Ανοιχτός διαγωνισμός για τη φύλαξη έξι επιλεγμένων εγκαταστάσεων του Δήμου

Η ασφάλεια χώρων και πολιτών στο επίκεντρο για τη Μύκονο

Με την τουριστική περίοδο να βρίσκεται "προ των πυλών" και με σκοπό την προστασία και την ασφάλεια κάποιων σημαντικών εγκαταστάσεων της Μυκόνου και προκειμένου να αποφευχθούν δυσάρεστα περιστατικά του παρελθόντος, συνεδρίασε πρόσφατα η Δημοτική Επιτροπή του νησιού, με σκοπό την έγκριση μελέτης για την παροχή υπηρεσιών στατικής φύλαξης έξι επιλεγμένων εγκαταστάσεων στο Δήμο Μυκόνου.

Ο δήμαρχος Μυκόνου, Χρήστος Βερώνης, προκήρυξε ηλεκτρονικό ανοιχτό δημόσιο διαγωνισμό κάτω των ορίων με σφραγισμένες προσφορές, για την ανάδειξη αναδόχου για την εκτέλεση του συγκεκριμένου έργου, προϋπολογισμού 213.707,50 ευρώ. Αντικείμενο της σύμβασης είναι η φύλαξη και ασφάλεια έξι επιλεγμένων δημοτικών εγκαταστάσεων καθώς και του περιβάλλοντα χώρου αυτών, η προστασία αυτών από βανδαλισμούς, δολιοφθορές και καταστροφικές επεμβάσεις τρίτων. Η διάρκεια παροχής των υπηρεσιών προσδιορίζεται σε 5 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης και η διαδικασία θα διενεργηθεί με χρήση του Εθνικού Συστήματος Ηλεκτρονικών Δημόσιων Συμβάσεων (ΕΣΗΔΗΣ).

Τα επιλεγμένα σημεία παροχής υπηρεσιών

Ο τόπος παροχής των ζητούμενων υπηρεσιών, είναι η ευρύτερη περιοχή του Δήμου Μυκόνου, όπως αυτή οριοθετείται από τα υφιστάμενα όρια του και αφορά τα ακόλουθα επιλεγμένα σημεία:

1. Σημείο ελέγχου πρόσβασης 1 στο Γιαλό (Μπάρα ΟΤΕ)

2. Σημείο ελέγχου πρόσβασης 2 στη Φάμπρικα (μπάρα Φάμπρικα)

3. Σημείο ελέγχου πρόσβασης 3 Νιοχώρι

4. Σημείο ελέγχου πρόσβασης 4 Ρόχαρη (μπαρα Ρόχαρη)

5. Πλατεία Άνω Μεράς

6. Μύλοι

Στοιχεία για την παραβατικότητα και την εγκληματικότητα

Η παραβατικότητα και η εγκληματικότητα είναι δύο συντελεστές που επηρεάζουν εξόχως αρνητικά τη λειτουργία των Δήμων, των πόλεων, το επίπεδο διαβίωσης των πολιτών αλλά και τη φήμη τους. Η ελλιπής αστυνόμευση και η ένταση της εγκληματικής δραστηριότητας καθιστούν επιτακτική την αναζήτηση και εφαρμογή εναλλακτικής λύσης για την ασφαλή λειτουργία πόλεων και Δήμων. Ειδικά κατά τους καλοκαιρινούς μήνες η έντονη τουριστική δραστηριότητα δημιουργεί επιπλέον ανάγκη πρόληψης και επιτήρησης και προστασίας της δημοτικής περιουσίας από οποιεσδήποτε παραβατικές και έκνομες ενέργειες που θα μπορούσαν να της προκαλέσουν σημαντικές βλάβες που θα απαιτήσουν νέους οικονομικούς πόρους για την αποκατάσταση τους.

Η πρόληψη μέσω της παρουσίας υπηρεσιών Ασφαλείας δρα αποτρεπτικά στην πρόθεση για διάπραξης παραβατικών ενεργειών. Ταυτοχρόνως σε περίπτωση απόπειρας διάπραξης εγκληματικής ενέργειας ανακοινώνεται άμεσα στην Ελληνική Αστυνομία η οποία στην συνέχεια δρα στοχευμένα. Η Μύκονος, διαχρονικά αλλά ήταν, είναι και θα παραμείνει ένας τουριστικός προορισμός παγκόσμιας εμβέλειας και αναγνώρισης όπου ένα από τα στοιχεία που συγκροτούν τη φήμη της είναι το αίσθημα ασφάλειας των πολιτών και κυρίως των επισκεπτών. Με δεδομένο το γεγονός ότι ο πληθυσμός της εξαπλασιάζεται (υπό κανονικές συνθήκες τουριστικής δραστηριότητας) οι υποδομές της και οι υπηρεσίες του Δήμου πρέπει να βρίσκονται σε καθεστώς ανεμπόδιστης λειτουργίας και διαρκούς ετοιμότητας.

