Με όραμα την ενίσχυση της ποιότητας και της βιωσιμότητας
- Δευτέρα, 14 Απριλίου, 2025 - 06:18
Η Τήνος είναι ένα νησί με έντονη πολιτιστική ταυτότητα, μοναδικό φυσικό πλούτο και αυθεντική φιλοξενία και πρόσφατα παρουσίασε, στο Δημοτικό Συμβούλιο, το στρατηγικό της σχέδιο για την τουριστική ανάπτυξη του 2025.
Με βασικό όραμα την ενίσχυση της ποιότητας και της βιωσιμότητας του τουρισμού, το σχέδιο στοχεύει στην ανάδειξη της Τήνου ως πρότυπο αυθεντικού και ήπιου τουριστικού προορισμού, με σεβασμό στον τόπο, την κοινωνία και το περιβάλλον.
Η στρατηγική επικοινωνίας που βασίζεται στην προώθηση της εμπειρίας "Τήνος όλο τον χρόνο", στοχεύει στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και επικεντρώνεται σε τρεις βασικούς πυλώνες:
• Αυθεντικότητα – Πολιτισμός – Θρησκεία
• Δραστηριότητες – Εναλλακτικός Τουρισμός
• Φύση – Χωριά – Τοπικά Προϊόντα
Επίσης, απευθύνεται σε ταξιδιώτες με ενδιαφέρον για τον βιωματικό, πολιτιστικό και θρησκευτικό τουρισμό, που επιθυμούν να γνωρίσουν την αληθινή Ελλάδα, πέρα από τα τετριμμένα τουριστικά στερεότυπα που σέβονται την παράδοση και την ταυτότητα του τόπου που επισκέπτονται. Είναι ταξιδιώτες υψηλής προστιθέμενης αξίας, με ενδιαφέρον στις εναλλακτικές μορφές τουρισμού.
Μ. Τζάννου: "Η επιτυχία του σχεδίου βασίζεται στην στενή συνεργασία της Δημοτικής Αρχής με τους τοπικούς φορείς"
Η σύμβουλος Τουριστικού Marketing και Επικοινωνίας του Δήμου Τήνου, Μαρία Τζάννου, μίλησε στην "Κοινή Γνώμη" για τους βασικούς στόχους του νησιού για τη φετινή τουριστική περίοδο και με ποιες δράσεις θα προσπαθήσει να τους επιτύχει.
"Η Τήνος για τη φετινή τουριστική περίοδο θέτει ξεκάθαρα στο επίκεντρο τη στρατηγική ανάδειξη της αυθεντικής της ταυτότητας, με στόχο την προβολή ενός πολυδιάστατου και ποιοτικού προορισμού. Κεντρικός στόχος είναι η ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας του νησιού ως τόπος θρησκευτικού τουρισμού με το ιερό προσκύνημα της Παναγίας της Ευαγγελίστριας να αποτελεί φάρο για τους χριστιανούς στην Ελλάδα και το Εξωτερικό, αλλά και ως ένας τόπος εμπειριών, με πλούσια πολιτιστική κληρονομιά, έντονα αρχιτεκτονικά στοιχεία, μοναδικό φυσικό τοπίο, γαστρονομία και ζωντανή τοπική παράδοση. Η προσέλκυση επισκεπτών που αναζητούν ήπιες, αυθεντικές και βιώσιμες μορφές τουρισμού αποτελεί πλέον προτεραιότητα, ενώ παράλληλα καλλιεργείται η στόχευση σε ποιοτικές αγορές του εξωτερικού", τόνισε αρχικά η κα. Τζάννου.
Παράλληλα, συμπλήρωσε ότι "για την επίτευξη αυτών των στόχων, η Δημοτική Αρχή μέσω της Τουριστικής Επιτροπής υλοποιεί ένα ολοκληρωμένο σχέδιο τουριστικής προβολής. Ο πυρήνας του σχεδίου είναι η δημιουργία ή αναπαραγωγή πλούσιου και αυθεντικού περιεχομένου – φωτογραφικού, βιντεοληπτικού και αφηγηματικού – το οποίο επικοινωνείται με σύγχρονους και παραδοσιακούς τρόπους. Το περιεχόμενο αυτό δεν λειτουργεί αποκομμένο, αλλά εντάσσεται οργανικά στις δράσεις που υλοποιούνται μέσα στο νησί. Φεστιβάλ όπως το MONOPATINOS, το οποίο παντρεύει την πεζοπορία και την αναρρίχηση με τη γαστρονομία, την τέχνη της μαρμαροτεχνίας και την ανάδειξη του φυσικού πλούτου, αποτελούν εμβληματικά παραδείγματα εμπειρικού τουρισμού που αναδεικνύουν τις θεματικές αξίες του προορισμού. Η επιτυχία του σχεδίου βασίζεται στην στενή συνεργασία της Δημοτικής Αρχής με τους τοπικούς φορείς, ενώσεις επαγγελματιών και συλλόγους, οι οποίοι μέσα από την Τουριστική Επιτροπή εκφράζουν τις ανάγκες και προτάσεις τους. Το τουριστικό όραμα του νησιού χτίζεται συλλογικά, με συνέργειες, εμπιστοσύνη και κοινό προσανατολισμό".
