Παρουσιάστηκε το πρόγραμμα τουριστικής προβολής του Δήμου Μυκόνου που περιέχει πολλές και ποικίλες δράσεις

"Η Μύκονος ξανασυστήνεται στο διεθνές κοινό"

Τι αναφέρει για το πρόγραμμα, ο επιστημονικός συνεργάτης του δημάρχου, Τάκης Ρήγας

“Έτοιμη” δηλώνει και η Μύκονος για την έναρξη της νέας τουριστικής περιόδου, καθώς ενέκρινε το πρόγραμμα τουριστικής προβολής του νησιού, το οποίο αναμένεται να έχει ποικίλες δράσεις αλλά και νέες στοχεύσεις.

Τ. Ρήγας: "Στη Μύκονο δεν έχουμε κάποιο πρόβλημα αναφορικά με τους σεισμούς"

Ο επιστημονικός συνεργάτης του δημάρχου, Τάκης Ρήγας, μίλησε στην "Κοινή Γνώμη" αναφερόμενος στο πρόγραμμα της τουριστικής προβολής για το 2025. Στο ερώτημα για το αν και κατά πόσο, έχει επηρεαστεί το πρόγραμμα από την πρόσφατη σεισμική δραστηριότητα στην περιοχή των Κυκλάδων, απάντησε ότι "το συγκεκριμένο πρόγραμμα είχε συνταχθεί πριν την εκδήλωση της σεισμικής δραστηριότητας και είναι κανονικά το ετήσιο πρόγραμμα τουριστικής προβολής, το οποίο συντάσσουμε και το περνάμε όταν έχουμε εγκεκριμένο προϋπολογισμό και για αυτό το βλέπετε τώρα. Παράλληλα, αναμένουμε και την έγκριση του Ε.Ο.Τ. για να μπορέσουν να αρχίσουν οι δράσεις οι οποίες ξεκινούν από τις τουριστικές εκθέσεις, με πρώτη να είναι η τουριστική έκθεση του Βερολίνου. Στη Μύκονο δεν έχουμε κάποιο πρόβλημα αναφορικά με τους σεισμούς και οι ίδιοι οι ξενοδόχοι μας είπαν ότι δεν έχουν υπάρξει μειώσεις στις κρατήσεις, ούτε ακυρώσεις. Μάλιστα, κατά την άποψη της προέδρου των Ξενοδόχων, η κίνηση φαίνεται να είναι αυξημένη".

"Η λογική είναι ότι η Μύκονος πρέπει να ξανασυστηθεί στο διεθνές κοινό με βάση και αναξιοποίητες πηγές τουριστικού πλούτου"

Αναφορικά για τους στόχους, δήλωσε πως, “το πρόγραμμα από ό,τι βλέπετε έχει στόχο την προβολή του προορισμού της Μυκόνου σε όλη τη διάθεση του τουριστικού προϊόντος, δηλαδή με την πολυμορφία του και τον πλούτο του. Η λογική είναι ότι η Μύκονος πρέπει να ξανασυστηθεί στο διεθνές κοινό με βάση και αναξιοποίητες πηγές τουριστικού πλούτου που υπάρχουν στο νησί και βεβαίως για να ανταποκριθεί και στην σύγχρονη ζήτηση. Όπως αναφέρουμε και μετά την πανδημία, οι ανάγκες της ζήτησης έχουν διαφοροποιηθεί αρκετά, καθώς έχουν ανοίξει νέες αγορές και έχουν αναδειχθεί νέοι ανταγωνιστικοί προορισμοί, επομένως πρέπει να προσαρμόζεις το προφίλ σου και το τουριστικό σου προϊόν με βάση τις απαιτήσεις την νέας ζήτησης. Πριν το αποφασίσουμε αυτό, αναζητούμε και αναλύουμε τα στατιστικά στοιχεία για να δούμε που κυρίως απευθύνεται η Μύκονος και στη συνέχεια διαμορφώνουμε το τουριστικό πρόγραμμά μας, ανάλογα και με το μπάτζετ που διαθέτουμε. Μας ενδιαφέρει και η αξιοποίηση σύγχρονων μεθόδων προβολής".

