Ο Δήμος Ιητών ενέκρινε το πρόγραμμα για την τουριστική προβολή του νησιού για το 2025, το οποίο έχει ποικίλες δράσεις, αλλά και συμμετοχές σε διεθνείς και εγχώριες εκθέσεις

Σε πρώτο πλάνο η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου

Εν μέσω των σεισμικών φαινομένων που έχουν αναστατώσει το τελευταίο διάστημα την ευρύτερη περιοχή των Κυκλάδων, πολλά από τα νησιά άρχισαν ήδη τον προγραμματισμό τους για την τουριστική προβολή τους για το 2025, καθώς η τουριστική σεζόν, αρχής γενομένης από το Πάσχα, βρίσκεται προ των πυλών.

Στην Ίο στοχεύουν σε μία καλύτερη τουριστικά χρονιά, καθώς θεωρούν ότι θα έχει εξομαλυνθεί η κατάσταση με τους σεισμούς και ελλείψει μεγάλων αθλητικών γεγονότων, θα υπάρξει μεγαλύτερη κίνηση στο νησί, ειδικά τον Ιούλιο.

Α. Μέττος: "Βασικός μας στόχος και φέτος είναι η επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν"

Ο πρόεδρος της Τουριστικής Επιτροπής του Δήμου Ιητών, Αντώνης Μέττος μίλησε στην "Κοινή Γνώμη" και αρχικά σχολιάζοντας τη περασμένη χρονιά, επεσήμανε πως "ήταν μία αρκετά καλή χρονιά για το νησί, αν εξαιρέσουμε τον μήνα Ιούλιο, που λόγω των μεγάλων αθλητικών γεγονότων του Euro και των Ολυμπιακών Αγώνων, υπήρξε μία κάμψη στις αφίξεις. Από εκεί και πέρα, ήμασταν αρκετά ευχαριστημένοι γιατί ισορρόπησε η κατάσταση με τους προηγούμενους και τους επόμενους μήνες".

Όσο για τους στόχους για τη νέα τουριστική περίοδο και κατά πόσο θεωρεί ότι η χρονιά θα επηρεαστεί από τα πρόσφατα γεγονότα με τους σεισμούς, τόνισε ότι "η δική μας η τουριστική περίοδος αρχίζει λίγο αργότερα σε σχέση με τη Σαντορίνη, προσωπικά νιώθω ότι υπάρχει χρόνος για να ομαλοποιηθούν τα πράγματα, σύμφωνα και με τις επιστημονικές προσεγγίσεις και προβλέψεις. Ο κόσμος είναι σε αναμονή προς το παρόν και δεν έχουμε καμία ακύρωση για την ώρα, αλλά έχει παγώσει για λίγο ο ρυθμός των κρατήσεων, αλλά θεωρώ ότι όταν ηρεμήσουν τα πράγματα θα αρχίσει και πάλι η γνωστή κίνηση. Πιστεύουμε ότι θα είναι μία καλύτερη χρονιά από πέρυσι, δεδομένου ότι δεν θα υπάρχουν και όλα αυτά τα αθλητικά γεγονότα. Βασικός μας στόχος και φέτος είναι η επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν, γιατί επιθυμούμε μεγαλύτερη επισκεψιμότητα τον Μάιο και τον Σεπτέμβρη".

Οι δράσεις προβολής της Ίου

Σύμφωνα με το πρόγραμμα τουριστικής προβολής της Ίου που σχεδίασε η Δημοτική Αρχή, για την επόμενη σεζόν προβλέπονται οι παρακάτω δράσεις:

Τοποθέτηση – «προϊόντα»

Η Ίος αποτελεί προορισμό των Κυκλάδων με πλησιέστερο το διεθνές αεροδρόμιο της Σαντορίνης. Είναι γνωστή για πολλά ποιοτικά στοιχεία όπως τα γαλαζοπράσινα νερά και τις εξωτικές παραλίες, τη γραφική Χώρα, τις πανέμορφες εκκλησίες όπως την Παναγιά την Γκρεμιώτισσα, τα αξιόλογα αρχαία και ιστορικά μνημεία όπως τον εντυπωσιακό προϊστορικό οικισμό του Σκάρκου, τον τάφο του Ομήρου, το πολιτισμό, τη γαστρονομία, τις εναλλακτικές δραστηριότητες, το εύρος τουριστικών υπηρεσιών κ.α. Είναι ένα νησί με πολλά διαφορετικά πρόσωπα και γοητευτικές αντιθέσεις.