"Η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου αποτελεί στρατηγικό άξονα για την τουριστική πολιτική της Τήνου"
Στη συνέχεια, η κα. Τζάννου αναφέρθηκε στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, την οποία χαρακτήρισε ως στρατηγικό άξονα της τουριστικής πολιτικής της Δημοτικής Αρχής.
"Στην πράξη, δεν πρόκειται απλώς για μια επιθυμία αύξησης επισκεπτών, αλλά για τη μετατόπιση του τουριστικού ενδιαφέροντος και πέραν των δύο "κλασικών" θερινών μηνών. Η Τήνος επιδιώκει να λειτουργεί ως τουριστικός προορισμός από τις αρχές της άνοιξης έως και το φθινόπωρο – ακόμη και τον χειμώνα, αξιοποιώντας τα θεματικά της πλεονεκτήματα. Αυτό μεταφράζεται σε ουσιαστική αναζωογόνηση της τοπικής οικονομίας και κοινωνικής ζωής, με μεγαλύτερη διάρκεια λειτουργίας για τα καταστήματα, σταθερότερη απασχόληση, μικρότερη πίεση στην υποδομή και καλύτερη ποιότητα εξυπηρέτησης. Για να επιτευχθεί αυτό, η Τήνος επενδύει σε δράσεις που σχεδιάζονται και υλοποιούνται σε μη περιόδους αιχμής, όπως πολιτιστικές και γαστρονομικές εκδηλώσεις του φθινοπώρου, ή αναδεικνύει τα τοπικά πανηγύρια και τις γιορτές πχ Φεστιβάλ Αγκινάρας Κώμης", επεσήμανε χαρακτηριστικά
Κλείνοντας, τόνισε η κα. Τζάννου υπογράμμισε πως στόχος του Δήμου είναι να αξιοποιήσει στο έπακρο τη δύναμη της στοχευμένης επικοινωνίας, με καμπάνιες που προτείνουν ταξίδια "εκτός εποχής", ειδικές θεματικές αφηγήσεις και συνεργασίες με τουριστικούς πράκτορες και δημοσιογράφους που απευθύνονται σε κοινά που αποφεύγουν τον μαζικό τουρισμό.
"Μέσω αυτών, η Τήνος χτίζει ένα τουριστικό μοντέλο εποχικής ισορροπίας και βιωσιμότητας. Η επιμήκυνση δεν είναι απλώς ένα επιθυμητό αποτέλεσμα, είναι ήδη ένα συλλογικά επιδιωκόμενο και στρατηγικά σχεδιασμένο βήμα προς ένα πιο ανθεκτικό, δίκαιο και μακροπρόθεσμα βιώσιμο τουριστικό μέλλον", δήλωσε στην εφημερίδα.
Οι δράσεις τουριστικής προβολής για το 2025
Οι δράσεις του σχεδίου τουριστικής προβολής δεν είναι αποκομμένες πρωτοβουλίες, αλλά δομικά μέρη ενός ενιαίου αφηγήματος, όπου το περιεχόμενο αποτελεί τον κοινό παρονομαστή και το μέσο διάχυσης της εμπειρίας:
• Το Φεστιβάλ MONOPATINOS δημιουργεί υλικό μέσα από τις διαδρομές, τα πρόσωπα και τις γεύσεις που αναδεικνύονται. Αυτό το υλικό τροφοδοτεί τα social media, τα δελτία Τύπου και τις θεματικές καμπάνιες.
• Οι προσκλήσεις δημοσιογράφων και influencers, πέρα από τη διάχυση σε ξένα και εγχώρια μέσα, αποτελούν πηγές δημιουργίας αυθεντικού περιεχομένου τρίτων (user-generated content), που ενισχύει την αξιοπιστία της προβολής.
