Ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου για τρεις βασικές παρεμβάσεις

Επί τάπητος προβλήματα Παιδείας στην Πάρο

Υπόμνημα προς το Υπουργείο Παιδείας αναμένεται να αποστείλει ο Δήμος Πάρου, ζητώντας την άμεση επανασύσταση των Σχολικών Επιτροπών.

Το εν λόγω ζήτημα, που έχει απασχολήσει από την αρχή της σχολικής χρονιάς, πολλούς Δήμους της χώρας, ήρθε στο προσκήνιο κατά την πρόσφατη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Πάρου.

Επίσης, συζητήθηκε η ίδρυση ΚΕ.∆.Α.Σ.Υ. ή παραρτήματος στην Πάρο, αλλά και το θέμα των προσλήψεων σχολικών φυλάκων στα σχολεία του νησιού.

Επαναφορά του προηγούμενου καθεστώτος των Σχολικών Επιτροπών

Αναφορικά, με το ζήτημα των Σχολικών Επιτροπών, η πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου, Ιφιγένεια Χατζηγεωργίου, κατά την εισήγησή της, τόνισε, ότι, "έχει συμπληρωθεί ένας μήνας λειτουργίας των σχολικών μονάδων και έχει καταστεί προφανές σε όλους πλέον ότι η κατάργηση των Σχολικών Επιτροπών αντί να επιλύσει προβλήματα έχει επισωρεύσει. Παρ’ όλο που φροντίσαμε σε γενικές γραµµές πριν από την κατάργηση των δυο Σχολικών Επιτροπών, Πρωτοβάθµιας και ∆ευτεροβάθµιας Εκπαίδευσης να δώσουµε κατευθύνσεις τόσο στα σχολεία να προβούν σε προµήθειες ώστε να υπάρχει επάρκεια µε την έναρξη της σχολικής χρονιάς, εντούτοις δεν κατέστη εφικτό για πολλούς λόγους που σας ανέπτυξα και σε προηγούµενα ∆ηµοτικά Συµβούλια και στην συνεδρίαση της λογοδοσίας θεωρώ ότι έδωσα αρκετές απαντήσεις. Η µόνη βεβαιότητα που έχουµε αποκομίσει στον ένα µήνα λειτουργίας των σχολείων, είναι η υπέρµετρη αύξηση της γραφειοκρατίας τόσο για τους ∆ιευθυντές των σχολικών µονάδων όσο και για τους εµπλεκόµενους υπαλλήλους του ∆ήµου".

Παράλληλα, ανέφερε, ότι, "σε όσες περιοχές έχουν καταργηθεί οι Σχολικές Επιτροπές θεωρώ ότι τα προβλήµατα είναι µεγάλα και δεν ξέρω πραγματικά και οι υπάλληλοι µου λένε συχνά που θα πάει όλο αυτό. Σηκώνουν τα χέρια ψηλά, είναι πολύ µεγάλη η γραφειοκρατία, οι δε ∆ιευθυντές έχουν επωµιστεί µεγάλο βάρος τι να πρωτοδούν; Τα σχολεία, το παιδαγωγικό τους έργο; Υπάρχει ένας λαβύρινθος γραφειοκρατίας γι’ αυτό και ζητάμε μέσα από το ∆ηµοτικό Συµβούλιο να πάρει απόφαση και βέβαια θα κινητοποιηθούν φαντάζομαι και στην υπόλοιπη Ελλάδα άλλοι ∆ήµοι να ζητήσουµε να επανέλθει το προηγούμενο καθεστώς, αυτή είναι η εισήγηση".

Ίδρυση ΚΕ.∆.Α.Σ.Υ. ή παραρτήματος στην Πάρο

Για το σημαντικό ζήτημα των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., παρέθεσε κάποια στοιχεία και συγκεκριμένα, είπε, ότι, "υπάρχει µεγάλος αριθµός µαθητών της Πρωτοβάθµιας αλλά και της ∆ευτεροβάθµιας Εκπαίδευσης που παρουσιάζουν ήπιες µαθησιακές δυσκολίες και χρήζουν ειδικής διαγνωστικής εξέτασης από τα εξειδικευµένα διαγνωστικά κέντρα. Εµάς εδώ στην Πάρο αρµόδιο γι’ αυτές τις περιπτώσεις είναι το ΚΕ∆ΑΣΥ Νάξου. ∆εν είναι εύκολο όµως για τους γονείς και κηδεµόνες των µαθητών να ταξιδέψουν και να παραµείνουν τουλάχιστον για δυο ηµέρες στη Νάξο όχι µόνο για οικονοµικούς λόγους αλλά και για άλλους. Εν κατακλείδι, ο µεγάλος αριθµός των µαθητών στην Πάρο που χρήζουν παρακολούθησης και διάγνωσης δικαιολογεί όλα αυτά που είπαµε είτε την ίδρυση Κέντρου Διάγνωσης Αξιολόγησης και Υποστήριξης είτε παραρτήµατος, είτε οποιασδήποτε άλλης λύσης γιατί είναι µεγάλος ο αριθµός επαναλαµβάνω των µαθητών".

