Η δήμαρχος, Ρένα Βελισσαροπούλου μιλάει στην "Κοινή Γνώμη" για τους φετινούς στόχους της Κέας ενόψει της τουριστικής περιόδου

Σχεδιασμός για να διατηρηθεί η Κέα "ψηλά" στις προτιμήσεις

Το 2024 έχει φτάσει ήδη στον Απρίλιο, αλλά η τουριστική περίοδος δεν έχει αρχίσει ακόμη και όλα τα νησιά προετοιμάζονται για να προσφέρουν μία δυνατή εμπειρία σε όσους θα επισκεφτούν φέτος το νησί τους. Έτσι και η Κέα έχει φτιάξει ήδη το πρόγραμμα τουριστικής προβολής της, το οποίο και τίθεται σιγά σιγά σε εφαρμογή. Όλοι συνομολογούν ότι η περυσινή χρονιά ήταν από τις πιο δυνατές και ευελπιστούν αυτό να συνεχιστεί και φέτος.

Ρ. Βελισσαροπούλου: "Όταν φτιάχνουμε την τουριστική μας προβολή μας, στόχος είναι να παρουσιάσουμε τις φυσικές ομορφιές του νησιού"

Η δήμαρχος Κέας, Ρένα Βελισσαροπούλου, μίλησε στην "Κοινή Γνώμη" για τον φετινό σχεδιασμό για την τουριστική προβολή, μια ανάσα πριν αρχίσει και επίσημα η σεζόν, θέτοντας επί τάπητος τους στόχους της Δημοτικής Αρχής.

"Πέρυσι είχαμε αρκετό κόσμο και είναι αυτό που θέλουμε να διατηρήσουμε και την φετινή χρονιά. Θέλουμε να είμαστε φιλόξενοι προς τους επισκέπτες μας, τους ανθρώπους που θα επιλέξουν το νησί μας για τις διακοπές τους. Έχω πει πολλές φορές, ότι ένα από τα σημαντικότερα πράγματα που έχουμε στο μυαλό μας, όταν φτιάχνουμε την τουριστική μας προβολή είναι να παρουσιάσουμε τις φυσικές ομορφιές του νησιού και τις διαφορετικές δυνατότητες που έχει κάποιος να περάσει όμορφα στο νησί, μέσα από διάφορες μορφές τουρισμού, θεματικού τουρισμού. Έχουμε πάρα πολύ όμορφα μονοπάτια που μπορεί να περπατήσει και να χαρεί κάποιος, εκτός από τις υπέροχες παραλίες μας. Φέτος, οι ξενοδόχοι είναι πολύ πιο θετικοί σε σχέση με όλα τα προηγούμενα χρόνια, έχουν ήδη ξεκινήσει προκρατήσεις και υπάρχει ένα αρκετά μεγάλο ενδιαφέρον για το νησί μας και μέχρι στιγμής πάμε πάρα πολύ καλά”, τόνισε χαρακτηριστικά η κα. Βελισσαροπούλου.

"Εδώ και κάποια χρόνια έχουμε προσπαθήσει να κάνουμε κάτι το οποίο είναι ιδιαίτερα καινοτόμο"

Όσο για το αν έχει προστεθεί κάτι ιδιαίτερο φέτος στο νησί, που θα ξεχωρίσει για τους επισκέπτες, η κ. Βελισσαροπούλου, είπε, ότι, “επενδύουμε ακόμα και στον πολιτισμό στον οποίο θέλουμε να μυήσουμε τους επισκέπτες του νησιού μας. Εδώ και κάποια χρόνια έχουμε προσπαθήσει να κάνουμε κάτι το οποίο είναι ιδιαίτερα καινοτόμο. Κάνουμε ένα υπαίθριο μουσείο στην Κορρησία που φέρνουμε το μουσείο στον κόσμο και όχι τον κόσμο στο μουσείο. Παρουσιάζουμε μέσα σε ειδικά εκθέματα διάφορες πτυχές της λαογραφίας ή της ιστορίας μας και τα φέρνουμε πολύ κοντά στον κόσμο. Ο απλός τουρίστας ο οποίος θα κάνει μία βόλτα στην παραλία, θα πέσει πάνω σε αυτά και θα έχει την ενημέρωση που θέλει. Πέρυσι είχαμε κάνει μία όμορφη δουλειά για τα πέτρινα κτίσματα, που έχουμε στο νησί, όπως είχαμε κάνει και για τα ναυάγια. Αυτό θα το συνεχίσουμε και φέτος γιατί θέλουμε να μυήσουμε τους καλεσμένους μας στην ιστορία του νησιού μας”.

