Σοβαρές ανησυχίες για μείωση των προσεγγίσεων
- Πέμπτη, 19 Σεπτεμβρίου, 2024 - 06:18
Αναβρασμός επικρατεί στα νησιά "ναυαρχίδες" του τουρισμού στις Κυκλάδες, μετά την απόφαση της κυβέρνησης να αυξήσει τα τέλη των επιβατών κρουαζιέρας, αιφνιδιάζοντας και προκαλώντας δυσφορία τόσο στους εκπροσώπους του κλάδου, όσο και του τουρισμού γενικότερα.
Ήδη οι αντιδράσεις έχουν πάρει μεγάλες προεκτάσεις με τους φορείς της Μυκόνου και της Σαντορίνης να κάνουν λόγο για απρόβλεπτες και επιβλαβείς συνέπειες στις τουριστικές επιχειρήσεις των νησιών.
Για το θέμα, με επιστολή του προς τον πρωθυπουργό ζητάει την επανεξέταση του θέματος, ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Μυκόνου, ενώ για μία κακή πολιτική απόφαση, η οποία ψάχνει εξιλαστήρια θύματα, κάνει λόγο ο Σύλλογος Εμπόρων και Επαγγελματιών Θήρας.
"Η απόφαση αυτή μας αιφνιδίασε"
Τις σοβαρές του ανησυχίες για τις πιθανές επιπτώσεις που θα έχει στην κρουαζιέρα, την τουριστική βιομηχανία, αλλά και στην τοπική κοινωνία της Μυκόνου, από την υπερβολική αύξηση του τέλους επιβατών, εκφράζει με ανοικτή επιστολή του προς τον πρωθυπουργό ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου, Αθανάσιος Κουσαθανάς - Μέγας, τονίζοντας παράλληλα της απόφασης δεν προηγήθηκε διαβούλευση ή προειδοποίηση, με αποτέλεσμα να αιφνιδιαστούν οι φορείς του τουρισμού.
"Ενώ αναγνωρίζουμε την ανάγκη προσαρμογής της τρέχουσας δομής των τελών, η οποία είναι πράγματι χαμηλή σε σύγκριση με άλλα ευρωπαϊκά λιμάνια, μια αύξηση όμως κατά 60 φορές παραπάνω, από 0,35 σε 20 ευρώ, αποτελεί ένα πρωτοφανές άλμα. Ένα τέτοιο μέτρο, αν και αποσκοπεί στην αντιμετώπιση του σημειακού προβλήματος του υπερτουρισμού, θα μπορούσε να έχει μια σειρά από απρόβλεπτες και επιβλαβείς συνέπειες, ιδίως για τις μικρές επιχειρήσεις στη Μύκονο, που βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στα έσοδα που παράγουν οι επισκέπτες κρουαζιέρας", τονίζει, μεταξύ άλλων.
Ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου ζητά από τον πρωθυπουργό και τους αρμόδιους υπουργούς στους οποίους και κοινοποιεί την ανοικτή επιστολή του, να επανεξετάσουν το θέμα, προτείνοντας η όποια αύξηση να είναι σε αρμονία με τις τιμές άλλων λιμανιών της ευρύτερης περιοχής και να εφαρμοστεί σταδιακά.
"Οι υπερβολικές αυξήσεις, θα οδηγήσουν σε μείωση της κίνησης των κρουαζιερόπλοιων, θα αποθαρρύνουν τις εταιρείες από το να επιλέγουν τη Μύκονο ως τακτικό σταθμό τους, και κατ' επέκταση θα προκαλέσουν ύφεση στις τοπικές επιχειρήσεις. Η ισορροπία είναι κλειδί για τη διατήρηση της ελκυστικότητας και της οικονομικής προοπτικής του νησιού μας. Η Μύκονος έχει αναπτύξει ένα μοναδικό οικοσύστημα όπου οι παραδοσιακοί τουρίστες και οι επισκέπτες κρουαζιέρας συνυπάρχουν αρμονικά, συμβάλλοντας στη ζωτικότητα του νησιού όλο το χρόνο. Η στρατηγική μας στοχεύει στην επέκταση της τουριστικής περιόδου μέχρι και τον Δεκέμβριο, διασφαλίζοντας ότι η κρουαζιέρα θα συνεχίσει να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην οικονομία του νησιού, προσφέροντας παράλληλα υψηλό επίπεδο υπηρεσιών στους επισκέπτες", επισημαίνει.
Ο κ. Κουσαθανάς ζητά επίσης, τα έσοδα από την όποια αύξηση στα τέλη επιβατών κρουαζιέρας και αν αποφασιστεί τελικά, να επενδυθούν άμεσα στις λιμενικές υποδομές και στην στήριξη της βιώσιμης ανάπτυξης του νησιού, προκειμένου η Μύκονος να διατηρηθεί ως τόπος ανταγωνιστικού προορισμού.
"Η τοπική κοινωνία της Μυκόνου ανησυχεί και πιστεύει ότι με τις τεράστιες αυξήσεις τελών που έχουν αναγγελθεί θα υπάρξει άμεση δραματική μείωση των κρουαζιερόπλοιων αλλά και των επισκεπτών στον προορισμό μας.
Σας καλούμε να επανεξετάσετε την προτεινόμενη δραστική αύξηση των τελών, η οποία στοχοποιεί τόσο την κρουαζιέρα όσο και την Μύκονο και η οποία θα μπορούσε να θέσει σε κίνδυνο τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα του τουριστικού τομέα του τόπου μας. Μια πιο ισορροπημένη προσέγγιση, σε συνδυασμό με προσεκτικό σχεδιασμό και διαβούλευση με τα τοπικά ενδιαφερόμενα μέρη, θα μας επιτρέψει να διαχειριστούμε τον τουρισμό με υπευθυνότητα, συνεχίζοντας παράλληλα να προωθούμε την Ελλάδα ως κορυφαίο παγκόσμιο προορισμό", καταλήγει στην επιστολή του ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου.
