Σχεδιασμός για την αποσυμφώρηση της Σαντορίνης
- Δευτέρα, 17 Ιουνίου, 2024 - 06:18
Στο συνέδριο του Civinet Greece-Cyprus, του μεγαλύτερου δικτύου Ευρωπαϊκών πόλεων για την Βιώσιμη Κινητικότητα, με 340 πόλεις - μέλη από 43 χώρες, έλαβε μέρος ο Δήμος Θήρας. Το συνέδριο ολοκληρώθηκε με επιτυχία και με τη συμμετοχή περισσοτέρων από 500 επιστημόνων, δημάρχων, συγκοινωνιολόγων και ειδικών στη βιώσιμη κινητικότητα, όπου αναλύθηκαν βιώσιμες λύσεις για το περιβάλλον και τις μετακινήσεις.
Ο ειδικός σύμβουλος του Δήμου Θήρας, Τάσος Κονιδάρης ανέλυσε το Berth Allocation System, που είναι ένα σύστημα διαχείρισης των κρουαζιερόπλοιων που έχει αναπτύξει η Σαντορίνη, καθώς και το επόμενο στάδιο που θα αφορά στη διαχείριση των τουριστικών ροών εντός του νησιού.
Τ. Κονιδάρης: "Κάναμε κάτι για να αποτελούμε θετικό παράδειγμα"
Ο κ. Κονιδάρης, άρχισε την ομιλία του στην ημερίδα, λέγοντας, ότι, "είναι μεγάλη τιμή να βρίσκομαι εδώ και να εκπροσωπώ τη Σαντορίνη, αν και μη Σαντορίνιος. Η Σαντορίνη έχει ακουστεί στις προηγούμενες συζητήσεις πάρα πολύ, αλλά πιο πολύ ως παράδειγμα κυρίως αρνητικό. Θα προσπαθήσω να σας δείξω κάτι που κάναμε για να αποτελούμε θετικό παράδειγμα. Όπως ξέρετε είμαστε ένας από τους κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς παγκοσμίως με περίπου 3,4 εκατ. αφίξεις επισκεπτών το χρόνο σε ένα πάρα πολύ μικρό νησί. Το 2024 από αυτά τα 3,4 εκατ., το 1,5 εκατ. είναι επισκέπτες που έρχονται με κρουαζιερόπλοια στη Σαντορίνη, μένουν λίγες ώρες και αναχωρούν. Για όποιον ξέρει τη Σαντορίνη, γνωρίζει καλά ότι δεν υπάρχουν σταθερές λιμενικές υποδομές και τα κρουαζιερόπλοια μένουν αρόδου, στη θάλασσα δηλαδή".
"Τα προγράμματα της κρουαζιέρας βγαίνουν δύο χρόνια πριν"
Στη συνέχεια και κάνοντας εισαγωγή στην παρουσίαση του συστήματος προγραμματισμού της κρουαζιέρας, Berth Allocation, ανέφερε, ότι, "το 2016 σε μια συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Αιγαίου προχωρήσαμε στη δημιουργία ενός ηλεκτρονικού συστήματος της διαχείρισης των αγκυροβολίων μας. Ουσιαστικά δεν είναι αγκυροβόλια, είναι θέσεις αναμονής. Το σύστημα που υπάρχει είναι λιγάκι σαν να κλείνουμε μία θέση σε ένα δωμάτιο ξενοδοχείου για να πάμε εκεί, με τη διαφορά ότι εδώ υπάρχει ένας εταιρικός προσωπικός κωδικός. Οι εταιρείες κρουαζιέρας μένουν σε ένα ηλεκτρονικό περιβάλλον, 2 χρόνια πριν, τα προγράμματα της κρουαζιέρας βγαίνουν δύο χρόνια πριν. Καταθέτουν τα προγράμματά τους, εμείς τα λαμβάνουμε και βλέπουμε τις μέρες που έχουμε πάρα πολλά κρουαζιερόπλοια. Εγώ είχα την χαρά να διαχειρίζομαι το πρόγραμμα για περίπου μια τετραετία όσον αφορά στο Δήμο Θήρας και επειδή ξέρετε υπάρχουν και πάρα πολλές γκρίνιες γιατί το ποιο πλοίο θα έρθει πότε, δημιουργήθηκε και ένας αλγόριθμός 14 διαφορετικών παραγόντων, που μας απαντάει κάθε φορά ποιο πλοίο θα έρθει πότε και ποιο πρέπει να αλλάξει ημέρα, ώρα και τα λοιπά.
Οι στόχοι του προγράμματος
Μιλώντας για τους στόχους του προγράμματος, ο κ. Κονιδάρης, τόνισε, ότι, "ξεκινάμε με την ασφάλεια και όταν λέω ασφάλεια, εννοώ και με την έννοια του safety και με την έννοια του security. Σκεφτείτε 1,5 εκατ. κόσμος χωρίς λιμενικές εγκαταστάσεις, μάλλον με πολύ μικρές λιμενικές εγκαταστάσεις καταλαβαίνετε, πόσα πολλά προβλήματα ασφαλείας και των πλοίων αλλά και των επιβατών μπορεί να επιφέρει. Παράλληλα, είναι η ποιότητα της εξυπηρέτησης. Για παράδειγμα, το τελεφερίκ έχει 6 καμπίνες, κάθε καμπίνα χωράει 6 άτομα, άρα σε κάθε διαδρομή παίρνει 36 άτομα. Σκεφτείτε να υπάρχουν 15 με 18.000 επιβάτες κρουαζιέρας ταυτόχρονα οι οποίοι προσπαθούν να ανέβουν ή να κατέβουν με το τελεφερίκ. Ας κάνουμε απλά μία διαίρεση για να δούμε πόσες ώρες πρέπει να περιμένει. Τι εικόνα λοιπόν παίρνει αυτός ο επισκέπτης μας, φεύγοντας από τη Σαντορίνη αν έχει μείνει δύο, τρείς και τέσσερις ώρες κάτω από τον ήλιο περιμένοντας να επιβιβαστεί στο τελεφερίκ; Τέλος είναι η βιώσιμη ανάπτυξη φυσικά είναι κάτι που δεν θέλει και πάρα πολύ εξήγηση και αφορά, τον σεβασμό στο περιβάλλον, τον σεβασμό στους κατοίκους και στο ποιότητα ζωής και φυσικά στους φυσικούς πόρους του νησιού οι οποίοι όπως σε κάθε νησί των Κυκλάδων είναι και αυτοί αρκετά περιορισμένοι”.
