Ανοιχτός ηλεκτρονικός διαγωνισμός παροχής υπηρεσιών για την προσωρινή αποθήκευση και διαχείριση ανακυκλώσιμων υλικών και στρωμάτων στον Δήμο Πάρου

Με σκοπό να "ανασάνει" η Υπηρεσία Καθαριότητας

Με άμεση προτεραιότητα να απαλλαχθεί η Υπηρεσία Καθαριότητας, από τον βραχνά των ογκωδών απορριμμάτων, ο Δήμος Πάρου, αναζητά εκ νέου, εργολάβο ο οποίος θα αναλάβει το έργο για την επόμενη τριετία, προϋπολογισμού ύψους 111.600 ευρώ.

Συγκεκριμένα, στην πρόσφατη συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής του Δήμου Πάρου, καθορίστηκαν οι όροι και προκηρύχθηκε ανοιχτός ηλεκτρονικός διαγωνισμός για τη δημόσια σύμβαση παροχής υπηρεσιών για την προσωρινή αποθήκευση και διαχείριση ανακυκλώσιμων υλικών και στρωμάτων στο Δήμο Πάρου για τα έτη 2024-2025-2026. Κατά την εισήγηση του 18ου θέματος ημερησίας διατάξεως παρευρέθηκε και ο προϊστάμενος του τμήματος προμηθειών και αποθηκών της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων και Υπηρεσιών, Ιωάννης Μωραϊτίδης, για να δώσει διευκρινίσεις επί του θέματος και να απαντήσει σε ερωτήσεις των μελών της Επιτροπής.

Κ. Μπιζάς: "Εφόσον ολοκληρωθεί, θα απαλλάξει την Υπηρεσία Καθαριότητας, από ένα βαρύ φορτίο"

Ο δήμαρχος Πάρου, Κώστας Μπιζάς, μίλησε στην "Κοινή Γνώμη" για την εργολαβία που αναζητά ο Δήμος, για την διαχείριση ανακυκλώσιμων υλικών και στρωμάτων στο Δήμο Πάρου για την επόμενη τριετία. Συγκεκριμένα τόνισε, ότι, "συνηθίζεται στο νησί μας, καθώς και τα προηγούμενα χρόνια υπήρχαν εργολαβίες και είχαμε προκηρύξει σχετικό διαγωνισμό από τον Απρίλιο, που είχε αποβεί άγονος. Τώρα επαναπροκηρύχθηκε και είμαστε στη διαδικασία διαπραγμάτευσης, για κάποιον εργολάβο ο οποίος θα μπορέσει να αναλάβει τα ογκώδη απορρίμματα και αντικείμενα, όπως στρώματα, κλαδιά και διάφορα ακόμη τέτοια αντικείμενα τα οποία δεν μπορούν οι εργάτες καθαριότητας να τα μαζέψουν. Οπότε εφόσον ολοκληρωθεί, θα είναι πολύ σημαντικό και αυτό, για να απαλλάξει την Υπηρεσία Καθαριότητας, από αυτό το βαρύ φορτίο".

"Δυστυχώς υπάρχουν συνδημότες, οι οποίοι κάνουν ότι θέλουν"

Την ίδια στιγμή σε ερώτηση για την τήρηση της νομιμότητας, ο κ. Μπιζάς, αναφέρθηκε σε κατοίκους του νησιού, οι οποίοι δεν τηρούν τους κανόνες, λέγοντας, ότι, "στην Πάρο υπάρχουν δύο αδειοδοτημένες μονάδες, στις οποίες μπορεί κάποιος για παράδειγμα να πάει τα κλαδιά του αλλά δεν τα πηγαίνει, γιατί είναι ιδιωτικές μονάδες και θα πρέπει να πληρώσουν και να επιβαρυνθούν με 50 ή 100 ευρώ και για αυτό βρίσκουν την εύκολη λύση να τα αποθέσουν δίπλα σε κάδους απορριμμάτων, κάτι το οποίο είναι παράνομο. Προσπαθούμε να επικοινωνούμε, ως Δήμος, ότι αυτή η δραστηριότητα είναι παράνομη, αλλά δυστυχώς υπάρχουν συνδημότες, οι οποίοι κάνουν ότι θέλουν".

Με δύο μόλις δημοτικούς αστυνομικούς, η Πάρος δεν μπορεί να καλύψει, τις ανάγκες της και προφανώς δεν μπορούν εύκολα να εντοπιστούν οι παρανομούντες. Για το ενδεχόμενο της ενίσχυσης της Δημοτικής Αστυνομίας, ο δήμαρχος Πάρου, τονίζει, ότι, "προσφάτως βγήκε μία νομοθεσία και ζητήσαμε και εμείς ως Δήμος, τέσσερα επιπλέον άτομα για τη Δημοτική Αστυνομία, που είναι ένας διαγωνισμός μέσω ΑΣΕΠ, αλλά αυτό σίγουρα θα πάρει πάνω από ένα χρόνο για να ολοκληρωθεί η διαδικασία. Εμείς έχουμε ως στόχο να ενισχυθούμε, καθώς κάποτε είχαμε 6-7 αστυνομικούς, που και πάλι δεν αρκούν αλλά ήταν πολύ καλύτερα από τους δύο που έχουμε σήμερα"

Τι αφορά η μελέτη

Η μελέτη του διαγωνισμού αφορά στην παροχή υπηρεσιών για την προσωρινή αποθήκευση και διαχείριση ανακυκλώσιμων υλικών και στρωμάτων και συγκεκριμένα και συγκεκριμένα σε δύο ομάδες εργασιών. Πιο αναλυτικά:

