Σημαντικές εξελίξεις στους ανοιχτούς διαγωνισμούς για την Υπηρεσία Καθαριότητας και προμήθεια 210 νέων κάδων απορριμμάτων στο νησί

Η καθαριότητα σε πρώτο πλάνο στην Πάρο

Στην ενημέρωση για την πορεία των ανοικτών ηλεκτρονικών διαγωνισμών των δημοσίων συμβάσεων για την παροχή υπηρεσιών στην Καθαριότητα, προχώρησε ο Δήμος Πάρου, ενώ ανακοίνωσε την απόκτηση 210 νέων κάδων απορριμμάτων, διαφορετικού τύπου, που θα ενισχύσουν την καθαριότητα του νησιού.

Πιο συγκεκριμένα, μετά και την έγκριση των αποφάσεων από την Δημοτική Επιτροπή του Δήμου Πάρου και εφόσον έχει περάσει ένα εύλογο χρονικό διάστημα, ο Δήμος αποφάσισε να προβεί σε ενημέρωση σχετικά με την πορεία των ανοικτών ηλεκτρονικών διαγωνισμών με κριτήριο κατακύρωσης τις πλέον συμφέρουσες, από οικονομικής άποψης προσφορές, βάσει της τιμής.

Οι ανοιχτοί διαγωνισμοί

Αναλυτικά η ενημέρωση για τους ανοιχτούς διαγωνισμούς, που βρίσκονται σε εξέλιξη, αναφέρει:

1) Για τη δημόσια σύμβαση παροχής υπηρεσιών με τίτλο: «Παροχή υπηρεσιών για την καθαριότητα δημοτικών κτιρίων – καθαριότητα κοινόχρηστων χώρων οικισμών – άσπρισμα πλακόστρωτων παραδοσιακών οικισμών – μίσθωση και συντήρηση χημικών τουαλετών και τον καθορισμό δημοτικών τουαλετών Δήμου Πάρου έτους 2024», προϋπολογισμού 223.187,60 ευρώ, ολοκληρώθηκε ο ηλεκτρονικός διαγωνισμός, βρέθηκε ανάδοχος και βρίσκεται στο στάδιο της κατακύρωσης.

2) Για τη δημόσια σύμβαση παροχής υπηρεσιών με τίτλο: «Παροχή υπηρεσιών για την αποκομιδή απορριμμάτων από τους οικισμούς Παροικιάς και Νάουσας – Παραλιών – Φόρτωση και μεταφορά μπαζών – κλαδιών και ογκωδών αντικειμένων Δήμου Πάρου έτους 2024», προϋπολογισμού 205.685 ευρώ, ολοκληρώθηκε ο ηλεκτρονικός διαγωνισμός, ωστόσο βρέθηκε ανάδοχος μόνο για την παροχή υπηρεσιών για την αποκομιδή των απορριμμάτων από τις παραλίες.

3) Για τη δημόσια σύμβαση παροχής υπηρεσιών με τίτλο: α) «Παροχή υπηρεσιών για την συντήρηση και κλαδονομή δημοτικών πάρκων – Καθαρισμό δασών, αλσυλλίων Δήμου Πάρου για το έτος 2024» και β) «Καθαρισμός – αποψίλωση ρείθρων και χαντακιών οδικού δικτύου για πολιτική προστασία» προϋπολογισμού 170.929,40 ευρώ, ολοκληρώθηκε ο ηλεκτρονικός διαγωνισμός ωστόσο μέχρι και την καταληκτική ημερομηνία στις 04-06-24, δεν κατατέθηκε καμία προσφορά.

4) Σχετικά με την ανάθεση παροχής υπηρεσιών με τίτλο: α) Παροχή Υπηρεσιών για την διαχείριση Αποβλήτων εκσκαφών, κατασκευών και κατεδαφίσεων και β) για την Προσωρινή αποθήκευση και διαχείριση κλαδιών και φυτικών υπολειμμάτων Δήμου Πάρου ετών 2024-2025, ο προϋπολογισμός της οποίας θα καλυφθεί από ίδιους πόρους του Δήμου Πάρου, συνολικού ύψους, 35.150,28€ και 55.800,00€ αντίστοιχα, ο διαγωνισμός κηρύχθηκε επίσης άγονος.

Κ. Μπιζάς: "Η Υπηρεσία Καθαριότητας, παρά τις αντίξοες συνθήκες, καταβάλλει μεγάλη προσπάθεια"

Ο δήμαρχος Πάρου, Κώστας Μπιζάς με σχετική δήλωσή του, για τους ανοιχτούς διαγωνισμούς, αναφέρει, ότι, "αναμφισβήτητα η Υπηρεσία Καθαριότητας του Δήμου μας, παρά τις αντίξοες συνθήκες, καταβάλλει μεγάλη προσπάθεια για να διατηρείται το νησί μας καθαρό. Προς ενίσχυσή της, προκηρύξαμε πρόσφατα την πρόσληψη 53 ατόμων για την παροχή υπηρεσιών ανταποδοτικού χαρακτήρα, στην Υπηρεσία Καθαριότητας του Δήμου Πάρου, με σύναψη σύμβασης εργασίας ορισμένου χρόνου και συγκεκριμένα 8 μηνών, ήτοι: 4 διοικητικούς, 4 χειριστές μηχανημάτων έργου, 5 οδηγούς και 40 εργάτες εξωτερικών χώρων και συνοδούς απορριμματοφόρων. Ωστόσο το ενδιαφέρων ήταν πολύ χαμηλό. Συνολικά καλύφθηκαν μόνο 21 θέσεις (12 εργάτες εξωτερικών χώρων, 5 συνοδοί απορριμματοφόρου, 4 διοικητικοί υπάλληλοι), ενώ δεν υποβλήθηκε καμία αίτηση για τις θέσεις οδηγών, καθώς και χειριστών μηχανημάτων έργου".

