Ο Δήμος Νάξου & Μικρών Κυκλάδων παρουσίασε το πρόγραμμα της τουριστικής προβολής για το 2025

Ποικίλες δράσεις με στόχο μία καλύτερη τουριστικά χρονιά

Βρισκόμαστε ακόμη στη καρδία του χειμώνα, παρόλα αυτά τα νησιά προετοιμάζονται από τώρα για τη νέα τουριστική περίοδο. Στον Δήμο Νάξου & Μικρών Κυκλάδων, μετά την πρόσφατη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, εγκρίθηκε το πρόγραμμα της τουριστικής προβολής των νησιών του Δήμου για το έτος 2025.

Οι δράσεις πολλές, που αφορούν τόσο σε συμμετοχή σε εκθέσεις και προβολή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όσο και στην κατασκευή νέας ιστοσελίδας για τον Δήμο και εφαρμογής που θα λειτουργεί σαν εργαλείο για τους επισκέπτες του νησιού.

Β. Κατσαράς: "Ήταν εντυπωσιακή η αύξηση των τουριστών που ήρθαν στο νησί μας με αεροπορικές πτήσεις"

Ο αντιδήμαρχος Τουρισμού του Δήμου Νάξου & Μικρών Κυκλάδων, Βαγγέλης Κατσαράς, μίλησε στην "Κοινή Γνώμη" και αρχικά αναφέρθηκε στα όσα κατάφερε το νησί μέσα στο 2024 που ολοκληρώθηκε πριν λίγες ημέρες. Συγκεκριμένα, τόνισε ότι "το νησί σε γενικές γραμμές το 2024 κινήθηκε πολύ καλά και είχαμε μία αύξηση περίπου στο 4.2% σε σχέση με πέρυσι. Ήταν εντυπωσιακή η αύξηση των τουριστών που ήρθαν στο νησί μας με αεροπορικές πτήσεις και το σημαντικό ήταν ότι είχαμε σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη. Αλλά και η κίνηση με τα πλοία πήγε πάρα πολύ καλά τόσο από τον Πειραιά, όσο και από τις υπόλοιπες Κυκλάδες, καθώς είχαμε διασύνδεση με ταχύπλοα και άλλα σκάφη. Οπότε και στο λιμάνι και στο αεροδρόμιο είδαμε αύξηση σε σχέση με την περασμένη χρονιά και κάθε χρόνο βλέπουμε ότι διευρύνεται και η τουριστική σεζόν η οποία ξεκινάει τον Απρίλιο και φτάνει μέχρι και τον Νοέμβρη, που αυτό δείχνει την στόχευση και σε εναλλακτικές μορφές τουρισμού που έχουν φυσιολατρικό γνώμονα".

"Στόχος μας είναι να πάμε ακόμη καλύτερα από το 2024"

Σε ότι αφορά το 2025 και τους στόχους που θέτει το νησί για τη νέα χρονιά, ο κ. Κατσαράς ανέφερε ότι "για την νέα χρονιά ο στόχος μας είναι να πάμε ακόμη καλύτερα από το 2024 και μία από τις ευχάριστες ειδήσεις που ήρθαν είναι ότι θα υπάρχει διασύνδεση αεροπορική και με την Κρήτη. Παράλληλα και μέσα σε αυτή τη χρονιά θα έχουμε αρκετές συμμετοχές σε διεθνείς εκθέσεις και όχι μόνο για να μπορέσουμε να προβάλουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το νησί μας. Παράλληλα προσπαθούμε να ενισχύσουμε και να αναπτύξουμε τη διαδικτυακή πλατφόρμα του Δήμου και να λειτουργήσουμε μία καινούργια εφαρμογή που δημιουργήσαμε, η οποία θα έχει ως στόχο να είναι συνεχώς ενημερωμένη και να μπορεί να κατευθύνει τον επισκέπτη με μεγάλη ευκολία για το οτιδήποτε μπορεί να κάνει στο νησί και να τον ενημερώνει για τις δράσεις που κάνει ο Δήμος. Τέλος να πω, ότι παρόλο που είναι νωρίς βλέπουμε να υπάρχει μία κινητικότητα και αυτό μας δίνει αισιόδοξα μηνύματα για το πως θα κυλίσει η φετινή χρονιά".

Το πρόγραμμα τουριστικής προβολής Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων έτους 2025:

Διενέργεια συστηματικής τουριστικής φωτογράφισης στα πέντε νησιά του Δήμου

Στην εποχή του διαδικτύου και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης η εικόνα διαδραματίζει τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην ανάδειξη ενός τουριστικού προορισμού. Καθίσταται αναγκαία η επαγγελματική φωτογράφιση σε Νάξο και Μικρών Κυκλάδων σε διαφορετικές χρονικές περιόδους για την αποτύπωση του φυσικού κάλλους, εναλλακτικών δραστηριοτήτων, ειδικών μορφών τουρισμού, γαστρονομίας, παραδόσεων, ανθρωποκεντρικών εμπειριών και περιοχών με θρησκευτικό, αρχιτεκτονικό και ιστορικό ενδιαφέρον. Οι φωτογραφίες θα διοχετευτούν σε εύρος χρήσεων όπως για παράδειγμα, τουριστικά social media του Δήμου, νέα τουριστική ιστοσελίδα, επαφές με τουριστικούς φορείς, δημοσιογράφους και bloggers, ηλεκτρονικές και έντυπες προωθητικές εφαρμογές και άλλα πολλά.

Υπηρεσίες διατήρησης Διαφημίσεων (google adwords)

Σύμφωνα με την τάση της εποχής η ενημέρωση των τουριστών για νέους αλλά και διαδεδομένους προορισμούς πραγματοποιείται σε μεγάλο βαθμό μέσα από το διαδίκτυο. Ένας επιπλέον τρόπος προσέγγισης, αρκετά διαδεδομένος στην σύγχρονη εποχή είναι η προσέγγιση εν δυνάμει τουριστών μέσω της διαφήμισης στο διαδίκτυο και συγκεκριμένα μέσα από την διαφήμιση που μπορεί να πραγματοποιηθεί στο δίκτυο αναζήτησης για τους χρήστες που αναζητούν στην google λέξεις ή φράσεις που ταιριάζουν στο προφίλ και τις υπηρεσίες που παρέχει ο προορισμός. Αξιοποιώντας τη διαφήμιση μέσω της Google, ο Δήμος θα μπορέσει να «συνδεθεί» ακριβώς με το κοινό εκείνο, που δείχνει προδιάθεση να επισκεφτεί τον προορισμό. Κύριο μέλημα και στόχος είναι η αύξηση της επισκεψιμότητας του τουριστικού website και οι προσέλκυση νέων εν δυνάμει επισκεπτών στον προορισμό.

Διαφημιστικές καταχωρήσεις

Προωθητική δράση σε αγορά ενδιαφέροντος του εσωτερικού ή/και του εξωτερικού, μέσω προβολής σε υπαίθρια ή εξωτερικά μέσα και κεντρικούς χώρους, πχ, πολυχώρους, σταθμούς του Μετρό, εμπορικά κέντρα. Διαφήμιση σε διεθνή/ εγχώρια τουριστικά έντυπα, περιοδικά αεροπορικών εταιρειών, τηλεοπτικά μέσα, ραδιόφωνο, ιστοσελίδες. Διαφήμιση σε media και websites που «τρέχουν» tour operators.

Ζωντανές Μεταδόσεις σε Ελληνικά και Διεθνή Μέσα

Ένα αξιόλογο «εργαλείο» για την προβολή προορισμού μέσα από ζωντανές μεταδόσεις σε τηλεοπτικούς σταθμούς ή/και διαδικτυακά κανάλια για προβολή σε Ελλάδα ή/και εξωτερικό. Με τον τρόπο αυτό προβάλλεται ο προορισμός μέσα από εντυπωσιακές λήψεις και παράλληλα μπορεί ο ομιλητής να μεταδώσει το τουριστικό αφήγημα σε πλήθος αποδεκτών και δυνητικών ταξιδιωτών.

Δημιουργία προωθητικού υλικού

Είναι απαραίτητη η δημιουργία ή/και ανανέωση/ επικαιροποίηση προωθητικού ή διαφημιστικού υλικού που θα ενισχύσει την προσπάθεια προβολής τη διάθεση σε ειδικές ομάδες ενδιαφέροντος, την προβολή σε τουριστικές εκθέσεις και άλλες επαγγελματικές εκδηλώσεις. Στο ίδιο πλαίσιο μπορεί να προβλεφθούν νέες εκτυπώσεις ή/και πιστοποιημένες μεταφράσεις. Το υλικό μπορεί να είναι φυλλάδια, αφίσες, banners και άλλο προωθητικό υλικό.

Συμμετοχή σε τουριστικές εκθέσεις

Οι τουριστικές εκθέσεις εξυπηρετούν ως ένα εργαλείο για προγραμματισμό στοχευμένων συναντήσεων με τουριστικούς φορείς, ταξιδιωτικά πρακτορεία, δημοσιογράφους, bloggers κλπ. Θα προτιμώνται εκθέσεις που θα εντάσσονται στον προγραμματισμό της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της αποδοτικότητας των δράσεων, τη διασφάλιση μεγαλύτερης συνοχής και την εξοικονόμηση πόρων.

Το σκεπτικό είναι να αξιοποιηθεί η δυνατότητα που θα παρέχει η Περιφέρεια για δωρεάν συμμετοχή εντός του περιπτέρου της. Προτείνονται οι δύο μεγαλύτερες διεθνείς εκθέσεις Τουρισμού που εμφανίζουν την μεγαλύτερη πιθανότητα να συμμετέχει η Περιφέρεια σε αυτές, την WTM 2025 στο Λονδίνο και την ITB 2025 στο Βερολίνο. Επίσης προτείνεται η διερεύνηση για συμμετοχή σε μία ακόμη έγκυρη διεθνή έκθεση τουρισμού όπως στη Γαλλία, την TOP RESA 2025 ή στο Rimini την TTG Travel Experience στην Ιταλία εφόσον οι συνθήκες το επιτρέψουν, δηλαδή ο ΕΟΤ αποφασίσει να συμμετέχει σε κάποια από αυτές, να παρέχει δυνατότητα συμμετοχής σε συνεκθέτες και να το ανακοινώσει έγκαιρα για υπάρχει χρόνος προετοιμασίας από τον Δήμο. Σε αυτήν την περίπτωση ο Δήμος θα χρειαστεί να πληρώσει/ νοικιάσει για stand απευθείας από τον ΕΟΤ. Εν κατακλείδι το κόστος για εκθέσεις θα περιλαμβάνει τις δαπάνες μετακίνησης, σίτισης και παραμονής των εκπροσώπων του Δήμου σε κάθε έκθεση και την ενοικίαση stand για μία έκθεση.

Επιπρόσθετες δράσεις

Παράλληλα το πρόγραμμα τουριστικής προβολής θα περιλαμβάνει:

  • Παρουσίαση του προορισμού σε αγορά ενδιαφέροντος του εξωτερικού

  • Φιλοξενίες – διατροφή – μετακινήσεις δημοσιογράφων bloggers – tour operators

  • Εξειδικευμένες προσφερόμενες υπηρεσίες και ειδικές δράσεις προβολής

  • Διαδικτυακό Μάρκετινγκ, ανάπτυξη και διαχείριση των τουριστικών λογαριασμών στα social media , διαχείριση του τουριστικού website και επεξεργασία δεδομένων από Google Trends

  • Προμήθεια βίντεο και κινηματογραφικού υλικού για προβολή και προώθηση των εναλλακτικών μορφών τουρισμού

  • Επιμορφωτικά σεμινάρια σε επαγγελματίες και Υπαλλήλους