Ανακοίνωση με ερωτήματα από τη Δημοτική Παράταξη "Η Σίφνος μας", με την ολοκληρωμένη απάντηση της Μαρίας Ναδάλη, να αναμένεται στην ειδική συνεδρίαση λογοδοσίας

Στο προσκήνιο η χρήση του ελικοδρομίου Σίφνου

Ξανά στα πρώτα θέματα συζήτησης στη Σίφνο, περνά η λειτουργία του ελικοδρομίου. Όπως, είναι ήδη γνωστό, τον περασμένο Μάιο, ο Δήμος Σίφνου είχε προχωρήσει στη σύναψη ενός σημαντικού μνημονίου συνεργασίας με την εταιρεία Hoper, το οποίο αφορούσε στη συνεργασία των δύο μερών στο πλαίσιο δημιουργίας της πρώτης αερογραμμής ελικοπτέρων στην Ελλάδα με στόχο την αναβάθμιση, τον εκσυγχρονισμό και την ενδυνάμωση της προσβασιμότητας στο νησί της Σίφνου με προγραμματισμένες πτήσεις ελικοπτέρων καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου.

Το μνημόνιο συνεργασίας είχε στόχο την αναβάθμιση, τον εκσυγχρονισμό και την ενδυνάμωση της προσβασιμότητας στο νησί της Σίφνου. Παρόλα αυτά δεν έχουν λείψει και οι αντιδράσεις, για την μέχρι στιγμής χρήση του και την οικονομική ανταποδοτικότητα που προσφέρει στο νησί.

Ερωτήματα από την αντιπολίτευση

Συγκεκριμένα, η Δημοτική Παράταξη «Η Σίφνος μας» εξέδωσε ανακοίνωση με τίτλο, "Λειτουργία ελικοδρομίου Σίφνου: Τι ισχύει – Τι πρέπει να γίνει". Σε αυτή, μεταξύ άλλων, αναφέρεται ότι "το τελευταίο διάστημα το ζήτημα της λειτουργίας του ελικοδρομίου Σίφνου έχει επανέλθει στο προσκήνιο λόγω του σημαντικού αριθμού ιδιωτικών πτήσεων που πραγματοποιούνται ημερησίως, αλλά και του μνημονίου συνεργασίας μεταξύ του Δήμου Σίφνου και της εταιρείας “Hoper”. Σαφώς και η σχετική συζήτηση δεν αφήνει τη Δημοτική μας Παράταξη αμέτοχη. Ωστόσο, κάθε δημόσια παρέμβαση προϋποθέτει έρευνα και γνώση του αντικειμένου, ώστε οι συντοπίτες μας να ενημερωθούν πραγματικά για την ισχύουσα κατάσταση αλλά και για όσα η Δημοτική Αρχή παραλείπει να πράξει. Τα καταγγελτικά αλλά χωρίς ουσία δελτία τύπου που μας τσουβαλιάζουν αδιακρίτως «στον ίδιο ντρουβά» δεν προσφέρουν τίποτα, όπως τίποτα δε προσφέρει και μία Δημοτική Αρχή που κωφεύει διαρκώς στο θέμα του ελικοδρομίου".

Το ιστορικό της χρήσης

Στη συνέχεια, η ανακοίνωση κάνει μία αναδρομή στο πως έχει εξελιχθεί η υπόθεση του ελικοδρομίου, τονίζοντας, ότι, "η ίδρυση του ελικοδρομίου της Σίφνου έγινε με απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών και υπεύθυνος για τη λειτουργία και την επιχειρησιακή κατάσταση, τη συντήρηση και το άνοιγμα του ελικοδρομίου είναι ο Δήμος Σίφνου. Όπως αναγράφεται στην άδεια ίδρυσης, ο σκοπός της κατασκευής και της χρήσης του ελικοδρομίου είναι κυρίως η αεροδιακομιδή ασθενών και η εκτέλεση πτήσεων έκτακτης ανάγκης. Επιτρέπεται, όμως, η χρήση του και για εμπορικές πτήσεις ιδιωτικών ελικοπτέρων κατόπιν αδείας του Δήμου Σίφνου. Ως εκ τούτου, ο Δήμος Σίφνου, εντός του νομικού πλαισίου της ίδρυσης και λειτουργίας του ελικοδρομίου και με στόχο την εύκολη, ταχεία, σύγχρονη, ασφαλή αλλά και εντός εύλογων οικονομικών δυνατοτήτων, προσβασιμότητα στο νησί και προς όφελος των κατοίκων και των επισκεπτών της Σίφνου έχει επιτρέψει την εκτέλεση εμπορικών πτήσεων στο δημοτικό ελικοδρόμιο. Ο Δήμος έχει ορίσει εδώ και αρκετά χρόνια τέλος χρήσης ελικοδρομίου, το οποίο για το οικονομικό έτος 2024 καθορίστηκε στα 80 ευρώ ανά πτήση, για όλες τις πτήσεις εκτός των υγειονομικών με απόφασή του Δημοτικού Συμβούλιου Σίφνου.

