Ανοιχτός διαγωνισμός για εξεύρεση αναδόχου για τις υπηρεσίες καθαριότητας κοινοχρήστων χώρων του Δήμου

Σε χέρια ιδιώτη η καθαριότητα στην Άνδρο

Για ακόμη μία χρονιά, η λύση για το ζήτημα της καθαριότητας των κοινόχρηστων χώρων της Άνδρου, θα δοθεί, μέσω διενέργειας ηλεκτρονικού ανοικτού διεθνούς διαγωνισμού, σε ιδιώτη.

Η Δημοτική Αρχή θα αναζητήσει τον κατάλληλο ανάδοχο, για τις Υπηρεσίες Καθαριότητας Κοινοχρήστων χώρων του νησιού, με το κριτήριο την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά, βάσει της τιμής, με τη συνολική δαπάνη για την υπηρεσία να προβλέπεται να ανέλθει στο ποσό των 842.803,20 ευρώ.

Θ. Σουσούδης: "Αυτός ο διαγωνισμός είναι δεδομένος, καθώς οι μόνιμοι υπάλληλοι δεν φτάνουν"

Ο δήμαρχος Άνδρου, Θεοδόσης Σουσούδης, μίλησε στην "Κοινή Γνώμη" για τις ανάγκες που υπάρχουν στο νησί της Άνδρου και πως αυτές αναμένεται να καλυφθούν από τον διεθνή διαγωνισμό. Συγκεκριμένα, τόνισε, ότι, "φυσικά και προσπαθούμε μέσω του διαγωνισμού να βρούμε τον ιδανικό ανάδοχο για να αναλάβει την καθαριότητα των κοινόχρηστων χώρων, καθώς δεν επαρκούν οι υπάλληλοι του Δήμου για τις πόλεις και τα χωριά του νησιού. Αυτό είναι δεδομένο, καθώς οι μόνιμοι υπάλληλοι δεν φτάνουν, ούτε το ελάχιστο και κάνουμε τον διαγωνισμό που γίνεται κάθε χρόνο. Είναι μια ξεκάθαρη εργολαβία καθαριότητας που εδώ και πάρα πολλά χρόνια ο Δήμος Άνδρου την κάνει και είναι αναμενόμενο αυτό, από τη στιγμή που δεν επαρκούν οι υπάλληλοι. Θα μπούμε σε μια πολυετή δέσμευση η οποία θα ισχύει για δύο χρόνια περίπου για να μη γίνεται κάθε χρόνο ο διαγωνισμός, γιατί είναι ένας επίπονος διαγωνισμός, για τις Υπηρεσίες, καθώς θέλει πολύ χρόνο να συνταχθεί και να βρεθεί ο ανάδοχος. Γι' αυτό και ανεβάσαμε το όριο της σύμβασης. Αυτή η σύμβαση αφορά όλο το χρόνο και έχουμε τη δυνατότητα τους καλοκαιρινούς μήνες να αυξάνουμε τους υπαλλήλους και τους χειμερινούς να τους μειώνουμε. Οι μόνιμες θέσεις είναι θέμα οργανογράμματος και ΑΣΕΠ, δεν μπορούμε μόνοι μας να προσλάβουμε κόσμο, αν μπορούσαμε θα το κάναμε".

Το περιεχόμενο της σύμβασης

Το αντικείμενο της σύμβασης, αφορά σε συγκεκριμένες ανάγκες του Δήμου Άνδρου και αυτές είναι:

  • Καθαρισμός και ευπρεπισμός κοινοχρήστων χώρων των οικισμών του Δήμου, όπου προβλέπονται να γίνουν όλες οι απαιτούμενες εργασίες περισυλλογής ελεύθερων απορριμμάτων – ασπρίσματα – εργασίες πρασίνου - καθαρισμοί –και γενικός ευπρεπισμός των κοινόχρηστων χώρων, των δρόμων, πεζοδρόμων και πλατειών των οικισμών του Δήμου.

