Την Δευτέρα συνεδριάζει η Τουριστική Επιτροπή του Δήμου Θήρας με θέμα τον απολογισμό του έτους 2024, αλλά και τη συζήτηση για την τουριστική προβολή του 2025

Με μεγαλύτερη δυναμική, η τουριστική προβολή της Σαντορίνης

Λίγο πριν ολοκληρωθεί και ο Φεβρουάριος, στη Σαντορίνη βρίσκονται ακόμα σε στάση αναμονής αναφορικά με τον προγραμματισμό της τουριστικής προβολής του νησιού, καθώς τα σεισμικά φαινόμενα βρίσκονται ακόμα σε εξέλιξη, παρόλο που τις τελευταίες ημέρες παρουσιάζουν ύφεση.

Η Τουριστική Επιτροπή αναμένεται να συνεδριάσει τη Δευτέρα 24 Φεβρουαρίου, με θέμα συζήτησης τόσο τον απολογισμό του 2024, όσο και για το πλάνο και τις δαπάνες που αναμένεται να χρειαστούν για το 2025.

Χαρακτηριστικά στην πρόσκληση που απεστάλη στην Τουριστική Επιτροπή, μεταφέρεται στο πλαίσιο του προγραμματισμού ότι "στην παρούσα συνθήκη αβεβαιότητας που βιώνει ο Δήμος Θήρας και οι κάτοικοι του λόγω της εξέλιξης του γεωλογικού φαινομένου, είναι εξαιρετικά δύσκολο να γίνει οποιαδήποτε ακριβής πρόβλεψη για τις ανάγκες που θα προκύψουν τους επόμενους μήνες αναφορικά με την τουριστική προβολή του νησιού. Για αυτό το λόγο, βρισκόμαστε σε θέση να προτείνουμε δαπάνες για την τουριστική προβολή, με σκοπό να υπάρχει ένας προγραμματισμός ο οποίος έχει πάντα το ενδεχόμενο να ανατραπεί και να μορφοποιηθεί εκ νέου με βάση τις ανάγκες που θα προκύψουν στην πορεία".

Γ. Νομικού: "Συνεχίζουμε τον προγραμματισμό μας για την προβολή του νησιού με μεγαλύτερη δυναμική"

Η πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου και πρόεδρος της Τουριστικής Επιτροπής του Δήμου Θήρας, Γεωργία Νομικού, μίλησε στην "Κοινή Γνώμη" για τον προγραμματισμό της χρονιάς στο πλαίσιο και των γεγονότων του τελευταίου μήνα στο νησί. Συγκεκριμένα ανέφερε ότι "δεν μπορεί να γίνει οποιαδήποτε ασφαλής εκτίμηση για την επίπτωση που θα έχει το γεωλογικό φαινόμενο στην τουριστική περίοδο. Βήμα - βήμα προχωράμε μαζί με τις εκτιμήσεις των επιστημόνων και τις οδηγίες της πολιτείας. Αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες των κατοίκων και των επιχειρήσεων της Σαντορίνης και της Θηρασιάς και δουλεύουμε όλοι μας αδιάκοπα για αυτές. Είμαστε προσεκτικοί στον δημόσιο λόγο μας, αναγνωρίζοντας τη σπουδαιότητα που έχει ο τουρισμός στην τοπική μας οικονομία. Συνεχίζουμε τον προγραμματισμό μας για την προβολή του νησιού με μεγαλύτερη δυναμική".

Απολογισμός δράσεων για το 2024

Σημαντικό μέρος της εισήγησης της Τουριστικής Επιτροπής έχει να κάνει με τις δράσεις που έγιναν στο νησί μέσα στην περασμένη χρονιά. Επιγραμματικά κάποιες από αυτές, όπως αναφέρονται στην εισήγηση, ήταν:

  • Νέα τουριστικά δώρα για προβολή της Σαντορίνης: Σχεδιασμός και προμήθεια νέων τουριστικών δώρων, τα οποία προσφέρονται σε δημοσιογράφους, τουριστικούς πράκτορες και αξιωματούχους αποστολών, ενισχύοντας την προβολή της Σαντορίνης. Το ειδικά διαμορφωμένο κουτί περιλαμβάνει τρία αντικείμενα, καθένα αφιερωμένο σε έναν βασικό άξονα που χαρακτηρίζει την ταυτότητα του νησιού.