Προσλήψεις σχολικών φυλάκων στα σχολεία που έχουν ανάγκη

Όσο για την ασφάλεια των σχολικών κτηρίων και την ανάγκη ύπαρξης φύλαξης, τόνισε, ότι, "επανειλημμένα στα σχολεία µας κατά τις απογευµατινές ώρες ή κατά τις αργίες ή τις διακοπές έχουν γίνει καταστροφές από αγνώστους. Το τελευταίο περιστατικό που σηµειώθηκε σε βάρος σχολείου ήταν στο 2ο ∆ηµοτικό Σχολείο Παροικιάς στις 23 Σεπτεµβρίου του 2024. Ο αύλειος χώρος ήταν γεµάτος σπασµένα µπουκάλια, αποτσίγαρα, συσκευασίες από φαγητά. Συνολικά βρέθηκαν 11 σπασµένα τζάµια του κτηρίου πιθανόν από αεροβόλο όπλο. Έγινε µήνυση κατ’ αγνώστων οι ζηµιές προκλήθηκαν από εξωσχολικούς κατά τις απογευµατινές και βραδινές ώρες. Όπως καταλαβαίνετε φαινόµενα όπως αυτό θέτουν σε κίνδυνο την υγεία και την ασφάλεια των µαθητών και των εκπαιδευτικών. Ένας τρόπος αντιµετώπισης είναι η πρόσληψη σχολικών φυλάκων στα σχολεία που αντιµετωπίζουν προβλήµατα. Έτσι λοιπόν σήµερα ξεκίνησε µε απόφαση που έχει λάβει η ∆ηµοτική Επιτροπή νοµίζω, η τοποθέτηση φυλάκων. Οπότε κατ’ αυτόν τον τρόπο θα αντιµετωπίσουµε το πρόβληµα που µας έχει απασχολήσει αρκετές φορές".

"Στο θέμα των κυλικείων η Ενιαία ∆ηµοτική Επιτροπή Παιδείας οµόφωνα συµφώνησε τα έσοδα που εισπράττονται πχ από το κυλικείο του ΕΠΑ.Λ., του Γυµνασίου Πάρου να πηγαίνουν εννοείται στην Υπηρεσία του ∆ήµου αλλά υπέρ του σχολείου αυτού να χρησιµοποιούνται. Αυτή είναι η άποψή µας της Ενιαίας ∆ηµοτικής Επιτροπής Παιδείας" είπε στο κλείσιμο της εισήγησης της για τα έσοδα από τα σχολικά κυλικεία.

Μ. Κωβαίος: "Αυτά είναι τα σωστά τα κρατάμε, αυτά είναι τα λάθος να τα διορθώσουμε"

Κατά την τοποθέτησή του, ο επικεφαλής της µείζονος µειοψηφίας, Μάρκος Κωβαίος, τόνισε, ότι, "αυτή τη στιγµή η νοµοθεσία, έβγαλε ένα καινούργιο νοµοθέτηµα που σαφέστατα έχει αγκυλώσεις γραφειοκρατικές, θέλει καλή προετοιµασία που πιστεύω δεν έγινε από την αρχή του έτους, όχι του σχολικού έτους, του ηµερολογιακού έτους και πάρα πολύ µεγάλη γραφειοκρατία. Οι Σχολικές Επιτροπές µε τον Καλλικράτη είχαν ένα υπάλληλο οικονοµικό διαχειριστικό και ένα διοικητικό, τώρα πάλι πάνω – κάτω περίπου τα ίδια πράγµατα γίνονται. Υπάρχει όντως µια µεγαλύτερη γραφειοκρατία στην αµεσότητα των προµηθειών και των πράξεων σε µικροκατασκευές, έχει όµως µεγαλύτερη διαφάνεια. Άρα λοιπόν εµείς θα θέλαµε να είµαστε πιο προετοιµασµένοι και αναφέραµε συγκεκριµένα άρθρα, τα οποία εµείς θα κάνουµε µια συγκεκριµένη πρόταση προς το κράτος. ∆εν είναι ο νόµος λοιπόν τελείως λάθος, έχει σωστά πράγµατα, να το ξαναδούµε, αυτά είναι τα σωστά τα κρατάµε, αυτά είναι τα λάθος να τα διορθώσουµε. Αυτή είναι η εισήγησή µας".

