Ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Θήρας, Γιώργος Νομικός, μίλησε στην "Κοινή Γνώμη" για τις τελευταίες εξελίξεις αναφορικά με το πολυαναμενόμενο έργο στη Σαντορίνη

“Μπαίνουν” οι βάσεις για το νέο λιμάνι

Αρκετές και σημαντικές εξελίξεις υπάρχουν το τελευταίο διάστημα σε ένα ζήτημα που απασχολεί εδώ και χρόνια το νησί της Σαντορίνης και δεν είναι άλλο, από το νέο λιμάνι στον Μονόλιθο.

Η είδηση ότι ολοκληρώνονται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών όλες οι αναγκαίες μελέτες που απαιτούνται για την κατασκευή του νέου λιμανιού και των συνοδών έργων σε στεριά και ακτογραμμή, ήρθε να θέσει σε νέες βάσεις την εξέλιξη για την οριστική δημιουργία του.

Γ. Νομικός: "Το λιμάνι παραμένει στην αρχική χωροθετημένη θέση που είχαμε αποφασίσει"

Ο πρόεδρος του Δ.Λ.Τ. Θήρας, Γεώργιος Νομικός, μίλησε στην "Κοινή Γνώμη" γι’ αυτό το σημαντικό έργο για το νησί και το στάδιο, στο οποίο βρίσκεται σήμερα. Μεταξύ άλλων, ανέφερε, ότι, "μέσα στο 2024, ο δήμαρχος, ο βουλευτής Μάρκος Καφούρος, οι μελετητές του λιμανιού και εγώ, κάναμε τρεις συναντήσεις στον ΑΔΜΗΕ. Το θέμα μας ήταν η μετατόπιση του καλωδίου από το σημείο που υπάρχει αυτή τη στιγμή, έτσι ώστε να παραμείνει η χωροθέτηση στην αρχική θέση που είχε ψηφιστεί από το Δημοτικό Συμβούλιο, στον Μονόλιθο. Μετά από τις τρεις συναντήσεις πλέον ο ΑΔΜΗΕ μας ενημέρωσε ότι το καλώδιο μπορεί να μετατοπιστεί, εφόσον γίνουν οι αναγκαίες μελέτες από τους μελετητές, στη θέση που δεν θα εμποδίζει το λιμάνι και αυτό μένει να το αποδείξουν οι μελετητές του λιμανιού. Μένει πλέον να δείξουν πόσο μακριά θα τοποθετηθεί, έτσι ώστε να μην υπάρχει καμία όχληση στο νέο λιμάνι. Έτσι λοιπόν το λιμάνι παραμένει στην αρχική χωροθετημένη θέση που είχαμε αποφασίσει".

Τα τμήματα της τροποποίησης και οι αντιρρήσεις

Παράλληλα, ο κ. Νομικός αναφέρθηκε και στην τροπολογία που ψηφίστηκε πρόσφατα και στις αντιρρήσεις που υπήρξαν σε συγκεκριμένα μέρη της. Συγκεκριμένα τόνισε ότι "αυτή τη στιγμή έχω επικοινωνήσει με τον διευθυντή που έχει αναλάβει τη διαδικασία να θέσει τις μελέτες και να προχωρήσουμε στις επόμενες φάσεις αλλά την Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου, ψηφίστηκε στη Βουλή μία τροποποίηση. Αυτή αναφέρει ότι οι μελέτες που απαιτούνται για την κατασκευή του νέου λιμένα στη νήσο Θήρα, καθώς και οι αναγκαίες μελέτες των συνοδών έργων στη στεριά και στην ακτογραμμή, ολοκληρώνονται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες της Γενικής Διεύθυνσης Υδραυλικών, Λιμενικών και Κτηριακών Υποδομών της Γενικής Γραμματείας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, που αναλαμβάνουν και τη δημοπράτηση και την κατασκευή των σχετικών έργων. Αυτή η τροποποίηση ψηφίστηκε στη Βουλή την περασμένη Πέμπτη”.

Και συμπλήρωσε πως “βέβαια στο άρθρο 5 στην παράγραφο 5 αναφέρει κάτι που δεν το γνωρίζαμε καθόλου. Εγώ το κατάλαβα από ανθρώπους που παρακολουθούν τις εξελίξεις και μου το μετέφεραν. Αυτό έλεγε ότι οι λιμένες Αθηνιού και Φηρών, αρμοδιότητας Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Θήρας, καθώς και ο νέος λιμένας Σαντορίνης, διαθέτουν αναπτυξιακό πρόγραμμα και το ΤΑΙΠΕΔ ορίζεται ως αρχή σχεδιασμού για τους ανωτέρω λιμένες, καθώς και για τους τουριστικούς λιμένες και για τις μαρίνες”.

“Καταλαβαίνετε ότι ήταν ένα μεγάλο και σοβαρό θέμα χωρίς τη δικιά μας γνώση και χωρίς να είχε υπάρξει κάποια σχετική διαβούλευση και καταφέραμε αυτό το άρθρο να αποσυρθεί, μετά την αντίδρασή μας”, πρόσθεσε.

"Θολό" το χρονοδιάγραμμα

Όσο για το χρονοδιάγραμμα του έργου και τη γραφειοκρατεία που το κρατάει πίσω, τόνισε ότι “το λιμάνι έχει χωροθετηθεί στο συγκεκριμένη θέση στο Μονόλιθο και έχει αναλάβει το Υπουργείο Υποδομών όλη την εξέλιξη των μελετών και τη δημοπράτηση για την κατασκευή του. Το λιμάνι θα έχει κτηριακές εγκαταστάσεις, θα έχει προβλήτες, κρηπιδώματα, όλο το πακέτο που πρέπει να υπάρχει για να λειτουργήσει ένα σύγχρονο λιμάνι. Όσο για το χρονοδιάγραμμα, είναι ρευστό καθώς η γραφειοκρατία στη χώρα μας είναι αργή και υπολογίζουμε ότι σε 3-4 μήνες θα υπάρξει μία εξέλιξη σε ένα θέμα, αυτό σταθεροποιείται και μετά κολλάει σε κάτι άλλο. Δεν μπορούμε να πούμε με ασφάλεια κάποιο συγκεκριμένο χρόνο για την ολοκλήρωση του έργου”.

ιλάμε για ένα πολύ μεγάλο έργο, το οποίο θα ενισχύσει, εν γένει, την οικονομία του νησιού"

Λίγους μήνες νωρίτερα, ο κ. Νομικός, είχε μιλήσει για τα τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου λιμανιού, αλλά και για τα σημαντικά οφέλη που θα προκύψουν για το νησί. Μεταξύ άλλων, είχε πει ότι "η μαρίνα Μονολίθου, είναι μία νέα χωροθετημένη μαρίνα, στην περιοχή του Μονολίθου, κοντά στο αεροδρόμιο, που έχει οδικούς άξονες πολύ καλούς. Παράλληλα, θα αποφεύγονται όλα τα προβλήματα με τις κατολισθήσεις και όλα τα υπόλοιπα, που κατά καιρούς έχουμε να αντιμετωπίσουμε στο παλιό λιμάνι. Θα χωράει περίπου 350 σκάφη από τα οποία τα 10 θα είναι mega yacht. Υλοποιούνται οι συγκεκριμένες μελέτες που θα συμπληρώσουν τα τεύχη δημοπράτησης και θα γνωρίζουμε καλύτερα και τοn προϋπολογισμό του έργου και όλες τις υπόλοιπες λεπτομέρειες. Από αυτά που μπορώ να γνωρίζω και να αναφέρω μέχρι στιγμής, η μαρίνα θα περιλαμβάνει ακόμη και καταστήματα, πύργους διαχείρισης, ξενοδοχειακές μονάδες, ελικοδρόμια, εστιατόρια εμπορίου, οπότε καταλαβαίνει ο καθένας ότι θα φέρει μία ανάπτυξη για τον τόπο. Επίσης, θα υπάρξουν περίπου 130 θέσεις εργασίας, οπότε μιλάμε για ένα πολύ μεγάλο έργο, το οποίο θα ενισχύσει, εν γένει, την οικονομία του νησιού".

Τα οφέλη του νέου λιμανιού

Όπως είχε αναφέρει σε ανακοίνωσή του, το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Θήρας, "η νέα μαρίνα αναμένεται να φέρει πολλαπλά οφέλη στο νησί της Σαντορίνης, όπως:

1. Οικονομική Ανάπτυξη: Η νέα Μαρίνα θα προσελκύσει επισκέπτες και επενδυτές, δίνοντας ώθηση στην τοπική οικονομία. Η τουριστική κίνηση θα αυξηθεί σημαντικά, δημιουργώντας νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες.

2. Θέσεις Εργασίας: Θα δημιουργηθούν 120 νέες άμεσες θέσεις εργασίας, παρέχοντας νέες ευκαιρίες απασχόλησης για τους κατοίκους του νησιού μας.

3. Υποδομές Υψηλών Προδιαγραφών: Η Μαρίνα θα μπορεί να φιλοξενήσει 350 σκάφη αναψυχής, τόσο μικρά όσο και μεγάλα, προσφέροντας σύγχρονες και ασφαλείς υποδομές στους επισκέπτες μας.

4. Βελτίωση Υπηρεσιών: Με τη νέα Μαρίνα, οι παρεχόμενες υπηρεσίες θα αναβαθμιστούν, βελτιώνοντας την εμπειρία των τουριστών και ενισχύοντας την ελκυστικότητα του νησιού ως προορισμού.

Το έργο αυτό είχε ξεκινήσει το 2012, επί της πρώτης δημαρχιακής θητείας του Νίκου Ζώρζου, και πλέον είμαστε έτοιμοι να προχωρήσουμε στο επόμενο στάδιο με τον διεθνή διαγωνισμό για την ανάδειξη αναδόχου. Η κατασκευή της μαρίνας στον Μονόλιθο αποτελεί ένα καθοριστικό βήμα για το μέλλον του νησιού μας, ενισχύοντας την ανάπτυξη και την ευημερία της Θήρας".