Έργο ύψους 300.000 ευρώ για την κατασκευή νέων αγωγών μεταφοράς του νερού προς αντικατάσταση των προβληματικών τμημάτων στην Πάρο

Στόχος ο περιορισμός της κατανάλωσης νερού

Ένα έργο πνοής το οποίο θα εκσυγχρονίσει τα δίκτυα ύδρευσης στο νησί της Πάρου, ετοιμάζεται από την ΔΕΥΑ Πάρου, η οποία και προκήρυξε έναν ανοιχτό διαγωνισμό για το έργο της αντικατάστασης των ελαττωματικών δικτύων ύδρευσης σε πολλά διαφορετικά σημεία του νησιού, προϋπολογισμού 300.000 ευρώ.

Το έργο αυτό αφορά στην κατασκευή νέων αγωγών μεταφοράς του νερού προς αντικατάσταση προβληματικών τμημάτων δικτύων, αφού το υφιστάμενο δίκτυο ύδρευσης αποτελείται από αγωγούς P.V.C. διαφόρων διατομών, το οποίο έχει κατασκευαστεί πριν από τουλάχιστον 30 χρόνια και πλέον χρήζει αντικατάστασης, καθώς εμφανίζει συνεχώς βλάβες και σημαντικές διαρροές νερού.

Γ. Μπαφίτης: "Για να περιορίσουμε την κατανάλωση, πρέπει να αντικαταστήσουμε τα ελαττωματικά δίκτυα"

Ο πρόεδρος της ΔΕΥΑ Πάρου, Γιώργος Μπαφίτης, μίλησε στην "Κοινή Γνώμη" για το έργο και τα όσα αναμένεται να προσφέρει στο νησί της Πάρου. Συγκεκριμένα, τόνισε, ότι, "έχουμε κάνει μία προκήρυξη ενός σημαντικού έργου προϋπολογισμού ύψους 300.000 ευρώ για να αντικαταστήσουμε τα δίκτυα ύδρευσης σε κάποιες περιοχές της Πάρου, που παρουσιάζουν σημαντικές βλάβες. Είπαμε ότι για να περιορίσουμε την κατανάλωση, ένας από τους τρόπους που υπάρχουν εκτός από τους άλλους που συζητάμε κατά καιρούς, είναι να αντικαταστήσεις τα ελαττωματικά δίκτυα. Έχουμε στο μυαλό μας να κάνουμε ακόμα μία προκήρυξη εκτός από αυτή, ύψους εξίσου 300.000 ευρώ. Η μία θα φορά την νοτιοανατολική Πάρο και η άλλη την περιοχή της Παροικιάς και την κεντρική Πάρο με σκοπό να αντικατασταθούν στο σύνολο τους, τα ελαττωματικά δίκτυα για να γίνει το κομμάτι της ύδρευσης όσο καλύτερο γίνεται στις συγκεκριμένες περιοχές. Μιλάμε για αντικατάσταση σωληνώσεων και των παλιών δικτύων που παρουσιάζουν διαρροές οι οποίες προκαλούν διάφορα προβλήματα".

Παράλληλα, ο κ. Μπαφίτης αναφέρθηκε στο θέμα των συνενώσεων των ΔΕΥΑ και στην απόφαση που αναμένεται αυτό το διάστημα. Συγκεκριμένα, είπε, πως, "αυτή τη στιγμή όλα τα έργα είναι γνωστά, καθώς υπάρχει παράλληλα σε εξέλιξη η απόφαση η οποία θα ανακοινωθεί μέσα στον Οκτώβριο και αφορά στις συνενώσεις των ΔΕΥΑ κι αν αυτές θα αγγίξουν και τη ΔΕΥΑ Πάρου. Προς το παρόν βρισκόμαστε ακόμα στην εκτίμηση ότι δεν θα συμπεριληφθούμε στη συγκεκριμένη συγχώνευση αλλά θα πρέπει να περιμένουμε το νομοσχέδιο που θα βγει σε διαβούλευση και ότι παρατηρήσεις έχουμε θα τις θέσουμε. Είμαστε λοιπόν σε αναμονή και θα μάθουμε σύντομα".

Γενική περιγραφή του νέου δικτύου

Όπως προαναφέρθηκε, με το παρόν έργο θα αντικατασταθούν παλαιά προβληματικά τμήματα δικτύων τα οποία παρουσιάζουν συνεχώς βλάβες, ενώ ορισμένα διέρχονται και μέσα από ιδιοκτησίες καθιστώντας έτσι δύσκολη την επισκευή τους σε περίπτωση ζημιάς. Όλα τα νέα δίκτυα θα κατασκευαστούν εξολοκλήρου από αγωγούς πολυαιθυλενίου 3ης γενιάς (ΡΕ100), διαφόρων διατομών και αντοχής 16 ατμοσφαιρών. Όλες οι ενώσεις θα γίνουν κολλητές και όχι όμως με μηχανικούς συνδέσμους. Σε αρκετά σημεία διέλευσης των νέων αγωγών, ο παλαιός θα καταργείται τελείως, ενώ σε άλλα που η κατάσταση των υφιστάμενων δικτύων είναι ικανοποιητική, η τοποθέτηση νέων αγωγών θα γίνει με τρόπο που δε θα προξενήσει βλάβες και ζημιές.