Αγορές –στόχοι & ομάδες – στόχοι

Λόγω του πολυδιάστατου τουριστικού «προϊόντος» η Ίος ικανοποιεί ένα πολύ μεγάλο φάσμα ομάδων-στόχων όπως παραθεριστές, θιασώτες της νυχτερινής ζωής, φίλους των καταδύσεων, της πεζοπορίας, της ποδηλασίας και του θαλάσσιου τουρισμού, λάτρεις της γαστρονομίας και ταξιδιώτες με πολιτιστικά και ιστορικά ενδιαφέροντα, νεόνυμφοι και γάμους. Επίσης, πλούσιο είναι το «ψηφιδωτό» των αγορών προέλευσης των τουριστών που εντοπίζονται στην Ελλάδα, την Ιταλία, τη Μ. Βρετανία, τη Σκανδιναβία, την Αυστραλία, τις ΗΠΑ, τη Γαλλία, την Ολλανδία, την Αυστρία κ.ο.κ. Στόχος είναι η διασπορά του προγράμματος προβολής στο εύρος των παραπάνω ομάδων και αγορών – στόχων στα όρια του εφικτού και αξιοποιώντας κάθε φορά μια δέσμη διαφορετικών εργαλείων.

Επικοινωνιακά μηνύματα

Σκοπός του προγράμματος είναι να εμπεδωθεί το μήνυμα της αλλαγής και εξέλιξης του χαρακτήρα του προορισμού. Χωρίς να αγνοείται η διάσταση της νυχτερινής ζωής, στόχος είναι η ανάδειξη της φύσης, των παραλιών, των ειδικών μορφών τουρισμού (καταδύσεις, πεζοπορία, ποδηλασία, θαλάσσιος τουρισμός κλπ), της γαστρονομίας και των τοπικών προϊόντων, του ιστορικού και αρχαιολογικού πλούτου, των πρωτοβουλιών για προστασία του περιβάλλοντος, των υπηρεσιών για weddings και honeymooners, των αθλητικών εκδηλώσεων πχ beach volley και του πολιτισμού. Φροντίδα θα υπάρχει για την ανάδειξη του εντυπωσιακού μουσείου Γαϊτη – Σίμωσι.

Διαφημιστική προβολή σε έντυπα, διαδίκτυο και υπαίθρια Μέσα

Η διαφημιστική προβολή περιλαμβάνει:

  • Διαφήμιση σε ΜΜΕ (έντυπα, ηλεκτρονικά, διαδικτυακά, τηλεοπτικά, ραδιοφωνικά)

  • Διαφημιστική συνεργασία με ομίλους, εταιρίες, tour operators κλπ

  • Google ad words για την ενίσχυση της επισκεψιμότητας της ιστοσελίδας

  • Διαφήμιση για την ενίσχυση της επισκεψιμότητας των social media του Δήμου

  • Υπαίθρια Διαφήμιση (Εμπορικά Κέντρα, Μετρό, Σταθμοί του Μετρό, Λεωφορεία, Τραμ, ή άλλα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς).

Συνεργασία με εξειδικευμένη εταιρία συμβούλων Διαδικτυακού Μάρκετινγκ για την συντήρηση των website του Δήμου

Παράλληλα, θα γίνει συντήρηση των website του Δήμου, με τις παρακάτω ενέργειες:

  • Εμπλουτισμός με video ή και φωτογραφιών όπου είναι εφικτό και χρειάζεται.

  • Ενημέρωση με τις τουριστικές δράσεις και γεγονότα με στόχο την ενημέρωση, τη σύνδεση με το brand name του προορισμού και την προσέλκυση του ενδιαφέροντος.

  • Προσθήκη κειμένων στις ήδη υφιστάμενες ενότητες.