Η διαχείριση των εκδρομών
Την ίδια στιγμή, ο κ. Κονιδάρης αποφάσισε να πάει ένα βήμα παραπέρα και εκτός από τη διαχείριση της κρουαζιέρας, σκοπεύει να εντάξει και τη διαχείριση των εκδρομών. Πάνω σε αυτό το κομμάτι, τόνισε, ότι, "δυστυχώς τα τελευταία χρόνια, η προηγούμενη Δημοτική Αρχή είχε θεωρήσει ότι δεν χρειάζεται το συγκεκριμένο πρόγραμμα και δεν το χρησιμοποιούσε και το αφήσαμε για λίγο στο πλάι. Η νυν Δημοτική Αρχή το επαναφέρει και υπάρχει ένα όριο που λέει 8.000 από την κρουαζιέρα ημερησίως μπορούν να έρχονται επάνω στο νησί και όχι παραπάνω, καθώς δεν αντέχουμε παραπάνω, κάτι το οποίο προέρχεται επίσης από τη μελέτη του Πανεπιστημίου Αιγαίου για το σύστημα διαχείρισης. Το νέο βήμα είναι να κάνουμε ένα σύστημα διαχείρισης εκδρομών εντός του νησιού. Που θα πηγαίνουν οι άνθρωποι που έρχονται, χωράνε όλοι να πάνε να δούνε το ηλιοβασίλεμα στην Οία; Αυτό που θα κάνουμε είναι όταν δούμε ότι η Οία, παραδείγματος χάρη που είναι ένας παραδοσιακός οικισμός με πολύ μικρά δρομάκια και δεν μπορεί να φιλοξενήσει παράλληλα 10-15.000 ανθρώπους που θέλουν ταυτόχρονα να δουν τον ήλιο, ίσως θα ήταν καλύτερο να μπορέσουμε να κατευθύνουμε τις εκδρομές μας σε άλλα υπέροχα μέρη του νησιού που μπορούνε παράλληλα να πάνε να δουν τον ήλιο εκτός από ένα συγκεκριμένο μέρος".
Το σύστημα και σε άλλους προορισμούς
Κλείνοντας την ομιλία του, ανάφερε, ότι, "θεωρούμε ότι και άλλοι προορισμοί πρέπει να πάρουν το συγκεκριμένο σύστημα. Το Berth Allocation System, όπως το λέμε το σύστημα διαχείρισης δεν μπορεί να δουλέψει από ένα μόνο λιμάνι πρέπει να δουλέψει από έναν κύκλο λιμανιών, Πειραιά, Ηράκλειο, Σαντορίνη τα νησιά δηλαδή που συνήθως είναι ο κύκλος της κρουαζιέρας. Θεωρούμε ότι μελλοντικά μπορούμε αυτή την τεχνογνωσία να τη δώσουμε και ήδη μιλάμε πολύ για αυτή και σε άλλους προορισμούς που ενδεχομένως θα θέλουνε να την χρησιμοποιήσουν ώστε να βοηθηθούμε όλοι μαζί με τη διαχείριση της κρουαζιέρας και το ροών. Πιστεύουμε ότι μπορούμε να πετύχουμε ως πρότυπο προορισμού, είμαστε αρκετά αισιόδοξοι στη Δημοτική Αρχή ότι μπορούμε να το καταφέρουμε αυτό παρόλα τα πολλά αρνητικά που ακούμε συνεχώς. Η δουλειά μας είναι να είμαστε θετικοί και να μπορέσουμε να παλέψουμε γι’ αυτόν τον σκοπό. Εκτός από ωραία θέα, πλέον θα "πουλήσουμε" και τεχνογνωσία. Η Σαντορίνη έχει πλούσια ιστορία και εξαιρετική ομορφιά. Οφείλουμε να την προστατέψουμε, οφείλουμε να τη διατηρήσουμε και να την παραδώσουμε αν γίνεται, καλύτερη από ότι την έχουμε βρει".
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Στο προσκήνιο η ορθή διαχείριση της κρουαζιέρας
2 Οκτ. 2024 - 6:18 - Σοβαρές ανησυχίες για μείωση των προσεγγίσεων
19 Σεπ. 2024 - 6:18 - Σαντορίνη: «Ελαττώστε μετακινήσεις, έρχονται 17.000 από κρουαζιερόπλοια»
23 Ιουλ. 2024 - 18:01 - Στόχος ο βιώσιμος τουρισμός κρουαζιέρας στη Σαντορίνη
8 Ιουλ. 2024 - 6:17 - Ευρεία σύσκεψη στη Σαντορίνη για την κρουαζιέρα
5 Μαρ. 2024 - 13:38