Προτάσεις τροποποίησης
- Παρασκευή, 27 Δεκεμβρίου, 2013 - 06:10
Τις προτάσεις της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου που αφορούν στην τροποποίηση του «Καλλικράτη» και τη βελτίωσή του, κατέθεσε ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, Γιάννης Μαχαιρίδης.
Ο κ. Μαχαιρίδης συμμετείχε στη σύσκεψη υπό την προεδρία του υπουργού Εσωτερικών, Γιάννη Μιχελάκη και του αναπληρωτή υπουργού, Λεωνίδα Γρηγοράκου. Στη σύσκεψη είχαν παραβρεθεί η Γενική Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου, Χριστιάνα Καλογήρου, καθώς και οι Περιφερειαρχες και οι Δήμαρχοι από τον νησιωτικό χώρο, όπως και υπηρεσιακοί παραγόντες.
Ακολούθησε η αναλυτική παρουσίαση όλων των προτάσεων, οι οποίες έγιναν σε μεγάλο ποσοστό αποδέκτες. Τονίστηκε δε πως λόγω νησιωτικότητας, οι ρυθμίσεις θα διευκολύνουν την καλή λειτουργία τόσο των φορέων και των οργάνων όσο και των υπηρεσιών.
Οι προτάσεις έχουν να κάνουν τόσο με το καθεστώς λειτουργίας των δημοτικών κοινοτήτων και συγκεκριμένα για την εκλογή εκπροσώπων τους, με ειδική μνεία για τη Θηρασιά. Επίσης, τέθηκε για άλλη μια φορά η ανάγκη λειτουργίας των τηλεδιασκεψέων και στο περιφερειακό συμβούλιο, ενώ τέλος προστέθηκε ότι η κατανομή των ΚΑΠ στους ΟΤΑ να γίνεται βάσει του πραγματικού πληθυσμού, ενώ να προβλεφθεί κριτήριο νησιωτικότητας 2% του συνολικού ποσού για τους νησιωτικούς Δήμους μέχρι 20.000 κατοίκους.
- Δημοτικές κοινωφελείς επιχειρήσεις στα μικρά νησιά.
Η παράγραφος 2 του άρθρου 254 ν. 3463/2006 (ΔΚΚ’) αναφέρεται στις δημοτικές κοινωφελείς επιχειρήσεις των δήμων και προβλέπει για τις επιχειρήσεις αυτές την δυνατότητα παράλληλης επιδίωξης περισσοτέρων σκοπών απ’ αυτούς που προβλέπονται στην παραγρ. 1 του ίδιου άρθρου, αρκεί μόνο να είναι (οι σκοποί αυτοί) μεταξύ τους συναφείς και να μη έχουν εμπορικό ή βιομηχανικό χαρακτήρα. Σε πολλά όμως μικρά νησιά όπου δεν υπάρχουν εγκαταστημένες επιχειρήσεις ορισμένων εμπορικών δραστηριοτήτων όπως π.χ. πρατήρια διανομής υγρών καυσίμων (βενζινάδικα) κ.λ.π. θα πρέπει η δραστηριότητα αυτή να ανατεθεί κατ’ εξαίρεση στις κοινωφελείς επιχειρήσεις των νησιωτικών δήμων ώστε να εξυπηρετούνται εκ του ασφαλούς οι κάτοικοι των μικρών νησιών. Για το λόγο αυτό προτείνεται η τροποποίηση της παραγρ. 2 του άρθρου 254 ΔΚΚ με την προσθήκη εδαφ. 3 ως ακολούθως: "Κατ’ εξαίρεση όμως επιτρέπεται η επιδίωξη εμπορικού σκοπού από δημοτικές κοινωφελείς επιχειρήσεις νησιωτικών δήμων σε νησιά με πληθυσμό κάτω των 3.100 κατοίκων, αν δεν υφίστανται σ’ αυτά ιδιωτικές ή κρατικές επιχειρήσεις με τον ίδιο εμπορικό σκοπό".
- Συνεδριάσεις μέσω τηλεδιάσκεψης του συμβουλίου στις Νησιωτικές Περιφερειακές
Ενώσεις Δήμων.
Σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 167 παρ. 1 εδ. 5 ν.3852/2010 "Στις νησιωτικές περιφέρειες το συμβούλιο μπορεί να συνεδριάζει και μέσω τηλεδιάσκεψης σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις". Η διάταξη αυτή που ισχύει για τις συνεδριάσεις του περιφερειακού συμβουλίου των νησιωτικών περιοχών υπαγορεύτηκε από την ανάγκη αντιμετώπισης των δυσμενών προβλημάτων που ανακύπτουν από την προβληματική διασύνδεση των νησιών ιδίως κατά τους χειμερινούς μήνες, αλλά και για την εξοικονόμηση σημαντικών δαπανών από τις μετακινήσεις των συμβούλων. Ο ίδιος νομοθετικός λόγος υπαγορεύει την επέκταση του μέτρου αυτού και για τις συνεδριάσεις των συμβουλίων των Περιφερειακών Ενώσεων Νησιωτικών Δήμων. Γι’ αυτό θα πρέπει να ψηφισθεί διάταξη νόμου με το ακόλουθο περιεχόμενο: "Στις νησιωτικές περιφερειακές ενώσεις δήμων το συμβούλιο μπορεί να συνεδριάζει και μέσω τηλεδιάσκεψης σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις".
- Τροποποίηση της παρ. 4 του άρθρου 8 του ν.3852/2010 ως παρακάτω :
Σε τοπικές κοινότητες με πληθυσμό εώς τριακόσιους (300) κατοίκους εκλέγεται ένας (1) εκπρόσωπος τοπικής κοινότητας. Εξαιρετικά για τους νησιωτικούς Δήμους στις τοπικές κοινότητες μέχρι 300 κατοίκους εκλέγεται Συμβούλιο που αποτελείται από 3 μέλη. Σε τοπικές κοινότητες με πληθυσμό από τριακόσιους έναν (301) έως δύο χιλιάδες (2.000) κατοίκους, το συμβούλιο τοπικής κοινότητας αποτελείται από τρία (3) μέλη. Να εισαχθεί ειδική ρύθμιση ώστε το νησί Θηρασιά των Κυκλάδων που έχει κατ΄ εξαίρεση αναγνωριστεί ως δημοτική κοινότητα, να αναγνωριστεί ως δημοτική ενότητα (ανεξάρτητη δηλαδή εκλογική περιφέρεια) για να έχει τη δυνατότητα εκλογής τουλάχιστον ενός δημοτικού συμβούλου. Τη δυνατότητα αυτή δεν την έχει σήμερα διότι υπάγεται στην ίδια δημοτική ενότητα – εκλογική περιφέρεια με την Οία.
- Ειδική άδεια για συνεδριάσεις οργάνων Νησιωτικών Π.Ε.Δ.
Προστίθεται 4ο εδάφιο στη παράγραφο 8 του άρθρου 93 του Ν. 3852/2010 ως εξής :
Εξαιρετικά για τα μέλη των Διοικητικών Συμβουλίων των Εκτελεστικών Επιτροπών και των Εποπτικών Συμβουλίων των Νησιωτικών Π.Ε.Δ., χορηγείται ειδική άδεια μίας επιπλέον ημέρας πριν την συνεδρίαση και μίας μετά, την ημέρα συνεδρίασης των οργάνων στα οποία συμμετέχουν.
- Προσλήψεις υδρονομέων στις ΔΕΥΑ.
Η διάταξη του άρθρου 211 ν. 3584/2007 "Κώδικας Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων" ρυθμίζει ότι η πρόσληψη υδρονομέων στους ΟΤΑ διέπεται αποκλειστικά από τις διατάξεις του από 28-3/15-4-1957 β.δ/τος «περί της αστυνομίας επί των αρδευτικών Υδάτων όπως ισχύει και ότι η πρόσληψη του προσωπικού αυτού δεν υπάγεται στη διαδικασία έγκρισης της ΠΥΣ 33/2006 όπως ισχύει και ενεργείται κατά παρέκκλιση των διατάξεων του ν. 2190/1994, όπως ισχύουν. Η διάταξη όμως αυτή δεν ρυθμίζει την πρόσληψη υδρονομέων άρδευσης από τις ΔΕΥΑ όταν σ’ αυτές έχει ανατεθεί με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου η αρμοδιότητα της άρδευσης. Ο ίδιος ωστόσο νομοθετικός λόγος επιβάλλει την επέκταση του μέτρου αυτού και στις προσλήψεις υδρονομέων από τις ΔΕΥΑ στις οποίες έχει ανατεθεί με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου η αρμοδιότητα της άρδευσης. Γι’ αυτό η παραπάνω διάταξη του άρθρου 211 θα πρέπει να τροποποιηθεί ως ακολούθως: "Η πρόσληψη υδρονομέων άρδευσης στους ΟΤΑ ή στις ΔΕΥΑ στις οποίες έχει ανατεθεί με απόφαση των δημοτικών συμβουλίων η αρμοδιότητα της άρδευσης, διέπεται αποκλειστικώς, από τις Ειδικές ρυθμίσεις του από 28.3/15.4.1957 β.δ/τος «Περί της αστυνομίας επί των Αρδευτικών Υδάτων» (ΦΕΚ 60 Α΄), όπως ισχύει. Η πρόσληψη του προσωπικού του παρόντος άρθρου δεν υπάγεται στη διαδικασία έγκρισης της ΠΥΣ 33/2006 (ΦΕΚ 280 Α),όπως ισχύει και ενεργείται κατά παρέκκλιση των διατάξεων του .ν.2190/1990, όπως ισχύουν".
- Απαλλαγή από Τέλη Κυκλοφορίας Οχημάτων των Π.Ε.Δ. )
Οι ίδιες απαλλαγές ισχύουν και για τα φορτηγά υδροφόρα, αυτοκίνητα καθαριότητας και πυροσβεστικά οχήματα που ανήκουν κατά κυριότητα στις Π.Ε.Δ. και ΚΕΔΕ.
- Έγκαιρη έκδοση ΚΥΑ σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ 14 άρθρο 12 ν. 4071/2012.
Όπως γνωρίζετε, για την έγκριση πρόσληψης προσωπικού ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου σε υπηρεσίες ανταποδοτικού χαρακτήρα του άρθρου 205 του ν. 3584/2007 (Α’ 143), καθώς και την έγκριση πρόσληψης προσωπικού ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου και τη σύναψη συμβάσεων έργου στους ΟΤΑ α’ βαθμού συμβασιούχων αμιγώς αμειβομένων από την καταβολή αντιτίμου υπό τη μορφή διδάκτρων εκδίδεται κοινή απόφαση των Υπουργών Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Εσωτερικών και Οικονομικών, με την οποία κατανέμονται οι εγκρινόμενες θέσεις ανά φορέα. Το ίδιο καθεστώς ισχύει και για τα Νομικά Πρόσωπα του δήμου.
