Από το κακό... στο χειρότερο
- Παρασκευή, 7 Φεβρουαρίου, 2014 - 06:10
Ακτοπλοϊκή φουρτούνα επικράτησε στη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) τόσο ως προς το θέμα της σύνδεσης των νησιών με το κέντρο, όσο και ως προς την επικοινωνία ανάμεσά τους, σύμφωνα με όσα δήλωσαν στην “Κοινή Γνώμη” ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, Γιάννης Μαχαιρίδης και ο δήμαρχος Σύρου – Ερμούπολης και αντιπρόεδρος της ΠΕΔ Νοτίου Αιγαίου, Γιάννης Δεκαβάλλας.
Συγκεκριμένα, οι φωνές αγανάκτησης προήλθαν κυρίως από τους εκπροσώπους των νησιών στο Βόρειο Αιγαίο ενώ ακολούθησαν σε ηπιότερο βαθμό οι παρεμβάσεις για τα νησιά του Νοτίου Αιγαίου με αφορμή τα μεγάλα ελλείμματα που παρατηρούνται στην ακτοπλοϊκή σύνδεση, προκαλώντας την αγωνία και αυξάνοντας την ανασφάλεια των κατοίκων.
Οι δύο αιρετοί που είναι μέλη του Συμβουλίου, ανέφεραν ότι οι εξελίξεις στο πεδίο της ακτοπλοΐας οδηγούν ολοταχώς προς την “απόγνωση” τους νησιώτες, αφού από μήνα σε μήνα καταγράφονται αλλαγές και αποδρομολογήσεις πλοίων ή τροποποιήσεις δρομολογίων που επηρεάζουν άμεσα τόσο την εξυπηρέτηση των μόνιμων κατοίκων, όσο όμως και τη μετακίνηση των επισκεπτών, με αποτέλεσμα οποιαδήποτε προσπάθεια επιχειρείται από την πλευρά των τοπικών νησιώτικων κοινωνιών για τουριστική ανάπτυξη να συναντά ολοένα και περισσότερα εμπόδια στη διαδρομή της.
Στο τραπέζι και ζητήματα των Κυκλάδων
Ειδικότερα, η συνεδρίαση των μελών του ΣΑΣ έλαβε χώρα προχθές στην Αθήνα, στο πλαίσιο της οποίας καταγράφηκε κύμα αντιδράσεων από τους αιρετούς αλλά και τους εκπροσώπους της Εκκλησίας και των φορέων του Βορείου Αιγαίου, καθώς βιώνουν στο μέγιστο βαθμό όπως τόνισαν την αδιαφορία των ακτοπλοϊκών εταιρειών αλλά και του υπουργείου Ναυτιλίας.
Ωστόσο, όσον αφορά στις αποφάσεις που λήφθηκαν και αφορούν στην εξυπηρέτηση των Κυκλάδων, τονίσθηκε ότι τα δρομολόγια Οίας – Θηρασιάς θα εξακολουθήσουν να είναι τα ίδια, χωρίς να μειωθεί καθόλου ο αριθμός τους, ενώ προς την ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών θα διαβιβασθεί το σύνολο των αιτημάτων που κατατέθηκαν και αφορούν κυρίως στην έγκαιρη γνωστοποίηση των δρομολογίων των πλοίων.
Επιπλέον, αξίζει να σημειωθεί, ότι μεταξύ άλλων αποφασίσθηκε ομόφωνα η δρομολόγηση του Blue Star Dilos στη γραμμή Πειραιάς – Πάρος – Νάξος – Θήρα για το καλοκαίρι και συγκεκριμένα από 1η Ιουνίου έως και 15 Σεπτεμβρίου.
Γ. Μαχαιρίδης: Υπάρχουν σταθερά αιτήματα
“Αναμφισβήτητα συγκριτικά με το Βόρειο Αιγαίο η κατάσταση για τα νησιά της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου είναι καλύτερη” δήλωσε πρωτίστως ο Γιάννης Μαχαιρίδης, σημειώνοντας ωστόσο, πως υπάρχουν σταθερά αιτήματα από τις νησιώτικες κοινωνίες για την εξυπηρέτησή τους. “Δεν μπορούν τα νησιά να είναι αιχμάλωτα της κάθε ακτοπλοϊκής εταιρείας” πρόσθεσε, λέγοντας ακόμη ότι “Έχει ευθύνες το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου και βεβαίως και η κυβέρνηση” καθώς “τα πλοία είναι οι αρτηρίες που αιμοδοτούν τα νησιά” και κατά συνέπεια αυτά πρέπει να καλύπτουν τις αυξημένες ανάγκες τους.
Ο Περιφερειάρχης, τόνισε στη συνέχεια, ότι όσον αφορά στο πεδίο της “μικρής ακτοπλοΐας”, το πρόβλημα έγκειται κυρίως “στο γεγονός ότι δεν έχει γίνει ανάρτηση των δρομολογίων με αποτέλεσμα οι επισκέπτες μας να μην γνωρίζουν ποιό πλοίο να πάρουν και πότε” ενώ αναφορικά με την περίπτωση της Ανάφης - που καταγράφηκε πρόσφατα και αντίδραση από την πλευρά της δημοτικής Αρχής λόγω του ότι δεν εκδηλώθηκε ενδιαφέρον στη διαγωνιστική διαδικασία -, ο ίδιος υποστήριξε κατηγορηματικά, ότι “θα κάνουμε παρέμβαση ώστε να λυθεί το πρόβλημα και για το συγκεκριμένο νησί”.
