Ανοίγει το "δρόμο" για τη λειτουργία υδατοδρομίων, η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου

Δύσκολο και χρονοβόρο εγχείρημα

Τα υδροπλάνα και πάλι στο προσκήνιο της νησιωτικής Ελλάδας.

Αφορμή στάθηκε νομοθετική ρύθμιση του υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων που διανοίγει το “δρόμο” για την επιστροφή του συγκεκριμένου εναλλακτικού μέσου μεταφοράς.

Το θέμα συζητήθηκε χθες κατά του πολύωρου συνεδρίου που διοργάνωσε στη Σύρο, ο Αντιπεριφερειάρχης Κυκλάδων, Γιώργος Πουσσαίος, με τη συμμετοχή κυβερνητικών εκπροσώπων, αλλά και εκπροσώπων ιδιωτικών εταιριών που ασχολούνται με τα υδροπλάνα.

Στο συνέδριο συμμετείχε η Γ.Γ της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου, κ. Καλογήρου, ο βουλευτής Κυκλάδων του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Συρμαλένιος, Δήμαρχοι των Κυκλάδων και της Δωδεκανήσου, οι Αντιπεριφερειάρχες, Ελευθερία Φτακλάκη και Αντώνης Χατζηιωάννου, περιφερειακοί σύμβουλοι, καθώς επίσης και ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Κυκλάδων.

Να σημειωθεί ότι χαιρετισμό απεύθυνε και ο υπουργός Δημόσιας Τάξης, κ. Δένδιας, ο οποίος πραγματοποίησε επίσκεψη “αστραπή” στη Σύρο.

Σύντομη, αλλά περιεκτική τοποθέτηση

Τη συζήτηση άνοιξε ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, Γιάννης Μαχαιρίδης, ο οποίος τοποθετήθηκε επί των προβλημάτων που παρουσιάζονται στην ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών, αλλά και στην έλλειψη αεροδρομίων σε πολλά νησιά. Μάλιστα, ο κ. Μαχαιρίδης τόνισε ότι τα υδροπλάνα θα μπορούσαν να καλύψουν τα νησιά εκείνα που δε διαθέτουν αεροδρόμια, τονίζοντας ότι ως Περιφέρεια θα πρέπει να διεκδικήσουν από την πολιτεία την επιδότηση των εισιτηρίων των υδροπλάνων, βασιζόμενοι στο θέμα της άγονης γραμμής, αλλά και της νησιωτικότητας.

Τέλος, επισήμανε ότι αυτό που καταρχήν θα πρέπει να γίνει, είναι ένας σωστός συντονισμός για την καταγραφή των πιθανών σημείων εγκατάστασης αεροδρομίων.

“Άνοιξε ο δρόμος της επιστροφής”

Ο Αντιπεριφερειάρχης Κυκλάδων, Γιώργος Πουσσαίος, παλαιός και καλός γνώστης του θέματος, συμμετείχε και στην επιτροπή σύνταξης του νόμου 4146 , θεωρεί ότι πλέον ήρθε η ώρα ν’ αναληφθεί η δράση και να τεθούν συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα προκειμένου η δρομολόγηση των υδροπλάνων αυτή τη φορά να πραγματοποιηθεί. Να σημειωθεί ότι για το λόγο αυτό, έχουν ήδη προηγηθεί συναντήσεις με τον Πρέσβη του Καναδά στην Ελλάδα, τον πρόεδρο του ΔΣ του ΟΛΠ, υποψήφιους επενδυτές και στελέχη εταιριών.

Η προσπάθεια λοιπόν του κ. Πουσσαίου επικεντρώνεται στην κατεύθυνση της “αναζωπύρωσης” του ενδιαφέροντος για την ανάπτυξη δικτύου υδροπλάνων στα νησιά.

Στην τοποθέτησή του αναφέρθηκε στο θέμα της μεταφοράς των νησιωτών και στις υπάρχουσες δυσκολίες, όπως είναι η κακή ακτοπλοϊκή σύνδεση μεταξύ των νησιών, αλλά και με το κέντρο, τονίζοντας ότι οι κάτοικοι εν έτη 2013, ακόμη συνεχίζουν να παλεύουν για τα αυτονόητα.