Στα σημεία που υποδεικνύονται στα σχέδια και σε συνεννόηση με την Τεχνική Υπηρεσία, θα γίνονται οι ενώσεις με τα τοπικά δίκτυα διανομής. Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί και στα υπογειοποιημένα δίκτυα τηλεφωνίας και ηλεκτρικού ρεύματος που διέρχονται πλησίον της διαδρομής των νέων δικτύων. Ο ανάδοχος οφείλει να μεριμνήσει για να λάβει τα απαραίτητα δεδομένα από τους αντίστοιχους παρόχους (ΟΤΕ, ΔΕΗ, ΔΕΥΑΠ, κτλ.) με στόχο την αποφυγή βλαβών σε δίκτυα τρίτων.

Κατασκευή των νέων αγωγών

Το μεγαλύτερο μέρος των ορυγμάτων για την τοποθέτηση των αγωγών, προβλέπεται να κατασκευαστεί με ειδικό μηχάνημα με τροχό, έτσι ώστε ο τραυματισμός του οδοστρώματος να είναι ο μικρότερος δυνατός, η διάνοιξη να γίνει με ακρίβεια και η αποκατάσταση να είναι ευκολότερη και οικονομικότερη. Στις περιπτώσεις που γίνουν με σκαπτικό μηχάνημα, πριν από οποιαδήποτε εκσκαφή επί ασφαλτοστρωμένου ή τσιμεντοστρωμένου οδοστρώματος, θα γίνεται κοπή με ασφαλτοκόπτη.

Στο τμήμα δεξαμενή Αγίας Υπακοής έως διασταύρωση για Απάτι θα τοποθετηθεί ένας αγωγός, ο οποίος θα αντικαταστήσει τον παλαιό προβληματικό αγωγό που παρουσιάζει συνεχώς βλάβες, ενώ σχεδόν στο σύνολο του διέρχεται μέσα από ιδιοκτησίες δημιουργώντας προστριβές με τους ιδιοκτήτες. Στο τμήμα πέταλο Λευκών θα τοποθετηθεί ένας αγωγός ο οποίος θα τροφοδοτεί τη δεξαμενή των Λευκών, αντικαθιστώντας τον παλαιό αγωγό ο οποίος διέρχεται μέσα από το βυζαντινό μονοπάτι, και ένας αγωγός, ο οποίος θα αντικαταστήσει τον παλαιό προβληματικό αγωγό, ο οποίος παρουσιάζει συνεχώς βλάβες.

Στο τμήμα πέταλο Λευκών έως αντλιοστάσιο Λευκών θα τοποθετηθεί ένας αγωγός Φ110, ο οποίος θα αντικαταστήσει τον παλαιό προβληματικό αγωγό που παρουσιάζει συνεχώς βλάβες, ενώ σχεδόν στο σύνολο του διέρχεται μέσα από ιδιοκτησίες, δημιουργώντας προστριβές με τους ιδιοκτήτες, ενώ στο τμήμα νέα δεξαμενή Μαραθίου έως δεξαμενή Χωριουδάκι θα τοποθετηθεί ένας αγωγός Φ110, ο οποίος θα μεταφέρει το νερό από την νέα δεξαμενή Μαραθίου έως τη δεξαμενή Χωριουδάκι, με στόχο να τροφοδοτηθεί η συγκεκριμένη δεξαμενή με κατάλληλο νερό από το δίκτυο της ΔΕΥΑΠ και να καταργηθεί η παλιά γεώτρηση που παρουσιάζει προβλήματα επάρκειας και ποιότητας νερού.

Έργα αποκατάστασης

Στο τέλος της κατασκευής κάθε τμήματος και αφού γίνουν όλες οι απαραίτητες δοκιμές στεγανότητας αλλά και οι συνδέσεις με τα τοπικά δίκτυα, θα γίνει αποκατάσταση του οδοστρώματος. Σε τμήματα που θα κριθεί ότι η βλάβη στο οδόστρωμα είναι εκτεταμένη, όπως σε σημεία κάθετων διαβάσεων του δρόμου ή τοποθέτησης φρεατίου, θα μπορεί να ζητηθεί από την Υπηρεσία αποκατάσταση του οδοστρώματος σε όλο το πλάτος.

Ως υλικό κατασκευής του νέου αγωγού επιλέγεται το πολυαιθυλένιο. Η επιλογή του, αντί του PVC γίνεται γιατί δεν έχει πια υψηλότερο κόστος, ενώ παρουσιάζει μικρότερες απώλειες τριβής και ταυτόχρονα έχει πολύ καλύτερη αντοχή σε θραύση και βελτιωμένες μηχανικές ιδιότητες σε σχέση με το PVC. Το βασικότερο, όμως, είναι ότι οι ενώσεις των αγωγών στα δίκτυα γίνονται με κόλληση, γεγονός που μηδενίζει την πιθανότητα εμφάνισης διαρροών, σε αντίθεση με το PVC που οι ενώσεις γίνονται με ελαστικό παρέμβυσμα κάθε 6 μέτρα και αυξάνει την πιθανότητα εμφάνισης απωλειών νερού. Στις θέσεις που ο αγωγός συναντά τεχνικά του οδικού δικτύου εντός του αστικού ιστού, τα οποία δε βρίσκονται σε βάθος μεγαλύτερο του ενός μέτρου, θα ανοίγεται με αδιατάρακτη κοπή οπή στα δύο άκρα του τεχνικού και ο αγωγός θα στερεώνεται καταλλήλως.

Ετικέτες: