Κοινό μέτωπο ενάντια στο τέλος της κρουαζιέρας
- Παρασκευή, 18 Οκτωβρίου, 2024 - 06:18
Συνεχείς και έντονες είναι οι αντιδράσεις στο νησί της Σαντορίνης, από τη στιγμή που έγινε γνωστή η είδηση, ότι η κυβέρνηση ετοιμάζεται να προβεί σε μεγάλες αυξήσεις σχετικά με το τέλος εισόδου προορισμού στους επιβάτες της κρουαζιέρας, που θα φτάνει τα 20 ευρώ.
Στις 24 Σεπτεμβρίου, είχε σταλεί ένα έγγραφο στην Δημοτική Αρχή, με το οποίο οι εννέα δημοτικοί σύμβουλοι που το υπέγραφαν, ζητούσαν άμεση σύγκλιση Δημοτικού Συμβουλίου, ώστε να συζητηθεί το θέμα. Στο πρόσφατο Συμβούλιο, εν τέλει, βρέθηκε στο τραπέζι των συζητήσεων το συγκεκριμένο ζήτημα, με άπαντες να τοποθετούνται και να αντιδρούν στη μεταρρύθμιση που προωθεί η πολιτεία. Αποτέλεσμα της συζήτησης, ήταν να εγκριθεί ομόφωνα το ψήφισμα, το οποίο θα σταλεί στην κυβέρνηση από τον Δήμο Θήρας και έχει ως εξής:
Το ψήφισμα του Δήμου Θήρας
"Όπως έχει αναφερθεί στις πρόσφατες ανακοινώσεις του Πρωθυπουργού και των συναρμόδιων Υπουργών για την επιβολή τέλους εισόδου προορισμού για την κρουαζιέρα, το Δημοτικό Συμβούλιο Θήρας, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαίτερες ανάγκες και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει το νησί, εκδίδει το παρακάτω ψήφισμα:
- Αιτούμαστε από την Κυβέρνηση, όπως η επιβολή του τέλους Εισόδου Προορισμού καθώς και το ύψος αυτού να ορίζεται με Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Θήρας σύμφωνα με την παράγραφο 5 του ισχύοντος Συντάγματος 1975/1986/2001/2008 και το άρθρο 9 του Ευρωπαϊκού Χάρτη Τοπικής Αυτονομίας ο οποίος κυρώθηκε με τον Ν. 1850/1989.
- Αιτούμαστε από την Κυβέρνηση, όπως το Τέλος Εισόδου να αποτελεί εξολοκλήρου έσοδο του Δήμου Θήρας προκειμένου να χρησιμοποιηθεί ως μόχλευση βελτίωσης της ποιότητας ζωής των πολιτών, βελτίωσης των υποδομών μας και άμβλυνσης θεμάτων που αφορούν την καθημερινότητά μας".
Ν. Ζώρζος: "Θα έπρεπε το τέλος να εισπράττεται από τον Δήμο εξολοκλήρου"
Αρχικά στη συζήτηση επί του θέματος, τον λόγο πήρε ο δήμαρχος, Νίκος Ζώρζος, ο οποίος ανέφερε πως, "το θέμα του τέλους έχει δύο άξονες. Ένας εξ αυτών είναι για ποιο λόγο η κυβέρνηση να έχει το δικαίωμα επιβολής και όχι ο Δήμος, και ο δεύτερος άξονας αναφέρεται στο δικαίωμα του Δήμου να καθορίζει το ύψος του τέλους ανάλογα την περίοδο καθώς είναι συχνό να αλλάζουν οι συνθήκες και κατ' επέκταση και η πολιτική. Στο παρελθόν είχα ζητήσει σε συνεντεύξεις μου τη δυνατότητα επιβολής τέλους. Η ρύθμιση των ροών δεν θα επιτευχθεί με την επιβολή τέλους κατά τη γνώμη μου, αλλά με την εφαρμογή του Berth Allocation. Δεν πρέπει ως Δήμος να μπαίνουμε στη λογική αν είναι φτηνό ή ακριβό το τέλος, θα έπρεπε το τέλος να εισπράττεται από τον Δήμο εξολοκλήρου, καθώς αυτά τα χρήματα είναι αναγκαία για υποδομές, αναπλάσεις, σχολεία, καθώς η κοινωνία τα έχει ανάγκη. Δεν πρέπει να κατευθυνθεί στα λιμενικά ταμεία, καθώς είναι επίφοβο να τα απομακρύνουν διοικητικά από τους Δήμους. Η πρόταση για το ψήφισμα προσπαθεί να συνθέσει και όχι να διαιρέσει τις απόψεις για το θέμα, λαμβάνοντας υπόψιν ότι δεν πρέπει να απωλέσουμε το δικαίωμα μας να καθορίζουμε ως Δήμος αυτά που πρέπει. Υπάρχουν εταιρείες κρουαζιέρας οι οποίες φέρνουν στο νησί υψηλής οικονομικής δυνατότητας επισκέπτες οι οποίοι ούτε καν θα παρατηρήσουν το τέλος εισόδου στο νησί, είναι όμως δεδομένο ότι οι εταιρείες κρουαζιέρας δεν μπορούν να βγάλουν τη Σαντορίνη από τον χάρτη των διαδρομών τους".
Μ. Ορφανός: "Η συγκεκριμένη αύξηση, αποτελεί ακόμη ένα πλήγμα για τον τουρισμό της Σαντορίνης"
Στη συνέχεια, το λόγο πήρε ο επικεφαλής της Δημοτικής Παράταξης "ΤΩΡΑ για τη Σαντορίνη και τη Θηρασιά", Μανώλης Ορφανός, ο οποίος δήλωσε ότι δεν είναι κατά της επιβολής του τέλους και υποστήριξε πως πρέπει να εφαρμοστεί, καθώς αποτελεί ένα πάγιο αίτημα των Λιμενικών Ταμείων για πολλά χρόνια. Συγκεκριμένα, τόνισε, ότι, "το υφιστάμενο τέλος των 0,35€ πρέπει να αυξηθεί. Η συγκεκριμένη αύξηση, όμως, αποτελεί ακόμη ένα πλήγμα για τον τουρισμό της Σαντορίνης, υπογραμμίζοντας ότι το πρόβλημα δεν είναι εξωτερικές επιρροές, αλλά οι εσωτερικές συνθήκες και η εικόνα που προβάλλεται προς τα έξω. Το νέο τέλος, το οποίο αυξάνεται από 0,35€ σε 20,00€, θα αποδίδει μόνο ένα μικρό μέρος στα ταμεία, ενώ τα υπόλοιπα 14,00€ θα αποδίδονται στην κυβέρνηση. Το τέλος αυτό έχει προκαλέσει αντιδράσεις, όχι μόνο από τις εταιρείες κρουαζιέρας που επισκέπτονται τη Σαντορίνη, αλλά και από άλλα λιμάνια που αποτελούν σταθμούς προσέγγισης κρουαζιερόπλοιων".
Κλείνοντας, τόνισε τη σημασία της σωστής διαχείρισης των κρουαζιερόπλοιων στη Σαντορίνη, δηλώνοντας ότι το πρόβλημα έγκειται στη διαχείριση του τουρισμού και όχι στα ίδια τα τέλη, ενώ κατέστησε σαφές ότι τα χρήματα που συλλέγονται πρέπει να παραμείνουν στην τοπική κοινότητα.
Α. Σιγάλας: "Το ζήτημα της κρουαζιέρας πρέπει να αντιμετωπιστεί με προσοχή"
Αμέσως μετά, μίλησε ο πρώην δήμαρχος, Αντώνης Σιγάλας, ο οποίος υποστήριξε ότι "παρά την επιθυμία για την επιβολή του τέλους, αυτό ενδέχεται να αποτρέψει τις κρουαζιέρες από το να επισκέπτονται τη Σαντορίνη. Το ζήτημα της κρουαζιέρας πρέπει να αντιμετωπιστεί με προσοχή, καθώς η Σαντορίνη δεν είναι ο μοναδικός προορισμός που εξυπηρετείται από κρουαζιερόπλοια. Είναι λανθασμένο να γίνεται λόγος για κορεσμό του τουρισμού και δεν πρέπει να δίνονται ευκαιρίες στην κυβέρνηση να επιβάλλει τέλη που επηρεάζουν αρνητικά το νησί. Η επιβολή του τέλους χωρίς διαβούλευση είναι απαράδεκτη και αντισυνταγματική και πρέπει να είναι ανταγωνιστικό σε σχέση με άλλους προορισμούς. Τα μεγάλα έργα, όπως τα λιμάνια και η οδοποιία, πρέπει να αναλαμβάνονται από την κυβέρνηση. Προτείνω συνάντηση με τον πρωθυπουργό, στην οποία θα συμμετέχουν οι δημοτικές παρατάξεις και οι φορείς του νησιού".
Μ. Αργυρού: "Να επανεξεταστεί η σχέση της Σαντορίνης με τους εφοπλιστές και να υπάρξει μεγαλύτερη υποστήριξη από αυτούς"
Τέλος, η επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης, Μαρία Αργυρού, σχολίασε τις δύο προτάσεις που κατατέθηκαν από τη Δημοτική Αρχή σχετικά με την επιβολή του τέλους. "Ο Δήμος πρέπει να αναλάβει την επιβολή του τέλους και τα χρήματα δεν πρέπει να διανέμονται μεταξύ του Υπουργείου Τουρισμού, του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και του Δήμου. Αντιθέτως, αυτά τα έσοδα πρέπει να επιστρέψουν στο νησί, προκειμένου να καλύψουν κρίσιμες ανάγκες, όπως η αποκατάσταση υποδομών και η βελτίωση σχολικών εγκαταστάσεων, τα οποία αποτελούν σοβαρά προβλήματα για τη Σαντορίνη. Η Ελλάδα διαφημίζεται παγκοσμίως μέσα από την εικόνα της Σαντορίνης και οι εφοπλιστές επωφελούνται σημαντικά από το νησί, χωρίς να προσφέρουν αντίστοιχα. Ζητώ να επανεξεταστεί η σχέση της Σαντορίνης με τους εφοπλιστές και να υπάρξει μεγαλύτερη υποστήριξη από αυτούς προς το νησί και εκφράζω τη συμφωνία μου, με το «ψήφισμα» που προτάθηκε", επεσήμανε χαρακτηριστικά.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- “Μπαίνουν” οι βάσεις για το νέο λιμάνι
23 Δεκ. 2024 - 6:18 - Σαντορίνη: Τo 2025 έτος ανάδειξης και υποστήριξης της αυθεντικότητας
19 Δεκ. 2024 - 14:37 - Κραυγή αγωνίας για το μέλλον του σαντορινιού αμπελώνα
16 Δεκ. 2024 - 6:17 - "Ότι είναι αληθές είναι και αυθεντικό"
13 Δεκ. 2024 - 6:17 - Προτεραιότητα η ασφάλεια των παιδιών
12 Δεκ. 2024 - 6:17