Συμπλήρωσε δε, πως “σε γενικές γραμμές έχουν μειωθεί κάποια δρομολόγια” σε ενδοκυκλαδικό επίπεδο, τονίζοντας ταυτόχρονα, πως κρίνεται τουλάχιστον θετικό το γεγονός πως “έχουν εγκριθεί πολλά δρομολόγια για τα ταχύπλοα που θα ξεκινήσουν τον Απρίλιο” ενώ είναι ωφέλιμη και η τήρηση των δρομολογίων από την εταιρεία Blue Star Ferries.
Γ. Δεκαβάλλας: Να χαράξει η Πολιτεία προτεραιότητες
Σε παρόμοια κατεύθυνση κινήθηκε και η τοποθέτηση του Γιάννη Δεκαβάλλα κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του Συμβουλίου, όπως γνωστοποίησε ο ίδιος, υπογραμμίζοντας πως μπορεί να υπάρχει σημαντικό δημοσιονομικό πρόβλημα στη χώρα, ωστόσο, ο νησιώτικος χώρος, δεν μπορεί να εξακολουθεί να υφίσταται μία άκρως άνιση αντιμετώπιση συγκριτικά με τις ηπειρωτικές περιοχές. “Το άρθρο 101 του Συντάγματος έχει καταντήσει να είναι χωρίς καμία σημασία και εντελώς ανενεργό, από τη στιγμή που το κράτος δεν αποφασίζει να στηρίξει ουσιαστικά και αποτελεσματικά την ακτοπλοΐα των νησιών” τόνισε ο κ. Δεκαβάλλας, αναγνωρίζοντας πως η εν λόγω κατάσταση οδηγεί τα νησιά “σε ερήμωση και τους νησιώτες σε απόγνωση και ανασφάλεια”. “Θέσαμε τα προβλήματα για μία ακόμη φορά και ζητάμε από την Πολιτεία να χαράξει επιτέλους προτεραιότητες. Ας δώσουν περισσότερα χρήματα, όπως δίνουν για τις αστικές συγκοινωνίες”, σχολίασε χαρακτηριστικά ο δήμαρχος Σύρου – Ερμούπολης.
Απαραίτητη η αύξηση χρηματοδότησης
Η ακτοπλοϊκή πραγματικότητα αποδεικνύει καθημερινά στους νησιώτες ότι δεν μπορούν επ΄ουδενί να εφησυχάσουν καθώς οι ισχυρές οικονομικές πιέσεις που δέχονται οι εταιρείες και εξαιτίας της ύφεσης αλλά και του ανταγωνισμού που αναπτύσσεται σταδιακά, συνθέτουν μία καθημερινότητα αμφίβολη ως προς την κάλυψη των ακτοπλοϊκών αναγκών προσεχώς. Κληθείς ο Γιάννης Μαχαιρίδης να διευκρινίσει ποια θα είναι η στάση της Περιφερειακής Αρχής καθώς και του ίδιου ως μέλους του ΣΑΣ σε ενδεχόμενες αρνητικές εξελίξεις για τα μεγάλα και μικρά νησιά, καθώς όμως και για τις Δυτικές Κυκλάδες, εξήγησε, “Ασκούμε πιέσεις καθημερινά και πήρε απόφαση το Συμβούλιο να ζητήσουμε αύξηση των κονδυλίων για τη μικρή ακτοπλοΐα και εννοούμε τις ενδοεπικοινωνίες. Είχαμε κοστολογήσει ότι θα χρειάζονταν περίπου 3,5 εκατομμύρια ευρώ προκειμένου να μην τροποποιηθούν τα δρομολόγια που είχαμε πέρυσι και ζητάμε να αυξηθεί η χρηματοδότηση στα 5 εκατομμύρια προκειμένου να έχει την ευελιξία το υπουργείο να δίνει έγκριση και για νέα δρομολόγια”.
Ολοκληρώνοντας τις δηλώσεις τους και οι δύο αιρετοί σημείωσαν πως βασικό αίτημα είναι η ενίσχυση των πιστώσεων προς τις άγονες γραμμές (γραμμές δημοσίου συμφέροντος) “για να έχουν επιτέλους τα νησιά τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες που τους αξίζουν”.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Οι νησιώτες μας δεν επαιτούν - απαιτούν και δικαιούνται καλύτερες ακτοπλοϊκές συνδέσεις
20 Νοε. 2018 - 15:43 - Διάλογος για το ακτοπλοϊκό χωρίς δεσμεύσεις
20 Νοε. 2018 - 6:20 - "Η νησιωτική Ελλάδα θέλει ισότιμη αντιμετώπιση με την ηπειρωτική χώρα"
23 Ιουν. 2018 - 12:25 - Τα μεγάλα προβλήματα της ακτοπλοΐας
27 Μαΐου. 2016 - 6:10 - "Λύση στο ακτοπλοϊκό των Κυκλάδων σημαίνει οξυγόνο της ελληνικής ακτοπλοΐας στο σύνολό της"
22 Μαΐου. 2015 - 17:12