Παράλληλα τόνισε ότι "θεωρώ πολύ σημαντική τη πρωτοβουλία που πήραμε ως Δήμος και η οποία ολοκληρώνεται μέσα στο Μάρτιο, να δημιουργήσουμε έναν Οργανισμό προβολής και προώθησης του προορισμού. Αυτόν τον Οργανισμό τον δημιουργούμε στο πλαίσιο ενός Αναπτυξιακού Οργανισμού και ουσιαστικά, μας δίνει τη δυνατότητα, να αξιοποιήσουμε τη συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα γιατί θα κάνουμε από κοινού προγράμματα διαφήμισης και προβολής. Θέλουμε αυτός ο Οργανισμός να μας επιτρέψει να κάνουμε τριετή προγράμματα τουριστικής προβολής και να μη μένουμε στα στενά όρια του ετήσιου".

Το πρόγραμμα τουριστικής προβολής για το 2025

Με “όχημα” επικοινωνίας το brand name “Μύκονος”, οι δράσεις τουριστικής προβολής για το 2025, εξειδικεύονται ως εξής:

Παραγωγή προωθητικού ψηφιακού περιεχομένου για την ιστοσελίδα του δήμου Μύκονου

Μετά τη λειτουργία της ανασχεδιασμένης σύγχρονης ιστοσελίδας του Δήμου, θα ανατεθεί η παραγωγή, η τεκμηρίωση και ο εμπλουτισμός του περιεχομένου του portal του Δήμου που θα αφορά την προβολή της τουριστικής εικόνας του προορισμού( spots, videos, photo, κείμενα κλπ).

Ανασχεδιασμός και διαχείριση λογαριασμών και επαγγελματικών σελίδων στα social media του Δήμου

Με την ενέργεια αυτή επιδιώκεται η διαχείριση του νέου site του Δήμου καθώς και ο συνολικός ανασχεδιασμός της παρουσίας της Μυκόνου στα κοινωνικά δίκτυα όπως, facebook, x, instagram, youtube, με εμπλουτισμό του περιεχομένου τους και με σταθερό πρόγραμμα αναρτήσεων και τους 12 μήνες του χρόνου.

Παραγωγή έντυπου προωθητικού υλικού για την τουριστική προβολή της Μύκονου

Η υπηρεσία αυτή αφορά στο σχεδιασμό, παραγωγή και εκτύπωση επιπλέον έντυπου προωθητικού υλικού, με θεματολογία κυρίως τις νέες μορφές τουρισμού, όπως πολιτιστικός , γαστρονομικός, περιπατικός και στην επανεκτύπωση του γενικού εντύπου προβολής της Μυκόνου και του υπόλοιπου διαφημιστικού υλικού που διανέμεται στις τουριστικές εκθέσεις.

Υπηρεσίες διοργάνωσης ταξιδιών εξοικείωσης και γνωριμίας

Στόχος της συγκεκριμένης ενέργειας είναι η διοργάνωση press trips στο πλαίσιο των επαφών με τα διεθνή αλλά και τα ελληνικά ΜΜΕ και social media, καθώς και fam trips με τη φιλοξενία blockers, influencers, διασημοτήτων. Επιδιώκεται η διεύρυνση της θεματολογίας αυτών των ταξιδιών και η πραγματοποίηση follow ups ως προς τις ενέργειες προβολής της Μυκόνου από τα ΜΜΕ που εκπροσωπούν.