  • Ανανεωμένο έντυπο υλικό για την τουριστική προβολή του νησιού: Με στόχο την πληρέστερη ενημέρωση και προώθηση της Σαντορίνης σε τουριστικές εκθέσεις και επαγγελματικές συναντήσεις, σχεδιάστηκαν και εκτυπώθηκαν νέα έντυπα.

  • Ανασχεδιασμός της τουριστικής πύλης του Δήμου Θήρας: Η ιστοσελίδα www.santorini.gr βρίσκεται σε διαδικασία πλήρους ανανέωσης, με στόχο να ανταποκρίνεται στη νέα στρατηγική προώθησης του Δήμου. Εκτός από τον εμπλουτισμό της με νέο περιεχόμενο και σύγχρονο σχεδιασμό, προστίθεται σημαντική ενότητα Πολιτικής Προστασίας. Οι επισκέπτες θα έχουν πρόσβαση σε χάρτες καταφυγής και σημεία συγκέντρωσης πολιτών, μεταφρασμένους στα αγγλικά.

  • Νέες πολιτιστικές πινακίδες σε οικισμούς και σημεία ιστορικού ενδιαφέροντος: Στο πλαίσιο της ανάδειξης του πολιτιστικού και γεωλογικού πλούτου της Σαντορίνης, εκπονείται μελέτη σχεδιασμού ενημερωτικών πινακίδων για πέντε παραδοσιακούς οικισμούς και ένα γεωλογικό σημείο υψηλού ενδιαφέροντος.

  • Biennale Σύγχρονης Κεραμικής Τέχνης: Συνδιοργάνωσε με την Big Blue Dot και την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, την 1η Biennale Σύγχρονης Κεραμικής Τέχνης στη Σαντορίνη με διάρκεια από τις 7 Ιουνίου 2024 έως τις 26 Οκτωβρίου 2024. Η πρωτοβουλία αυτή αναδεικνύει τη δέσμευση του Δήμου Θήρας να προάγει τη συγχώνευση πολιτιστικής κληρονομιάς και σύγχρονης τέχνης, ενώ ταυτόχρονα ενισχύει την τουριστική ανάπτυξη και την προβολή της πλούσιας ιστορίας του νησιού.

  • Συμμετοχή σε εκθέσεις Τουρισμού: Ο Δήμος Θήρας συμμετείχε σε τουριστικές εκθέσεις, ενισχύοντας την προβολή της Σαντορίνης τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ευρώπη. Στη World Travel Market (WTM) στο Λονδίνο, η παρουσία της Σαντορίνης ήταν ιδιαίτερα ισχυρή, με μια σειρά από σημαντικές συναντήσεις με θεσμικούς εκπροσώπους, κορυφαία ΜΜΕ, τουριστικούς πράκτορες, καθώς και οργανισμούς και ινστιτούτα τουρισμού.

  • Παραγωγή νέας καμπάνιας προορισμού: Η νέα τουριστική καμπάνια της Σαντορίνης αποτελεί μια σύγχρονη οπτική του προορισμού, βασισμένη στη διαχρονική ταυτότητα του Santorini The One, της τελευταίας καμπάνιας που γυρίστηκε το 2015. Μέσα από ένα κεντρικό βίντεο και τέσσερα θεματικά βίντεο, αφιερωμένα στον πολιτισμό, τις γεύσεις, τις εμπειρίες και το μοναδικό τοπίο του νησιού, αποκαλύπτουμε μια Σαντορίνη πέρα από τις κλασικές καρτ-ποστάλ. Τα δικαιώματα του Δήμου Θήρας εξασφαλίστηκαν για τη νέα αυτή καμπάνια για κάθε χρήση χωρίς πρόσθετο κόστος.

Το πλάνο και ο προϋπολογισμός για το 2025

Το νέο πλάνο, δημιουργήθηκε νωρίς αλλά χρειάστηκε να αναδιαμορφωθεί, λόγω των έκτακτων καταστάσεων που προέκυψαν στο νησί με τα σεισμικά φαινόμενα. Παρόλα αυτά το πρόγραμμα τουριστικής προβολής που αναμένεται να εγκριθεί την προσεχή Δευτέρα, περιέχει δράσεις, ο προϋπολογισμός των οποίων αναμένεται να φτάσει τις 274.000 ευρώ.

Το πρόγραμμα του 2025, ενδεικτικά περιλαμβάνει:

  1. Υπηρεσίες διαχείρισης social media και παραγωγής περιεχομένου τουριστικής προβολής Δήμου Θήρας που αφορούν στην ανανέωση της σύμβασης με την εταιρεία διαχείρισης social media με αντικείμενο την διαχείριση και ενημέρωση με περιεχόμενο των τουριστικών social media του Δήμου.

  2. Υπηρεσίες digital διαφήμισης, σχετικά με Digital διαφήμιση για social media, youtube και google

  3. Επανασχεδιασμός Τουριστικής Πύλης Δήμου Θήρας santorini.gr και hosting και ενημέρωση αυτής. Απαραίτητη η ολοκλήρωση του επανασχεδιασμού της τουριστικής πύλης του Δήμου Θήρας www.santorini.gr. Η παρούσα δαπάνη παρότι προβλέφθηκε δεν πραγματοποιήθηκε το 2024, και θα πραγματοποιηθεί το 2025.

  4. Συμμετοχή σε εκθέσεις. Για το 2025 προτείνεται η συμμετοχή μας στις παρακάτω εκθέσεις.

1)ITB Berlin 4-6/3/2025 Βερολίνο, Γερμανία

2) Miami Sea Trade 7-10/4/2025 Miami ΗΠΑ

3) Dubai Arabian Travel Market 28/4-1/5/2025 Dubai Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα

4)IFTM Top Resa Paris , Porte de Versailles, 30/09-02/10-2025 Παρίσι, Γαλλία.

5)WTM ondon 4-6/11/2025, Λονδίνο Μεγάλη Βρετανία

  1. Εκτύπωση Τουριστικών εντύπων & σχεδιασμός και εκτύπωση επιπλέον σειράς εντύπων τουρισμού. Πρόκειται για σχεδιασμό και εκτύπωση επιπλέον σειράς εντύπων αφιερωμένων σε πολιτισμό και πολιτική προστασία για τους επισκέπτες και τις επιχειρήσεις.

  2. Σχεδιασμός και προμήθεια δώρων αντικειμένων τουρισμού και τύπου για τις ανάγκες του Δήμου Θήρας. Αφορά στην παραγωγή εκ νέου κουτιών δώρων όπως αυτά που κατασκευάστηκαν το 2024, παραγωγή και σχεδίαση νέας σειράς δώρων, παραγωγή υφασμάτινων τσαντών tote, παραγωγή pins Santorini The One, παραγωγή χάρτινων τσαντών Santorini The One, παραγωγή αυτοκόλλητων μικρών στρογγυλών για τις ανάγκες συσκευασίας Santorini The One και παραγωγή καρτών with compliments.

  3. Ταξίδια εξοικείωσης FAM Trips / Press Trips. Διοργάνωση ταξιδιών δημοσιογράφων με σκοπό την παραγωγή θετικών άρθρων ταξιδιωτικού περιεχομένου από μεγάλα ΜΜΕ του κόσμου.

  4. Outdoor προβολή του προορισμού και συγκεκριμένα τουριστική διαφήμιση του Δήμου Θήρας στον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό Grand Central Station της Νέας Υόρκης. Υπάρχει η σκέψη να οργανωθεί κάποια δράση σχετική με τη διαφήμιση του προορισμού στον συγκεκριμένο σταθμό. Η Νέα Υόρκη είναι μια από τις σημαντικότερες αγορές για τον ελληνικό τουρισμό, με υψηλό ποσοστό ταξιδιωτών που επιλέγουν πολυτελείς προορισμούς. Το κοινό που χρησιμοποιεί τον Grand Central Station περιλαμβάνει υψηλόβαθμα στελέχη, επαγγελματίες, ταξιδιώτες αναψυχής και κατοίκους με υψηλή αγοραστική δύναμη—ακριβώς το κοινό-στόχος της Σαντορίνης. Ο Grand Central Station εξυπηρετεί περισσότερους από 750.000 επιβάτες ημερησίως, πολλοί από τους οποίους περνούν από το σταθμό επανειλημμένα, κάτι που αυξάνει την πιθανότητα να δουν και να θυμηθούν την καμπάνια της Σαντορίνης. Υπάρχει πρόταση για την προβολή σπότ της καμπάνιας σε digital οθόνες διαφήμισης του σταθμού ή μπορούμε να οργανώσουμε κάποιο δρώμενο σε συνεργασία με τον ΕΟΤ στον σταθμό.