  • Προσθήκη επιπλέον κατηγοριών και υποκατηγοριών στα Ελληνικά και Αγγλικά όπου αυτό είναι εφικτό και κρίνεται απαραίτητο.

  • Αντιμετώπιση προβλημάτων λειτουργίας.

  • Προσθήκη επιπλέον γλώσσας εάν χρειαστεί στο website visitiosgreece.com.

  • Ανανέωση του hosting και του domain names

Παραγωγή οπτικοακουστικού υλικού (φωτογραφικό υλικό ή/και βίντεο)

Το περιεχόμενο του φωτογραφικού υλικού και των βίντεο θα αποτυπώνει το σύνολο των διαστάσεων και υπηρεσιών του τουρισμού του προορισμού. Οι φωτογραφίες και τα βίντεο θα είναι ανθρωποκεντρικά και θα εστιάζουν σε εμπειρίες. Επιπλέον θα πληρούν τεχνικές προδιαγραφές, θα είναι στα κατάλληλα format αρχείων και τα πνευματικά δικαιώματα θα ανήκουν εξ’ολοκλήρου στον Δήμο για κάθε χρήση, χωρίς την υποχρέωση οποιασδήποτε αναφοράς σε άλλα πρόσωπα.

Παραγωγή και εκτύπωση προωθητικού υλικού

Δημιουργία, εκτύπωσή ή επανεκτύπωση, παραγωγή εντύπο ή άλλου προωθητικού υλικού, προμήθεια αναμνηστικών και προωθητικών αντικειμένων για τη διανομή τους σε τουριστικές εκθέσεις και τη διάθεση σε προσκεκλημένους δημοσιογράφους και επίσημους επισκέπτες, μεταφορές τουριστικού – προωθητικού υλικού, άλλες απρογραμμάτιστες δράσεις κ.ά.

Εκθέσεις Τουρισμού και ενέργειες δημοσίων σχέσεων

Για την εξοικονόμηση κόστους και ανάλογα των συνθηκών, θα προτιμηθούν εκθέσεις που η ΠΝΑΙ θα συμμετέχει, δίνοντας τη δυνατότητα εκθεσιακής παρουσίας χωρίς κόστος περιπτέρου. Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν έχει οριστικοποιηθεί το πρόγραμμα των εκθέσεων συμμετοχών μέσα από την Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου. Ωστόσο πρόθεση του Δήμου είναι η διερεύνηση για συμμετοχή σε μία ή περισσότερες διεθνείς εκθέσεις τουρισμού σε αγορές ενδιαφέροντος του προορισμού σε Γερμανία (πχ ΙΤΒ 2025, Βερολίνο, 4-6/3/25 ), ή/και Γαλλία (TOP RESA 2025, Παρίσι 23-25/9/25) ή/και Μ. Βρετανία (πχ WTM 2025 4-6/11/2025) ή/και Ελλάδα (Athens Tourism Expo Αθήνα, Δεκέμβριος 2025). Οι παραπάνω αγορές και εκθέσεις είναι ενδεικτικές και υπόκεινται σε αλλαγές/ προσαρμογές ανάλογα με τις συνθήκες και τις ανάγκες προβολής πχ αν η ΠΝΑι διαθέσει δωρεάν χώρο.

Η συμμετοχή του Δήμου Ιητών θα στηρίζεται σε οργανωμένη προετοιμασία που σημαίνει

α) ενημέρωση όλων των ομάδων ενδιαφέροντος για τη συμμετοχή του Δήμου (τουριστικά πρακτορεία, tour operators, travel specialists, δημοσιογράφοι, bloggers, media, φορείς οργανισμοί κλπ),

β) προγραμματισμός συναντήσεων

γ) συγκέντρωση αποτελεσμάτων

δ) παρακολούθηση επικοινωνίας μετά την έκθεση – follow up,

ε) δημιουργία, εντοπισμός και αξιολόγηση ευκαιριών.

Επιπλέον θα διερευνηθεί η δυνατότητα συμμετοχής σε ειδικές δράσεις και ενέργειες δημοσίων σχέσεων όπως παρουσιάσεις προορισμών, workshops κλπ.