• Η παρουσία στις διεθνείς εκθέσεις και δράσεις στο εξωτερικό (π.χ. WTM, εκδηλώσεις στις ΗΠΑ) συνοδεύονται από ειδικά σχεδιασμένο υλικό (βίντεο, φυλλάδια, γαστρονομικές γεύσεις), ενισχύοντας την αφήγηση της Τήνου ως αυθεντικού, ποιοτικού προορισμού.
Στο επίκεντρο η παραγωγή αυθεντικού, θεματικού και ελκυστικού περιεχομένου
Στο κέντρο του σχεδίου τουριστικής προβολής βρίσκεται η παραγωγή αυθεντικού, θεματικού και ελκυστικού περιεχομένου, που δεν παρουσιάζει απλώς τον προορισμό, αλλά αφηγείται την ιστορία της Τήνου μέσα από εικόνες, εμπειρίες και προσωπικές στιγμές. Το περιεχόμενο δεν αποτελεί απλώς ένα εργαλείο προώθησης, αλλά έναν δίαυλο σύνδεσης του επισκέπτη με την ψυχή του νησιού.
Η διανομή του περιεχομένου γίνεται με τρόπο στοχευμένο και πολυκαναλικό, ώστε κάθε κοινό να προσεγγίζεται με το κατάλληλο μήνυμα στο σωστό σημείο επαφής:
• Μέσα από social media (Instagram, TikTok, Facebook, YouTube), ενισχύεται η συνεχής παρουσία της Τήνου στο ψηφιακό περιβάλλον με θεματικές ενότητες και εμπειρικά στιγμιότυπα. Παράλληλα, τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης χρησιμοποιούνται για να αναπαράγουν τις εμπειρίες των επισκεπτών του νησιού, να τους κάνουν παραγωγούς περιεχομένου που διαμορφώνουν εικόνα. Έτσι δημιουργείται μία Κοινότητα Φίλων της Τήνου που μοιράζεται εμπειρίες.
• Η ιστοσελίδα Tinos.gr, η οποία επανασχεδιάζεται, θα λειτουργήσει ως κόμβος πληροφοριών και έμπνευσης για τους επισκέπτες, με οργανωμένο, εύχρηστο και θεματικά ταξινομημένο περιεχόμενο.
• Μέσω διαφήμισης σε επιλεγμένα μέσα (π.χ. National Herald, σταθμοί ΜΕΤΡΟ), μεταφέρεται το μήνυμα της Τήνου ως αυθεντικού, εναλλακτικού προορισμού στο ευρύ κοινό.
• Οι δημόσιες σχέσεις και η λειτουργία του Γραφείου Τύπου, με στοχευμένα δελτία και συνεργασίες με δημοσιογράφους, φροντίζουν για τη συνεχή και ουσιαστική παρουσία της Τήνου στα ελληνικά και διεθνή ΜΜΕ.
Η λογική του οικοδομήματος
Το σχέδιο δράσης λειτουργεί με τη λογική του οικοδομήματος:
1. Δημιουργείται περιεχόμενο με βάση τις θεματικές αυθεντικότητας, πολιτισμού, φύσης, γαστρονομίας, δραστηριοτήτων και θρησκευτικότητας.
2. Αξιοποιείται αυτό το περιεχόμενο μέσα από συγκεκριμένα γεγονότα και πρωτοβουλίες (events, προσκλήσεις, παρουσιάσεις) και μέσα από τη Νέα Καμπάνια Επικοινωνίας.
3. Διαχέεται στο κοινό-στόχο μέσα από συντονισμένα και συνεπή κανάλια επικοινωνίας.
4. Μετριέται η αποτελεσματικότητα μέσω της Έρευνας Ικανοποίησης Κοινού για συνεχή βελτίωση.
Η κατεύθυνση αυτή, που επιδιώκει τη σύνδεση εμπειρίας, περιεχομένου και διάχυσης, υπηρετεί με συνέπεια το όραμα της Τήνου για τουριστική ανάπτυξη με σεβασμό στον τόπο, ενίσχυση της τοπικής οικονομίας και διαφοροποίηση στο σύνολο των Κυκλάδων.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Επί τάπητος έργα βιώσιμης ανάπτυξης στην Τήνο
9 Απρ. 2025 - 9:02 - Στο "κάδρο" η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου
8 Απρ. 2025 - 6:16 - Στόχος η άμεση ναυαγοσωστική κάλυψη
4 Απρ. 2025 - 6:17 - Με στόχο το βιώσιμο μέλλον της Τήνου
21 Μαρ. 2025 - 6:18 - Σύρος: Προοπτική συγχώνευσης της ΔΕΥΑ με την Υπηρεσία Ύδρευσης Δήμου Τήνου
15 Μαρ. 2025 - 10:48