Παρουσιάστηκε στη Δημοτική Επιτροπή ένα αρχικό πλάνο του εγχειριδίου που αποσκοπεί στην καλύτερη διοίκηση, διαχείριση και λειτουργία του χώρου προσγείωσης

Εξελίξεις για τη λειτουργία του ελικοδρομίου Σίφνου

Η καλύτερη διοίκηση και διαχείριση του ελικοδρομίου της Σίφνου, βρέθηκε στο επίκεντρο της τελευταίας συνεδρίασης της Δημοτικής Επιτροπής.

Σε αυτή, η δήμαρχος Μαρία Ναδάλη παρουσίασε το προσχέδιο του Εγχειριδίου Λειτουργίας του Δημοτικού Ελικοδρομίου Σίφνου, που αναμένεται να καθιερώσει λεπτομερείς κανόνες, που θα συνδράμουν στην ασφαλέστερη λειτουργία του.

Μάλιστα, το εν λόγω προσχέδιο θα παρουσιαστεί σε ένα από τα επόμενα Δημοτικά Συμβούλια, ενδεχομένως με κάποιες προσθήκες, για να οριστικοποιηθεί και επίσημα η χρήση του.

Μ. Ναδάλη: "Είναι πολύ σημαντικό να οργανωθεί σωστά η λειτουργία του ελικοδρομίου"

Η δήμαρχος Σίφνου, Μαρία Ναδάλη μίλησε στην "Κοινή Γνώμη" για τις εξελίξεις που υπήρξαν σχετικά με τη διαχείριση του ελικοδρομίου στο νησί, καθώς ήταν κοινό αίτημα για μεγάλο διάστημα, η δημιουργία εγχειριδίου για τη χρήση του. Συγκεκριμένα ανέφερε ότι "πήραμε μία απόφαση στη Δημοτική Επιτροπή, καθώς μας έφτασε ένα προσχέδιο ενός εγχειριδίου για το ελικοδρόμιο, που είναι δημιουργημένο με τη λογική να συμπληρωθούν κάποια επιπλέον πράγματα και να γίνει ένα πληρέστερο εγχειρίδιο. Εμείς το βάλαμε ως θέμα για να συζητηθεί και στην επόμενη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου και θα ζητήσω πιθανότατα αναβολή για να συμπληρωθούν τα επιπλέον στοιχεία και να συζητηθεί εκτενώς σε επόμενο Συμβούλιο. Είναι πολύ σημαντικό να οργανωθεί σωστά η λειτουργία του ελικοδρομίου και για λόγους ασφάλειας και για την καλύτερη διαχείρισή του και αυτό προσπαθούμε. Το εγχειρίδιο είναι η αρχή για να μπορέσουμε να οργανωθούμε καλύτερα".

"Σκοπός είναι να αποκτήσει όσο δυνατόν καλύτερο περιεχόμενο"

Παράλληλα, αναφέρθηκε στο πως έφτασε το συγκεκριμένο εγχειρίδιο στον Δήμο και για τις αλλαγές που θα προστεθούν, τονίζοντας ότι "οι αλλαγές θα γίνουν στο συγκεκριμένο εγχειρίδιο. Υπήρξε μία βοήθεια και ένα σχέδιο που μου προωθήθηκε, από ανθρώπους που έχουν σχέση με λειτουργία ελικοδρομίων και πάνω σε αυτό ο δημοτικός σύμβουλος της αντιπολίτευσης και πρώην πιλότος, Γιώργος Ματζουράνης προτείνει να γίνουν κάποιες συμπληρώσεις και κάποια επιπλέον παραρτήματα. Έπειτα θα το επανεξετάσουμε σαν Δήμος, ώστε να πάμε σε κάτι που θα είναι πιο πλήρες. Στο εγχειρίδιο που ήδη έχει κυκλοφορήσει, πιθανόν να υπάρχουν τροποποιήσεις καθώς πρόκειται για ένα προσχέδιο, πάνω στο οποίο συζητάμε και από τις προσθήκες που θα γίνουν, σκοπός είναι να αποκτήσει όσο δυνατόν καλύτερο περιεχόμενο και να επικεντρωθούμε σε σημεία που θα εξυπηρετήσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τη λειτουργία του".

Τα χαρακτηριστικά του ελικοδρομίου Σίφνου

Το ελικοδρόμιο ανήκει στην κυριότητα και χρήση του Δήμου Σίφνου. Είναι κατάλληλο για πτήσεις εξ’ όψεως (VFR) την ημέρα τηρώντας τα φυσικά χαρακτηριστικά, τα οπτικά βοηθήματα, την πυρασφάλεια, και τον λοιπό εξοπλισμό που χρειάζεται, όπως αυτά καθορίζονται στο αντίστοιχο Προεδρικό Διάταγμα. Αποτελείται από τον χώρο προσγείωσης – απογείωσης των ελικοπτέρων, καθώς και τους βοηθητικούς χώρους (οικίσκος αναμονής επιβατών/πληρωμάτων), πυροσβεστικό εξοπλισμό, ανεμούριο, και γενικά όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό για την καλή λειτουργία του ελικοδρομίου. Το ελικοδρόμιο μπορεί να χρησιμοποιείται από ελικόπτερα μέγιστου μήκους 18 μέτρων, μόνο κατά τη διάρκεια της ημέρας για την εξυπηρέτηση Ελικοπτέρων Ι.Χ. και Ελικοπτέρων Εταιρειών Αερομεταφορών (AOC).

Ο Δήμος Σίφνου, ως φορέας διαχείρισης του ελικοδρομίου, είναι υποχρεωμένος να συμμορφώνεται στα παρακάτω:

  • Λειτουργία του ελικοδρομίου σύμφωνα με τον τρόπο που περιγράφεται στην άδεια ίδρυσης και λειτουργίας και στον παρόντα κανονισμό.

  • Αποφυγή οποιασδήποτε αλλαγής στα φυσικά ή άλλα χαρακτηριστικά του ελικοδρομίου, στις εγκαταστάσεις, υποδομές, βοηθήματα, εξοπλισμό ή μέσα χωρίς έγκριση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ)

  • Όσα επιπλέον καθορίζονται στο Προεδρικό Διάταγμα 19/2009 (ΦΕΚ 35/Α΄/3-3-2009).

Εναέρια κυκλοφορία

Ενδεικτικά στο προσχέδιο του εγχειριδίου και σχετικά με την εναέρια κυκλοφορία, αναφέρεται ότι η χρήση του ελικοδρομίου για πτητικές λειτουργίες περιορίζεται αποκλειστικά κατά τη διάρκεια της αεροπορικής ημέρας και οι πτήσεις θα πραγματοποιούνται σε μετεωρολογικές συνθήκες εξ όψεως (VMC).

Κατά τις διαδικασίες Αφίξεων – Αναχωρήσεων Ελικοπτέρων, πρέπει να τηρούνται τα εξής:

  1. Υποχρεωτική η ύπαρξη πομποδέκτη (transponder) στο ελικόπτερο, ο οποίος θα ενεργοποιείται αμέσως μετά την απογείωσή του και θα απενεργοποιείται αμέσως μετά την προσγείωσή του όταν θα βρίσκεται στο έδαφος.

  2. Έγκαιρη υποβολή σχεδίου πτήσης στο Reporting Office Αθηνών, σύμφωνα με τα διαλαμβανόμενα στο Εγχειρίδιο Αεροναυτικών πληροφοριών Ελλάδος (ΑIP GREECE). Όταν δεν είναι δυνατή η επικοινωνία, απαιτείται τηλεφωνική επαφή με Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος (ΠΕΑ), πριν την αναχώρηση ή μετά την άφιξη για ενεργοποίηση- κλείσιμο του σχεδίου πτήσεως. Σε αντίθετη περίπτωση, θα θεωρείται ότι δεν υπάρχει πτητική δραστηριότητα.

  3. Πιστή εφαρμογή του εγχειριδίου αεροναυτικών πληροφοριών (ΑΙP)

  4. Με ευθύνη των χειριστών των ελικοπτέρων, θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη οι επιδόσεις και οι περιορισμοί του ελικοπτέρου, ως προς τον τύπο και τα βάρη προσγείωσης-απογείωσης και οι εκάστοτε καιρικές συνθήκες που επικρατούν στην περιοχή.

  5. Οι χρήστες του ελικοδρομίου θα πρέπει να είναι ενημερωμένοι από το ΕΑΠ (Εγχειρίδιο Αεροναυτικών πληροφοριών Ελλάδος) και τα τρέχοντα NOTAM και να συμμορφώνονται αυστηρά προς αυτά.

  6. Απαγορεύεται η απευθείας από και προς το εξωτερικό μετάβαση των ελικοπτέρων, χωρίς πρότερη στάθμευση σε Διεθνή Αερολιμένα ή Αερολιμένα χαρακτηρισμένο ως Νομοθετημένο σημείο εισόδου-εξόδου.

Προγραμματισμένοι Έλεγχοι

Αναφορικά με τους προγραμματισμένους ελέγχους που θα γίνονται στο ελικοδρόμιο, το εγχειρίδιο αναφέρει ότι αυτοί θα γίνονται κάθε μέρα και θα περιλαμβάνουν, έλεγχο σημάνσεων, έλεγχο ανεμουρίου, έλεγχο πυροσβεστήρων, έλεγχο φωτισμού, έλεγχο σήμανσης και φωτοσήμανσης εγκαταστάσεων και έλεγχο εμποδίων.

Ο υπεύθυνος διενέργειας του ελέγχου, όπως ορίζεται από τον υπεύθυνο ελικοδρομίου της εταιρείας, υποχρεούται να συμπληρώνει τα αποτελέσματα του ελέγχου στο ειδικό έντυπο και να τηρεί αρχείο ελέγχων για διάστημα τριών (3) μηνών.

Έκτακτοι Έλεγχοι

Εκτός από τους προγραμματισμένους ελέγχους είναι δυνατή και η εκτέλεση μη-προγραμματισμένων – έκτακτων ελέγχων από τον Υπεύθυνο Λειτουργίας του ελικοδρομίου ή άλλο εξουσιοδοτημένο πρόσωπο από τη δημόσια αρχή. Σε περίπτωση που κατά τη διάρκεια ελέγχου (προγραμματισμένου ή μη) διαπιστωθεί η ύπαρξη νέου εμποδίου εντός των κατευθύνσεων απογείωσης – προσέγγισης ή στην μεταβατική επιφάνεια του ελικοδρομίου ή και περιμετρικά αυτού, θα πρέπει να γίνει άμεση αναφορά στην ΥΠΑ/ΑΠΑ.