Οι λόγοι που κρίνουν απαραίτητη τη σύμβαση

Η Μύκονος στερείται επαρκούς ανθρώπινου δυναμικού και υποδομών, που με τη δράση τους θα μπορούσαν να διασφαλίσουν την τάξη και τη νομιμότητα, την αποτροπή από τη παραβατικότητα και την πρόληψη των έκνομων ενεργειών, που θα είχε ως συνέπεια να καλλιεργηθεί ένα πλήρες αίσθημα ασφάλειας στους κατοίκους και επισκέπτες. Στον Δήμο Μυκόνου παρόλο που προβλέπονται 25 θέσεις δημοτικών αστυνομικών σήμερα δεν υπηρετεί κανένας καθώς με τον νόμο 4172/2013 αποφασίστηκε η κατάργηση της Δημοτικής Αστυνομίας. Παρά την επανασύστασή της, μόλις τρία άτομα από τα 20 που υπηρετούσαν προηγουμένως, ζήτησαν να επιστρέψουν στην υπηρεσία, με αποτέλεσμα το Δημοτικό Συμβούλιο εκείνης της περιόδου να αποφασίσει τη μη επανασύστασή της. Ως εκ τούτου το νησί στερείται των υπηρεσιών αρμοδιότητας της Δημοτικής Αστυνομίας.

Πρόσθετες ανάγκες δημιουργούνται από την εφαρμογή κυκλοφοριακών ρυθμίσεων και περιοριστικών μέτρων στον παραδοσιακό οικισμό της Χώρας Μυκόνου καθώς και από τη διασπορά των δημοτικών κτιρίων σε όλη την έκταση του νησιού. Ως ικανοποιητική λύση για την αντιμετώπιση των ανωτέρω αναγκών προτείνεται η ανάθεση φύλαξης επιτήρησης και φρούρησης των δημοτικών κτιρίων, εγκαταστάσεων και των κοινόχρηστων χώρων πέριξ αυτών από προσωπικό και υποδομές ιδιωτικής εταιρίας φύλαξης. Με τον τρόπο αυτό εξασφαλίζεται η προστασία των δημοτικών κτιρίων και εγκαταστάσεων αλλά και των κοινόχρηστων χώρων με ευεργετικό αποτέλεσμα την εμπέδωση αισθήματος ασφάλειας. Η προστασία και η ασφάλεια των δημοτικών κτιρίων, εγκαταστάσεων και των χώρων που βρίσκονται εντός των διοικητικών ορίων του Δήμου να είναι μια από τις κύριες προτεραιότητες της Δημοτικής Αρχής.

Επιδιωκόμενα οφέλη για το Δήμο Μυκόνου

Η ανάθεση της φύλαξης-επιτήρησης και φρούρησης των κτιρίων και εγκαταστάσεων και των κοινόχρηστων χώρων για πέντε μήνες σε ιδιωτική επιχείρηση μέσω στατικών φυλάξεων σε έξι επιλεγμένα σημεία, θα έχει ευεργετικά ανακλαστικά αποτελέσματα αφού θα φυλάσσονται επιτηρούνται και οι πέριξ των κτηρίων κοινόχρηστοι χώροι θα υπάρχει μεγαλύτερη ασφάλεια στους δημότες και τους τουρίστες. Είναι δηλαδή ένα μέτρο που κατατείνει στον περιορισμό της ζημίας με το ελάχιστο κόστος για το Δήμο, δεδομένου ότι οι επανειλημμένες φθορές και βανδαλισμοί δημοτικών κτιρίων στοιχίζουν προφανώς πολύ περισσότερο από την εξασφάλιση ενός επαρκούς και σύγχρονου συστήματος φύλαξης. Επιπλέον αποσκοπεί στην μείωση της εγκληματικότητας και παραβατικότητας στην περιοχή και ανταποκρίνεται σε πάγιο αίτημα των δημοτών οι οποίοι πλέον επιθυμούν διακαώς να αισθάνονται ασφαλείς κατά τις κοινωνικές τους δραστηριότητες.

Τέλος σημειώνεται ότι την ίδια ακριβώς διαδικασία, ο Δήμος Μυκόνου έχει ακολουθήσει κατά τα τελευταία έτη τους θερινούς μήνες (2016 - 2023) με εξαιρετικά αποτελέσματα και έχει λάβει κατά το παρελθόν όλες τις προβλεπόμενες εγκρίσεις από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου και το Ελεγκτικό Συνέδριο.

Υπηρεσίες στατικής φύλαξης

Οι υπηρεσίες που απαιτούνται να παρέχονται από τον ανάδοχο για τις στατικές φυλάξεις είναι οι εξής:

  • Στατική φύλαξη σημείου, ασφάλειας και παρατήρησης πρόσβασης στα ανωτέρω σημεία.

  • Υποβολή καθημερινής αναφοράς της βάρδιας τους σε περίπτωση ύπαρξης συμβάντος

  • Υποβολή αναφοράς στην τεχνική υπηρεσία του Δήμου ή στη Διεύθυνση Περιβάλλοντος για θέματα ασφάλειας (π.χ. πτώση δένδρων, βλάβες σε δίκτυα, ελλιπής φωτισμός κτλ.)

  • Έλεγχος του εξωτερικού χώρου των δημοτικών εγκαταστάσεων των σημείων

  • Αναμονή και φύλαξη στο σημείο μέχρι την επί τόπου παρουσία της αστυνομίας (μόνο αν διαπιστωθεί κάποιος βανδαλισμός κ.τ.λ.)

  • Άμεση επέμβαση σε περίπτωση που ειδοποιηθεί για κάποιο συμβάν.

  • Άφιξη και ανάληψη υπηρεσίας στο σημείο φύλαξης 10 λεπτά νωρίτερα του προκαθορισμένου ωραρίου και στην εναλλαγή επίσης για 10 λεπτά για αναλυτική ενημέρωση του επομένου φύλακα.

  • Δυνατότητα μετακίνησης για συγκεκριμένο λόγο έπειτα από την εντολή της Αναθέτουσας Αρχής για να επιληφθεί σε κατάσταση σε άλλο σημείο της φύλαξης.

Ετικέτες: