Ο Δήμος εκδήλωσε το ενδιαφέρον του για συμμετοχή στη διακήρυξη του ΤΕΕ για κατασκευή πρότυπων διαβάσεων στις σχολικές μονάδες του νησιού

"Έξυπνες" διαβάσεις για τους μαθητές της Πάρου

Στα ευρωπαϊκά πρότυπα, ετοιμάζεται να μπει ο Δήμος Πάρου, αναφορικά με τη προστασία των μαθητών κατά τη μετάβαση τους στα σχολεία.

Συγκεκριμένα, η Δημοτική Επιτροπή εκδήλωσε ενδιαφέρον στην πρόταση του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΤΕΕ) για το έργο της κατασκευής έξυπνων πρότυπων διαβάσεων σχολείων, με στόχο τη δημιουργία ασφαλούς περιβάλλοντος διάβασης μαθητών και αύξηση επιπέδου οδικής ασφάλειας των οδών που εφάπτονται με τα σχολεία.

Κ. Μπιζάς: "Ένα τέτοιο έργο είναι απαραίτητο για την προστασία των παιδιών"

Ο δήμαρχος Πάρου, Κώστας Μπιζάς, μίλησε στην "Κοινή Γνώμη" για την πρόταση του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος και την αποδοχή της από τον Δήμο. Συγκεκριμένα, τόνισε, ότι, "το έργο θα υλοποιηθεί από το ΤΕΕ και θα λάβει χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης. Το ΤΕΕ μας ζήτησε πριν λίγο διάστημα, να προτείνουμε συγκεκριμένες διαβάσεις με σειρά προτεραιότητας, κοντά σε σχολεία και βρεφονηπιακούς σταθμούς. Οπότε πήραμε την απόφαση μέσω της Δημοτικής Επιτροπής και προτείναμε με σειρά προτεραιότητας συγκεκριμένες διαβάσεις που είναι απαραίτητες για το νησί μας. Αυτή η λίστα καθώς και τα απαραίτητα έγγραφα που ζητάει το ΤΕΕ, θα αποσταλούν και έπειτα εκείνοι, αναλόγως τους πόρους που θα έχουν, θα προχωρήσουν και θα τις υλοποιήσουν. Προφανώς θα κάνει διαγωνισμούς, ώστε να βρεθούν ανάδοχοι για να προχωρήσει το έργο".

Την ίδια στιγμή, ο κ. Μπιζάς, μίλησε για την σπουδαιότητα ενός τέτοιου έργου αναφορικά με την ασφάλεια των παιδιών του νησιού, επισημαίνοντας πως "οι διαβάσεις είναι σε ευρωπαϊκά πρότυπα και σίγουρα είναι πολύ χρήσιμες και απαραίτητες, γιατί η Πάρος έχει 26 σχολικές μονάδες, έχει και βρεφονηπιακούς σταθμούς. Οπότε ένα τέτοιο έργο είναι απαραίτητο για την προστασία των παιδιών και για τη θετική εικόνα που μπορεί να βγάλει το νησί προς τα έξω. Θεωρούμε πολύ στοχευμένη και σωστή τη δράση και ευελπιστούμε να ενταχθούν όσες περισσότερες διαβάσεις είναι εφικτό, από αυτές που στείλαμε".

Η λίστα με τις προτεινόμενες διαβάσεις

Ο Δήμος Πάρου, απέστειλε στο Τ.Ε.Ε.. τη λίστα με τις προτεινόμενες υφιστάμενες σχολικές διαβάσεις με σειρά προτεραιότητας που επιθυμεί να εντάξει στο έργου και να αναβαθμίσει σε πρότυπες.

Οι θέσεις διαβάσεων µε σειρά προτεραιότητας είναι:

1) Παροικία: Οδός Νικολάου Στέλλα (κάτωθι 1ου ∆ηµοτικού Παροικίας)

2) Παροικία: Οδός Αγίας Θεοκτίστης (Γυµνάσιο Παροικίας)

3) Παροικία: Οδός Αγίας Θεοκτίστης (2ο ∆ηµοτικό Παροικίας)

4) Παροικία: Οδός Αναστασίου Ορλάνδου (3ο Νηπιαγωγείο Παροικίας)

5) Παροικία: Οδός Φιλοθέου Ζερβάκου (ΕΠΑΛ)

6) Νάουσα :Ανώνυµη οδός( ∆ηµοτικό Νάουσας)

7) Νάουσα :Ανώνυµη οδός( Γυµνάσιο Νάουσας)

8) Νάουσα :Ανώνυµη οδός ( Λύκειο Νάουσας)

9) Κώστος: Ανώνυµη οδός ( ∆ηµοτικό /Νηπιαγωγείο)

10) Μάρµαρα: Ανώνυµη οδός (Νηπιαγωγείο)

11) Μάρµαρα: Ανώνυµη οδός (Γυµνάσιο)

12) Παροικία: Οδός Νικολάου Στέλλα (Παιδικός Σταθµός Παροικίας)

13) Παροικία: Πλατεία Αγ.Νικολάου (κάτωθι 1ου ∆ηµοτικού Παροικίας)

Η λίστα θα πρέπει να συνοδεύεται από τα παρακάτω αποδεικτικά:

  • Οριζοντιογραφία ή απόσπασµα από το Google Maps, όπου να προσδιορίζεται η θέση της εκάστοτε διάβασης.

  • Το Φ.Ε.Κ. µε το οποίο προκύπτει ότι ο ∆ήµος έχει υποχρέωση συντήρησης των οδικών τµηµάτων όπου θα κατασκευαστούν οι πρότυπες διαβάσεις.

  • Τα πληθυσµιακά στοιχεία του ∆ήµου σύµφωνα µε την απογραφή του 2021

  • Αστυνοµική απόφαση για τον καθορισµό του ορίου ταχύτητας. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει, αρκεί σχετική απόφαση των αρµοδίων οργάνων έκαστου ∆ήµου ή δήλωση του διευθυντή της τεχνικής υπηρεσίας που έχει την αρµοδιότητα συντήρησης του οδικού δικτύου από την οποία θα προκύπτει το όριο ταχύτητας ανά οδικό άξονα.

Τι αφορά το έργο

Στην έκθεση που απέστειλε το ΤΕΕ, στους Δήμους, αναφέρεται, ότι έχει παρατηρηθεί ότι το µεγαλύτερο ποσοστό των ατυχηµάτων στους δρόµους προκαλούνται από ανθρώπινο λάθος και τα περισσότερα ατυχήµατα στα οποία εµπλέκεται πεζός συµβαίνουν λόγω της κακής ποιότητας υποδοµής των διαβάσεων. Αντικείµενο της συµφωνίας - πλαίσιο είναι η ανάπτυξη έξυπνων πρότυπων διαβάσεων σχολείων στους ∆ήµους της χώρας για τη δηµιουργία ασφαλούς περιβάλλοντος διάβασης µαθητών και την αύξηση του επιπέδου της οδικής ασφάλειας των οδών που εφάπτονται στα σχολεία.

Στο πλαίσιο του έργου της συµφωνίας -πλαίσιο, κάθε ∆ήµος κλήθηκε να προτείνει διαβάσεις προκείµενες σε σχολικές µονάδες. Το Σύστηµα Έξυπνης ∆ιάβασης Πεζών έξω από τα σχολεία, είναι ένα πρωτοποριακό σύστηµα, το οποίο εξασφαλίζει την ασφαλή διέλευση των µαθητών και πεζών στην περιοχή παρέµβασης. Πιο συγκεκριµένα, το σύστηµα θα ενεργοποιείται µε την παρουσία µαθητή ή πεζού, ώστε να ενισχύεται η προσοχή τόσο των µαθητών, όσο και των διερχόµενων από τη διάβαση οχηµάτων. Αποτέλεσµα της ενεργοποίησης είναι ο φωτισµός της πεζοδιάβασης από τις συσκευές σήµανσης τύπου LED, οι οποίες είναι ενσωµατωµένες τόσο στην άσφαλτο όσο και στο πεζοδρόµιο, αλλά και η ταυτόχρονη ενεργοποίηση των κατακόρυφων πινακίδων σηµατοδότησης LED, επιτυγχάνοντας το επιθυµητό αποτέλεσµα φωτεινής σήµανσής της.