Λόγω των επικείμενων εκλογών του Μαΐου 2014 πρόκειται να ισχύσουν οι διατάξεις περί "ρύθμισης προσλήψεων και υπηρεσιακών μεταβολών κατά τις προεκλογικές περιόδους" του άρθρου 28 παρ. 1, 2, 3 & 5 του Ν. 2190/94 και επειδή ενδέχεται η μη έγκαιρη έγκριση πρόσληψης εποχικού προσωπικού για το έτος 2014 να δημιουργήσει ανυπέρβλητα εμπόδια στην λειτουργία των ΟΤΑ όλης της χώρας ιδιαίτερα σε τομείς όπως η καθαριότητα, οι κοινωνικές δομές των δήμων και την εύρυθμη λειτουργία των νομικών προσώπων και των επιχειρήσεων των ΟΤΑ, παρακαλούμε η σχετική ΚΥΑ να μας αποσταλεί το αργότερο μέχρι τέλος Ιανουαρίου 2014, προκειμένου να έχουν ολοκληρωθεί οι σχετικές προκηρύξεις μέσω ΑΣΕΠ πριν την προκήρυξη των επικείμενων δημοτικών εκλογών.
- Λειτουργία των Δημοτικών Συμβουλίων κατά την διάρκεια και μετά την εκλογική περίοδο Μαΐου 2014.
Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 65 παρ. 5 του Ν. 3852/2010: 5. Ένα (1) μήνα πριν από τη διενέργεια των εκλογών και μέχρι την εγκατάσταση των νέων δημοτικών αρχών, το δημοτικό συμβούλιο αποφασίζει μόνο για θέματα που αναφέρονται σε έκτακτες περιπτώσεις εξαιρετικά επείγουσας και απρόβλεπτης ανάγκης. Επειδή, η εν λόγω διάταξη θα δημιουργήσει προβλήματα στην λειτουργία των δήμων για περίπου 5 μήνες συνολικά, παρακαλούμε όπως, είτε τροποποιηθεί το σχετικό εδάφιο και προστεθούν και ουσιαστικές αρμοδιότητες στο Δημοτικό Συμβούλιο ιδίως μετά την διενέργεια των εκλογών, είτε επισπευσθεί ακόμα και η παράδοση στις νέες δημοτικές αρχές, προκειμένου σε περίοδο κρίσης της χώρας να μην χαθεί πολύτιμος και παραγωγικός χρόνος για την τοπική αυτοδιοίκηση.
- Έλεγχος Νομιμότητας αποφάσεων ΟΤΑ, από τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις και τον Ελεγκτή Νομιμότητας.
Η παρ. 3 του άρθρου 225 του ν.3852/2010 όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής :
Ο Ελεγκτής Νομιμότητας ελέγχει τη νομιμότητα της απόφασης μέσα σε αποκλειστική προθεσμία τριάντα (30) ημερών από την περιέλευση της στην Αυτοτελή Υπηρεσία Εποπτείας Ο.Τ.Α. και εκδίδει υποχρεωτικά ειδική πράξη μέσα στη προθεσμία αυτή. Σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι η απόφαση είναι παράνομη τότε αυτή ακυρώνεται, ενώ σε περίπτωση που περάσει άπρακτη η παραπάνω προθεσμία των 30 ημερών η απόφαση είναι εκτελεστή και δεν ισχύει γι΄ αυτήν η επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 228 του παρόντος .
- Η κατανομή των ΚΑΠ στους ΟΤΑ να γίνεται βάσει του πραγματικού πληθυσμού, ενώ να προβλεφθεί κριτήριο νησιωτικότητας 2% του συνολικού ποσού για τους νησιωτικούς Δήμους μέχρι 20.000 κατοίκους.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Σε σύσκεψη εργασίας με την υπουργό Τουρισμού ο Περιφερειάρχης Γιώργος Χατζημάρκος
20 Μαρ. 2024 - 8:39 - Απειλή μεταφοράς της έδρας
29 Νοε. 2016 - 6:20 - Αναστολή λειτουργίας υπηρεσιών Περιφέρειας Ν. Αιγαίου
14 Νοε. 2016 - 17:04 - Κάλυψη των οργανικών θέσεων της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου
10 Αυγ. 2016 - 21:30 - Διασφάλιση της λειτουργίας των κοινωνικών δομών
4 Αυγ. 2016 - 6:21