Επιστολές διαμαρτυρίας προς το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής από τους επαγγελματίες της Φολεγάνδρου και της Ανάφης

Κραυγή αγωνίας για την ακτοπλοϊκή σύνδεση

Η καλοκαιρινή περίοδος βρίσκεται προ των πυλών και σε κάποια νησιά των Κυκλάδων το πρόβλημα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης, παραμένει άλυτο. Αποτέλεσμα αυτού, είναι η κραυγή αγωνίας από εκπροσώπους επιχειρήσεων, αλλά και ξενοδόχων, τόσο από τη Φολέγανδρο, όσο και από την Ανάφη, που βλέπουν ότι τα νησιά τους αντιμετωπίζονται με διαφορετικά μέτρα και σταθμά, όπως αφήνουν να εννοηθεί.

Η επιστολές τους είχαν αποδέκτες το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, του βουλευτές των Κυκλάδων, τη Διεύθυνση Θαλάσσιων Συγκοινωνιών αλλά και τις εμπλεκόμενες ακτοπλοϊκές εταιρίες.

"Πλέον δεν ζητάμε, απαιτούμε την άμεση διόρθωση των δρομολογίων"

Συγκεκριμένα, επιστολή διαμαρτυρίας απέστειλε, ο Σύλλογος Εμπορικών και Τουριστικών Επιχειρήσεων Φολεγάνδρου σε σχέση με τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια. Μεταξύ άλλων, η επιστολή, αναφέρει, "πλέον δεν ζητάμε, απαιτούμε την άμεση διόρθωση των δρομολογίων του πλοίου Διονύσιος Σολωμός της ΖΑΝΤΕ FERRIES με πρωινές αναχωρήσεις από των Πειραιά τα οποία φυσικά θα εκτελούνται με βάση αυτά που προβλέπει η σύμβαση. Αναμένουμε την άμεση ανταπόκριση όλων των επίσημων φορέων".

Η ανακοίνωση από τη Φολέγανδρο

Αναλυτικά η ανακοίνωση, αναφέρει:

"Επιστολή διαμαρτυρίας για τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια Κύριοι, μετά από ένα χειμώνα με πολλές επιστολές, συναντήσεις και τηλέφωνα σχετικά με τα επιδοτούμενα ακτοπλοϊκά δρομολόγια του συμβατικού πλοίου από Πειραιά, για την τήρηση των όρων της σύμβασης και για την έγκαιρή δημοσίευσή τους, με πολύ μεγάλη καθυστέρηση επιτέλους αναρτήθηκαν στο σύστημα κρατήσεων εισιτηρίων. Μετά την ανάρτηση όμως μας περίμενε μια ακόμα δυσάρεστη έκπληξη, τα δρομολόγια που κατέθεσε η εταιρία ΖΑΝΤΕ FERRIES και ενέκρινε το υπουργείο είναι πρωτόγνωρα για τις Κυκλάδες που σε καμιά περίπτωση δεν εξυπηρετούν τους επισκέπτες της Φολεγάνδρου.

Βραδινές αναχωρήσεις από Πειραιά με άφιξη στην Φολέγανδρο στις 5 και 6 το πρωί είναι κάτι που για πρώτη φορά βλέπουμε, δρομολόγια σχεδιασμένα για την μεταφορά φορτηγών και όχι επιβατών, δρομολόγια που εκτελούνται από πλοίο που κατά βάση είναι ημερόπλοιο με ελάχιστες καμπίνες που σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να σταθεί σε βραδινό δρομολόγιο. Δρομολόγια που γίνονται μόνο για την είσπραξη της επιδότησης αδιαφορώντας αν εξυπηρετούν τα νησιά. Την επιδότηση όμως την πληρώνουμε εμείς, μέσο των φόρων και για αυτό απαιτούμε τα δρομολόγια να είναι ελκυστικά προς τους ταξιδιώτες και να εξυπηρετούν τα νησιά γιατί αυτός είναι και ο σκοπός που υπάρχουν.

 

Πραγματικά απορούμε αν στο Υπουργείο Ναυτιλίας μπήκε κάποιος στον κόπο να ελέγξει αυτά τα δρομολόγια πριν δώσουν την έγκριση. Δεν μπορούμε να καταλάβουμε με πιο σκεπτικό εγκρίθηκαν αυτά τα δρομολόγια; Και δεν θέλουμε σε καμία περίπτωση να ακούσουμε για την κάλυψη συγκοινωνιακών αναγκών, φτάνει με αυτή την καραμέλα. Όλα τα νησιά των Δυτικών Κυκλάδων πλέον εξυπηρετούνται πάρα πολύ καλά με εξαίρεση όπως πάντα την Φολέγανδρο. Πλέον δεν ζητάμε, απαιτούμε την άμεση διόρθωση των δρομολογίων του πλοίου Διονύσιος Σολωμός της ΖΑΝΤΕ FERRIES με πρωινές αναχωρήσεις από των Πειραιά τα οποία φυσικά θα εκτελούνται με βάση αυτά που προβλέπει η σύμβαση. Αναμένουμε την άμεση ανταπόκριση όλων των επίσημων φορέων".