Το σύστηµα θα είναι αυτόνοµο και θα ηλεκτροδοτείται από ηλιακούς συλλέκτες. Το έργο συνολικά αφορά την κατασκευή οκτακοσίων σαράντα τριών (843) προτύπων έξυπνων διαβάσεων + 50% προαίρεση, το οποίο θα περιλαµβάνει την προµήθεια και εγκατάσταση εξοπλισµού λογισµικού και κάθε υλικό και εργασία που θα απαιτηθεί καθώς και τις τελικές δοκιµές καλής λειτουργίας ώστε µια απλή διάβαση πεζών έξω από ένα σχολείο να αναβαθµιστεί σε πρότυπη.

Από τι αποτελείται η πρότυπη "έξυπνη" διάβαση

Κάθε πρότυπη έξυπνη διάβαση θα αποτελείται από τα ακόλουθα υποσυστήµατα:

1. Συσκευές αφής πεζών νέου τύπου. Οι συσκευές αφής πεζών, θα χρησιµοποιούνται για την χειροκίνητη ενεργοποίηση του συστήµατος έξυπνης διάβασης πεζών και θα εγκαθίστανται πάντα ανά ζεύγη σε κάθε διάβαση.

2. Συσκευές φωτεινής σήµανσης οδοστρώµατος και πεζοδροµίου τύπου LED. Οι συσκευές φωτεινής σήµανσης οδοστρώµατος και πεζοδροµίου, θα εγκατασταθούν σε όλο το µήκος της κάθε διάβασης πεζών, εκατέρωθεν του κάθε zebra line της πεζοδιάβασης και σε απόσταση ενός µέτρου (1m) µεταξύ τους, µε σκοπό την καλύτερη οριοθέτησή της και την ενίσχυση της οριζόντιας σήµανσης.

3. Κεντρική µονάδα ελέγχου συσκευών φωτεινής σήµανσης. Οι συσκευές φωτεινής σήµανσης τύπου LED, πεζοδροµίου και οδοστρώµατος θα συνοδεύονται µε την κεντρική µονάδα ελέγχου. Η µονάδα ελέγχου θα πρέπει να περιλαµβάνει κατάλληλο τροφοδοτικό και ελεγκτή. Θα διαχειρίζεται κατάλληλα τη λειτουργία όλων των φωτεινών συσκευών σήµανσης που συνδέονται σε αυτή.

4. Πινακίδες Π21 µε εσωτερικό LED φωτισµό.

5. Αισθητήρες καταµέτρησης και ανάλυσης κυκλοφοριακών στοιχείων

6. ∆ιαγράµµιση οδοστρώµατος µε θερµοπλαστικό υλικό

7. Πλακοστρώσεις πεζοδροµίων, νησίδων κ.λ.π.

8. Φωτοβολταϊκοί συλλέκτες για την τροφοδοσία του συστήµατος έξυπνης διάβασης πεζών

9. Εργασίες διάβασης καλωδίων, αποκατάσταση ασφαλτοτάπητα διάβασης, ταπείνωση πεζοδροµίων και νησίδων

10. Υπηρεσίες συντήρησης εξοπλισµού και λογισµικού συστήµατος για 8 µήνες (παραγωγική λειτουργία) και 24 µήνες (εγγυηµένη λειτουργία)