Η πλειοψηφία των συμβούλων της Παράταξής μας υπερψήφισαν την πρόταση για υπογραφή μνημονίου συνεργασίας με την εταιρεία Hoper για την εκτέλεση προγραμματισμένων πτήσεων. Με το τελευταίο, ο Δήμος Σίφνου δεσμεύθηκε να παρέχει πιλοτικά για τον πρώτο χρόνο ελεύθερη πρόσβαση και χρήση στο δημόσιο ελικοδρόμιο για την προσγείωση/απογείωση πτήσεων, αλλά και η εταιρεία δεσμεύθηκε να παρέχει στο Δήμο Σίφνου έως πέντε πτήσεις ετησίως χωρίς κόστος, για διάθεση στις ανάγκες του νησιού, να αναλάβει τον εξοπλισμό της αίθουσας αναμονής επιβατών και να προβάλει το νησί της Σίφνου προς το κοινό ως προορισμό στο δίκτυό της, μέσα από την ιστοσελίδα της, τα κοινωνικά της δίκτυα αλλά και με οποιαδήποτε άλλη προωθητική ενέργεια. Η Δημοτική αρχή οφείλει να παρακολουθεί και να διασφαλίσει την τήρηση των παραπάνω δεσμεύσεων".

Οι καταγγελίες που προέκυψαν

Η Δημοτική Παράταξη «Η Σίφνος μας», στη συνέχεια, αναφέρει ότι "σχετικά με τις καταγγελίες για την πορεία πτήσης και προσέγγισης των ελικοπτέρων, αλλά και το θόρυβο, η μεν επιλογή των ιχνών πτήσης των ελικοπτέρων αποτελεί ευθύνη του εκάστοτε κυβερνήτη, κάθε ελικόπτερο διαθέτει, δε, πιστοποιητικό θορύβου στο οποίο αναγράφονται τα επίπεδα θορύβου σε σχέση με τα συγκεκριμένα τεχνικά χαρακτηριστικά του. Λαμβάνοντας υπόψιν τα παραπάνω πραγματικά δεδομένα, οφείλουμε να καταθέσουμε στο δημόσιο διάλογο τις σοβαρές ενστάσεις μας για τον τρόπο λειτουργίας του ελικοδρομίου σήμερα. Πρόκειται για επισημάνσεις τις οποίες επανειλημμένως έχουμε τονίσει στα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου και τη δήμαρχο, χωρίς ανταπόκριση".

Οι παραινέσεις προς τη Δημοτική Αρχή

Παράλληλα συμπληρώνουν, ότι, "πιστεύουμε ότι η νέα τακτική επιθεώρηση προς διαπίστωση της τήρησης των όρων άδειας ίδρυσης και λειτουργίας του ελικοδρομίου έχει ήδη καθυστερήσει και καλούμε το Δήμο Σίφνου να αιτηθεί το συντομότερο δυνατό τη διενέργεια επιθεώρησης, ώστε να διασφαλίζεται η καταλληλότητα και η εύρυθμη και απρόσκοπτη λειτουργία του. Η παράλειψη της υποχρέωσης του Δήμου Σίφνου να εκπονήσει Εγχειρίδιο Λειτουργίας Ελικοδρομίου ενέχει κινδύνους, καθώς η εκπόνηση του εν λόγω εγχειριδίου δεν αποτελεί άλλη μια γραφειοκρατική ενέργεια χωρίς ουσία, αλλά σημαντικό παράγοντα για την ασφαλή λειτουργία του ελικοδρομίου. Ακόμη σημαντικότερη είναι η υποχρέωση πρόβλεψης θέσης υπαλλήλου πλήρους απασχόλησης, υπεύθυνου για τη λειτουργία του ελικοδρομίου. Ο συγκεκριμένος υπάλληλος απαιτείται να είναι παρών στο χώρο, πριν την προσέγγιση και χρονικό διάστημα μετά την απογείωση του ελικοπτέρου, για την παροχή υπηρεσιών εδάφους και τη συνδρομή του σε τυχόν αεροπορικό συμβάν εντός του ελικοδρομίου. Τόσο η αμοιβή του υπαλλήλου όσο και τα έξοδα συντήρησης θα μπορούσαν να καλυφθούν από τα έσοδα από τα τέλη χρήσης του ελικοδρομίου (80 ευρώ/ πτήση), αρκεί η Δημοτική Αρχή να μεριμνήσει για την είσπραξη τους, όπως οφείλει άλλωστε" ενώ η ανακοίνωση κλείνει με κάποια ερωτήματα: "Καταγράφονται ορθά όλες οι πτήσεις; Πόσα θα έπρεπε να είναι τα έσοδα σύμφωνα με τις καταγεγραμμένες πτήσεις και ποιος τα εισπράττει;".

Μ. Ναδάλη: "Οι απαντήσεις θα δοθούν στην ειδική συνεδρίαση λογοδοσίας"

Η δήμαρχος Σίφνου, Μαρία Ναδάλη, μιλώντας στην "Κοινή Γνώμη" ανέφερε, ότι, "έχω απαντήσεις σε όλα τα θέματα που έχουν θέσει οι αντιπολιτευτικές παρατάξεις για το ζήτημα του ελικοδρομίου και αυτές θα δοθούν στη σημερινή ειδική συνεδρίαση λογοδοσίας. Έχω στη διάθεσή μου όλα τα στοιχεία που χρειάζονται για να αντικρούσω τις όποιες ενστάσεις και θα τα παραθέσω αναλυτικά. Τα θέματα δεν είναι ακριβώς όπως τα αναφέρει η ανακοίνωση τους, κυρίως ως προς τα έσοδα. Από την άλλη, όντως πρέπει να δημιουργήσουμε Εγχειρίδιο Λειτουργίας Ελικοδρομίου, αλλά περιμένουμε να έρθει η Επιθεώρηση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (Υ.Π.Α.), σε χρόνο που οι ίδιοι ορίζουν, που είναι ο Σεπτέμβριος του 2024, οπότε σε λίγες μέρες θα έχουμε νεότερα".