Προβολή μέσω καταχωρήσεων σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα

Σχεδιάζεται η πραγματοποίηση στοχευμένων διαφημιστικών καταχωρήσεων σε τουριστικά έντυπα, σε ειδικά ένθετα αφιερώματα των ΜΜΕ, σε διαφημιστικές καταχωρήσεις στον έντυπο και ηλεκτρονικό διεθνή και εγχώριο τύπο. Ενδεικτικά, προτείνονται διαφημιστικές καταχωρήσεις σε in flight έντυπα αεροπορικών εταιρειών, διαφημιστικές καταχωρήσεις σε έντυπα αεροδρομίων, διαφημιστικές καταχωρήσεις σε εθνικά και διεθνή blogs και sites και διαφημιστικές καταχωρήσεις σε διεθνή και εθνικά ΜΜΕ.

Τιμητικές διακρίσεις, αναμνηστικά δώρα και έξοδα φιλοξενίας

Στο πλαίσιο της συγκεκριμένης υπηρεσίας προγραμματίζονται:

  • Η φιλοξενία σημαντικών decision makers, τουριστικών διαμεσολαβητών (tour operators) προκειμένου να γνωρίσουν καλύτερα τον προορισμό και να προωθήσουν το τουριστικό προϊόν της Μύκονου,

  • Η δημιουργία και προμήθεια αναμνηστικών δώρων που θα προσφέρονται στους προσκεκλημένους του δήμου και θα διανέμονται στις τουριστικές εκδηλώσεις που διοργανώνονται για την προβολή του προορισμού,

  • Η συμμετοχή σε ανταγωνιστικές διαδικασίες- διαγωνισμούς (awards) για την εξασφάλιση τιμητικών διακρίσεων που προβάλλουν τον προορισμό.

Σήμανση και ανάδειξη χώρων και στοιχείων της πολιτιστικής κληρονομιάς

Στόχος της συγκεκριμένης δράσης είναι ο εμπλουτισμός του τουριστικού προϊόντος της Μυκόνου με την προώθηση του πολιτιστικού τουρισμού, μέσα από την εκπόνηση και υλοποίηση μελέτης σήμανσης και ανάδειξης χώρων και στοιχείων της πολιτιστικής κληρονομιάς του προορισμού.

Διοργάνωση εκδηλώσεων και δράσεων προώθησης της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς

Προγραμματίζεται η οργάνωση εκδηλώσεων και η συμμετοχή σε δράσεις ανάδειξης και προβολής της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς της Μυκόνου ( τοπικά έθιμα ,παραδοσιακή μουσική και χοροί, τοπικές συνταγές, γαστρονομία κλπ.) Στόχος, η ενσωμάτωση της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς του νησιού στη νέα τουριστική ταυτότητα του προορισμού.

Συμμετοχή σε τουριστικές εκθέσεις εξωτερικού και εσωτερικού

Στο πλαίσιο της συγκεκριμένης υπηρεσίας προγραμματίζεται η οργάνωση της συμμετοχής της Μυκόνου σε τουριστικές εκθέσεις που πρόκειται να πραγματοποιηθούν στην Ελλάδα και το εξωτερικό εντός του 2025. Οι εκθέσεις στις οποίες πρόκειται να συμμετέχει ο δήμος Μυκόνου είναι οι παρακάτω:

1. International Tourismus-Börse 2025 στο Βερολίνο Γερμανίας, 4-6Μαρτίου

2. Salon Mondial du Tourisme 2025 στο Παρίσι Γαλλίας 13-16 Μαρτίου

3.Arabian Travel Market 2025 στο Ντουμπάι 28 Απριλίου-1Μαΐου

4. World Travel Market 2025, 4-6Νοεμβρίου

5. Philoxenia 2025 στη Θεσσαλονίκη, 14-16 Νοεμβρίου

6.Athens International Tourist and Culture Expo 2025 στην Αθήνα, Δεκέμβριος 2025

Υπηρεσία προσέλκυσης και υποστήριξης παραγωγής κινηματογραφικών ταινιών

Παράλληλα με τη δημιουργία της υπηρεσίας υποστήριξης, σχεδιάζεται η ανάπτυξη ψηφιακής πλατφόρμας με πληροφοριακό υλικό που θα αφορά ταινίες που έχουν "γυριστεί" κατά το παρελθόν στη Μύκονο.