  • Αποψιλώσεις – κλαδέματα – καθαρισμοί από αυτοφυή βλάστηση, δημοτικών οδών, μονοπατιών και κοινόχρηστων χώρων στις εκτός σχεδίου περιοχές του Δήμου. (Η επιλογή των προς καθαρισμό περιοχών θα γίνεται από τον αρμόδιο αντιδήμαρχο, με βασικά κριτήρια την πυροπροστασία περιμετρικά των οικισμών και την ασφαλή διέλευση οχημάτων και πεζών)

  • Περισυλλογή των ειδικών κάδων κομποστοποίησης και αντικατάσταση τους με κενούς, σε επιλεγμένα σημεία των οικισμών Όρμου Κορθίου και Κορθίου, σύμφωνα με το πρόγραμμα κομποστοποίησης οργανικών αποβλήτων (υπολείμματα κουζίνας) στο οποίο συμμετέχει ο Δήμος.

Ο απαιτούμενος εξοπλισμός και το ανθρώπινο δυναμικό

Για την εκτέλεση των προαναφερώμενων υπηρεσιών, ο ανάδοχος θα πρέπει να διαθέτει:

Α) κατάλληλο προσωπικό και συγκεκριμένα 20 εργάτες καθαριότητας, και

Β) απαιτούμενο υλικοτεχνικό εξοπλισμό:

  • Σακούλες απορριμμάτων μαύρες μεγάλες 120Χ120 εκ. & σακούλες μικρές για τα καλαθάκια

  • Ασβέστες για το άσπρισμα των οδών

  • Λοιπά υλικά και εργαλεία (βούρτσες, σκούπες, καρότσια ,κλπ) για τον καθαρισμό των οδών

  • Υλικοτεχνικό εξοπλισμό για τις εργασίες αποψίλωσης και κλαδεμάτων (χορτοκοπτικά, φτυάρια, πριόνια χειρός και βενζίνης, τσάπες, σκάλες κλπ)

  • Μέσα ατομικά προστασίας για τους εργαζόμενους. Για τις ανάγκες του έργου, όπως περιγράφονται στην σύμβαση, ο Δήμος θα παραχωρεί στον ανάδοχο κατάλληλα οχήματά του, αναλόγως των αναγκών και της διαθεσιμότητας.

Η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ανέρχεται στο ποσό των 842.803,20 ευρώ και η χρονική διάρκεια της σύμβασης είναι 18 μήνες, περίπου, από την ημερομηνία υπογραφής και ενεργοποίησής της, μέσω πολυετούς δέσμευσης, για την πραγματοποίηση 9.440 ημερομισθίων πλήρους απασχόλησης, με δυνατότητα χρονικής παράτασής της, κατόπιν αιτήματος του αναδόχου

Δημοτική Ενότητα Υδρούσας

Στους οικισμούς Μπατσίου και Γαυρίου προτεραιότητα θα έχουν τα εξής σημεία:

α) Μπατσί: Δρόμοι: Στροφή Παπαδάκη, Ηρώων, παραλία, Φάρος, εσωτερικός δρόμος και Ηρώων – Στιβάρι.

Πλατείες: Ηρώων και Δημαρχείου.

β) Γαύριο:

Δρόμοι: Παραλιακός, Περιφερειακός, ενδιάμεσοι δρόμοι και παράλληλος παραλιακού.

Πλατείες: Πίσω Πλατεία Δήμου και Δημοτικού Σχολείου.

Στις εκτός σχεδίου περιοχές της Δ.Ε. Υδρούσας θα γίνονται αποψιλώσεις – κλαδέματα – καθαρισμοί από αυτοφυή βλάστηση, δημοτικών οδών, μονοπατιών και κοινόχρηστων χώρων (η επιλογή των προς καθαρισμό περιοχών θα γίνεται από τον αρμόδιο αντιδήμαρχο, με βασικά κριτήρια την πυροπροστασία περιμετρικά των οικισμών και την ασφαλή διέλευση οχημάτων και πεζών) Τα ασβεστώματα (ασπρίσματα) θα γίνονται δύο φορές το μήνα στους οικισμούς Μπατσίου και Γαυρίου καθώς και τις παραμονές εθνικών και τοπικών εορτών, στους δρόμους και στις πλατείες προτεραιότητας. Επίσης, τις παραμονές τοπικών εορτών θα γίνονται ασπρίσματα στον αντίστοιχο (εορτάζοντα) οικισμό και τις παραμονές εθνικών εορτών σε επιλεγμένους οικισμούς με επιλογή από τον αντίστοιχο χωρικό αντιδήμαρχο της Δημοτικής Ενότητας ή τον Αντιδήμαρχο Καθαριότητας, κατόπιν έγκαιρης γραπτής ή προφορικής εντολής τους.