Ο Αντιπεριφερειάρχης δήλωσε πεπεισμένος ότι τα υδροπλάνα θα ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητα και την ελκυστικότητα των νησιών, μέσα σε ένα ολοκληρωμένο σύστημα μεταφορών, με το συντονισμό φυσικά και διαφορετικών μέσων, όπως πλοίων, αεροπλάνων, υδροπλάνων και ελικοπτέρων.

Υπέρμαχοι του εναλλακτικού μέσου μεταφοράς

Στο συνέδριο τοποθετήθηκαν ο Γ.Γ Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Σπιλάνης, αλλά και ο πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά, Γιώργος Ανωμερίτης, οι οποίοι δήλωσαν υπέρμαχοι της λειτουργίας των υδροπλάνων.

Μάλιστα ο κ. Ανωμερίτης δήλωσε μεταξύ άλλων ότι έχει γίνει πρόβλεψη για θέσεις υδατοδρομίων στον Πειραιά.

Ξένοι και έλληνες επενδυτές

Στη συζήτηση έλαβαν το λόγο και τοποθετήθηκαν ο πρόεδρος της Καναδικής εταιρίας κατασκευής υδροπλάνων, Viking Air, Mr. Kurtis, ο Ανδρέας Καροτσέρης, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρίας Κ2-Smart Jets, καθώς επίσης και ο πρόεδρος της Invest in Greece, Αριστομένης Συγγρός, οι οποίοι μίλησαν για τη χρησιμότητα του συγκεκριμένου μεταφορικού μέσου, ιδιαίτερα στις νησιωτικές περιοχές.

Μάλιστα ο Mr. Kurtis έφερε ως παράδειγμα, παρουσιάζοντας μάλιστα και σχετικά video, το πως λειτουργεί η Viking Air στον Καναδά, αλλά και παραδείγματα χρησιμότητας των υδροπλάνων τόσο στη μεταφορά επιβατών, όσο της χρησιμότητάς τους από μεγάλες μονάδες ξενοδοχείων.

Θα δώσει διεξόδους

Το εγχείρημα δεν είναι εύκολο. Χρειάζεται χρόνος και σωστός συντονισμός για να μπουν οι σωστές βάσεις.

Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου ξεκίνησε μια προσπάθεια προκειμένου να φέρει σε επαφή τους αρμόδιους πολιτειακούς παράγοντες και τις υπηρεσίες, αλλά και τους ενδιαφερόμενους επενδυτές.

Όπως προαναφέρθηκε το εγχείρημα δεν είναι απλό και ο στόχος δε μπορεί να επιτευχθεί από τη μία μέρα στην άλλη. Χρειάζεται στοχευμένο σχέδιο, όπως είναι η σωστή καταγραφή όλων των σημείων που θα μπορούν αξιοποιηθούν για τη δημιουργία υδατοδρομίων, κατόπιν συζήτησης και έρευνας.

Επίσης, ένα κομβικό σημείο είναι η απλούστευση των διαδικασιών και η επίσπευση των αδειοδοτήσεων σε επενδύσεις και συνδυασμένες μεταφορές για την καλύτερη εξυπηρέτηση των νησιών.

Τέλος, να σημειωθεί ότι η λειτουργία του συγκεκριμένου μέσου στα νησιά, θα προσφέρει επιπλέον υπηρεσίες στη μεταφορά των νησιωτών, αλλά κάτω από ένα διαφορετικό πρίσμα. Τα υδροπλάνα θα λειτουργήσουν επικουρικά και ως ένα έκτακτο μέσο μεταφοράς των νησιωτών, αλλά και των επισκεπτών, λόγω του υψηλού κόστους στην τιμή των εισιτηρίων.

Εν κατακλείδι, εμφάνιση των υδροπλάνων μπορεί να καλύψει κάποιες ανάγκες και να δώσει διεξόδους, ακόμα και σε άλλους τομείς, όπως είναι η υγεία.

Ετικέτες: