Η αδυναμία προσέγγισης ξεσήκωσε "θύελλα" αντιδράσεων
- Δευτέρα, 30 Δεκεμβρίου, 2024 - 06:18
Οι ακραίες καιρικές συνθήκες, οι θυελλώδεις άνεμοι και ο φάρος που δεν λειτουργούσε, στάθηκαν αφορμή, ώστε το "BLUE STAR DELOS" το απόγευμα του Σαββάτου, 28 Δεκεμβρίου, να μη καταφέρει να προσεγγίσει και να προσδέσει στο λιμάνι της Νάξου, με αποτέλεσμα την ταλαιπωρία πολλών επιβατών.
Μετά το περιστατικό υπήρξε αντίδραση από την αντιπολιτευτική παράταξη "Δύναμη Αλλαγής" που επανέφερε στο προσκήνιο την ανάγκη βελτίωσης των λιμενικών υποδομών, ενώ ο δήμαρχος, Δημήτρης Λιανός έδωσε, μέσω της εφημερίδας, απαντήσεις, τονίζοντας, μεταξύ άλλων, ότι "χαιρόμαστε που μετά από κάποια χρόνια κατάλαβαν το αυτονόητο".
Η ανακοίνωση των Λιμενικών Αρχών
Το βράδυ του Σαββάτου, 28 Δεκεμβρίου, το Λιμενικό Σώμα, αναφορικά με το περιστατικό, εξέδωσε ανακοίνωση η οποία αναφέρει ότι "τις απογευματινές ώρες του Σαββάτου, ενημερώθηκε η Λιμενική Αρχή της Νάξου, από τον Πλοίαρχο του επιβατηγού-οχηματαγωγού (Ε/Γ-Ο/Γ) πλοίου «ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ DELOS» Ν. Π 12082, ότι κρίνεται επισφαλής η προσέγγισή του στο λιμάνι της Νάξου, λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν στην περιοχή και ότι το πλοίο θα συνεχίσει το εγκεκριμένο δρομολόγιό του για τα λιμάνια Πάρου και Πειραιά. Στο πλοίο επέβαιναν είκοσι πέντε επιβάτες, δύο Ε.Ι.Χ. οχήματα και ένα Φ/Γ όχημα προς αποβίβαση, ενώ στο λιμάνι της Νάξου ανέμεναν προς επιβίβαση εκατόν είκοσι πέντε επιβάτες, είκοσι τρία Ι.Χ.Ε. οχήματα, δεκατρία Φ/Γ οχήματα, και ένα δίκυκλο. Οι εν λόγω επιβάτες πρόκειται να προωθηθούν στον προορισμό τους με μέριμνα της πλοιοκτήτριας εταιρείας".
Γ. Μαράκης: "Απαίτηση της κοινωνίας είναι να μην χαθεί ούτε μέρα ακόμα"
Με αφορμή το περιστατικό του Σαββάτου ο δημοτικός σύμβουλος της παράταξης "Δύναμη Αλλαγής" Γιάννης Μαράκης προχώρησε σε γραπτή δήλωση, με την οποία αναφέρεται στην άμεση ανάγκη για βελτίωση των υποδομών του υφιστάμενου λιμένα, αλλά και την ανάθεση μελέτης για νέο λιμένα μεικτής χρήσης. Η "Κοινή Γνώμη" επικοινώνησε και με τον επικεφαλής της παράταξης, Λεονάρδο Χατζηανδρέου, ο οποίος τόνισε ότι η δήλωση του κ. Μαράκη, εκφράζει όλη την παράταξη και μάλιστα τόνισε ότι, τα συγκεκριμένα ζητήματα τα έχει αναφέρει πολλές φορές και πρόσφατα στο Δημοτικό Συμβούλιο αλλά όπως είπε ήταν "εις ώτα μη ακουόντων".
Αναλυτικά, στη δήλωσή του αναφέρει ότι "η αδυναμία πρόσδεσης του BLUE STAR DELOS δείχνει περίτρανα την κατάσταση την οποία έχουν περιέλθει ζωτικής σημασίας υποδομές του νησιού μας. Όσον αφορά στο λιμάνι μας, δυστυχώς επιβεβαιώνετε περίτρανα η πάγια θέση της παράταξης μας ότι οι συνθήκες και οι καιροί απαιτούν άμεσα δημιουργία νέου μεικτού λιμένα αλλού και βέβαια την άμεση βελτίωση του υπάρχοντος λιμένα μέχρι την μετεγκατάσταση της υποδομής, μία θέση που η Δημοτική Αρχή και ο δήμαρχος προσωπικά βάση των λόγων του και πράξεων του δεν θεωρεί σωστή.
Έστω και με καθυστέρηση 14 ετών απαιτείται άμεσα, η ανάθεση μελέτης χωροθέτησης νέου λιμένα, η άμεση ενημέρωση και πίεση των αρμοδίων υπουργείων για την αναγκαιότητα βελτίωσης των υπαρχόντων υποδομών του λιμένα μας. Έχει χαθεί πολύς και πολύτιμος χρόνος, απαίτηση της κοινωνίας είναι να μην χαθεί ούτε μέρα ακόμα. Είμαι και είμαστε παρόν να στηρίξουμε κάθε πρωτοβουλία της δημοτικής αρχής σε αυτή την κατεύθυνση".
Δ. Λιανός: "Θεωρώ ότι ακόμα κι αν λειτουργούσε ο φάρος η απόφαση του πλοιάρχου δεν θα ήταν διαφορετική"
Ο δήμαρχος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, Δημήτρης Λιανός μίλησε στην "Κοινή Γνώμη" για το περιστατικό με το "BLUE STAR DELOS" και την απόφαση του πλοιάρχου να μη προσεγγίσει το λιμάνι της Νάξου.
Μεταξύ άλλων, ανέφερε ότι "λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν εκείνη τη στιγμή στο Αιγαίο και ιδιαίτερα στο λιμάνι της Νάξου, ο καπετάνιος του “BLUE STAR DELOS” αποφάσισε για την προστασία τόσο του πλοίου όσο και των επιβατών, να μη προσεγγίσει στο λιμάνι. Δεν είναι η πρώτη φορά που για λόγους ασφαλείας ο καπετάνιος αποφασίζει κάτι τέτοιο. Η Υπηρεσία Φάρων έχει ήδη ενημερωθεί ώστε να δρομολογηθεί η επισκευή του φάρου. Η Υπηρεσία Φάρων είναι αρμόδια για το συγκεκριμένο γεγονός και θα μπορούσα να πω ότι οφείλει η συγκεκριμένη Υπηρεσία να βελτιωθεί, έτσι ώστε άμεσα να γνωρίζει προβλήματα που εμφανίζονται και να τα επιλύει. Θεωρώ ότι ακόμα κι αν λειτουργούσε ο φάρος η απόφαση του πλοιάρχου δεν θα ήταν διαφορετική, γιατί το πλοίο έχει τα κατάλληλα μέσα και τους προβολείς για να προσεγγίσει. Πριν κάποιες εβδομάδες είχε συμβεί ξανά το ίδιο περιστατικό και ο καπετάνιος είχε κρίνει και τότε ότι δεν έπρεπε να προσεγγίσει στο λιμάνι".
Όσο για την ταλαιπωρία των επιβατών που ήθελαν να επιβιβαστούν ή να αποβιβαστούν από το πλοίο, τόνισε ότι "σε όλα τα μεταφορικά μέσα όταν οι καιρικές συνθήκες είναι ακραίες ταλαιπωρείται ο κόσμος. Ιδιαίτερα όταν η Μετεωρολογική Υπηρεσία έχει ανακοινώσει ότι οι καιρικές συνθήκες είναι δυσμενείς, γνωρίζεις ότι υπάρχει πιθανότητα να υποστείς αυτή την ταλαιπωρία. Είχαν βγει τόσες έκτακτες ανακοινώσεις και υπήρχε απαγορευτικό που αναιρέθηκε, με αποτέλεσμα κάποια πλοία από ότι ενημερώθηκα να ξεκινήσουν και στη συνέχεια αναγκάστηκαν να επιστρέψουν".
"Χαιρόμαστε που μετά από κάποια χρόνια κατάλαβαν το αυτονόητο"
Παράλληλα, ο κ. Λιανός θέλησε να απαντήσει στον κ. Μαράκη και στην παράταξη "Δύναμη Αλλαγής" για το ζήτημα τις βελτίωσης των υποδομών του υφιστάμενου λιμανιού. Συγκεκριμένα, επεσήμανε ότι "χαιρόμαστε που μετά από κάποια χρόνια κατάλαβαν το αυτονόητο. Όταν εμείς προτείναμε βελτίωση των εγκαταστάσεων του υφιστάμενου λιμανιού, η αντιπολίτευση και ο κ. Μαράκης τις είχε καταψηφίσει και αυτό είναι γεγονός. Χαιρόμαστε που συνήλθαν και κατάλαβαν το αυτονόητο. Στις 31 Δεκεμβρίου ολοκληρώνεται η ανάθεση για την ολοκλήρωση των μελετών που είναι να υποβάλουμε στο Υπουργείο Περιβάλλοντος, για την έγκριση περιβαλλοντικών όρων για τον υφιστάμενο λιμένα και παράλληλα ο Δήμος έχει αναθέσει προμελέτη για την χωροθέτηση νέου εμπορικού λιμανιού. Η παράταξη αυτή όμως όταν εμείς συζητούσαμε το master plan και λέγαμε ότι χρειάζονται βελτιώσεις, τα καταψήφισαν όλα και αυτά είναι καταγεγραμμένα. Μάλιστα τότε δεν ήμασταν πλειοψηφία παρόλο που ήμασταν Δημοτική Αρχή και η απόφαση για τη βελτίωση του υφιστάμενου λιμένα είχε καταψηφιστεί. Έλεγαν τότε ότι πρέπει να πάει αλλού το λιμάνι και τους τονίζαμε ότι μέχρι να πάει αλλού πρέπει να βελτιωθεί το υπάρχον".
Τέλος, αναφορικά με την αναγκαιότητα νέου λιμανιού, ο κ. Λιανός αναφέρθηκε γενικότερα στο κομμάτι της μορφολογίας του νησιού, που εκ των πραγμάτων δυσκολεύει τις διαδικασίες τόσο για τον υφιστάμενο όσο και τον μελλοντικό νέο λιμένα.
Πιο αναλυτικά, ανέφερε ότι "φυσικά είναι αναγκαίο να υπάρξει νέο λιμάνι στη Νάξο και το λέμε συνεχώς. Η Νάξος δεν έχει φυσικό λιμάνι και από τη φύση του είναι δύσκολο να έχεις και να δημιουργήσεις ένα λιμάνι. Άλλα νησιά όπως η Σύρος και η Πάρος έχουν φυσικούς κόλπους και δεν μπορούν να συγκριθούν με τη Νάξο που είναι αλίμενη. Η χωροθέτηση θα γίνει πάλι σε βόρειο σημείο. Όταν η Μετεωρολογική Υπηρεσία βγάζει ανακοίνωση για 10 μποφόρ, σε αυτή τη πλευρά του νησιού μπορεί να φτάνει 12 και 13 μποφόρ. Το σημείο που βρίσκεται τώρα το λιμάνι είναι από τα πιο δύσκολα σε όλο το Αιγαίο. Δύσκολα να βρεις ένα σημείο στη Νάξο να απαγκιάζει και αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο τεχνικά. Είναι γνωστό στους ναυτικούς ότι το λιμάνι της Νάξου είναι πολύ δύσκολο. Πλέον περιμένουμε μέσα στο πρώτο τρίμηνο προτάσεις από τον μελετητή για το που θα προτείνει να δημιουργηθεί το νέο λιμάνι".
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- “Πεδίο μάχης” το Δημοτικό Συμβούλιο Νάξου
17 Δεκ. 2024 - 6:17 - "Δύο υποδομές που θα αφήσουν το αποτύπωμά τους στην αθλητική ιστορία του τόπου μας"
3 Δεκ. 2024 - 6:17 - Ευκολότερη πρόσβαση για άτομα με αναπηρία
7 Νοε. 2024 - 6:17 - "Δεν καταργείται, αναβαθμίζεται ο ρόλος του"
23 Οκτ. 2024 - 6:17 - Σφοδρή αντιπαράθεση με φόντο τα περιστατικά πνιγμών στη Νάξο
5 Σεπ. 2024 - 6:18