Δημοτική Ενότητα Άνδρου

Στον οικισμό Χώρας Άνδρου προτεραιότητα θα έχουν τα εξής σημεία:

α) Δρόμοι: Ξενοδοχείο «Παράδεισος», «Καΐρειος Βιβλιοθήκη», αγορά, «Αφανής Ναύτης» και οι κάθετοι δρόμοι, «Καΐρειος Βιβλιοθήκη», Ναυτικός Όμιλος, ο παράλληλος δρόμος του πεζόδρομου Χώρας, όπισθεν του αρχαιολογικού Μουσείου, Αλσάκι και σκάλες Βιολαντώς Γουλανδρή καθώς και Πλακούρας προς Αγ. Θαλασσινή και τέλος η διαδρομή από πεζόδρομο προς ψηφιακό Μουσείο (Θεόφιλου Καΐρη).

β) Πλατείες: Καϊρη, Γηροκομείου, Αγ. Γεωργίου, Αφανή Ναύτη, ελικοδρόμιο, Αγίας Όλγας, Πευκάκια, ΚΤΕΛ, Ιερού Λόχου.

Δημοτική Ενότητα Κορθίου

Στον οικισμό Όρμου Κορθίου προτεραιότητα θα έχουν τα εξής σημεία:

α) Δρόμοι: Ψάλτη Γεωργίου (πλακόστρωτο κεντρικής αγοράς), Ψάλτη Αλίκης (παραλιακός), Αγ. Νικολάου, Πευκών, Νέο Ελάφι, Κοκκινιάς και οι κάθετοι δρόμοι μεταξύ των πιο πάνω δρόμων.

β) Πλατείες: Ψάλτη Αλίκης (πλατεία έμπροσθεν του ενοριακού ναού Αγ. Νικολάου), Ηρώων (κεντρική πλατεία), Θεατράκι Αγ. Αικατερίνης, Ταξιάρχη (πλησίον αγροτικού ιατρείου).

Ενδεικτικές υπηρεσίες καθαριότητας

Οι ενδεικτικές υπηρεσίες καθαριότητας για τους παραπάνω οικισμούς είναι:

• Περισυλλογή ελεύθερων απορριμμάτων σε δημοτικούς δρόμους, πεζόδρομους, πλατείες και γενικά σε κοινόχρηστους χώρους, εκκένωση καλαθιών πεζοδρομίων και μεταφορά προς διάθεση των προϊόντων καθαρισμού σε νόμιμους χώρους απόθεσης.

• Ασβέστωμα (άσπρισμα) πεζοδρομίων-κοινοχρήστων χώρων

• Εργασίες πρασίνου (αποψίλωσης, κλαδεμάτων κλπ) σε δημοτικούς δρόμους, πλατείες και κοινόχρηστους χώρους εντός ορίων οικισμών.

• Ενημέρωση των κατοίκων για τον κανονισμό καθαριότητας και αναγκαιότητας συμμόρφωσης και τήρησης αυτού.

Ο ανάδοχος, χωρίς πρόσθετη αποζημίωση, θα είναι αποκλειστικά υπεύθυνος και θα διαθέτει τα είδη καθαρισμού προκειμένου να μπορεί να εκτελεί απρόσκοπτα τις εργασίες, που είναι σακούλες απορριμμάτων μαύρες μεγάλες 120Χ120 εκ.& σακούλες μικρές για τα καλαθάκια, ασβέστες για το άσπρισμα των οδών (τουλάχιστον ενενήντα (90) τεμάχια μηνιαίως), λοιπά υλικά και εργαλεία (βούρτσες, σκούπες, καρότσια ,κλπ) για τον καθαρισμό των οδών, υλικοτεχνικό εξοπλισμό για τις εργασίες αποψίλωσης και κλαδεμάτων (χορτοκοπτικά, φτυάρια, πριόνια χειρός και βενζίνης, τσάπες, σκάλες κλπ) και μέσα ατομικά προστασίας για τους εργαζόμενους.