Ομάδα Α΄: Προσωρινή αποθήκευση, διαχείριση και μεταφορά ανακυκλώσιμων υλικών Δήμου Πάρου

Αφορά στην παροχή υπηρεσιών για την προσωρινή αποθήκευση, τη διαχείριση και τη µεταφορά των ανακυκλώσιµων υλικών του ∆ήµου Πάρου, εκτός των υλικών των µπλε κάδων και των ΑΗΗΕ, αφορά δηλαδή τα κάθε είδους μέταλλα (κυρίως σίδηρο) και τα ελαστικά ώστε τα ανακυκλώσιµα υλικά που συλλέγονται από το ∆ήµο Πάρου να οδηγούνται πιστοποιηµένα εκτός νησιού σε κατάλληλα σηµεία ανακύκλωσης υλικών (εργοστάσια ανακύκλωσης). Η διάρκεια ορίζεται σε 24 µήνες από την υπογραφή της σύµβασης. Το κόστος υπολογίζεται ανά κιλό ανακυκλώσιµων υλικών που οδηγούνται πιστοποιημένα εκτός νησιού σε κατάλληλα σηµεία ανακύκλωσης υλικών (εργοστάσια ανακύκλωσης) με κόστος ανά κιλό είναι 0,065 ευρώ.

Για την συγκεκριμένη ομάδα εργασιών θα καταβάλλεται στο τέλος κάθε µήνα µε χρηματική εντολή πληρωµής που θα εκδίδεται αφού προσκοµίσει τα νόµιµα παραστατικά παραλαβής, παράδοσης (Τιµολόγιο , ∆ελτία Αποστολής, Ζυγολόγια) καθώς και έγγραφη βεβαίωση του φορέα που τα δέχεται ότι, τα εν λόγω φορτία Ανακυκλώσιµων Υλικών οδηγούνται πιστοποιηµένα προς Ανακύκλωση, οποιοδήποτε άλλο δικαιολογητικό απαιτηθεί και το οποίο θα συνοδεύεται από το πρωτόκολλο παραλαβής της αρµόδιας Επιτροπής του ∆ήµου Πάρου.

Ομάδα Β΄: Προσωρινή αποθήκευση και διαχείριση στρωμάτων Δήμου Πάρου

Αφορά στην παροχή υπηρεσιών για την προσωρινή αποθήκευση και διαχείριση των απορριπτόµενων ή αυτών που παραδίδονται από τους κατοίκους παλαιών στρωµάτων ύπνου του ∆ήµου Πάρου, ώστε τα στρώµατα που συλλέγονται από τα συνεργεία καθαριότητας του ∆ήµου Πάρου να αποθηκεύονται προσωρινά σε ασφαλές και αδειοδοτηµένο χώρο και κατόπιν να διαλύονται µε τέτοιο τρόπο ώστε τα υπολείµµατα να διαχειρίζονται µε το βέλτιστο δυνατό τρόπο. Τα µεταλλικά υπολείµµατα (ελατήρια κ.α.) να οδηγούνται προς ανάκτηση σε κατάλληλα σηµεία ανακύκλωσης υλικών (εργοστάσια ανακύκλωσης) και τα υφάσµατα να οδηγούνται στον Χ.Υ.Τ.Α. Πάρου- Αντιπάρου. Η διάρκεια ορίζεται σε 24 µήνες από την υπογραφή της σύµβασης. Το κόστος υπολογίζεται ανά τεµάχιο στρώµατος που θα παραδίδεται στον ανάδοχο από τον ∆ήµο Πάρου και το κόστος ανά τεμάχιο είναι 8,00 ευρώ.

Για την συγκεκριμένη ομάδα εργασιών θα καταβάλλεται στο τέλος κάθε µήνα µε χρηματική εντολή πληρωµής που θα εκδίδεται αφού προσκοµίσει τα νόµιµα παραστατικά (Τιµολόγιο , ∆ελτία Αποστολής) , οποιοδήποτε άλλο δικαιολογητικό απαιτηθεί και το οποίο θα συνοδεύεται από το πρωτόκολλο παραλαβής της αρµόδιας Επιτροπής του ∆ήµου Πάρου.

Υποχρέωση για αδειοδοτημένους χώρους

Για την συγκεκριμένη παροχή υπηρεσιών, ο οικονοµικός φορέας πρέπει να έχει στην κατοχή του κατάλληλο αδειοδοτηµένο χώρο, κατάλληλη υποδοµή του χώρου, το απαιτούµενο προσωπικό και ένα φορτηγό µε όλες τις απαραίτητες σχετικές άδειες για τη µεταφορά των ανακυκλώσιµων υλικών Ο προϋπολογισµός της συγκεκριµένης παροχής υπηρεσιών ανέρχεται ενδεικτικά σε 111.600 ευρώ. Η σύναψη σύµβασης εκτέλεσης της παροχής υπηρεσιών θα πραγµατοποιηθεί µε ανοικτό δηµόσιο ηλεκτρονικό διαγωνισµό µε σφραγισµένες προσφορές µε κριτήριο ανάθεσης της σύµβασης την πλέον συµφέρουσα από οικονοµική άποψη προσφορά, µόνο βάσει της τιµής, σύµφωνα µε τις διατάξεις και σύµφωνα µε τους όρους που θα καθορίσει η ∆ηµοτική Επιτροπή του ∆ήµου Πάρου.