Κ. Ροκονίδας: "Αρκούν αυτά µε τα οποία οι διευθυντές είναι επιφορτισµένοι"

Στη συνέχεια το λόγο πήρε, ο επικεφαλής της ελάσσονος µειοψηφίας, Κων/νος Ροκονίδας, ο οποίος ανέφερε, ότι, "συµφωνούµε απόλυτα µε το ότι πρέπει να καταργηθούν οι ∆ηµοτικές Επιτροπές και να επανέλθουµε στο καθεστώς των Σχολικών Επιτροπών. Σε τελευταία ανάλυση οι Σχολικές Επιτροπές δεν ήταν τίποτα άλλο παρά είχαν τις αρµοδιότητες που σήµερα έχουν µεταφερθεί στη ∆ηµοτική Επιτροπή, άρα είχαν µια µεγαλύτερη ευκινησία και ευλυγισία κατά περίπτωση είτε στην Πρωτοβάθµια είτε στη ∆ευτεροβάθµια εκπαίδευση. Αρκούν αυτά µε τα οποία οι διευθυντές είναι επιφορτισµένοι από τα καθήκοντά τους για τη λειτουργία του σχολείου και την εκπαιδευτική δραστηριότητα, οι οποίοι δεν είναι διατεθειµένοι να αναλάβουν και παραπάνω. Θα θέλαµε όµως να συµπληρώσουµε ότι, να επανέλθει το προηγούµενο καθεστώς των Σχολικών Επιτροπών µε την αναγκαία χρηµατοδότηση για την απρόσκοπτη λειτουργία των Σχολικών Μονάδων.

Κ. Μπιζάς: "Δεν είµαστε αντίθετοι να υποστηρίξουµε το συγκεκριμένο αίτηµα"

"Είναι σαφές ότι εµείς αναλάβαµε γνωρίζοντας ότι 30 Ιουνίου οι Σχολικές Επιτροπές θα καταργηθούν το είχαµε πει και στα σχολεία. Προχωρήσαµε και πρέπει να τονιστεί αυτό ότι ως ∆ήµος στις απαραίτητες κινήσεις να ανοιχτούν 26 λογαριασµοί µε 26 υπόλογους διευθυντές όµως αρχές Σεπτεµβρίου οι διευθυντές είπαν ότι εµείς δεν θέλουµε να µπούµε σε αυτή τη διαδικασία. Βρήκανε αρωγούς τους υπαλλήλους του ∆ήµου των Υπηρεσιών οι οποίοι είπαν εντάξει εµείς θα βάλουµε πλάτη και θα σας βοηθήσουµε. Σε κάθε περίπτωση όµως, εµείς και ως παράταξη δεν είµαστε αντίθετοι να υποστηρίξουµε το αίτηµα της Ενιαίας ∆ηµοτικής Επιτροπής που είναι και οµόφωνο και να σταλεί σχετικό υπόµνηµα προς το Υπουργείο, προς την Π.Ε.∆., προς την Κ.Ε.∆.Ε. και εφόσον υπάρξει ανταπόκριση και από το Υπουργείο αλλά και από τους άλλους ∆ήµους, πιθανότατα να το ξανασκεφτούν. Αλλά σε κάθε περίπτωση εµείς δουλεύουµε µε τα δεδοµένα που έχουµε" είπε κατά τη δική του τοποθέτηση ο δήµαρχος Πάρου, Κώστας Μπιζάς.

Η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου

Το ∆ηµοτικό Συµβούλιο αφού έλαβε υπόψη, την παραπάνω εισήγηση και έπειτα από τη συζήτηση που πραγματοποιήθηκε, αποφάσισε οµόφωνα:

  1. Να σταλεί σχετικό υπόµνηµα προς το Υπουργείο, προς την Π.Ε.∆. και προς την Κ.Ε.∆.Ε. σχετικά µε την επαναφορά του προηγούµενου καθεστώτος των Σχολικών Επιτροπών.

  2. Να ζητηθεί από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευµάτων & Αθλητισµού η ίδρυση Κέντρου ∆ιεπιστηµονικής Αξιολόγησης, Συµβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.∆.Α.Σ.Υ.) ή παραρτήµατός του στην Πάρο.

  3. Εγκρίνει την πρόσληψη σχολικών φυλάκων στα σχολεία του ∆ήµου Πάρου που έχουν ανάγκη.

  4. Τα έσοδα από τα σχολικά κυλικεία να επιστρέφονται για χρήση στα σχολεία που ανήκουν.