Βασικοί άξονες του προγράμματος

Τη 2023 παρατηρήθηκε σημαντική αύξηση των επισκεπτών που υποδέχτηκε η Κέα κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου. Το 2024 αισιοδοξούν άπαντες, ότι η κίνηση αυτή θα συνεχιστεί και πιθανότατα θα αυξηθεί περαιτέρω. Αντιλαμβάνονται, λοιπόν, ότι θα χρειαστεί να συνεχίσουν την επιτυχημένη στρατηγική και να παρουσιάσουν νέες καινοτόμες δράσεις που θα δώσουν νέα ώθηση στον Τουριστικό Τομέα. Σε όλες τις περιπτώσεις, επιβεβλημένος είναι ο Προγραμματισμός ενεργειών με βάση ένα υπαρκτό πρόγραμμα και συγκεκριμένους στόχους. Επίσης, η Συνεργασία φορέων και τοπικής κοινωνίας με δράσεις εξωστρέφειας είναι απαραίτητες ώστε να παρουσιαστεί η Κέα ως ένας ελκυστικός προορισμός και για να διεκδικήσει από την πίτα της τουριστικής αγοράς το δικό της μερίδιο.

Χρειάζεται να αξιοποιηθούν οι δυνατότητες που δίνει το ηλεκτρονικό μάρκετινγκ και να ενεργοποιηθούν όλα τα καινοτόμα ψηφιακά εργαλεία επικοινωνίας, ενημέρωσης και προβολής. Βέβαια, δεν θα εγκαταλειφθούν και παλαιότερες πρακτικές που έχουν αποδείξει την αξία τους βάσει των αποτελεσμάτων που έχουν αποφέρει. Η Κέα βασίζεται στους τουριστικούς πόρους του νησιού που είναι η αυθεντικότητα του τοπίου σε συνδυασμό με τις φυσικές χάρες του νησιού, η τοπική γαστρονομία, η τοπική μουσική παράδοση, ο ιστορικός και πολιτιστικός πλούτος. Η εγγύτητα της Κέας στην Αττική και το διεθνές αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος, οι παρεχόμενες υπηρεσίες και η φροντίδα των υποδομών είναι οι βασικές προϋποθέσεις που είναι ικανές να στηρίξουν και να διευκολύνουν μια ήπια, αλλά ποιοτική ανάπτυξη, που θα αποφέρει πολλαπλά οφέλη για όλο το νησί, τους κατοίκους και τους επαγγελματίες του. Η ανάπτυξη αυτή θα πρέπει να στοχεύσει στην επέκταση της τουριστικής περιόδου και την προσέλκυση τουριστών τόσο ειδικού θεματικού ενδιαφέροντος, όσο και παραθεριστών ή ακόμα και ατόμων που επιθυμούν πολύμηνη διαμονή στην Κέα.

Στόχοι τουριστικής προβολής

Στόχος και επιδίωξη μιας επιτυχημένης στρατηγικής για το 2024 είναι η ανάπτυξη κατάλληλων δράσεων οι οποίες θα επηρεάσουν οικονομικά και κοινωνικά το νησί, σεβόμενες το περιβάλλον, την παράδοση και στο σύνολό της την φυσιογνωμία της Κέας.

Αυτοί οι στόχοι είναι:

  1. Διαχρονική είναι η επιδίωξη μας να ενδυναμωθεί το τουριστικό brand name της Κέας

  2. Ανάδειξη των ποιοτικών στοιχείων που παρουσιάζουν το φυσικό κάλλος του νησιού και συμβάλλουν στην εικόνα της Κέας ως τουριστικό προορισμό.

  3. Αξιοποίηση των τοπικών πόρων και ανάπτυξη δραστηριοτήτων με στόχο τον εμπλουτισμό του παρεχόμενου προϊόντος.

  4. Ανάδειξη των ιδιαιτεροτήτων της που την καθιστούν μοναδική .

  5. Ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς και του φυσικού περιβάλλοντος .

  6. Προώθηση των περιπατητικών διαδρομών.

  7. Παραγωγή και Χρήση Τοπικών Προϊόντων και Γαστρονομίας

  8. Προώθηση και Ανάδειξη της Κέας ως προορισμό Καταδυτικού Ενδιαφέροντος

  9. Προσέλκυση επισκεπτών Ιστορικού και Αρχαιολογικού ενδιαφέροντος

  10. Ανάδειξη στοιχείων που προσελκύουν επισκέπτες Θρησκευτικού ενδιαφέροντος

  11. Αξιοποίηση Αθλητικών και Πολιτιστικών εκδηλώσεων

  12. Προσέλκυση μαθητικών εκδρομών ή ομάδων ηλικιωμένων

  13. Αύξηση της επισκεψιμότητας και την επέκταση της παραμονής των τουριστών που επισκέπτονται την Κέα.