"Δεν θα γίνουμε τα εξιλαστήρια θύματα μιας κακής πολιτικής"
Στο ίδιο μήκος κύματος, κινείται και η ανακοίνωση διαμαρτυρίας που εξέδωσε ο Σύλλογος Εμπόρων και Επαγγελματιών Θήρας, μέσω της οποίας κάνει σαφές ότι σε καμία περίπτωση οι φορείς τουρισμού της Σαντορίνης δεν θα γίνουν τα εξιλαστήρια θύματα μίας κακής πολιτικής, με μόνο σκοπό την είσπραξη και άλλων χρημάτων.
"Με μεγάλη έκπληξη ακούσαμε την εξειδίκευση των μέτρων για την κρουαζιέρα, μας εντυπωσίασε το ύψος των 20 ευρώ που θα επιβληθεί σε όσους επισκέπτες θέλουν να επισκεφθούν τον τόπο μας.
Εμείς σαν Σύλλογος ανέκαθεν υποστηρίζαμε την επιβολή τέλους, αντίστοιχο με αυτό που έχει επιβληθεί και σε άλλους διεθνής προορισμούς, όπως στη Βενετία, το Ντουμπρόβνικ και της Μαγιόρκα, ώστε ο τόπος μας να μπορεί να διαχειριστεί τα προβλήματα που προκύπτουν και αυτά είναι πολλά και με ένταση. Δεν είμαστε εμείς αυτοί που θα πρέπει να γίνουν εξιλαστήρια θύματα μιας κακής πολιτικής, που μόνο σκοπό θα έχει την είσπραξη και άλλων χρημάτων για την κακώς εννοούμενη χρήση τους από τα υπουργεία για τις λιμενικές υποδομές, δεν έχουμε δει τίποτε έως τώρα) αλλά και για τη διαφήμιση της χώρας μας", αναφέρει ο Σύλλογος, υποστηρίζοντας ταυτόχρονα ότι η κρουαζιέρα για τη Σαντορίνη αποτελεί τη ζωογόνο δύναμη των επιχειρήσεων τουρισμού, ενώ ταυτόχρονα λειτουργεί και ως διαφημιστική καμπάνια στο εξωτερικό.
Στη συνέχεια, ο Σύλλογος αναφέρει μία σειρά από δεδομένα, βάση των οποίων, όπως υποστηρίζει, αναδεικνύουν τα κακώς κείμενα της ημερήσιας ροής των επισκεπτών της κρουαζιέρας στο νησί, υποστηρίζει ότι τα τέλη της κρουαζιέρας πρέπει να αποδίδονται στον τόπο άφιξης και να είναι ίδιο για όλους τους προορισμούς της χώρας.
"Αναφέρουμε ορισμένα από αυτά ώστε να μπορέσουμε να καταλάβουμε πως επηρεάζει τη ζωή μας η ημερήσια ροή αυτών των επισκεπτών. Λιμενικές υποδομές με ανεπάρκεια εξυπηρέτησης αυτών των ροών. Οργάνωση προγράμματος ροής κρουαζιερόπλοιων (Birth allocation), για τη σωστή διαχείριση των πλοίων με όχι ταυτόχρονη άφιξη, αλλά και διασπορά τους σε όλη την χρονική (εβδομαδιαία) διάρκεια. Τελεφερίκ για την έξοδο των επισκεπτών προς την πόλη με μικρή δυνατότητα, (κατασκευή νέου και ανακατασκευή του υπάρχοντος). Οδική ανεπάρκεια με δρόμους στενούς αλλά και χωρίς φωτισμό. Χώροι στάθμευσης στους προορισμούς των εκδρομών ( υπάρχει μεγάλη έλλειψη με αποτέλεσμα να συνωστίζονται τα λεωφορεία). Οργάνωση ροής των εκδρομών από υπηρεσία του Δήμου ώστε να μπορούν χωρίς πρόβλημα να επισκέπτονται όλα τα σημεία του τόπου μας και όχι ταυτόχρονα. Ναύδετα, ώστε να σβήνουν οι μηχανές των πλοίων και να μην επιβαρύνουν το περιβάλλον μας. Απορρίμματα. Πιστεύουμε ότι δικαίως ζητούσαμε και ζητάμε την επιβολή τέλους, αντίστοιχο με αυτό που έχει επιβληθεί και σε άλλους διεθνής προορισμούς, για τη διαχείριση όλων των προβλημάτων που δημιουργούνται. Το Τέλος αυτό να αποδίδεται στον τόπο άφιξης και να είναι ίδιο για όλους τους προορισμούς της χώρας μας", καταλήγει η επιστολή του Συλλόγου.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Κρουαζιέρα: Υπό προϋποθέσεις η επανεξέταση του ύψους για τα τέλη επιβατών σε Σαντορίνη και Μύκονο
30 Οκτ. 2024 - 9:08 - Στο προσκήνιο η ορθή διαχείριση της κρουαζιέρας
2 Οκτ. 2024 - 6:18 - Αναγνωρίζεται η επιτυχία διαχείρισης της κρουαζιέρας στη Μύκονο
28 Αυγ. 2024 - 19:00 - ΕΛΣΤΑΤ: Πτώση για τον τουριστικό τζίρο σε Μύκονο και Σαντορίνη
16 Αυγ. 2024 - 8:13 - Σαντορίνη: «Ελαττώστε μετακινήσεις, έρχονται 17.000 από κρουαζιερόπλοια»
23 Ιουλ. 2024 - 18:01