"Να προβάλουμε προς όλους και παντού ένα καθαρό και νοικοκυρεμένο νησί"

Την ίδια στιγμή, τόνισε, ότι, "σχετικά με τις δημόσιες συμβάσεις, οι οποίες βγήκαν άγονες, η Δημοτική Αρχή θα καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε να βρεθεί λύση και να εξασφαλιστεί η καθαριότητα του νησιού μας. Θα αξιοποιήσουμε όλες τις δυνατότητες που μας δίνει ο νόμος, προβαίνοντας είτε στη διαδικασία της διαπραγμάτευσης, είτε σε νέα διακήρυξη διαγωνισμού. Στην προσπάθεια αυτή προκύπτουν υποχρεώσεις αλλά και ευθύνες από όλες τις πλευρές. Για να προχωρήσει σωστά ο τόπος μας πρέπει όλοι χωρίς εξαίρεση «να βάλουμε το χέρι μας». Ευελπιστούμε στην περαιτέρω ενεργοποίηση και ευαισθητοποίηση των πολιτών του νησιού μας, ώστε να βοηθηθούν αποτελεσματικά οι Υπηρεσίες Καθαριότητας. Να προβάλουμε προς όλους και παντού ένα καθαρό και νοικοκυρεμένο νησί. Το οφείλουμε πρώτα από όλα στην Πάρο".

Προμήθεια καινούριων κάδων απορριμμάτων

Παράλληλα, ο Δήμος Πάρου, το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, θα προβεί στην προμήθεια συνολικά 210 καινούριων κάδων απορριμμάτων, 20 διπλών επιστύλιων κάδων απορριμμάτων με σταχτοδοχείο και ενός νέου πλαστικού κάδου για το υπόγειο σύστημα κάδων απορριμμάτων, με τον προϋπολογισμό να αγγίζει τις 35.067,20 ευρώ.

Τα είδη των νέων κάδων

Πιο συγκεκριμένα, ο δήμαρχος Πάρου, μετά την πρόσκληση προς οικονομικούς φορείς, η οποία καταχωρήθηκε στο ΚΗΜΔΗΣ και τις προσφορές που κατατέθηκαν, ενέκρινε τα παρακάτω:

α) την εκτέλεση της προμήθειας, 10 καινούριων πλαστικών κάδων 120 λίτρων, 80 πλαστικών κάδων 240 λίτρων, 20 πλαστικών κάδων 360 λίτρων, 10 πλαστικών κάδων 770 λίτρων και 90 πλαστικών κάδων 1100 λίτρων, με την υπ’ αρ. 556/04-06-2024 απόφαση, στην Ελληνική Βιομηχανία Περιβαλλοντικών Συστημάτων Ανώνυμη Βιομηχανική Εμπορική Εταιρεία Α.Ε.Β.Ε με το διαστρικό τίτλο «ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ», και στην αγγλική γλώσσα HELESI, έναντι του ποσού των 29.698,00 ευρώ.

β) την προμήθεια 20 διπλών επιστύλιων κάδων απορριμμάτων με σταχτοδοχείο, 70 λίτρων, στην ΠΑΝΟΥΡΓΙΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΙΑ Ε.Ε. με το διακριτικό τίτλο ΟΙΚΟ ΠΑΝ Ε.Ε., έναντι του ποσού των 3.521,60 ευρώ.

γ) την εκτέλεση της προμήθειας ενός νέου πλαστικού κάδου για το υπόγειο σύστημα κάδων απορριμμάτων, 2500 λίτρων, στην GEPALIFT I.K.E, έναντι 1.847,60 ευρώ.

Η αγορά των κάδων θα καλυφθεί από τον προϋπολογισμό εξόδων του Δήμου (από ιδίους πόρους), ενώ ο χρόνος παράδοσης των ανωτέρω ειδών προμήθειας, ορίζεται σε εξήντα (60) ημερολογιακές ημέρες από την υπογραφή της σύμβασης.

"Αναβαθμίζεται συνεχώς ο εξοπλισμός που διαθέτει ο Δήμος μας"

Ο δήμαρχος Πάρου με σχετική δήλωσή του αναφέρει, ότι, "οι τρεις αυτές προμήθειες νέων κάδων απορριμμάτων στον Δήμο μας, για την αντικατάσταση μεγάλου αριθμού παλαιών, που παρουσίαζαν σοβαρά προβλήματα, εντάσσονται στο πλαίσιο μιας συντονισμένης προσπάθειας για την καθαριότητα της Πάρου. Η καθαριότητα του νησιού μας και η συλλογή απορριμμάτων αποτελούν βασική προτεραιότητα της Δημοτικής Αρχής και με την υλοποίησή της, αναβαθμίζεται συνεχώς ο εξοπλισμός που διαθέτει ο Δήμος μας".