με επαγγελματίες του χώρου, καθώς επίσης και την διοργάνωση επισκέψεων πρακτόρων και δημοσιογράφων στο νησί. Ειδικότερα για το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα που θα αρχίσει με την έγκριση του προγράμματος, το γραφείο θα αναλάβει την διοργάνωση περισσότερων ενισχυτικών δράσεων προβολής σε σχέση με το παρελθόν, όπως εκδηλώσεις για την προώθηση του γαμήλιου τουρισμού και άλλων ειδικών μορφών τουρισμού. Ειδικότερα, με μέριμνα της εταιρίας συμβούλων και με βάση την προωθητική ενέργεια που προγραμματίστηκε στο Λονδίνο για την ανάδειξη του γαμήλιου τουρισμού θα υπάρξει περαιτέρω αξιοποίηση των επαφών με εξειδικευμένους ταξιδιωτικούς πράκτορες και δημοσιογράφους με στόχο τη μεγιστοποίηση του επιδιωκόμενου αποτελέσματος.

Ταξίδια δημοσιογράφων & ταξιδιωτικών πρακτόρων

Θα γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες ώστε να φιλοξενηθούν δημοσιογράφοι του τουριστικού έγγραφου και ηλεκτρονικού τύπου καθώς και τουριστικοί πράκτορες με στόχο την μεγαλύτερη προώθηση του νησιού και την δημιουργία συνεργασιών. Το κόστος διακίνησης και φιλοξενίας θα καλυφθεί από επαγγελματίες, τους επαγγελματικούς φορείς και τις ναυτιλιακές εταιρείες χωρίς επιβάρυνση του Δήμου.

Δημιουργία σύγχρονων ιστοσελίδων και διαφημιστικών βίντεο

Μετά την δημιουργία διαφημιστικού βίντεο διάρκειας 3 λεπτών που ολοκληρώθηκε πρόσφατα, θα εξεταστεί η δυνατότητα δημιουργίας και βίντεο μικρότερης διάρκειας για ανάλογη χρήση. Παράλληλα θα συνεχιστεί η βελτίωση της νέας τουριστικής δημοτικής ιστοσελίδας, ακολουθώντας τις κατευθύνσεις της εγκυκλίου του ΕΟΤ, που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες πληροφόρησης του δυνητικού τουρίστα και τις απαιτήσεις του ψηφιακού μάρκετινγκ, και θα βοηθήσει στην πληρέστερη διαδικτυακή προβολή του νησιού, με βασική επιδίωξη την ανάδειξη της μοναδικότητας του τόπου. Παράλληλα η Πυξίδα σε συνεργασία με τους τοπικούς επαγγελματικούς φορείς έχει αναθέσει σε ειδικό εξωτερικό συνεργάτη την κατασκευή σύγχρονης τουριστικής ιστοσελίδας για τον προορισμό. Κατά την ολοκλήρωση της κατασκευής και εφόσον υποστηριχτεί οικονομικά από τον Δήμο, θα είναι δυνατόν η ιστοσελίδα αυτή να ταυτιστεί με την δημοτική ώστε να αποτελέσει το νέο τουριστικό διαδικτυακό τόπου του Δήμου Μήλου στην διεύθυνση visit.milos" Στον δημοτικό προϋπολογισμό θα προβλεφθεί ποσό 10.000€. Μετά την τοποθέτηση οθόνης παροχής τουριστικών πληροφοριών (info kiosk) στον χώρο του αεροδρομίου, είναι έτοιμη και δεύτερη για να εγκατασταθεί στο γραφείο πληροφοριών στο λιμάνι.