"Η Ανάφη εκτός του μήνα Μαΐου δεν έχει προγραμματισμένο το ενδοκυκλαδικό δρομολόγιο"

Την ίδια, στιγμή, μεγάλη αγωνία έχουν για την ακτοπλοϊκή σύνδεση τους και στην Ανάφη, καθώς όπως τονίζει σε ανακοίνωσή του ο πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Επιχειρήσεων Ανάφης, Γιώργος Χάλαρης, "η Ανάφη εκτός του μήνα Μαΐου δεν έχει προγραμματισμένο το ενδοκυκλαδικό δρομολόγιο".

Η ανακοίνωση από την Ανάφη

Η σχετική επιστολή που φέρει την υπογραφή του προέδρου, Γιώργου Χάλαρη αναφέρει:

"Η καλοκαιρινή τουριστική περίοδος ξεκινά και η Ανάφη εκτός του μήνα Μαΐου δεν έχει προγραμματισμένο το ενδοκυκλαδικό δρομολόγιο της εταιρείας Saos Ferries. Το συγκεκριμένο δρομολόγιο είναι πολύ σημαντικό για το νησί μας διότι μας συνδέει με πολλά νησιά των Κυκλάδων διευκολύνοντας την μεταφορά αγαθών και την μετακίνηση επισκεπτών.

Η παρούσα επιστολή διαμαρτυρίας έχει σκοπό να σας υπενθυμίσει την επιτακτική ανάγκη άμεσα ολοκληρωμένου αναρτημένου ακτοπλοϊκού προγράμματος καθώς καθημερινά αντιμετωπίζουμε πολλές ακυρώσεις επισκεπτών που επιθυμούν να συνδυάσουν τα νησιά, ωστόσο κάτι τέτοιο είναι ανέφικτο αυτή τη στιγμή. Αναμένουμε άμεσα τις ενέργειές σας και επίλυση του προβλήματος που αντιμετωπίζουμε”.

Αγανάκτηση και από τη Κύθνο

Πρόσφατα, είχε μιλήσει στην "Κοινή Γνώμη", ο πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Καταλυμάτων Κύθνου, Ιάκωβος Κλάρας και είχε εκφράσει το παράπονό του για τον αποκλεισμό του νησιού, λέγοντας μεταξύ άλλων, ότι, "όλος ο κόσμος στο νησί είναι αγανακτισμένος. Ειδικά εμείς σαν Κύθνος, είμαστε ένα νησί, το οποίο είναι στο μάτι του κυκλώνα. Οι αρμόδιοι, λένε ότι δεν χρειάζεστε καράβι από τον Πειραιά, γιατί έχετε καράβι από το Λαύριο. Οι εφοπλιστές από το Λαύριο, λένε, δεν χρειάζεται να κάνουμε πολλά δρομολόγια στην Κύθνο, γιατί έχετε καράβι από τον Πειραιά. Με επιείκεια θα πω ότι "έχουμε μπλέξει τα μπούτια μας" για να μη πω τίποτα άλλο. Υπάρχει μία γραμμή Δυτικών Κυκλάδων, η οποία εξυπηρετεί χειμώνα καλοκαίρι, τις Δυτικές Κυκλάδες και παρόλο που η Κύθνος, ανήκει εκεί, εμείς είμαστε εκτός της αγόνου γραμμής. Εάν ο εφοπλιστής θέλει να μπει στην Κύθνο, μπαίνει, αλλά όποτε θέλει δεν μπαίνει. Το Υπουργείο Ναυτιλίας, επιδοτεί το συγκεκριμένο πλοίο για όλα τα υπόλοιπα λιμάνια, ενώ για την Κύθνο, δεν το επιδοτεί. Αυτό είναι επί σειρά ετών και μόνιμο. Όσο για τα δρομολόγια από Λαύριο, που έχουν αναλάβει τη γραμμή της Κέας και της Κύθνου, κάνουν στην Κέα, 5 δρομολόγια και μόλις ένα στην Κύθνο. Όλα τα προβλήματα άρχισαν το 2004, όπου απελευθερώθηκε η ακτοπλοΐα".

"Τα έχω πει ένα εκατομμύριο φορές αλλά φωνή βοώντος εν τη ερήμω"

Στη συνέχεια, ο κ. Κλάρας, είχε αναφερθεί, στο μέλλον των επαγγελματιών του νησιού και όντας σαφώς απογοητευμένος, δήλωσε, ότι, "το μοναδικό νησί που δεν έχει ταχύπλοο σήμερα είναι η Κύθνος και αυτό μας επηρεάζει πάρα πολύ. Εμείς είμαστε ριγμένοι και θιγμένοι και καλοκαίρι και χειμώνα. Αυτή τη στιγμή γκρινιάζουν και τα υπόλοιπα νησιά γιατί τον χειμώνα, έχουν μόνο ένα καράβι που τους εξυπηρετεί, αλλά από την 1η Απριλίου, θα μπουν 10 πλοία στη γραμμή τους και εμείς συνεχίζουμε να είμαστε εκτός. Οι επαγγελματίες απευθύνονται στον Δήμο, γιατί ο μόνος που μπορεί να κάνει κάτι και να μιλήσει είναι ο δήμαρχος και αυτός είναι ήπιων τόνων, σαν άνθρωπος. Έχουμε πει να αντιδράσουμε με διάφορους τρόπους, αλλά αυτά τα πράγματα θα δυσφημίσουν το νησί και περιμένουμε λοιπόν πότε θα μας λυπηθεί να βάλει κανένα επιπλέον δρομολόγιο, αλλά το θέμα είναι και η πολιτεία τι κάνει".